Ga naar inhoud

Tesla lovers


whispy

Aanbevolen berichten

https://arstechnica.com/information-technology/2019/04/researchers-trick-tesla-autopilot-into-steering-into-oncoming-traffic/

 

Researchers trick Tesla Autopilot into steering into oncoming traffic

Stickers that are invisible to drivers and fool autopilot.

 

Researchers have devised a simple attack that might cause a Tesla to automatically steer into oncoming traffic under certain conditions. The proof-of-concept exploit works not by hacking into the car's onboard computing system. Instead, it works by using small, inconspicuous stickers that trick the Enhanced Autopilot of a Model S 75 into detecting and then following a change in the current lane.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Passeerde gisteren in St Martens Latem aan de Tesla garage...

Wat daar allemaal staat van Tesla's, ja hallo, en aan de andere kant van de straat beetje verder nog een hele parking vol...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

De NL versie

https://www.hln.be/geld/economie/autobedrijven/achter-de-blinkende-facade-van-tesla-schuilen-honderden-miljoenen-verlies-dus-grijpt-musk-naar-bizarre-afleidingsmanoeuvres~a37a4921/

Maar de voorraden in de US zijn vrij groot dus was geen verrassing. Velen vragen zich af waar die 450.000 reservatiehouders naartoe zijn :lolz: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

De model S en X krijgen de vernieuwde aandrijving van de model 3, waardoor ze zuiniger zijn geworden.

a45c2ead8b67bb007a0e9f6ae12aeced.jpg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Trek er 100km van af voor een realistisch rijbereik te hebben en dan zit je met +500km met 1 enkele lading voor de Model S toch met een zeer fatsoenlijk bereik. Zeker nu de nieuwe superchargers (V2 en V3) ook nog een stuk sneller gaan laden ga je nog maar weinig tijd verliezen wanneer je vakantie gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, iceblue zei:

Trek er 100km van af voor een realistisch rijbereik te hebben en dan zit je met +500km met 1 enkele lading voor de Model S toch met een zeer fatsoenlijk bereik. Zeker nu de nieuwe superchargers (V2 en V3) ook nog een stuk sneller gaan laden ga je nog maar weinig tijd verliezen wanneer je vakantie gaat.

500 kilometer is uiteraard erg netje. Maar het is weer de wijze waarop ze het brengen. Een geschatte WLPT. Wacht dan toch gewoon tot je de effectieve waarden hebt van de test alvorens communicatie uit te sturen. Het gaat niet op de paar dagen aankomen. 

En als het daar wel op aankomt, dan hebben ze toch een serieus probleem. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er nog geen sprake van een nieuwe Model S? Ding is nu toch ook al zes jaar op de markt. Een nieuw modelleke mag dan toch wel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Mevrouw/Meneer,

Tesla heeft recent de Model S en Model X enkele upgrades gegeven.

Hierdoor hebben wij de prijs van onze stockwagens aangepast.

 Koop nu een nieuwe Model S vanaf €69.400 of een Model X  vanaf €71.600, inclusief BTW en Autopilot. 

Dit aanbod is geldig onder voorwaarden: de levering moet plaatsvinden voor 1/06/2019, zolang de voorraad strekt. 

Tesla heeft nog wat overstock staan blijkbaar. Misschien wel een interessant moment om er 1 aan te schaffen.

  • Vind ik leuk 1
  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Mevrouw/Meneer,

Tesla heeft recent de Model S en Model X enkele upgrades gegeven.

Hierdoor hebben wij de prijs van onze stockwagens aangepast.

 Koop nu een nieuwe Model S vanaf €69.400 of een Model X  vanaf €71.600, inclusief BTW en Autopilot. 

Dit aanbod is geldig onder voorwaarden: de levering moet plaatsvinden voor 1/06/2019, zolang de voorraad strekt. 

Tesla heeft nog wat overstock staan blijkbaar. Misschien wel een interessant moment om er 1 aan te schaffen.



LOL.. het wordt zuurder en zuurder voor mensen die recent een model s gekocht hebben voor bijna het dubbele [emoji17]
Link naar reactie
Delen op andere sites

In de US zijn er ook veel Model 3 stockwagens. Vrees dat ze klappen krijgen nu de andere merken ermee beginnen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 5/17/2019 at 4:53 PM, dragonfly said:

In de US zijn er ook veel Model 3 stockwagens. Vrees dat ze klappen krijgen nu de andere merken ermee beginnen

"Er mee beginnen".

Je bedoelt die 10 i-paces die rondrijden? :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17/5/2019 om 16:51, Germinal zei:

 


LOL.. het wordt zuurder en zuurder voor mensen die recent een model s gekocht hebben voor bijna het dubbele emoji17.png

 

Ik lig daar niet wakker van temeer ik een renting heb met hoge restwaarde, waardoor ik maandelijks niet te hoge bedragen moet betalen. Als 'm 4 jaar oud is, breng ik 'm gewoon terug binnen.

Ik heb de oefening nog niet gemaakt, maar met de lagere prijzen is het misschien interessant om een nieuwe te bestellen. Echter, ik weet niet wat ze nog willen geven voor die van mij, zodat ik aan de renting niks meer moet bijleggen, want dan doe ik het niet.

Wat me ook weerhoudt om een nieuwe te kopen is dat je niet meer dat beige interieur kan krijgen gecombineerd met de carbon sierlijsten. Maar, toch denk ik er soms aan om de oefening eens te maken, de mijne inruilen en een nieuwe bestellen, met een renting over 3 jaar.

ook lezen we weer onheilspellende berichten dat Tesla verlies blijft maken, en ze dus kan hebben om failliet te gaan. Wat als ze failliet gaan? Hoe zit het dan met mijn restwaarde? Mijn renting is niet van Tesla zelf, maar van de De Lage Landen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het zo verder gaat, zit winstgevendheid er idd niet meer in op de korte/middellange termijn.

Hoe komt het? Te weinig interesse vanuit europa (matig afgewerkte amerikaan versus premium duitser), import tarieven in china, elektrisch rijden gewoon nog te duur en onpraktisch? 

Wel straf dat een tijd geleden de levertijd hét issue was bij de model 3, terwijl ik binnen een paar weken er een voor mijn deur kan hebben als ik wil. 

 

aangepast door stijn82
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, stijn82 zei:

Wel straf dat een tijd geleden de levertijd hét issue was bij de model 3, terwijl ik binnen een paar weken er een voor mijn deur kan hebben als ik wil. 

Ze hebben nooit open kaart gespeeld over het aantal mensen dat hun reservering geannuleerd heeft. Er was zogezegd demand voor 2 jaar ver? Maar dat was een luchtbel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, BMWMB zei:

Ik lig daar niet wakker van temeer ik een renting heb met hoge restwaarde, waardoor ik maandelijks niet te hoge bedragen moet betalen. Als 'm 4 jaar oud is, breng ik 'm gewoon terug binnen.

Dit is toch ook gevaarlijk? Ze moeten binnen x jaar wagens overnemen aan een te hoge prijs. Nog meer verlies slikken --> nog meer rode cijfers...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De politiek van trump, die is pas gevaarlijk. Handelsoorlog ontketenen en dan een van je meest innovatieve bedrijven op de fles. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, dragonfly zei:

Ze hebben nooit open kaart gespeeld over het aantal mensen dat hun reservering geannuleerd heeft. Er was zogezegd demand voor 2 jaar ver? Maar dat was een luchtbel.

je hebt ook mensen die reserveren en dan niet kopen/annuleren. Zit je wel met een berg volk waarvan je geen idee hebt wat ze gaan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid