Ga naar inhoud

Alfa Romeo Lovers


quadrifoglio

Aanbevolen berichten

 
Wat is daar het voordeel van?
Dat zijn klanten met een smile uitstappen.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

 
Wat is daar het voordeel van?
De job leuker maken, en de klanten vinden dat leuk.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3/4/2019 om 14:42, Logic zei:

Ja... eigenlijk werkt dat toch zo hoor. Als je 50k uitgeeft puur aan een speeltje, zijt maar zeker dat die mensen een "geldboom" hebben. 

Wat een onzin.

Voor 50K zou ik een koper kunnen zijn, voor 75K: no way. Bridge to far voor deze jongen zonder geldboom ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, msxx zei:

Wat een onzin.

Voor 50K zou ik een koper kunnen zijn, voor 75K: no way. Bridge to far voor deze jongen zonder geldboom ;) 

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/alfa-romeo-4c-1-7-tbi-benzine-grijs-ae0e6585-cfcb-7e6c-e053-e250040aa9b5?cldtidx=3

Ik hou u niet tegen

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 4/3/2019 at 2:42 PM, Logic said:

Ja... eigenlijk werkt dat toch zo hoor. Als je 50k uitgeeft puur aan een speeltje, zijt maar zeker dat die mensen een "geldboom" hebben. 

 

On 4/3/2019 at 2:17 PM, Logic said:

Wie zijn de mensen die geld hebben liggen voor een 4C, want laat ons wel wezen, 't is puur speelgoed. Als we die groep mensen nemen, die minstens 50k hebben liggen voor 'n speeltje, die zouden afhaken als dat speelgoedje 75k kost? In mijn leefwereld maakt dat geen verschil uit,

Holy crap.

Hier staat een hoop nonsens bij mekaar :tct: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, ir_fuel zei:

Holy crap.

Hier staat een hoop nonsens bij mekaar :tct: 

Moderator, je mag het gerust funderen. 🤨

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Logic said:

Moderator, je mag het gerust funderen. 🤨

Als in je leefwereld er geen verschil is tussen 50K uitgeven aan iets of 75K, want "veel is veel", dan moet ik hier niks funderen denk ik.

Dan kan je even goed zeggen dat je niet snap dat mensen nog geld geven aan een 911 Carrera. Als je toch al 130K aan een auto aan het hangen bent, koop dan direct een 911 Turbo he. Met dat soort bedragen voor een auto heb je toch een "geldboom".

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Logic zei:

Sinds vorige maand eigenaar van een speeltje van 30K

Als de 4C mijn droomauto geweest was en hij was nieuw beschikbaar voor 50K dan had ik dat nog overwogen. Voor 75K niet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, msxx said:

Als de 4C mijn droomauto geweest was en hij was nieuw beschikbaar voor 50K dan had ik dat nog overwogen. Voor 75K niet.

Betere mest kopen voor uwe geldboom.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, ir_fuel zei:

Als in je leefwereld er geen verschil is tussen 50K uitgeven aan iets of 75K, want "veel is veel", dan moet ik hier niks funderen denk ik.

Dan kan je even goed zeggen dat je niet snap dat mensen nog geld geven aan een 911 Carrera. Als je toch al 130K aan een auto aan het hangen bent, koop dan direct een 911 Turbo he. Met dat soort bedragen voor een auto heb je toch een "geldboom".

Een boutade is alleszins beter dan de reactie van daarnet. In beide gevallen heeft Porsche een 911 verkocht, Alfa nog steeds niks. :) 

De 4C heeft zich in een bijna onmogelijke niche gewrongen, dat is het probleem. Niemand koopt dit als eerste wagen wegens te onpraktisch. Bedenk dus dat je hierdoor meteen bij een ander doelpubliek uitkomt! In de categorie 'speelgoed' vind ik die 25k geen dealbreaker, maar dat zal ik voor mijn rekening nemen dan. Anderzijds weet je ook wel hoe mensen denken. Eerst kijken ze naar de prijs, "goh da's toch een beetje te duur" en daarmee is de kous af. Aan 50k vinden ze de prijs OK, dan kunnen ze 'em "overwegen", maar dan vinden ze de auto te onpraktisch of duikt er nog wel een ander pijnpuntje op. Bottom line, aan die mensen verkopen ze niet, noch aan 75k noch aan 50k. Vragen ze er 50k voor, zullen er nog zijn die vinden dat 'em maar 40k had mogen kosten hoor, dat ga je altijd hebben. Hoe je 't draait of keert, hier staat voor eenzelfde prijs altijd een beter bruikbare 718 naast, dus veel rationele argumenten komen er toch niet aan te pas. Van mijn part blijf je het onzin vinden, maar ik geloof dus niet dat 'ie aan 50k zoveel beter zou verkocht hebben... Voor drie man en een paardenkop misschien (en dan meer verlies gedraaid). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi uitgelegd, maar ik volg je uitleg niet. Ik ben er quasi zeker van dat die auto, mocht-ie nieuw onder de 50k hebben gekost, een pak beter zou hebben verkocht.

En dat 25k niet uit maakt voor iemand die zich zoiets wil/kan kopen, is je reinste nonsens.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, gTa zei:

En dat 25k niet uit maakt voor iemand die zich zoiets wil/kan kopen, is je reinste nonsens.

Niet uitmaakt is overdreven, hem niet zal weerhouden is mijn gedacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

25k niet uitmaken? Dat is dan een persoonlijk idee, want zelfs in prijsklassen van 100k en meer maakt 25k ook uit. En dat is dan ook ineens mijn idee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Logic zei:

Het kopen van een 4C?

Als het minder dan 10% van de aankoop vertegenwoordigt dan zou je een punt kunnen hebben, nu niet. 

Stel je wereldbeeld wat bij (populair thema tegenwoordig) dat voorkomt dit soort blamerende uitspraken :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, gTa said:

Mooi uitgelegd, maar ik volg je uitleg niet. Ik ben er quasi zeker van dat die auto, mocht-ie nieuw onder de 50k hebben gekost, een pak beter zou hebben verkocht.

Ik kan dat vandaag de dag (en toen bij de release) niet voorstellen dat ze zoiets zouden aanbieden voor bv. 44.999 euro met alles er op en er aan. Dan zou ik zelfs beginnen twijfelen (en hopen dat ze naar de 30k gaan). :D

 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, msxx zei:

Als het minder dan 10% van de aankoop vertegenwoordigt dan zou je een punt kunnen hebben, nu niet. 

Stel je wereldbeeld wat bij (populair thema tegenwoordig) dat voorkomt dit soort blamerende uitspraken :D 

Man, haal mij nu niet neer omdat ik iets zeg dat boven het Vlaamse maaiveld uitsteekt hé.  We spreken over een auto die hoogst waarschijnlijk als 3e auto dienst doet en jij denkt dat mensen die zich zo'n speelgoedje gunnen zouden zeggen: "goh... wat een droomwagen, maar net iets te duur helaas", "aan 50K zou ik 'em dadelijk kopen". Pfff, ik werp mijne handdoek in de ring. :) 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, Logic zei:

"goh... wat een droomwagen, maar net iets te duur helaas"

 

Ik hoor dat vrij regelmatig, ja... 

Ik snap ergens wel wat je bedoelt. Bv mensen die een GT3RS willen. Of die nu 200k kosten of 225k, die kopen dat. 

Maar om nu in dit budget te zeggen dat 1/3 van de prijs er extra bijkomt, geen bepalende factor is. Meer zelfs. Ik ben enorm tevreden van mijn M2, maar als ik zie dat dat spel nu 6000€ kost om in te schrijven. Ik weet niet of ik het zou doen :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, Logic zei:

Man, haal mij nu niet neer omdat ik iets zeg dat boven het Vlaamse maaiveld uitsteekt hé.  We spreken over een auto die hoogst waarschijnlijk als 3e auto dienst doet en jij denkt dat mensen die zich zo'n speelgoedje gunnen zouden zeggen: "goh... wat een droomwagen, maar net iets te duur helaas", "aan 50K zou ik 'em dadelijk kopen". Pfff, ik werp mijne handdoek in de ring. :) 

 

‘Zo’n mensen’ :) 

Je spreekt tegen zo iemand. Met derde nieuwe wagen en nieuwe motor. Bij elkaar iets minder dan 50K.

En 25K maakt voor mij wel degelijk een groot verschil, dus stop met die nonsens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moest ik een jonge Exige kunnen kopen voor 45-50k ipv 70-75k, had ik misschien wel 1 gekocht ipv mijn M4.

25k vind ik toch een gigantisch groot verschil hoor. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, Alexx zei:

Ik hoor dat vrij regelmatig, ja... 

Ik snap ergens wel wat je bedoelt. Bv mensen die een GT3RS willen. Of die nu 200k kosten of 225k, die kopen dat. 

Maar om nu in dit budget te zeggen dat 1/3 van de prijs er extra bijkomt, geen bepalende factor is. Meer zelfs. Ik ben enorm tevreden van mijn M2, maar als ik zie dat dat spel nu 6000€ kost om in te schrijven. Ik weet niet of ik het zou doen :) 

Ja natuurlijk, same here. Ik hou mij vast aan het feit dat toch nog iemand enigszins begrijpt wat ik bedoel. :)  Want dit is een emotionele aankoop. Compleet andere arbitraire cijfers of grenzen erop kleven verandert niks aan de uitkomst... mensen die maar matig geïnteresseerd zijn kopen die 4C toch niet, want die wagen is te specifiek (voor 't grote publiek) (of ben ik weer wereldvreemd?) Al verlaag je de prijs, you either love it or hate it. Hoe laag moet je gaan om die 4C interessant te maken? Maar liefst 25K volgens een meerderheid hier. Boeken toe Alfa...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid