Ga naar inhoud

Tesla lovers


whispy

Aanbevolen berichten

49 minutes ago, BMWMB said:

Ondertussen hoef je bij de Tesla op de snelweg enkel maar de richtingaanwijzer aan te tikken, dan gaat 'm kijken of de weg vrij is om veilig voorbij te steken, dan doet 'm deze beweging, en zet nadien zelf de richtingaanwijzer af. 

Dat doet Mercedes alleszins ook. Niet zeker over andere merken. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, BMWMB zei:

De auto kan nu ook Navigation on Autopilot met Ramp on- Ramp off doen op de snelweg, dus gaat zelf de snelweg op, en bij de afrit gaat 'm er zelf af. In Europa kan dit nog niet, maar gaat niet lang meer duren.

Dat horen we nu toch al 6 maanden ofzo. Tesla verklaart zelf dat die Full AP optie op de Model 3 momenteel niets doet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het niet over de full AP, maar Navigate on AP, waarbij je van oprit tot afrit kan rijden op de snelweg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minutes ago, BMWMB said:

Ik heb het niet over de full AP, maar Navigate on AP, waarbij je van oprit tot afrit kan rijden op de snelweg.

Is dat inclusief verkeerswisselaars of komt dat bij ramp on/ramp off ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komt dat volledig autonoom rijden in mondjesmaat misschien? Automatisch parkeren, op en afrit nemen, ... en zo nog toekomstige zaken?  Subiet moet je onderweg nadenken wat de auto nu wel of niet automatisch kan. Oe shit, right, dees kon 'em nog ni. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp echt niet waarom iedereen altijd doet alsof Tesla de enige is die dat aanbiedt en je daarvoor een Tesla moet kiezen. Maar misschien komt dat omdat ik iets essentieels mis. Dus, tell me.


Met Volvo heb ik ervaring ( in 2017 met een XC90 en V90) dat autonoom rijden trekt op niet zoveel.. zwalpt eerder dan mooi in het midden te blijven.

Andere merken kan ik weinig over zeggen, behalve dan adaptieve cruise control : bij Porsche is dat allemaal zeer bruusk, bij tesla zeer smooth.

Bij andere merken is dat nog veel slechter vermoed ik. Althans daar hoor je toch weinig over. Heb nog nooit iemand horen zeggen dat de AP op zijn Mazda, Seat, ... zo geweldig is

De model s stopt zelf wanneer er voertuigen aan het rode licht staan.. doe dat met een panamera en die rijdt er los op in.

Mijn inziens is dat bij tesla het best ontwikkelt. Volgens mij ook het enige voertuig met 6 camera’s die gebruikt worden om semi-autonoom te rijden. Maar kan mij vergissen ;)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Onderzoek van een tijdje geleden wees uit dat Tesla daarin geen koploper was. Maar ze hebben het voordeel dat hun productie vaak aangepast wordt en vooral, dat ze hun software OTA kunnen updaten. Ik vermoed dat ze daardoor in de praktijk voorlopen en sneller evolueren, terwijl de evoluties bij de klassieke constructeurs eerder in sprongen verloopt... een Volvo (technologie van 2015, neem ik aan?) kunt ge al niet meer vergelijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het me goed herinner waren ze kwa technologie de beste maar werden toch de tweede plaats gezet door het gebrek aan 'driver engagement'. Ofte, hoe hou je hem wakker en met zijn aandacht bij de weg.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tesla lanceert nieuwe snellader tot 250kw (120kw nu), dat is 1600km/uur !!! Een nieuwe watergekoelde kabel maakt dit mogelijk. model 3 en later de S en X krijgen software updates hiervoor. Eerste upgrade Q4 2019 in EU.
 
 
 


Dat zou wel geweldig zijn.. uit eigen ervaring weet ik dat laden aan 40-70kw een waanzinnig verschil is met 120kw.. dus van 250kw kunnen we nu alleen maar van dromen.

Tot hiertoe ( na 25.000 km ) nog nooit langer dan 20-25 min aan een SuC gestaan. Persoonlijk vind ik 15 minuten niet storend.. daarboven steekt het mij tegen.

Aankomen met 10% range.. 15 minuten laden aan 250kw betekent vertrekken met 70% ipv nu 40% aan 120kw.. [emoji106][emoji106][emoji106]

250km rijden en dan 15 min laden terug 250 kunnen rijden dat wordt bijna ideaal [emoji108]
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Logic said:

Onderzoek van een tijdje geleden wees uit dat Tesla daarin geen koploper was. Maar ze hebben het voordeel dat hun productie vaak aangepast wordt en vooral, dat ze hun software OTA kunnen updaten. Ik vermoed dat ze daardoor in de praktijk voorlopen en sneller evolueren, terwijl de evoluties bij de klassieke constructeurs eerder in sprongen verloopt... een Volvo (technologie van 2015, neem ik aan?) kunt ge al niet meer vergelijken.

Vraag mij wel af hoe legaal dergelijke OTA updates zijn buiten de US. Dat is ook de belangrijkste reden momenteel dat constructeurs geen zulke updates doen, dacht ik: het is gewoon niet legaal, want de auto wijzigingen moeten gehomologeerd worden. 

Althans volgens dit artikel op The Drive.

Quote

One of the core tenets of these UN rules is that once type-approved, components or systems may not be changed unless there is a new, or updated type approval. 

(...)

The upshot of all that legalese is that in all countries subscribing to these UN rules, and that’s pretty much everywhere outside the U.S. and Canada, any changes to type-approved components and systems may result in a loss of type approval if the changes are made without a new or updated type approval.

 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, iceblue zei:

Tesla lanceert nieuwe snellader tot 250kw (120kw nu), dat is 1600km/uur !!! Een nieuwe watergekoelde kabel maakt dit mogelijk. model 3 en later de S en X krijgen software updates hiervoor. Eerste upgrade Q4 2019 in EU.

Dat moet toch een ramp zijn voor die batterij? :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Marvin zei:

Vraag mij wel af hoe legaal dergelijke OTA updates zijn buiten de US. Dat is ook de belangrijkste reden momenteel dat constructeurs geen zulke updates doen, dacht ik: het is gewoon niet legaal, want de auto wijzigingen moeten gehomologeerd worden. 

Nooit bij stilgestaan, maar idd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, PJH zei:

Dat moet toch een ramp zijn voor die batterij? :o

Aangezien ze 8 jaar garantie geven op de batterij zonder beperking met gebruik tot de superchargers lijkt het mij niet echt een probleem te zijn voor de batterij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht 8 jaar zonder kilometerbeperking op batterij, motor en aandrijving. Op de rest van de wagen 4 jaar en/of 80000km.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb na 25.000 een degradatie van ongeveer 3%

van 508km bij 100% nieuw naar nu 494km.. mogelijks zal dit iets hoger zijn bij 20-25 graden maar dus ongeveer 3% tot hiertoe...

Is zowat in lijn van verwachting. ( eerste 50.000 km 5-6% en nadien zou er nog amper degradatie zijn ) 1% per 50.000 km ofzo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die van mij op % staan, dus ga ik ook ‘m ook eens op km’s zetten om te zien wat die van mij kwijt is. Ik heb 29k km ondertussen. Vandaag gaan we er weer 500km bijzetten, dus dat wordt weer superchargen onderweg. [emoji2]

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Germinal zei:

Ik heb na 25.000 een degradatie van ongeveer 3%

van 508km bij 100% nieuw naar nu 494km.. mogelijks zal dit iets hoger zijn bij 20-25 graden maar dus ongeveer 3% tot hiertoe...

Is zowat in lijn van verwachting. ( eerste 50.000 km 5-6% en nadien zou er nog amper degradatie zijn ) 1% per 50.000 km ofzo

Dat had ik niet verwacht. Zo'n lage degradatie

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 hours ago, PJH said:

Dat moet toch een ramp zijn voor die batterij? :o

Dat kan je toch niet zomaar concluderen?

Hoeveel volt is zo een Tesla batterij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag gaan superchargen in Aalst, en daar was het vermogen maar 60kW, waardoor ik dus dubbel zo lang heb moeten wachten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kom je soms van dat ambetant volk tegen aan die chargers dat absoluut een praatje moet maken over hoe geweldig Tesla is? Nu ja, was misschien meer tijdens de beginfase maar kan er mij wel wat bij voorstellen. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag gaan superchargen in Aalst, en daar was het vermogen maar 60kW, waardoor ik dus dubbel zo lang heb moeten wachten...


Toch een waanzinnig verschil he ? Gelukkig nog niet voorgehad wanneer ik het echt nodig had..

Wel paar keer toen mijn batterij niet warm genoeg was maar ben ik gewoon verdergereden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid