Jump to content
whispy

Tesla lovers

Recommended Posts

knight-rider    61
knight-rider
19 minuten geleden, tuscani zei:

Waar zie je dat? Ik krijg 1 rode s te zien en geen enkele x?

Ik zie vandaag alleen nog een rode X en geen S

Maar gisteren was de prijs van de S (een rode) die er toen nog op stond ineens zo'n 10.000 euro goedkoper dan de dag ervoor.
En voor de X'en (een rode en een blauwe), net hetzelfde.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Germinal    409
Germinal
miljaar, dat is véél verlies.  zou eerder rond de 5% moeten zitten. ben je op de hoogte van wat er allemaal slecht is voor de levensduur van een lithium batterij?
https://batteryuniversity.com/learn/article/bu_1003a_battery_aging_in_an_electric_vehicle_ev


Ja maar ik trek me daar weinig van aan.. tesla garandeert dacht ik 70% over 8 jaar dus...

Als het minder wordt moeten ze hun garantie maar nakomen

Share this post


Link to post
Share on other sites
BMWMB    6,390
BMWMB

Tesla zal zich dan geen zorgen moeten maken.

2614d4ee766655643a78023dc4c9e900.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Germinal    409
Germinal
Tesla zal zich dan geen zorgen moeten maken.

2614d4ee766655643a78023dc4c9e900.jpg&key=19daebca2acafc6ba65d731b98c255960cd592703dd5a195e269c8a89c57599f


Van mij mss wel

Ik ben 1 van die blauw bolletjes onderaan.. wijkt wel erg af

Share this post


Link to post
Share on other sites
stijn82    116
stijn82

te veel aan de super charger gehangen? 

360 = 81,8181% van 440 dus een dikke 18% verlies, niet? 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Germinal    409
Germinal
te veel aan de super charger gehangen? 

360 = 81,8181% van 440 dus een dikke 18% verlies, niet? 

 

 

Inderdaad.. de eerst 25.000 km zo goed als niet en vanaf dan zeer veel..

 

Ik merk wel dat ze mijn snelheid cappen.. maximaal 108kw// helemaal in begin was dit 117kw en dan was er een verhoging naar 144kw ( wel maar tussen 10-30% zoiets) nu sinds kort gecapped

 

Ik laad nog een 83kwh van 0-100% in begin was dit 98kwh dus een 15kwh is foetsie..

 

Denk er nog een jaar of twee mee te rijden maar de restwaarde zal om van te huilen zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites
BMWMB    6,390
BMWMB

Ik laad heel weinig aan superchargers, en zeker nu met het Covid19-virus heb ik veel minder de baan gedaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rabbit    1,605
Rabbit
Op 1/10/2020 om 22:17, knight-rider zei:

Ik zie vandaag alleen nog een rode X en geen S

Maar gisteren was de prijs van de S (een rode) die er toen nog op stond ineens zo'n 10.000 euro goedkoper dan de dag ervoor.
En voor de X'en (een rode en een blauwe), net hetzelfde.

Mocht ik een tesla “kopen” zou dat met een renting zijn. Niet om me geen zak te moeten aantrekken van wel of niet superchargen.

Als die batterij kapot is is het alvast niet mijn probleem 😃

Share this post


Link to post
Share on other sites
Germinal    409
Germinal
Mocht ik een tesla “kopen” zou dat met een renting zijn. Niet om me geen zak te moeten aantrekken van wel of niet superchargen.
Als die batterij kapot is is het alvast niet mijn probleem


Is ook met een renting bij mij.. maar kan je dan gelijk op elk moment zeggen : neem de wagen maar terug voor wat nog openstaat ? Ik stop met mijn renting te betalen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
BMWMB    6,390
BMWMB

Neen, dat gaat niet. Je kan ‘m wel verkopen en dan het openstaand saldo betalen, maar daar wringt het schoentje, want de Model S is zoveel gedaald in nieuwprijs, dat we nooit genoeg kunnen krijgen om die renting terugbetaald te krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Joske    265
Joske

Waar is Elon zijn gegarandeerde inruilwaarde dan?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
gTa    18,027
gTa
32 minuten geleden, Joske zei:

Waar is Elon zijn gegarandeerde inruilwaarde dan?

Wel de gegarandeerde inruilwaarde bestaat er in dat Elon, nadat hij de al één maal verkochte auto's weer binnen pakt voor een erg lage waarde, die een beetje laat refurben en daarna voor slechts 20% minder dan de prijs van een nieuwe weer verkoopt! 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
BMWMB    6,390
BMWMB
Waar is Elon zijn gegarandeerde inruilwaarde dan?  

 

Ik heb mijne gekocht voor 132k, en heb een restwaarde van 52k na 4 jaar en 160k km. Eigenlijk betaal ik dus 80k in 4 jaar, en kan ik de auto overkopen voor 52k.

52k is toch een mooie restwaarde, niet?

Ik denk dat andere merken het niet beter doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Germinal    409
Germinal
Ik heb mijne gekocht voor 132k, en heb een restwaarde van 52k na 4 jaar en 160k km. Eigenlijk betaal ik dus 80k in 4 jaar, en kan ik de auto overkopen voor 52k. 52k is toch een mooie restwaarde, niet?
Ik denk dat andere merken het niet beter doen.


Ja, jij hebt dat goed gezien met die gegarandeerde restwaarde..

Ik zou hem overlaten voor dat geld is hem zelf kopen een heel slecht idee :)

Porsche heeft met de Taycan ook even mooie aanbieding gehad.. na 4 jaar 50% restwaarde dacht ik..

Alle EV’s gaan vreselijke restwaarde hebben

Share this post


Link to post
Share on other sites
Order66    181
Order66
14 uren geleden, BMWMB zei:

Ik heb mijne gekocht voor 132k, en heb een restwaarde van 52k na 4 jaar en 160k km. Eigenlijk betaal ik dus 80k in 4 jaar, en kan ik de auto overkopen voor 52k.

52k is toch een mooie restwaarde, niet?

Ik denk dat andere merken het niet beter doen.

Je zegt “ik betaal” dus ik veronderstel dat dat particulier is? Dan is een verlies van 20K per jaar toch zwaar, de eerste traantjes komen toch spontaan op 🥴 80K verlies op 4 jaar, daar doe je al eens wat anders mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ir_fuel    34,782
ir_fuel
23 minutes ago, Order66 said:

Je zegt “ik betaal” dus ik veronderstel dat dat particulier is? Dan is een verlies van 20K per jaar toch zwaar, de eerste traantjes komen toch spontaan op 🥴 80K verlies op 4 jaar, daar doe je al eens wat anders mee.

Welke gek koopt een EV van 100+K particulier.

Niemand :) 

  • Thanks Friendly 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Joske    265
Joske

Ja inderdaad. Hier lopen er toch rond met een ander begrip van "dat valt toch mee" dan mij.

80000€ op 4j vind ik precies toch niet echt meevallen. ☺️
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Order66    181
Order66
32 minuten geleden, ir_fuel zei:

Welke gek koopt een EV van 100+K particulier.

Niemand :) 

Gekken genoeg op deze bol, waarmee ik natuurlijk niet wil zeggen dat BMWMB gek is 🤣

Share this post


Link to post
Share on other sites
msxx    4,660
msxx
12 minuten geleden, Order66 zei:

Gekken genoeg op deze bol, waarmee ik natuurlijk niet wil zeggen dat BMWMB gek is 🤣

Zaakvoerders zeggen ook vaak ‘ ik betaal’ 😉 

Share this post


Link to post
Share on other sites
msxx    4,660
msxx
32 minuten geleden, Joske zei:

Ja inderdaad. Hier lopen er toch rond met een ander begrip van "dat valt toch mee" dan mij.

80000€ op 4j vind ik precies toch niet echt meevallen. ☺️
 

 

Dat is uiteraard zo

Maar dat probleem heeft elke luxe wagen in die prijscategorie

Share this post


Link to post
Share on other sites
BMWMB    6,390
BMWMB

De Tesla is uiteraard gekocht op de vennootschap, waardoor de wagen 100% fiscaal aftrekbaar is, en ook het VAA zeer laag is. Ik laad voor 80% aan de zonnepanelen, en 10% met gratis supercharging, en onderhoud hoeft maar om de 2 jaar. Voor mij is dit geen dure auto, want elke even grote, even krachtige, even luxueuze en even comfortabele niet EV zou veel duurder zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
stijn82    116
stijn82

Jullie hebben gekocht voor de prijsdalingen, zuur enerzijds maar anders is het op de moment van aankoop dat je moet beslissen of die wagen voor jou wel of niet die prijs waard is. Ik heb het nu ook sinds kort een model 3, ik vermoed dat er nog prijsdalingen komen maar voor mij is dit nu wel de beste betaalbare EV (een porsche is te duur).

En als je die wagen koopt en restwaarde belangrijk is, zou ik zo weinig mogelijk superchargen, of was het onvermijdelijk?

En mja, germinal, kga uw rekening ni maken ma k vermoed dat gij niet op een euro moet kijken ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
DDke    5,767
DDke
37 minutes ago, stijn82 said:

Ik heb het nu ook sinds kort een model 3, ik vermoed dat er nog prijsdalingen komen maar voor mij is dit nu wel de beste betaalbare EV (een porsche is te duur)  

Ela ☝️
Waar staat dat topic waar je die in voorstelt?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Polygoon    6,793
Polygoon

Voor mij graag een blauwe Model 3 met onderstaande interieur (exclusief het stuur).

image.thumb.png.3a4242af0ccd6ea99d4e0699bb38e5d1.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • Rabbit
      By Rabbit
      Onder het motto, it's alive !!! (I guess ... ) De BMW iX EV.
      BMW’s new technological flagship in a Sports Activity Vehicle design. 5th Generation of BMW’s eDrive technology producing 500 hp. EPA estimated range of 300 miles. New exterior and interior design architecture. New BMW Charging Powered by EVgo service using 100% renewable energy. BRON: https://g80.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1774073


    • -krikke-
      By -krikke-
      Als er in de toekomst meer van zulks aanbod beschikbaar komt, dan zal de ooit verplichte overstap naar een EV toch iets aangenamer zijn voor mensen zoals ik...  Fuck de boring Tesla's, Taycans en alle andere huidige leasing zooi...  Dees is tenminste 😍
       
       
    • Cyrano.ak
      By Cyrano.ak
      Video – Audi geeft e-tron GT het RS label
      https://www.autoblog.nl/nieuws/audi-geeft-e-tron-gt-het-rs-label-180672
      We hebben bewegende beelden van de Audi RS e-tron GT.
      Update: 5-11-2020, 13.50 uur
      Audi voegt vandaag het RS label toe aan de e-tron GT naam. En er is nu bewegend beeld, waarop de RS e-tron GT (even wennen…) ook echt zelf in beweging is.
      Onderstaande tekst verscheen op 8-10-2020, 12.58 uur.
      Ze zijn er maar druk mee bij de Volkswagen Group. Het dieselgate schandaal forceerde hen om toch een andere richting te kiezen dan softwarematig conformeren. Aan de ene kant kun je zien dat het een ‘moetje’ is om de ontwikkeling van elektrische auto’s in een stroomversnelling te laten gaan.
      Audi e-tron GT
      Aan de andere kant is het ook gewoon een kans. De Audi e-tron is een duidelijk voorbeeld dat een elektrische auto ook erg goed kan zijn. Sterker nog, als je die derde zitrij niet nodig hebt is het een betere auto dan de Audi Q7. Alleen de actieradius is nog een dingetje, maar gelukkig maken de Duitsers ook stappen.
      Layout
      Een van de hoogtepuntjes is toch wel de nieuwe Audi e-tron GT. Audi heeft jarenlang een bepaalde vormtaal gehad. Deze werd mede bepaald door de layout van de techniek. De motor is voor de vooras geplaatst, een ideale manier voor vierwielaandrijving en voor wie dat niet wil is voordelige voorwielaandrijving mogelijk. Het nadeel is dat de voorzijde optisch erg zwaar is.
      Veelbelovend
      De concept versie van de Audi e-tron GT zag er veelbelovend uit. Audi heeft nu al afbeeldingen van de productieversie ‘gelekt’. Net als bij de e-tron heeft de e-tron GT een bizarre wrap, waardoor de subtiele lijnvoering nog niet helemaal zichtbaar is.
      Fraaie lijnen
      Wel is te zien dat de e-tron GT zijn fraaie lijnen grotendeels gaat behouden. Bij de Porsche Taycan (met wie de e-tron GT veel techniek zal delen) zag je dat de vertaling van concept (Mission-E) naar productiemodel goed ging, zij het dat de carrosserie wat smal en zielig werd (voor een betere stroomlijn en dus betere range). Dat gezegd hebbende, de e-tron wordt aanzienlijk minder breed.

      Productie e-tron GT
      Ook de Audi e-Tron moet inboeten, maar als de foto’s ons niet bedriegen, behoudt de e-tron GT voldoende wulpse vormen. Naast de afbeeldingen heeft Audi ook een videootje waarbij ze laten zien dat de productie bijna op gang begint te komen. De productie staat gepland voor eind 2020, voor die tijd zal het productiemodel onthuld gaan worden.
    • BMWMB
      By BMWMB
      BMW komt met een uitgebreide reeks elektrische modellen, nieuwkomers waarvan het gros zijn basis met een regulier model deelt. Ook van de 3-serie komt er een elektrische versie en het is die auto die nu in camouflagepak is betrapt.
      BMW brengt volgend jaar de eigenzinnig vormgegeven iNext op de markt. Die elektrische cross-over krijgt een compleet eigen koets en lijkt daarmee niet direct gebaseerd op een regulier productiemodel. De iNext lijkt daarmee een uitzondering op de BMW-regel. Het merk biedt de consument naar eigen zeggen per model graag de keuze en dat houdt onder meer in dat diverse modellen niet alleen met verbrandingsmotoren en plug-in hybride aandrijflijnen, maar ook in geheel elektrische vorm beschikbaar komen. De BMW X3 is daarvan met de iX3 een goed voorbeeld. De i4 wordt een volledig elektrische versie van de nog te onthullen nieuwe BMW 4-serie Gran Coupé en ook met de nieuwe i3 bewandelt BMW dat pad. Het is straks over en uit voor de markant vormgegeven elektrische hatchback met die naam. De nieuwe i3 wordt 'gewoon' een elektrische 3-serie.
      De nieuwe i3 deelt zijn basis dan ook gewoon met de actuele 3-serie en dat betekent dat onder de koets van deze elektrische sedan ook een versie van BMW's CLAR-platform schuilt. De nieuwe BMW i3 krijgt mogelijk dezelfde 286 pk en 400 Nm sterke elektromotor op de achteras als de BMW iX3. De iX3 heeft een 74 kWh groot accupakket in zijn bodem. Kijk niet gek op als de nieuwe i3 een pakket met een vergelijkbare capaciteit tussen de voor- en achteras krijgt. Eenmaal op de markt moet de i3 zijn tanden zetten in elektrische succesnummers als de Tesla Model 3. Wat uiterlijk betreft onderscheidt de i3 zich straks van de reguliere 3-serie met een reeks blauwe accenten. Denk daar een dichte grille bij terwijl je het uitlaatsysteem wegdenkt en voilà: de i3 is geboren. We verwachten de nieuwe BMW i3 volgend jaar op de markt.


      https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/nieuwe-bmw-i3-in-beeld-2/
    • dragonfly
      By dragonfly
      Ik heb kort met een Mazda MX-30 kunnen rijden. Zowel de buitenkant als binnenkant oogt als een normale auto wat leuk is. Het spartaans interieur van bepaalde andere merken spreekt me niet aan. Een auto moet knopjes hebben 🙂 
      https://nl.mazda.be/modellen/mazda-mx-30/


      De auto was rijkelijk uitgerust met oa. een HUD

      Maar hoe rijdt dat nu hé. Wel ik moet zeggen beter dan verwacht. Onderstel en ophanging zijn vrij stug afgeveerd waardoor je bochten kan nemen zonder het gevoel te hebben om op een boot te zitten. Aangenaam verrast en deze wagen is ideaal als 2de wagen of als enige wagen voor gezinnen die niet veel kilometers doen.

      Er is geen push zoals andere elektrische wagens hebben maar het rijdt vlot genoeg en je bent nog steeds sneller weg dan met een 1.4 liter motor die veel wagens nu al hebben.

      Ik ben 1m82 en de zetel stond een 5cm te ver naar achter voor mezelf dus ruimte achterin is voldoende voor kinderen en jongeren.


      Prijs begint aan 33.450 EURO en de wagen heeft "145pk". Testrit kan je aanvragen via Mazda De Roover --> https://de-roover.mazda.be/nl of @Mazdastruction
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions