Ga naar inhoud

Tesla lovers


whispy

Aanbevolen berichten

4 minuten geleden, Capitol zei:

Maar beeld u die auto’s eens in het water bij de overstromingen als daar veel EV’s zouden bij zijn…. Nog veel gevaarlijker dan wat het nu al is.

Waarom?

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 7/24/2021 at 10:08 AM, BMWMB said:

Grappig.

Maar gelukkig werkt het perfect. 

Hoe kun je nu rekenen op zo'n systeem. Je kunt dat met de mantel der liefde bedekken (fanbois kunnen dat), maar als zo'n misser iedere paar duizend kilometer voorkomt, dan heb je toch geen vertrouwen meer? Of je moet suïcideneigingen hebben. 

Om nog eens terug te komen op die grote voorsprong van Tesla: die hebben ze dus niet per se. Ze brengen gewoon zaken uit als bèta zodat sommigen denken "WOW" terwijl andere constructeurs het pas uitbrengen als het getest én veilig is. Of gewoon niet uitbrengen omdat ze weten dat ze er geen geld mee gaan verdienen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 7/24/2021 at 6:27 PM, Capitol said:

Maar beeld u die auto’s eens in het water bij de overstromingen als daar veel EV’s zouden bij zijn…. Nog veel gevaarlijker dan wat het nu al is.

Om een EV te blussen moet je die onderdompelen in water.

Wat is dan het probleem bij een overstroming?

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minutes ago, ir_fuel said:

Om een EV te blussen moet je die onderdompelen in water.

Wat is dan het probleem bij een overstroming?

Dat veel mensen uit onwetendheid denken dat er dan bzzz kortsluiting zal zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden, Marvin zei:

Dat veel mensen uit onwetendheid denken dat er dan bzzz kortsluiting zal zijn. 

Rijden zal die niet goed meer doen, maar een gewone auto die onder water heeft gestaan is er ook meestal aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar gelukkig werkt het perfect. 

Hoe kun je nu rekenen op zo'n systeem. Je kunt dat met de mantel der liefde bedekken (fanbois kunnen dat), maar als zo'n misser iedere paar duizend kilometer voorkomt, dan heb je toch geen vertrouwen meer? Of je moet suïcideneigingen hebben. 

Om nog eens terug te komen op die grote voorsprong van Tesla: die hebben ze dus niet per se. Ze brengen gewoon zaken uit als bèta zodat sommigen denken "WOW" terwijl andere constructeurs het pas uitbrengen als het getest én veilig is. Of gewoon niet uitbrengen omdat ze weten dat ze er geen geld mee gaan verdienen.

Jij bent een zeurpiet, een Tesla-hater, die duidelijk nog nooit deftig met een Tesla heeft gereden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 hours ago, BMWMB said:

Jij bent een zeurpiet, een Tesla-hater, die duidelijk nog nooit deftig met een Tesla heeft gereden.

Klopt allemaal (zeurpiet, Tesla niet gereden), maar ik ben geen Tesla-hater.

Ik vind het goed dat het merk er is, ze hebben superieure technologie op sommige vlakken (vooral wat elektrisch rijden betreft natuurlijk). En op andere vlakken pushen ze de concurrenten vooruit, zoals met FSD. Ik lees en zie genoeg tests van Tesla om te weten dat ze een product hebben dat op veel vlakken op gelijke hoogte met of hoger dan concurrenten staat.

Op nog andere vlakken is het allemaal bullshit: het feit dat je moet schakelen met een schuifknop op het scherm, dat ze technologie die superieur is (een stuur) vervangen door iets dat duidelijk minder veilig en gebruiksvriendelijk is (de yoke), hun fart-knopjes, hun Ludicrous-mode ... allemaal speelgoedjes om mensen af te leiden van andere wél problematische zaken. 

Enfin, 'k zal erover ophouden. Over FSD kan je precies geen kritiek horen, terwijl dat het voornaamste punt is dat ik wil maken. Nochtans sta je wel altijd open om je denkbeelden in vraag te stellen over andere zaken. Daarmee dat het mij zo verbaast dat je dat over FSD niet doet.

Misschien denk je: het is een gok van 3800 euro ... Dat begreep ik voor de abonnementsformule er was . Maar nu? Nee, dan laat je die FSD vallen en huur/koop je het als je het hier echt kan gebruiken. Laat anderen het proefkonijn zijn + wacht tot de wetgeving het toelaat. 

aangepast door Marvin
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 7/21/2021 at 10:25 AM, BMWMB said:

b0e5c7ff73cbdd50dd53f671bfe0ca35.jpg

Iets meer over bekend ondertussen. Op zich ook wel goed dat trage karren meer gaan betalen, best wel logisch van uit Tesla's standpunt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, Marvin said:

Ik heb dat op de mijne en ben content dat ik dat besteld heb. 
ik ben vorige week naar croatie gereden en dat spel heeft denk ik 85% zelf gereden. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, DDke said:

Ik heb dat op de mijne en ben content dat ik dat besteld heb. 
ik ben vorige week naar croatie gereden en dat spel heeft denk ik 85% zelf gereden. 

Da's vooral snelweg dan? Ik ben zeker dat het daar uitstekend werkt. Dat is inclusief snelheid aanpassen, rijvakwissels en afritten nemen dan? Doet ie rotondes en verkeerslichten ook? Ik vraag het eerlijk uit nieuwsgierigheid omdat ik niet altijd weet hoe ver welk systeem nu gaat. Heb je FSD of Autopilot? Gebruik je het ook in een stedelijke context?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Marvin said:

Da's vooral snelweg dan? Ik ben zeker dat het daar uitstekend werkt. Dat is inclusief snelheid aanpassen, rijvakwissels en afritten nemen dan? Doet ie rotondes en verkeerslichten ook? Ik vraag het eerlijk uit nieuwsgierigheid omdat ik niet altijd weet hoe ver welk systeem nu gaat. Heb je FSD of Autopilot? Gebruik je het ook in een stedelijke context?

Ik heb autopilot (da’s standaard) en FSD. 
FSD gaat best ver;

stopt voor lichten en gaat weer rijden

op snelweg stel je bvb in dat je 10 % of 10 kms boven de limit wil rijden en die gaat dat aanhouden, ook als de limit wijzigt. Als er dan bvb een vrachtwagen voor je rijdt dan gaat die voorstellen om die voorbij te steken om je snelheid aan te houden. 
En daarna terug naar rechts te gaan. 
 

afritten neemt hij automatisch, inclusizf knipperlicht. 
 

rotondes naar het schijnt ook, maar zou het eens moeten testen. 
 

ik zeg het, van thuis naar croatie heeft dat ding bijna alles zelf gedaan. 
ik heb wel zo’n stuurgewichtje hangen. 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Enhanced Autopilot, dus dat voorbijsteken op de snelweg, en afritten nemen, doet de mijne ook. Ben net terug van Zuid-Frankrijk en buiten af en toe eens iets te willen opzoeken op mijn iPhone, of eens bij momenten in de file, heb ik het niet gebuikt, en wel om de simpele reden dat mijn vrouw het niet vertrouwt. [emoji2373] Als ik alleen op de baan ben gebruik ik het veel meer, en ik heb ook dat gewicht voor aan het stuur. [emoji2]

Ook op secundaire wegen of in het centrum gebruik ik het, dus FSD met die extra functie dat ‘m verkeerslichten en -borden ziet aan kruispunten vind ik al een meerwaarde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, BMWMB said:

Ik heb Enhanced Autopilot, dus dat voorbijsteken op de snelweg, en afritten nemen, doet de mijne ook. Ben net terug van Zuid-Frankrijk en buiten af en toe eens iets te willen opzoeken op mijn iPhone, of eens bij momenten in de file, heb ik het niet gebuikt, en wel om de simpele reden dat mijn vrouw het niet vertrouwt. emoji2373.png Als ik alleen op de baan ben gebruik ik het veel meer, en ik heb ook dat gewicht voor aan het stuur. emoji2.png

Dat is dan dezelfde die hier loopt te claimen dat autopilot geen autonoom rijden is en je als chauffeur nog altijd je aandacht er moet bij houden ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat doe ik dan ook. Het is sowieso tig keer veiliger dan op uw telefoon kijken en geen AP hebben.

AP werkt gewoon perfect, en zeker op de snelweg. Er is ook nog steeds een groot verschil tussen AP en autonoom rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de replies. Inzichtrijk. 

Het systeem in mijn Mercedes werkt minimaal vergeleken met bovenstaande features (het is beperkt tot afstand houden en lijntjes volgen). Ik weet niet of ik het (zoals BMWMB's vrouw) zou vertrouwen ;) toch ook vooral schrik van wat andere automobilisten doen en hoe zulke geautomatiseerde systemen met uitzonderingen omgaan. Da's ook de reden waarom ik in dubio ben of ik het in de toekomst zou willen. Ja, technologie werkt grotendeels goed, maar toch schrik wanneer het niet goed gaat. 

En met een gewichtje zou ik zelf ook nooit rijden. 'k Ben een controlefreak dus behoud ik liever de controle. En dan is het natuurlijk maar de vraag: moet je dan überhaupt een verregaande rijassistent hebben. Ik heb nu nog altijd het gevoel dat ik zelf rij maar dat mijn auto mij helpt, en dat is eigenlijk ook genoeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmiddag had ik een testrit met de Model 3 performance, die autopilot heeft toch ook 2x zonder reden de boel dicht gegooid :D 

Voor de rest weet ik nog steeds niet goed wat ik van een Model 3 moet vinden :D Prestaties zijn gestoord, maar ik blijf het rijden zelf raar vinden. 

Veel liever het interieur van mijn 3-reeks ook. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 hours ago, Marvin said:

 

En met een gewichtje zou ik zelf ook nooit rijden. 'k Ben een controlefreak dus behoud ik liever de controle. 

Je hebt niet minder controle door dat gewichtje he.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minutes ago, Monterey Jack said:

Vanmiddag had ik een testrit met de Model 3 performance, die autopilot heeft toch ook 2x zonder reden de boel dicht gegooid :D 

 

Dan heb je toch een beetje pech gehad. Ik heb er ook 2 gehad op weg naar vakantie, op bijna 1600 kms. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minutes ago, DDke said:

Dan heb je toch een beetje pech gehad. Ik heb er ook 2 gehad op weg naar vakantie, op bijna 1600 kms. 

Ongetwijfeld, dat ga ik niet tegenspreken. Ligt trouwens niet aan Tesla alleen, heb dat al bij bijna elk systeem voorgehad.

Eerste keer was op de R4 toen ik iemand inhaalde: 

https://www.google.com/maps/@51.0102769,3.7358795,3a,75y,111.77h,83.03t/data=!3m7!1e1!3m5!1snoklzi9uoXkKPDjkTrvLCw!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fpanoid%3Dnoklzi9uoXkKPDjkTrvLCw%26cb_client%3Dsearch.revgeo_and_fetch.gps%26w%3D96%26h%3D64%26yaw%3D267.01288%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i16384!8i8192

en dan hier aan die camera's:

https://www.google.com/maps/@51.0142136,3.649072,3a,75y,77.41h,88.15t/data=!3m6!1e1!3m4!1sgKrS0-FgNGSrO49rcgPTXw!2e0!7i13312!8i6656

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb pas een ‘dikke’ 330e mogen rijden met full leather individual interieur, en idd, dat interieur is zeer veel knapper. Toch vind ik dat interieur van de Model 3 ook iets hebben met dat grote centrale scherm. Vandaag zou ik de Model 3 kiezen, omdat ik ondertussen gewoon ben aan de ‘features’ van een Tesla, en ik er moeilijk zonder kan, en uiteraard ook omdat de BMW 3 nog niet elektrisch is. Er komt nu wel de i4, maar wordt deze niet veel duurder dan een Model 3?

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 hours ago, DDke said:

Je hebt niet minder controle door dat gewichtje he.

Maar wat doe je dan ondertussen?

Het doel van dat gewicht is toch net om je stuur niet vast te moeten houden, dus ga ik ervan uit dat je dan iets anders doet, en je concentratie op de weg bijgevolg minder is? Je Tesla denkt nog altijd dat jij je stuur vasthebt en onder controle hebt, dus zal hij geen waarschuwingen geven dat je je stuur beter wél zou vasthouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid