Ga naar inhoud

Alfa Romeo Lovers


quadrifoglio

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...
Op 14-3-2017 om 12:16 zei luigi:

 

Ophanging en motor zijn ook leuke dingen mee te doen,

 

 

stuitert

grip zit achteraan ipv vooraan

elke liefhebber van leuk rijden laat hem links liggen

poging van tuner (ophanging/motor) wist het rijgedrag marginaal te verbeteren

LEES: trots inslikken en Lotus Consulting inhuren

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 31/01/2017 at 10:44 AM, gTa said:

Zelfs met mijn stomme 120d trackday-parttimer kon ik meer "voelen" dan ik kon "aflezen". Maar zoals je zegt: soms is het wel nuttig. Bij mij: enkel als ik nieuwe secties wou uittesten sneller/trager in/out, enz. dan ging ik wel eens op speedo kijken (om er voor te zorgen dat ik b.v. 20 per uur trager een bocht in ging dan voorheen), maar als ik dan met PerformanceBox in de paddock analyseerde welke rijstijl sneller was voor die sectie, prentte ik me dat in en daarna ging ik dat weer op 't gevoel doen. Waar ik op de speedo keek: Kemmel. Mijn 120d haalde daar de 200 per uur niet en daar had ik echt wel de tijd om 't naaldje van de snelheidsmeter met telekinese te proberen op die 200 mark te krijgen (nooit gelukt). :D  

Disclaimer: ik ben/was maar een amateur weekendtracker, allerminst een driving god. Mogelijks zijn de meer begiftigde piloten onder ons wél gediend met een speedo. Plus: wat je voelt stemt niet altijd overeen met wat is: iets kan snel aanvoelen maar data kan bewijzen dat het andere toch de facto sneller is (vandaar de nood aan goeie data-analyse, een goeie race engineer, enz.). Dus: als je als piloot begiftigd bent met een krachtige bovenkamer en je kan dat allemaal verwerken terwijl je rijdt, dan is zo'n speedo zeker nuttig, ja. Ik durf in te schatten dat voor de racers die wel een snelheidsindicatie willen, een goeie digitale speedo sneller afleest dan een klok, maar ik kan me vergissen. Mensen met ervaring in zo'n niet op de openbare weg toegelaten koten zonder houtinleg of lederen dashboard, zullen ons dat wel kunnen vertellen, hé jokke en ir_f?

Mentionnen werkt sneller :P 

 

Hangt van het circuit af. Op een Ecuyers of Mettet kijk ik NOOIT naar de snelheidsmeter. Op Spa kijk ik (lang niet elke ronde en ook niet op elke plaats in de rondes dat ik het doe) op 3 plaatsen. Rechtercurb bovenkomen Raidillon, rechtercurb exit Pouhon en rechtercurb exit Blanchimont 2. De snelheden die ik daar zie geven me meestal wel een goeie indicatie van "goed bezig" of niet als amateurke. Ik weet dat ik niet moet hopen op een ronde in 2:40 als ik bij bovenkomen Raidillon 175 km/h zie staan. Staat daar 195 dan weet ik het wel. Topsnelheden voor een remzone kijk ik nooit. Dat gaat ook niet want je bereikt die snelheid net voor je het kot volledig dicht gooit, en dan kijk je liefst naar de piste.

Zeker bij Raidillon is dat voor mij een goeie indicator. Ik heb daar bv vorig jaar geleerd dat het echt geen zin heeft van dat "vertraagpunt" (rempunt kan je dat niet echt noemen met die auto) alsmaar op te schuiven en alsmaar harder Eau Rouge in te duiken, want dat compromitteerde (zoals bij elke andere bocht eigenlijk) het punt waarop ik op de gas kon gaan. Het opgeven van Eau Rouge en dus trager naar boven rijden, maar wel vroeger en harder gas geven resulteerde in een hogere topsnelheid rechts aan de curb en dat neem je 800 meter lang mee natuurlijk. Die 10 per uur rapper in de put ben je 50 meter verder al kwijt.

Maar dat zijn uiteindelijk trainingstruken van de foor. Een echt goed piloot die gaat overal hard door en die hoeft daar niet op te kijken om te zien of hij goed bezig is, dus daar is een snelheidsmeter compleet nutteloos voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minutes ago, flupke73 said:

LEES: trots inslikken en Lotus Consulting inhuren

Die manne hebben een directe lijn naar Maranello. Denk dat ze daar ook wel een paar ideetjes hebben...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Overal heel stil rond de Alfa Romeo Stelvio....

Zaterdag meer gereden en was aangenaam verrast van de  2,2 D met 220 pk.

Prachtig design en afwerkingskwaliteit top.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overal heel stil rond de Alfa Romeo Stelvio....
Zaterdag meer gereden en was aangenaam verrast van de  2,2 D met 220 pk.
Prachtig design en afwerkingskwaliteit top.


Is deze dan binnenin helemaal anders dan een Giullia?

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Davy_:

 


Is deze dan binnenin helemaal anders dan een Giullia?

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
 

 

Vrij veel gelijkenissen maar niet hetzelfde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overal heel stil rond de Alfa Romeo Stelvio....
Zaterdag meer gereden en was aangenaam verrast van de  2,2 D met 220 pk.
Prachtig design en afwerkingskwaliteit top.

Prijskaartje?
ik zou volgend jaar waarschijnlijk de Giulietta weg doen en zo een Stelvio zie ik wel zitten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden zei toere:


Prijskaartje?
ik zou volgend jaar waarschijnlijk de Giulietta weg doen en zo een Stelvio zie ik wel zitten.

Uit curiositeit geconfigureerd en kwam aan een 56000/58000 euro, leder,open dak, navi groot...voor een 2,2 D,  210 pk.

ZF versnellingsbak.

Geen procentuele korting,enkel gratis packs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren eentje van dichtbij bekeken. Interieur is exact hetzelfde als de Giulia.

Die uitlaten zijn wel gigantisch groot, je kan er gewoon je vuist insteken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900FD met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden zei Stancke:

Gisteren eentje van dichtbij bekeken. Interieur is exact hetzelfde als de Giulia.



Verstuurd vanaf mijn SM-G900FD met Tapatalk

 

Ik geloofde de verkoper op z'n woord.. :)
 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit curiositeit geconfigureerd en kwam aan een 56000/58000 euro, leder,open dak, navi groot...voor een 2,2 D,  210 pk.
ZF versnellingsbak.
Geen procentuele korting,enkel gratis packs.

Had die toch wat goedkoper ingeschat.
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei toere:


Had die toch wat goedkoper ingeschat.

Ze willen hem positioneren tussen F-pace,Macan,X4,GLC coupe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5/1/2017 om 20:24 zei toere:

Zal dan toch niet goed verkopen vrees ik.

Momenteel is de instap versie in de vorm van de 150 diesel nog niet beschikbaar... Ook zijn er nog geen versie mets manuele versnellingsbak. Wetende dat het prijsverschil tussen een Giulia 150pk manueel en 180pk automatisch 4.100 euro is, zou dat dus een serieus daling zijn wat betreft instapprijs

De Stelvio Super met 2.2 180pk Automaat start bij 43.000 euro en de 2.0 benzine van 200pk bij 42.550 euro. Als je de vergelijking van de Giulia doortrekt naar de Stelvio, zou je op een instapprijs van 38.550 euro moeten komen voor de 150pk versie manueel (ter vergelijking, Audi Q5 met 2.0 tdi 136pk manueel start op 40.300 euro, De 2.0tdi met 190pk en automaat start bij 47.000 euro)

Als je dan de ruimere standaarduitrusting van de Stelvio tov de Q5 ziet (elektrische kofferklep, parkeersensoren, 40/20/40 neerklapbare achterbank,...) in combinatie met de veel lagere prijs voor opties , denk ik dat ze best competitief in de markt worden gezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Fuck ja. :inlove: Mijn eerste (serieuze) lief reed met zo-ene, een blauwe 1.8 met enkele koplampen voorin. Ik had m'n rijbewijs nog niet, zij wel (take'm older when you're young + the other way around). Wat een heerlijke auto. Helaas koekevort (quasi volledig onzichtbaar, wel). Stond bij 't bedrijf van haar vader altijd buiten gestald op een grasplein waarvan 't gras nauwelijks werd afgereden. Dat nat gras kietelde dus de helft van de dagen van 't jaar aan dat spellement zijnen onderkant. Krokant was een understatement.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is verschieten om er nog zo ene tegen te komen.
Denk dat de meesten weggeroest zijn.
Aan de buitenkant zag hij er heel goed uit en vermoed onderhuids ook wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid