Ga naar inhoud

MAZDA Lovers


dane

Aanbevolen berichten

Klopt! Skycruise. Toffe keuze! Motor zal ook niet vervelen. 

Onderstaande zaken zitten er alvast op, voor de korting bij de verzekering méér dan voldoende... :)

Adaptive Cruise Control

Lane Keep Assist

Head-up Display

Smart Brake Support + Smart City Brake Support

High Beam Control

Blind Spot Monitoring

Rear Cross Traffic Alert

....

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is zeker voldoende,  de motor.;) komende van een tdi 170 voelde hij wat trager aan, maar da's een kwestie van gewenning hé.

Smart brake,  wat houdt dat in? Dat hij alles dicht gooit indien nodig zeker?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had graag een oplijsting van m'n tweedehands 6. Heb hem volgende week, heb chassisnummer in m'n bezit.
Oa om te weten welke veiligheidssnufjes er effectief op zitten, voor de verzekering.  Normaal gezien 'alles',  maar wist het graag zeker. 
Gaat over 'het hoogste' uitrustingsniveau,  kom momenteel niet op de benaming.  

West-Vlaamse wagen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

de (bijna) vorige eigenaar is een kennis. Het witte lederen interieur was idd de enigste optie die niet aangevinkt was bij het bestellen van de wagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah kijk,  zo is de wereld weer klein.:)

Heeft ie hem een beetje met respect behandeld, anders moet ik nog afzeggen he. :D;)

Tot nu toe alles vlot verlopen met Koen, lijkt me een correcte kerel te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah kijk,  zo is de wereld weer klein.:)
Heeft ie hem een beetje met respect behandeld, anders moet ik nog afzeggen he. :D;)
Tot nu toe alles vlot verlopen met Koen, lijkt me een correcte kerel te zijn.

Denk het wel, Koen is een kennis van vroeger. Vermits ik Mazda gereden heb en mijn broer een mazda6 (pre-facelift) heeft had Koen wat vragen gesteld. Toevallig Koen gecontacteerd was als hij zocht voor een fiscaal interessantere wagen (wat de Volvo geworden is).

Mijn zijn A6 heeft hij een jaar of 6/8 gereden, dus volgens mij kun je op je beide oren slapen. Deze wagen zelfs aan familie aangeraden, maar hij was ondertussen al aan je verkocht.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 2 weken later...

Mazda rotary: It's officially happening!

 

We’ve seen the computer-generated images and read the conjecture in magazines, but until now Mazda’s forthcoming sports car rotary engine has largely been based on speculation rather than fact. At Mazda’s Tech Forum in Frankfurt, company bosses confirmed that its development is in an advanced stage.

“We’re still continuing development of the next generation rotary engine,” said Mitsuo Hitomi, Managing Executive Officer in charge of Technical Research Centre and Integrated Control System Development. During Wheels’ interview, he confirmed that range extender tech is being applied to a sports car engine.

Mazda-rotary-13B.jpg
Some Mazda executives were a little more reticent about going on record regarding the rotary. One opened his interview session by saying “no questions on rotary” and the engine was omitted from Mazda’s ‘Zoom-Zoom 2030’ roadmap. Perhaps that’s because it’s hard to reconcile this engine with Mazda’s sustainability message.

“We cannot improve the rotary engine to the current conventional engine emissions,” admitted Hitomi, but went on to say that ironing out traditional rotary issues such as apex seal wear and oil consumption were “the focus point of the new rotary engine”.

 

Is Mazda RX-9 really coming in 2020?

“We are investigating various kinds of emission systems to ensure ideal conditions,” said Hitomi. This backed up statement from a prior interview with Hidetoshi Kudo, Executive Officer in charge of R&D Administration and Product Strategy. “As you know, flame propagation is an issue in rotary engines. We are looking at laser ignition and plasma ignition, but laser is very expensive,” said Kudo.

Mazda-rotary-wankel.jpg
Indeed, budgetary issues are something that Mazda has to overcome with the rotary project, some major shareholders still remain unconvinced by the potential return on investment. “In the past, Mazda’s profits were up, down, up, down,” admitted Kudo, acknowledging that the company’s engineering and enthusiast focus was often prioritised above potential profits.

“Rotary is very important to Mazda,” he stressed. “It’s Mazda’s centenary in 2020,” he noted, adding that this deadline would be a big driver for tech-driven launches. And perhaps we’ve just been given the unpublished roadmap for Mazda’s next rotary-engined sports car.

https://www.wheelsmag.com.au/news/1709/mazda-rotary-its-officially-happening!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mazda keeps faith with the manual

 

Amid all the dizzying next-gen technology on display at Mazda’s Tech Forum in Frankfurt, there was a welcome reassurance that the Hiroshima-based company wants to do the right thing by its enthusiast base.

Hidetoshi Kudo, Executive Officer in charge of R&D Administration and Product Strategy, was adamant in his conviction that manual gearboxes are not being ditched by Mazda.

“No,” he said when asked if Mazda was switching to all-automatic transmissions. “We will continue to build the manual gearbox. In fact, I am certain we will be the last [Japanese] OEM still making cars with manual gearboxes.”

The last performance manuals you can buy today

 

That leads to the fascinating prospect of a stare-down between Mazda and Toyota’s lightweight sports cars, but Mazda is clearly determined to be last man standing here. That’s great news for those who appreciate the control, tactility, and simplicity of a manual transmission, and sets a marker for future MX-5 development.

Of all the major Japanese manufacturers, Mazda has long been the one with the most human face, a company that has often pursued technical innovations that others have shied away from on cost grounds. It’s also one that appreciates that not all of its customers want high-tech.  Delivering the best of both worlds looks to be a challenge that Mazda is willing to take on.

 

https://www.wheelsmag.com.au/news/1709/mazda-keeps-faith-with-the-manual

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Mazda komt met een dikke SUV op de proppen die shoryuken zegt tegen de concurrentie.

 

Momenteel is de CX-5 de grootste SUV die Mazda levert in ons land, maar in het verleden hebben we ook een tijdje de CX-7 gekregen en zelfs kortstondig de CX-9. De Japanners kwamen er echter al snel achter dat de CX-9 in deze contreien met zijn formaat (helaas) geen bestaansrecht heeft. De CX-7 bestaat sinds 2017 helemaal niet meer in het Mazda-gamma. Daar ligt dus een beetje ruimte voor een nieuwe Mazda SUV die wat groter/luxer is dan de CX-5!

De Jinba Ittai-liefhebbers vullen die ruimte nu op met de CX-8. Maar voordat je naar de dealer rent, hebben we slecht nieuws: Mazda neemt niet de moeite om er hier een handjevol van af te zetten. Als je enorm fan bent van de nieuwe designtaal van Mazda op een wat grotere schaal, dan zul je je dus moeten behelpen met grijze import. Misschien kan je een dealtje sluiten met iemand die een Skyline uit Japan wil plukken om de kosten wat te drukken.

Deze domper ten spijt vinden we de CX-8 toch wel een toffe bak die wat aandacht verdient. De auto is precies 4,9 meter lang en daarmee 35 centimeter langer dan de nieuwe CX-5 (aankoopadvies). Tegelijkertijd is de CX-8 20 centimeter korter dan het bakbeest wat Mazda momenteel in Amerika verkoopt onder de naam CX-9. De wielbasis van de CX-8 is overigens wel gelijk aan die van de CX-9 en de auto biedt ook plaats aan 7 inzittenden.

Qua looks zien we duidelijk de familiegelijkenis met de CX-3 en CX-5 terug. Sterker nog, de CX-8 lijkt eigenlijk op een verlengde CX-5. Het verschil zie je vooral aan het formaat van de achterdeur. Dat is een flinke jongen die misschien niet heel handig is in Europese parkeergarages, maar vast meewerkt om de derde zitrij goed bereikbaar te maken.

De aandrijving wordt, opvallend genoeg, uitsluitend verzorgd door een 2.2 liter grote diesel. Waar we in Europa langzaam maar zeker de diesel aan de kant willen schuiven, tokkelen ze in Japan kennelijk nog even door met zelfontbranders. Dat terwijl het bij de Japanse merken in de vroege hoogtijdagen van de diesel juist nog weleens ontbrak aan een moderne oliestoker.

Tenslotte nog even de prijs: in Japan kan je de auto krijgen vanaf een kleine 25.000 Euro. In Nederland heb je daar net een CX-3 voor…

 

Mazda-CX-8-01.jpg

Mazda-CX-8-05.jpg

Mazda-CX-8-03.jpg

Mazda-CX-8-04.jpg

Mazda-CX-8-11.jpg

Mazda-CX-8-12.jpg

Mazda-CX-8-02.jpg

Mazda-CX-8-13.jpg

https://www.autoblog.nl/nieuws/jinba-ittai-in-het-groot-dit-is-de-mazda-cx-8-102258

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 2 weken later...
Zojuist, lancer-evo zei:

Fantatische kar en dito foto's!

Wat een genot om mee te rijden, jammer dat de het weer niet voor mij postuur is gemaakt!

het weer is er ook niet altijd voor gemaakt :(:P

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid