Ga naar inhoud

Alfa Romeo Lovers


quadrifoglio

Aanbevolen berichten

Een maat van mij heeft een Stelvio, je voelt aan dat het een heel goede wagen is (zelfs als passagier).

De RWD is super dat het terug is in de Giulia. Ik mis nog een zes cilinder motor onder de Quadrifoglio. Nog niet kunnen rijden met 2.0 benzine met 280 pk. 

Manueel is er nu al een tijdje uit bij de Giulia Quadrifoglio. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@stradge

Zeer knap, proficiat.

Wil mijn madam over de streep trekken voor een Giulia als daily family car( Stelvio afgeschreven) maar momenteel is mij dit nog niet gelukt. 

Zou wel een rode moeten zijn voor mij😀

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Lotuzzz zei:

Waw @stradge! Wel iets minder fan van je mods.

Van dat soort weggedrag word ik ook blij trouwens, net zoals jij het beschrijft. Top!

Bedankt! Ik twijfel soms ook nog als ik de eerste foto's terugzie, het was eleganter maar ik vond het chroom niet passen bij het zilver met donkere ramen en het panodak in het echt.

Als hij donkerder was had ik sowieso alle chroom gehouden!

Ik heb de velgen nog liggen en de wrap kan er nog steeds af, dus wie weet switch ik nog wel eens om onze relatie spannend te houden :D

Weggedrag is ook helemaal m'n ding. Ik hou van zacht opgehangen auto's die zich niet laten ontmoedigen door oneffenheden, vertrouwen geven, niet veel ondersturen, niet te zwaar aanvoelen en vooral een goede balans hebben en dat is helemaal Giulia :inlove:

Mooi meegenomen dat ze heerlijk te driften valt op afroep!

 

1 uur geleden, Speedhunter zei:

Een maat van mij heeft een Stelvio, je voelt aan dat het een heel goede wagen is (zelfs als passagier).

De RWD is super dat het terug is in de Giulia. Ik mis nog een zes cilinder motor onder de Quadrifoglio. Nog niet kunnen rijden met 2.0 benzine met 280 pk. 

Manueel is er nu al een tijdje uit bij de Giulia Quadrifoglio. 

Als hij geen RWD had, zou ik nooit bij een Giulia uitgekomen zijn, ik kies auto's op basis van de techniek (anders had ik geen 1-reeks gekocht :D) maar het is mooi meegenomen dat ze zo mooi is. Zescilinder kan mij persoonlijk niet zoveel schelen, als een viercilinder soepel genoeg is met een aangenaam karakter heb ik dat zelfs liever dan een zwaardere zescilinder. Manueel kan nog bij de diesels, maar het koppel is dan verlaagd en ik moet zeggen dat de 8-bak erg goed past bij deze motor.

14 minuten geleden, toere zei:

@stradge

Zeer knap, proficiat.

Wil mijn madam over de streep trekken voor een Giulia als daily family car( Stelvio afgeschreven) maar momenteel is mij dit nog niet gelukt. 

Zou wel een rode moeten zijn voor mij😀

 

Merci Toere! Nice, ik dacht dat jullie nog een Giulietta hadden, foto van de Stelvio?

Ik ben ook zot van Alfa Rosso maar vond het wat "te" voor een daily en val niet graag op. De vorige was ook zilver en werd ik niet beu, blijft een frisse en gemakkelijke kleur.

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sowieso heel erg fan. Zou deze ook graag als daily hebben. Afhankelijk van de toekomstige aankopen (GR Yaris, GR86) komt die er misschien wel.

De facelift die volgend jaar uitkomt mogen we misschien hopen dat het ESP daar wel zal uit kunnen. Engineers zijn alvast voor.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minutes ago, stradge said:

Weggedrag is ook helemaal m'n ding. Ik hou van zacht opgehangen auto's die zich niet laten ontmoedigen door oneffenheden, vertrouwen geven, niet veel ondersturen, niet te zwaar aanvoelen en vooral een goede balans hebben en dat is helemaal Giulia :inlove:

Mooi meegenomen dat ze heerlijk te driften valt op afroep!

 

Heb jij door Squadra de Raceknop laten monteren en laten herprogrammeren?

Heb je overigens het optioneel sperdifferentieel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, lancer-evo zei:

Sowieso heel erg fan. Zou deze ook graag als daily hebben. Afhankelijk van de toekomstige aankopen (GR Yaris, GR86) komt die er misschien wel.

De facelift die volgend jaar uitkomt mogen we misschien hopen dat het ESP daar wel zal uit kunnen. Engineers zijn alvast voor.

 

Ik vrees eerlijk gezegd dat er niet meteen een facelift zit aan te komen, we zullen het voorlopig met de update MY 2020 moeten doen. Allez goed voor mij hé, nog een voordeel van Alfa rijden, de modellen gaan 15 jaar mee ofzo :D

46 minuten geleden, lancer-evo zei:

Heb jij door Squadra de Raceknop laten monteren en laten herprogrammeren?

Heb je overigens het optioneel sperdifferentieel?

Nee, ik heb enkel de dongle voorlopig.

Herprogrammeren met raceknop gaat bij de mijne wel, maar dan zonder manuele bediening van de versnellingsbak en dan heb je er niet veel aan vind ik. Handmatig schakelen in racemode met de automaat gaat helaas maar bij enkele diesels, maar wel bij alle benzines geloof ik.

Ik heb geen sperdiff, dat zat mee in een pakket met adaptieve ophanging wat je amper vindt en ik vond de standaardophanging perfect, hoe minder elektronica die kan falen hoe beter dacht ik en omdat het ESP toen nog niet uit kon dacht ik toch niet veel aan dat sper te hebben. Nu het ESP wel uit kan blijkt een sper wel meer nodig dan in m'n 1, dus achteraf gezien zou ik het waarschijnlijk wel bestellen op een nieuwe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ik heb enkel de dongle voorlopig.
Herprogrammeren met raceknop gaat bij de mijne wel, maar dan zonder manuele bediening van de versnellingsbak en dan heb je er niet veel aan vind ik. Handmatig schakelen in racemode met de automaat gaat helaas maar bij enkele diesels, maar wel bij alle benzines geloof ik.
Ik heb geen sperdiff, dat zat mee in een pakket met adaptieve ophanging wat je amper vindt en ik vond de standaardophanging perfect, hoe minder elektronica die kan falen hoe beter dacht ik en omdat het ESP toen nog niet uit kon dacht ik toch niet veel aan dat sper te hebben. Nu het ESP wel uit kan blijkt een sper wel meer nodig dan in m'n 1, dus achteraf gezien zou ik het waarschijnlijk wel bestellen op een nieuwe.

Heb je bij toeval een versie met sportstoelen kunnen testen? Onlangs plaats genomen in eentje met, zat stationair echt geweldig.
Ik verneem graag je bevindingen of redenen om voor de gewone te gaan.

Giulia [emoji3059]
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, stradge zei:

 

Merci Toere! Nice, ik dacht dat jullie nog een Giulietta hadden, foto van de Stelvio?

Ik ben ook zot van Alfa Rosso maar vond het wat "te" voor een daily en val niet graag op. De vorige was ook zilver en werd ik niet beu, blijft een frisse en gemakkelijke kleur.

We hebben nog altijd de Giulietta ja, maar heb 2 maand geleden op het punt gestaan van een Stelvio Special Edition te kopen. 

Benzine met 280 PK, rood exterieur en redelijk goed uitgerust. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, wiely zei:


Heb je bij toeval een versie met sportstoelen kunnen testen? Onlangs plaats genomen in eentje met, zat stationair echt geweldig.
Ik verneem graag je bevindingen of redenen om voor de gewone te gaan.

Giulia emoji3059.png

Heb er in eentje gezeten met de sportstoelen voor ik de mijne had dus kan niet rechtstreeks vergelijken. In mijn herinnering gaven de sportstoelen wel op meerdere plaatsen meer steun en waren ze iets dikker of zachter qua bolstering. De standaardstoelen zien er erg vlak uit, maar zitten eigenlijk prima moet ik zeggen. De eerste lange rit even last gehad van de poep en de kopsteun is vrij hard, maar sindsdien eigenlijk nooit meer last van gehad. Ik meen me te herinneren dat de sportstoelen in België wel een énorm dure optie waren omdat dat weer in een pakket zat vanalles wat ik niet moest hebben en de meerprijs niet waard was. Moest je ze apart kunnen speccen aan een normale prijs, graag!

1 uur terug, toere zei:

We hebben nog altijd de Giulietta ja, maar heb 2 maand geleden op het punt gestaan van een Stelvio Special Edition te kopen. 

Benzine met 280 PK, rood exterieur en redelijk goed uitgerust. 

 

Erg knap, en een Giulia/Stelvio voelt duidelijk een paar klasses hoger aan dan een Giulietta qua beleving en kwaliteit moet ik zeggen. Zou je geen spijt van krijgen vermoed ik! Ook goeie deals te doen op Stelvio's, mijn bandenboer heeft er zo mede door mijn enthousiasme ook eentje gekocht uit stock bij Coudron geloof ik en is daar enorm tevreden van.

Spijtig dat er geen Giulia break bestaat, lijkt me ideaal want een sedan is toch niet zo praktisch een SUV moet ik zelf niet hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 hours ago, stradge said:

Ik vrees eerlijk gezegd dat er niet meteen een facelift zit aan te komen, we zullen het voorlopig met de update MY 2020 moeten doen. Allez goed voor mij hé, nog een voordeel van Alfa rijden, de modellen gaan 15 jaar mee ofzo :D

Nee, ik heb enkel de dongle voorlopig.

Herprogrammeren met raceknop gaat bij de mijne wel, maar dan zonder manuele bediening van de versnellingsbak en dan heb je er niet veel aan vind ik. Handmatig schakelen in racemode met de automaat gaat helaas maar bij enkele diesels, maar wel bij alle benzines geloof ik.

Ik heb geen sperdiff, dat zat mee in een pakket met adaptieve ophanging wat je amper vindt en ik vond de standaardophanging perfect, hoe minder elektronica die kan falen hoe beter dacht ik en omdat het ESP toen nog niet uit kon dacht ik toch niet veel aan dat sper te hebben. Nu het ESP wel uit kan blijkt een sper wel meer nodig dan in m'n 1, dus achteraf gezien zou ik het waarschijnlijk wel bestellen op een nieuwe.

Volgens een vriend journalist die er dit bij was voor de voorstelling van de MY20 zou er volgend jaar toch een facelift komen, we zullen zien..

Ik heb Q4 2019 ook een offerte laten maken voor een Guilia Super 200 en had toen gevraagd om het sper aftermarket erop laten te zetten. Was wel erg prijzig, dik 2000 euro als ik het mij goed herinner. Ik hoefde die adaptieve ophanging ook niet.  Laten we hopen dat er snel een volledige oplossing komt voor het ESP... want die auto verdient dat wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een auto is mannelijk, zoals:

18 hours ago, stradge said:

Als hij donkerder was had ik sowieso alle chroom gehouden!

Maar niet zoals

18 hours ago, stradge said:

Mooi meegenomen dat ze heerlijk te driften valt op afroep!

En wel zoals

18 hours ago, stradge said:

Als hij geen RWD had, zou ik nooit bij een Giulia uitgekomen zijn,

Maar niet zoals

18 hours ago, stradge said:

maar het is mooi meegenomen dat ze zo mooi is.

 

:geek:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minutes ago, lancer-evo said:

Ik heb Q4 2019 ook een offerte laten maken voor een Guilia Super 200 en had toen gevraagd om het sper aftermarket erop laten te zetten. Was wel erg prijzig, dik 2000 euro als ik het mij goed herinner. Ik hoefde die adaptieve ophanging ook niet.  Laten we hopen dat er snel een volledige oplossing komt voor het ESP... want die auto verdient dat wel.

Voor die prijs is het waarschijnlijk een compleet nieuw diff? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, ir_fuel zei:

Een auto is mannelijk, zoals:

Maar niet zoals

En wel zoals

Maar niet zoals

 

:geek:

 

M/V/X

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, stradge zei:

 

2.jpg

 

Zeer goede hoek voor deze wagen, zeker in dit kleur. 
Pracht kar, al had de 159 toch nog net iets meer een WAUW effect. Zeker het front. 

Moest ik dit als daily kunnen rijden, direct ja! Heerlijk! Lekker jaloers ja! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, lancer-evo zei:

Volgens een vriend journalist die er dit bij was voor de voorstelling van de MY20 zou er volgend jaar toch een facelift komen, we zullen zien..

Ik heb Q4 2019 ook een offerte laten maken voor een Guilia Super 200 en had toen gevraagd om het sper aftermarket erop laten te zetten. Was wel erg prijzig, dik 2000 euro als ik het mij goed herinner. Ik hoefde die adaptieve ophanging ook niet.  Laten we hopen dat er snel een volledige oplossing komt voor het ESP... want die auto verdient dat wel.

Met FCA weet je nooit, veel beloven en fantaseren op zijn Italiaans maar meestal komt er niets van of het komt te laat :D

Vooral het front kan wel wat moderner met LED-lampen in een mooie structuur a la 159 ofzo.

4 uren geleden, ir_fuel zei:

Een auto is mannelijk, zoals:

Maar niet zoals

En wel zoals

Maar niet zoals

 

:geek:

 

Het is weldegelijk een vrouwtje maar ze heeft mannelijke kantjes (gelukkig maar)!

4 uren geleden, Tjeu zei:

Zeer goede hoek voor deze wagen, zeker in dit kleur. 
Pracht kar, al had de 159 toch nog net iets meer een WAUW effect. Zeker het front. 

Moest ik dit als daily kunnen rijden, direct ja! Heerlijk! Lekker jaloers ja! 

Klopt, ze heeft echt een heel dikke booty en de achterwielen steken opvallend ver naar buiten, IRL nog opvallender. Qua design vind ik haar ook heel mooi, maar niet spectaculair mooier dan een 3 of C met de juiste uitrusting. Het spectaculaire mist een beetje voor een Alfa maar de proporties zijn erg goed gelukt wat ik het belangrijkste vindt qua design. Ik hou van auto's met lage, lange neus en korte vooroverhang, als je daar een 159 naast zet is deze toch veel beter in verhouding imo.

2 uren geleden, Tjeu zei:

Ow zeker, die 2.0T van 200pk kan je blijkbaar leuk een kriebeltje laten geven 

https://www.br-performance.be/nl-be/chiptuning/1-wagens/9-alfa-romeo/7346-giulia/7347-2016/8855-2-0-tb/

Ook de cijfers voor de 136 pk diesel zijn wel indrukwekkend. +80 pk erbij. 

 

Alle motoren zijn uiteindelijk hardwarematig gelijk dacht ik, de 136 pk diesel is dezelfde als de 210, enkel heeft die een toerenbegrenzer op de turbo en betere intercooler.

Dat is het voordeel van besparingen hé!

Soms ook temping om de mijne te laten bijvijzen, het is uiteindelijk een groot blok met marge en dan vliegt dat echt. Maar uiteindelijk is dit meer als genoeg (7,3 naar de 100 geloof ik), went alles, vind ik deze snelheid perfect om me te kunnen amuseren op de openbare weg en prefereer ik betrouwbaarheid.

Hier een 136 pk die naar 240 pk gechipt werd, gaat echt hard :

 

aangepast door stradge
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Speedhunter zei:

Dit moet zowat de lelijkste Stelvio zijn die ik al ben tegengekomen :) Die Giulia van stradge is dan weer super knap!

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Fred zei:

Dit moet zowat de lelijkste Stelvio zijn die ik al ben tegengekomen :) Die Giulia van stradge is dan weer super knap!

Zo heeft iedereen een eigen smaak. Voor mij geen saaie zwart kleurige Stelvio zoals 90% van de kopers.  

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook nooit fan geweest van flashy blauw (donker blauw wel!), maar wel fan van speciale kleuren.

Voor de 2020 modellen zijn er 2 prachtige kleuren toegevoegd :

 

TEST Alfa Romeo Giulia & Stelvio 2020: Meer waard?

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook nooit fan geweest van flashy blauw (donker blauw wel!), maar wel fan van speciale kleuren.
Voor de 2020 modellen zijn er 2 prachtige kleuren toegevoegd :
 
gulia-stelvio-2020-4.jpg?width=1200%26optipress=3&key=9bb17ce95d63973a918c1001e4b30232dcbe2b11ad244fca4c4bd07bc2b392b5

Dat groen [emoji7], nu nog op een sprint mogelijk maken ipv Ti.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid