Ga naar inhoud

Alfa Romeo Lovers


quadrifoglio

Aanbevolen berichten

  • 1 maand later...
55 minuten geleden, Dimitri zei:

Eigenlijk had je zo'n Quadrifoglio moeten krijgen voor de prijs die de gewone 4C's moesten kosten.

En de gewone 4C's hadden een 25k goedkoper moeten zijn. Als je kijkt wat je krijgt (concept, specs, afwerking, uitrusting, imago, uitstraling, ...) is dat ding naar mij gevoel gewoonweg 25k te duur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, gTa zei:

Eigenlijk had je zo'n Quadrifoglio moeten krijgen voor de prijs die de gewone 4C's moesten kosten.

En de gewone 4C's hadden een 25k goedkoper moeten zijn. Als je kijkt wat je krijgt (concept, specs, afwerking, uitrusting, imago, uitstraling, ...) is dat ding naar mij gevoel gewoonweg 25k te duur.

'k Heb uiteraard ook liever dat auto's goedkoper zijn, al kan ik me niet inbeelden dat mensen daarop afhaken. Vooral 't concept is een moeilijke om verkocht te krijgen lijkt mij, 25k minder gaat daar niet veel aan veranderen. Mijne kapper (ook weer zo'n cliché :D) was één van de eersten die zich op de wachtlijst had gezet. Per knipbeurt groeide wel z'n ongenoegen, zo werd de prijs na aankondiging nog met 10.000 euro verhoogd, maar vooral, hij besefte pas later dat je met dit ding amper van de dealer parking geraakt zonder de neus te schrapen en hij moest er nog minstens een jaar op wachten ook. Daaropvolgend heeft 'ie z'n plannen geschrapt (ging 'em niet zozeer over de prijs, eerder over de ongemakken).

Het blijft toch een middenmotor concept met carbon kuip én best exclusief speelgoed, ik stel me dan ook de vraag hoeveel zo'n Spider binnen x-aantal jaren waard zou zijn? Wegroesten gaat 'ie alvast niet doen. :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me dat een prijsverschil van 25k weldégelijk een pak verschil zou kunnen geven inzake verkoop...

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, gTa zei:

Lijkt me dat een prijsverschil van 25k weldégelijk een pak verschil zou kunnen geven inzake verkoop...

Wie zijn de mensen die geld hebben liggen voor een 4C, want laat ons wel wezen, 't is puur speelgoed. Als we die groep mensen nemen, die minstens 50k hebben liggen voor 'n speeltje, die zouden afhaken als dat speelgoedje 75k kost? In mijn leefwereld maakt dat geen verschil uit, 't is in beide gevallen al even decadent (bij gebrek aan beter woord). Moest 'em enigszins functioneler zijn volg ik de redenering wel, maar je kan niet veel aanvangen met een 4C.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Logic zei:

Wie zijn de mensen die geld hebben liggen voor een 4C, want laat ons wel wezen, 't is puur speelgoed. Als we die groep mensen nemen, die minstens 50k hebben liggen voor 'n speeltje, die zouden afhaken als dat speelgoedje 75k kost? In mijn leefwereld maakt dat geen verschil uit, 't is in beide gevallen al even decadent (bij gebrek aan beter woord). Moest 'em enigszins functioneler zijn volg ik de redenering wel, maar je kan niet veel aanvangen met een 4C.

 

Inderdaad, want iedereen plukt natuurlijk zonder probleem 25K extra van zijn geldboom? 🙄

Voor mij blijft het een mislukte Exige-cloon.

Looks en performance zijn zeker ok, maar scherp sturen, neen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Logic zei:

'k Heb uiteraard ook liever dat auto's goedkoper zijn, al kan ik me niet inbeelden dat mensen daarop afhaken. Vooral 't concept is een moeilijke om verkocht te krijgen lijkt mij, 25k minder gaat daar niet veel aan veranderen. Mijne kapper (ook weer zo'n cliché :D) was één van de eersten die zich op de wachtlijst had gezet. Per knipbeurt groeide wel z'n ongenoegen, zo werd de prijs na aankondiging nog met 10.000 euro verhoogd, maar vooral, hij besefte pas later dat je met dit ding amper van de dealer parking geraakt zonder de neus te schrapen en hij moest er nog minstens een jaar op wachten ook. Daaropvolgend heeft 'ie z'n plannen geschrapt (ging 'em niet zozeer over de prijs, eerder over de ongemakken).

Het blijft toch een middenmotor concept met carbon kuip én best exclusief speelgoed, ik stel me dan ook de vraag hoeveel zo'n Spider binnen x-aantal jaren waard zou zijn? Wegroesten gaat 'ie alvast niet doen. :) 

Het was vooral een slecht uitgewerkt concept. Allemaal goed en wel dat die een carbon kuip en middenmotor had, maar qua chassis, stuurgevoel en aandrijflijn was het alles behalve een topper. En dat lijkt me toch nog altijd heel belangrijk voor een sportwagen. Deed het in vele reviews ook niet bijster goed, en was ook alles behalve een praktische auto, dus ik snap wel dat het geen verkoopstopper is geworden.

Ben het wel niet helemaal eens met @gTa zijn zienswijze. De nieuwe Alpine 110 is maar een kleine fractie goedkoper dan de Alfa, maar is wél een verkoopsucces. En ik denk dat daar een eenvoudige reden voor is: de Alpine is wél een steengoede sportwagen, in tegenstelling tot de Alfa.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Logic zei:

Wie zijn de mensen die geld hebben liggen voor een 4C, want laat ons wel wezen, 't is puur speelgoed. Als we die groep mensen nemen, die minstens 50k hebben liggen voor 'n speeltje, die zouden afhaken als dat speelgoedje 75k kost? In mijn leefwereld maakt dat geen verschil uit, 't is in beide gevallen al even decadent (bij gebrek aan beter woord). Moest 'em enigszins functioneler zijn volg ik de redenering wel, maar je kan niet veel aanvangen met een 4C.

 

Mjah, als je 't zo stelt, 't klopt wel.

En toch, ik ken er 2, die wel zo-eentje wilden (een dame en een heer). Tot de prijs bekend werd. De dame heeft een 718 Boxster gekocht voor minder, de heer heeft een 911 gekocht. Allebei: "zo veel geld voor zo'n ding, dan liever een Porsche ofzo". 

Ik kan 't maar meegeven. Misschien zijn die 2 mensen allerminst representatief voor wat er meestal gebeurt bij aspirant-kopers van die 4C.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, thiva zei:

Inderdaad, want iedereen plukt natuurlijk zonder probleem 25K extra van zijn geldboom? 🙄

Ja... eigenlijk werkt dat toch zo hoor. Als je 50k uitgeeft puur aan een speeltje, zijt maar zeker dat die mensen een "geldboom" hebben. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, gTa zei:

Mjah, als je 't zo stelt, 't klopt wel.

En toch, ik ken er 2, die wel zo-eentje wilden (een dame en een heer). Tot de prijs bekend werd. De dame heeft een 718 Boxster gekocht voor minder, de heer heeft een 911 gekocht. Allebei: "zo veel geld voor zo'n ding, dan liever een Porsche ofzo". 

Ik kan 't maar meegeven. Misschien zijn die 2 mensen allerminst representatief voor wat er meestal gebeurt bij aspirant-kopers van die 4C.

Ik begrijp dat wel hoor, zelfs die 911 is functioneler en minder zot dan een 4C (imho).

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, Titleist zei:

Is er al een verdict over die Giulia QV nu na enkele jaren?

Naar verluidt: niet de meest betrouwbare ketel. Vnl. electro-gremlins (een beetje zoals Lefty z'n 4WDLuxeGTflFF4GTC, zou het dan toch weer typisch Italiaans zijn?). Zou enkel opgelost kunnen worden door vervangen van (deel van) kabelboom ... en na een paar 10k km begint het spelletje opnieuw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan nog een competente garage vinden met ervaring (bestaat niet uiteraard), ik zie ze nog met handleidingen boven de motor van onze Thesis hangen. :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger waren er wel, maar toen was 't nog (bijna) allemaal mechanisch, en als het toch (weer maar eens) de image.png.ec81acb501d45947aa3744a43a0e9137.png  was die kapot ging of storingen gaf, dan vervingen ze die gewoon. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wetende wat ik nu weet, zouden die bugs mij niet weerhouden, want 't zijn kleine dingen... Auto ging in noodloop als je remde en accelereerde tegelijk, bijvoorbeeld. Ik zou daar niet gauw last van hebben, dat doe ik op circuit ook al niet. :) Een SW update later en het issue is verholpen.

Ik weet niet of hier nog mensen het YT-kanaal van Nick Murray volgen? Die kan z'n tweede 911 inruilen waarvan de electronica compleet in de soep gedraaid is. Ik beweer niet dat zoiets representatief is, maar je associeert het alleszins eerder met een Italiaanse machine. Misschien onterecht, ik heb meer schrik gekregen van Porsches dan van Alfa's. Als je een Alfa koopt verwacht je dat ergens. Een "perfecte" Porsche koop je net om zoiets niet mee te moeten maken. Soit, off-topic zeker. :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

't Is inderdaad een feit dat Porsche een imago heeft als zijn die auto's uit graniet en dat daar nooit ofte nimmer iets mee gebeurt ... maar dat kan niet anders dat de realiteit anders is. 't Merk zal uiteraard wel alles inzetten op 't behoud/bestendigen van dat imago, dat helpt een pak.

Die electronica-gremlins die de Giulia QV blijkbaar toch te verduren heeft, zouden me eigenlijk ook niet tegenhouden om er eentje in huis te halen. (Gesteld dat dat als Sportwagon komt, dan toch.)  Maar of ik dat dan zou verkiezen boven een Alpina B3 s of een Benz C 63 S AMG o.i.d.? Dunno...   Zou moeten testrijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, gTa zei:

Die electronica-gremlins die de Giulia QV blijkbaar toch te verduren heeft, zouden me eigenlijk ook niet tegenhouden om er eentje in huis te halen. (Gesteld dat dat als Sportwagon komt, dan toch.)  Maar of ik dat dan zou verkiezen boven een Alpina B3 s of een Benz C 63 S AMG o.i.d.? Dunno...   Zou moeten testrijden.

Ik kan dat wel zeggen, zonder twijfelen. Zonder ze allemaal gereden te hebben, weet ik dat de Alfa sneller stuurt, prima veercomfort biedt voor z'n prestaties en dat 'ie specialer is dan de zoveelste C of 3. Dankzij de vele fiets kilometers pas ik in de fraaie carbon kuipjes en je hebt dus een combinatie van fijne -toch ietwat bijzondere- elementen, de stoelen, het stuurwiel, de aluminium peddels, vanachter het stuurwiel zicht op een carbon structuur van de motorkap,.. Alles is aanwezig voor dat speciaal gevoel te krijgen wat je bij dit soort auto's toch zoekt. De Alpina zie ik eerder als iets functioneels en rap, zoals een Golf GTI, de ideale afgeborstelde schoonzoon. Ik ben dat al niet als mens & ik zoek dat al zeker niet in een auto, heb liever iets met een hoek af. :) 

Dan de Merc, ja, die motor hé... eigenlijk vooral dat. Het interieur van de C krijgt of kreeg veel lof, maar ik heb 't nooit begrepen. Terug over die motor, 4.0l taksen te betalen en ik zit weer meteen in de Alfa.

Als het een sportwagen moet zijn, dan weet ik het niet zo, dan neig ik eerder naar een RS4.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Lancia werd het uiteindelijk opgelost door de foutmelding op het dashboard te saboteren als ze het niet wisten en de wagen geen bokkesprongen maakte. :lol:

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25/2/2019 om 13:25, Niko80 zei:

Vriend van mij rijdt met een RS3 sedan als taxi

 

Wat is daar het voordeel van?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid