Ga naar inhoud

Alfa Romeo Lovers


quadrifoglio

Aanbevolen berichten

Ik betwijfel of die 4c intuitief goed zit. Van de Alpine 110 verwacht ik dat ge die eender waar op zijn tenen kunt zetten en hij blijft goed luisteren naar wat ge wilt.  Van de alfa verwacht ik dat niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
  • 3 weken later...
  • 3 weken later...
2 uren geleden, Marvin zei:

Ben midden juni doorheen heel Italië gereden (Zuid en noord) en het valt echt op hoeveel nieuwe Ypsilons je daar ziet. Niet zo veel als Fiatjes 500 maar toch veeel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep. Kregen ze voor geen meter verkocht buiten de thuismarkt. En naar ik las moeten ze ook in Italië 20% korting geven op catalogusprijs. Maar dan schuiven ze wel goed.

Ze moeten ook quasi geen TwinAirs leveren (0.8) iedereen kiest de oer-betrouwbare Fire 1.2. Al zal de prijs er wel voor iets tussen zitten: de 69pk 1.2 4-cilinder kost dik 3,5k minder dan de 70pk 0.8 twinair.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-7-2019 om 13:23, Marvin zei:

Tjah...

Op dit RWD minded forum is volgens mij geen enkele eigenaar van een Giuilia te vinden?

Naar betrouwbaarheid toe lijkt het best goed in elkaar te zitten. Ik ken er twee met een Giulia en een met twee met een Stelvio, alle vier dik tevreden..

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Gixxer zei:

Weldra misschien verandering als al die propellers voorwielaandrijving krijgen.

Dat mag ik hopen ja.

Iets van daad bij het woord voegen. Als RWD belangrijk is voor autoliefhebbers maar niet voor BMW dan moet er toch een switch plaatsvinden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat mag ik hopen ja.
Iets van daad bij het woord voegen. Als RWD belangrijk is voor autoliefhebbers maar niet voor BMW dan moet er toch een switch plaatsvinden...


Een mens zou nog beginnen hopen dat ze het nog deze week doorvoeren.
:D
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

RWD en de intrinsieke balans/rijkwaliteiten die ermee gepaard gaan is 1 zaak, de manier waarop je daarmee een 'betrokken' bestuurder tevreden stelt, is een andere.

Bij de Giulia is er zo bijvoorbeeld geen uitschakelbaar esp (met uitzondering van de QV) én is het motorenaanbod voor mij persoonlijk te beperkt.

Als je moet kiezen tussen de 4-cilinder top-diesel in 'Veloce' uitvoering met 220 (?) pk, 4-wielaandrijving met sper op de voorwielen en de QV, zonder dat daar tussenin nog iets interessants te vinden is, tjah, dan mis je volgens mij ook wel een stuk van die liefhebbersmarkt.

Mocht Alfa een potente 6-cilinder (250-300'ish pk) benzine hebben aangeboden, met RWD en sper op de achteras en betaalbaarder dan de QV, was dat mogelijks iets voor mij geweest...

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk je niet dat ze er daar dan nog minder gaan van verkopen?

De extra kost voor zo een wagen gaat te duur zijn voor hetgeen ze maar verkopen.

Hoeveel percent heeft ooit zijn esp uitgezet of nog beter.

Hoeveel weten er dat het er op zit, waartoe het dient en hoe ze het moeten uitzetten?

 

Ik ken redelijk wat Bmw (sommige leasing) rijders die niet weten welke motor er onder de kap zit en al zeker niet waar de aandrijving zit.

 

Ze weten niet eens wat een 4 of 6 cil is.

 

Het is al een wonder dat sommige merken nog met iets speciaal op de markt komen zoals Alfa en Alpine.

 

Het liefhebbers publiek wordt kleiner en kleiner heb ik de indruk.

Ook bij de motoren voel je dat.

 

Starre achterassen zijn terug gemeengoed en trommelremmen zijn ook terug in opmars.

Er moet niet zoveel moeite meer gedaan worden om iets te verkopen zeker?

 

Gelukkig is er nog een forum waar de uitzonderingen zitten.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, bt. zei:

RWD en de intrinsieke balans/rijkwaliteiten die ermee gepaard gaan is 1 zaak, de manier waarop je daarmee een 'betrokken' bestuurder tevreden stelt, is een andere.

Bij de Giulia is er zo bijvoorbeeld geen uitschakelbaar esp (met uitzondering van de QV) én is het motorenaanbod voor mij persoonlijk te beperkt.

Als je moet kiezen tussen de 4-cilinder top-diesel in 'Veloce' uitvoering met 220 (?) pk, 4-wielaandrijving met sper op de voorwielen en de QV, zonder dat daar tussenin nog iets interessants te vinden is, tjah, dan mis je volgens mij ook wel een stuk van die liefhebbersmarkt.

Mocht Alfa een potente 6-cilinder (250-300'ish pk) benzine hebben aangeboden, met RWD en sper op de achteras en betaalbaarder dan de QV, was dat mogelijks iets voor mij geweest...

En zo is het.

Maar met de XE kan je op dat vlak wel uit de voeten. Reed echt wel zeer communicatief, maar 2.0 diesel versus  3.0 diesel... dan heb ik rap gekozen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, msxx zei:

En zo is het.

Maar met de XE kan je op dat vlak wel uit de voeten. Reed echt wel zeer communicatief, maar 2.0 diesel versus  3.0 diesel... dan heb ik rap gekozen.

Jaguar is inderdaad een goed vergelijkingspunt. Die hadden overigens een valabele 3.0 6-cilinder in het aanbod maar die werd dan weer fiscaal nogal hard afgestraft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, Gixxer zei:

Denk je niet dat ze er daar dan nog minder gaan van verkopen?

De extra kost voor zo een wagen gaat te duur zijn voor hetgeen ze maar verkopen.

Hoeveel percent heeft ooit zijn esp uitgezet of nog beter.

Hoeveel weten er dat het er op zit, waartoe het dient en hoe ze het moeten uitzetten?

 

Ik ken redelijk wat Bmw (sommige leasing) rijders die niet weten welke motor er onder de kap zit en al zeker niet waar de aandrijving zit.

 

Ze weten niet eens wat een 4 of 6 cil is.

 

Het is al een wonder dat sommige merken nog met iets speciaal op de markt komen zoals Alfa en Alpine.

 

Het liefhebbers publiek wordt kleiner en kleiner heb ik de indruk.

Ook bij de motoren voel je dat.

 

Starre achterassen zijn terug gemeengoed en trommelremmen zijn ook terug in opmars.

Er moet niet zoveel moeite meer gedaan worden om iets te verkopen zeker?

 

Gelukkig is er nog een forum waar de uitzonderingen zitten.

 

 

‘T is net voor/door dat publiek dat er FWD komt in de kleine BMW’s. Wij hebben het hier expliciet over de (kleine) groep liefhebbers die dergelijke evoluties met lede ogen aanzien.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Reden waarom dat er niet komt is inderdaad take rate door hardnekkig verkeerd beeld bij "de klant" (en dat een miniem percentage van "de klant" vertegenwoordigd wordt door mensen die 't wél weten en die een potentere RWD in een gewoon model zouden willen, maakt niet uit ... de helft daarvan gaat dan alsnog voor een QV.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 5 weken later...
  • 1 maand later...
41 minuten geleden, gTa zei:

Fokking hell :shock: 

:inlove:

https://www.alfaholics.com/our-cars/completed-builds/gta-r-020/completed/

image.png.7349467f3e79ba8df0308bda33f2d628.png

image.png.172acca280abf33713f90e2b2ea87287.png

Wat een fantastisch blauw :inlove:  Subtiel, een beetje hazy, absoluut niet zo in your face zoals veel blauwtinten de dag vandaag.

Agreed!

’t Doet me wat denken aan de @Philzijn E85 in Toledoblau.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid