Jump to content

MAZDA Lovers


dane
 Share

Recommended Posts

type ben ik even kwijt ...

[ATTACH=CONFIG]88[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]89[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]90[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]91[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]92[/ATTACH]

Link to comment
Share on other sites

Eunos Cosmo ... (what's in a name)

The Eunos Cosmo (loosely based on the 1985 MX-03 concept car) started production in 1990 on the new JC platform. The Eunos Cosmo was the top-line touring flagship of the Eunos luxury channel. It is the only Mazda to use a triple-rotor engine. The car was a 2+2 coupe and was loaded with power amenities. Only an electronically controlled 4-speed automatic transmission was available.

Two engines were available, the twin turbo 13B-RE and the 20B-REW. The triple rotor 20B had 2 Litres (1962 cc) of displacement, making it the largest capacity rotary offered for sale by Mazda. It produced 300 hp (224 kW) and 300 ft·lbf (402 N·m) with twin turbochargers. The JC series Cosmo set several firsts in Automotive history. Its 13B-RE and 20B-REW engines were the first series production twin sequential turbo systems to be offered for sale on a rotary engined car (The twin sequential turbo piston engined Porsche 959 predates the Eunos Cosmo by several years). The better known FD RX-7 didn't receive the twin turbo 13B-REW engine until early 1992. Plus was the first production car in the world to get a GPS option & the first in Japan to use the "Palmnet" serial data comms system for ECU-to-ECAT operation.

This 4th generation Cosmo was way ahead of its time electronically as well by being offered [4] with Car Control System, a CRT colour touch-screen controlling climate control, mobile phone, GPS car navigation, NTSC TV, radio and CD-Player.

The Cosmo was speed limited to 180 km/h (111.8 mph) to suit Japanese regulations, but the 20B-REW version was capable of 255 km/h (158.4 mph) if given a free run.[5] With over 380 N·m (280 lb·ft) of torque available at just 1800 rpm, the Cosmo could launch from standstill to freeway speeds quickly; however, this came at the expense of heavy fuel consumption. The JC Cosmo was expensive even by today's standards, as Mazda still has not matched the sales price of this car some 18 years later for anything else in its range.

The Cosmo was manufactured from February 1990 until September 1995, and gathered a total of 8,875 sales. A split of 60/40 sales between 13B-RE and 20B-REW variants made the triple rotor 20B-REW version a rare car. Although the Cosmo remained a Japanese market-only vehicle (export had been proposed originally under the Eunos sales channel or the defunct USA-only Amati sales channel.[5] ), the Cosmo has found its way to RHD countries such as Australia, New Zealand, & the UK (LHD Norway)thanks to limited import regulations for private importers from these countries. The Eunos Cosmo appeared in Sega GT and the first two Gran Turismo games, as well as the Arcade game series Wangan Midnight: Maximum Tune 1, 2 & 3.

Edited by abtler
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

's Ochtends uit m'n tent gerold, de zon en een 6MPS in m'n ogen (met dank aan een bewasemde lens voor het effect:lolz:)

P1480971_border.jpg

Hoofd naar rechts draaien:

P1480972_border.jpg

Bbq had gesmaakt8)

Link to comment
Share on other sites

Daarstraks terug verliefd geworden op de mijne trouwens.

Stond al meerdere weken aan de kant met sporadisch wat kleine ritjes.

Deze week 2 keer voor een grotere afstand er mee op weg geweest en wat een zalig karretje is dat toch. :inlove:

Link to comment
Share on other sites

Wankel. :inlove:

Thumb resize.

Thumb resize.

Best sounding Le Mans car ever!

Spijtig. :(

Slachtoffer van de vooruitgang, helaas.:(

Net wat filmpjes zitten bekijken: "rotary quadrotor", "RX7 bridgeport", "rotary flames",... Nu wil ik weer een RX7 hoewel ik dat totaal niet kan en wil betalen/onderhouden.:(

Vorige week nog met iemand gesproken die een FC heeft gehad, hij zei dat hij er zelf iets minder dan 50d km mee had gedaan. Eerste vraag die ik stel: "Aah, dan hebt ge waarschijnlijk minstens 1 revisie moeten doen?" Kerel begon te lachen, mijn vermoeden klopte:rofl:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 3 months later...
  • 3 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Similar Content

    • Niko80
      By Niko80
      Vorige Zaterdag bij @Mazdastruction Mazda De Roover een testrit gaan doen met een ND184, de offerte is ook gemaakt, maar...
      De kleur, ik geraak er niet uit. Iets wat ik nooit zou gedacht hebben maar Wit draagt precies mijn voorkeur, het parelmoer wel. Verder is Machine Grey een optie
      of Jet Black zoals onze CX-5.
      De verlaging die Mazda in de catalogus heeft staan en de BBS'en staan ook op de offerte, dus de foto's kloppen wel op de bodykit na.
      Ceramic White

      Machine Grey

      Jet Black

    • Niko80
      By Niko80
      https://youtu.be/F99-9wXU59g
       

    • dragonfly
      By dragonfly
      Ik heb kort met een Mazda MX-30 kunnen rijden. Zowel de buitenkant als binnenkant oogt als een normale auto wat leuk is. Het spartaans interieur van bepaalde andere merken spreekt me niet aan. Een auto moet knopjes hebben 🙂 
      https://nl.mazda.be/modellen/mazda-mx-30/


      De auto was rijkelijk uitgerust met oa. een HUD

      Maar hoe rijdt dat nu hé. Wel ik moet zeggen beter dan verwacht. Onderstel en ophanging zijn vrij stug afgeveerd waardoor je bochten kan nemen zonder het gevoel te hebben om op een boot te zitten. Aangenaam verrast en deze wagen is ideaal als 2de wagen of als enige wagen voor gezinnen die niet veel kilometers doen.

      Er is geen push zoals andere elektrische wagens hebben maar het rijdt vlot genoeg en je bent nog steeds sneller weg dan met een 1.4 liter motor die veel wagens nu al hebben.

      Ik ben 1m82 en de zetel stond een 5cm te ver naar achter voor mezelf dus ruimte achterin is voldoende voor kinderen en jongeren.


      Prijs begint aan 33.450 EURO en de wagen heeft "145pk". Testrit kan je aanvragen via Mazda De Roover --> https://de-roover.mazda.be/nl of @Mazdastruction
    • Kakker Scheef
      By Kakker Scheef
      Dit is het niet geworden:
       

       
      Dit ook niet:


       
      Maar dit wel:
       

       
      De presentatie die net plaatsgevonden heeft kan je hier bekijken:
       

       
      Ondanks het feit dat hij er wat massiever uitziet zou hij toch onder de 4 meter blijven en net iets meer dan 1,7 meter breed zijn. Instappen zal misschien iets makkelijker gaan maar de hoogte van 1,22 meter zorgt er voor dat het nog altijd 1 van de weinige auto's zal blijven die Lotuzzz zonder de hulp van een trapladdertje van onder tot boven kan wassen met de spons. De motoren (al heb ik enkel maar van 1 motor gehoord) zullen niet drukgevoed zijn, al had ik dit persoonlijk wel verwacht, maar wel voorzien van directe inspuiting. Ophanging vooraan is dubbele wishbone en achteraan multilink dus men zal geen revolutie qua weggedrag moeten verwachten denk ik.
    • Thebiemerke
      By Thebiemerke
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions