Ga naar inhoud

Detailtopic!


Glenn-N

Aanbevolen berichten

On 2/5/2023 at 11:29 AM, Geertt said:

Ik zat in de week in een testvoertuig (wel een ander merk) met 6k km en die armsteun en zitvlak waren echt vuil / 'blauw' van jeans.

 

On 2/5/2023 at 1:03 PM, ex-Mooseman said:

Jeans geeft gemakkelijk af, maar is even gemakkelijk weer weg gepoetst.  

 

Jeansbroeken geven niet af op je zetels.

mvg

@Bompa en @toere

:D 

 

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, ir_fuel zei:

 

 

Jeansbroeken geven niet af op je zetels.

mvg

@Bompa en @toere

:D 

 

Jamaar, welk merk? :D

Als je armsteun er al na 6 000 km vuil uitziet, dan stel ik me vooral vragen bij de hygiëne van de gebruiker. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13/2/2023 om 23:48, dragonfly zei:

😮 

 

Kom je spijtig genoeg in elke sector tegen. 

Merken exclusief beloven voor idd een straal van x km. En dan kom je na een tijdje eens voorbij de Pearl in de buurt en liggen ze daar ook.  

Die ketens kopen direct een massa aan en voor die bedragen zwichten ze allemaal. Meestal gaat dat zelfs buiten de regiomanager om. Gewoon van de hoofdzetel beslist. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 6/4/2022 om 09:51, Wax-it.be zei:

ging net komen antwoorden, maar bij deze 🙂

De Gyeon Vinyl cleaner ter voorbereiding is ook een topper, die gaat niet alleen reinigen maar ook al deels voeden. In sommige gevallen is die op zichzelf soms als voldoende. De preserve erboven zorgt dan nog eens voor de duurzaamheid van het resultaat.

Benieuwd naar het resultaat iig 😉

Mijn stuur was ook lelijk geworden, lag echt een witte waas op. Met vinyl cleaner en daarna de leather mild clean set van gyeon terug mooi mat gekregen en diep zwart. Bij eerdere pogingen had ik iedere keer een vettige look. Dat is nu niet zo. Nu even afwachten hoe lang dat zo blijft.

 

 

DC13531B-42BD-4D78-BE75-4347B638B23C.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vader's A6 aan het polijsten.

 

IMG_20230321_185729.thumb.jpg.ebad9573216a6125327b971d5e9ff61a.jpg

IMG_20230321_210511.thumb.jpg.2c36d14f804680e4fa2a462d8b3cc7fc.jpg

2 stappen, Menzerna 300 en 2200. Komt nog gyeon pure over.

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben op zoek naar een goed middel om de zwarte uitlaattips van Porsche te kuisen. Ze zijn wel wat geoxideerd, maar de typische "polish" die ervoor bestaat gaat de zwarte laag ook wegnemen. Iemand een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Menzerna Universal cream of Poorboys Professional Polish.

Allebei cleaners zonder al te veel abrasief middel.  Menzerna is eeb tube, en wat vaster, de Poorboys een flacon en eerder liquide (riekt wel vrij mottig, vind ik 🤮)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
1 minuut geleden, D Squaloid zei:

Beste quick wax of iets dergelijks wat een mooi parelend effect geeft?

GYEON Wax is echt top. Zeer makkelijk aan te brengen, nog makkelijker af te nemen. Glans, gladheid, waterafstotendheid is ongekend.

Enorm onder de indruk voor "maar" een wax.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, D Squaloid zei:

Beste quick wax of iets dergelijks wat een mooi parelend effect geeft?

Ik gebruik momenteel AF Graphene.  Gemakkelijk aan te brengen (ik doe het machinaal). Glans is zeer goed, en vuilafstodendheid is een van de betere die ik al testte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat een spray wax wordt bedoeld. Ik ben zeer fan van bijvoorbeeld surf city garage hot rod quick detailer, maar die is quasi niet meer te vinden. De quick finish van Swissvax is ook een aanrader

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, saabi zei:

Ik vermoed dat een spray wax wordt bedoeld. Ik ben zeer fan van bijvoorbeeld surf city garage hot rod quick detailer, maar die is quasi niet meer te vinden. De quick finish van Swissvax is ook een aanrader

 

Spraywax gebruik ik ook van Autofinesse (Glisten), als tussendoortje.

Quickdetailer ben ik recent overgestapt naar Gyeon ipv Autofinesse Finale (die ik al jaren gebruikte). Beading is m.i.  een stukje beter dan bij de AF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8/5/2023 om 08:07, D Squaloid zei:

Beste quick wax of iets dergelijks wat een mooi parelend effect geeft?

De Gyeon Wet coat gebruik ik regelmatig en ben ik zeer tevreden van. Bij het afdrogen doe ik ook altijd nog Gyeon Ceramic Detailer  op mijn handdoek. Toegankelijk om eens te testen, want je kan ze in flesjes van 500ml aankopen bij bvb Wax-It.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik twijfel om die Gyeon Q2 Wax aan te kopen of Gyeon Wet Coat. 

Voor het wassen van de wagen gebruik ik de Gyeon Bathe+ en daar zit al wel een ‘afstotend’ effect in, dus weet niet of die Wet Coat dan nog veel toegevoegde waarde heeft? Dus misschien beter om die Wax dan eens aan te brengen? Lijkt me gewoon omslachtiger dan de Wet Coat

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, korneeldebruyn zei:

Ik twijfel om die Gyeon Q2 Wax aan te kopen of Gyeon Wet Coat. 

Voor het wassen van de wagen gebruik ik de Gyeon Bathe+ en daar zit al wel een ‘afstotend’ effect in, dus weet niet of die Wet Coat dan nog veel toegevoegde waarde heeft? Dus misschien beter om die Wax dan eens aan te brengen? Lijkt me gewoon omslachtiger dan de Wet Coat

Ik heb ook al gedacht aan de Wax, maar kan bijna niet geloven dat het nog zo veel beter kan zijn dan de Wet Coat. Heb het nog niet getest dus kan het ook niet zeggen...
Bij mij is het ook een kwestie van tijdsbesteding. Ik heb vaak al te weinig tijd om de auto's te wassen en tegen dat ik zou niet weten wanneer ik ze dan moet waxen. De wet coat is na het wassen gewoon aanbrengen op een nat paneel en meteen weer afspuiten. Soms spuit ik dan met de tuinslang de fijnere druppeltjes nog van de wagen en is er een stuk minder afdroogwerk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wax en Wetcoat zijn heel verschillende dingen.

Geen fan van die aquacoat/wetcoat-dingen.  Dat doet me denken aan dat sopje dat men over je auto spoelt in de carwash, voor het 'lotus-effect'.

Wax aanbrengen vraagt inderdaad meer tijd dan het nevelen van een Wetcoat, maar dat is ook relatief.  Onze break zet ik in een goed half uurtje in de wax, een keer of twee, drie per jaar.  Dat was dan  vroeger vooral Poorboys Natural Paste Wax, en nu dus die AF Graphene (lang getwijfeld met de Gyeon Wax, en vraag me niet waarom ik dan voor die AF heb gekozen).  Voordeel van de vloeibare waxen is dat je ze machinaal kan aanbrengen: dunner, gelijkmatiger en sneller werken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ex-Mooseman zei:

Wax en Wetcoat zijn heel verschillende dingen.

Geen fan van die aquacoat/wetcoat-dingen.  Dat doet me denken aan dat sopje dat men over je auto spoelt in de carwash, voor het 'lotus-effect'.

Wax aanbrengen vraagt inderdaad meer tijd dan het nevelen van een Wetcoat, maar dat is ook relatief.  Onze break zet ik in een goed half uurtje in de wax, een keer of twee, drie per jaar.  Dat was dan  vroeger vooral Poorboys Natural Paste Wax, en nu dus die AF Graphene (lang getwijfeld met de Gyeon Wax, en vraag me niet waarom ik dan voor die AF heb gekozen).  Voordeel van de vloeibare waxen is dat je ze machinaal kan aanbrengen: dunner, gelijkmatiger en sneller werken.

 

Ik heb geen poliermachine maar als ik naar die filmpjes van Gyeon Wax kijk is dat ook eenvoudig aan te brengen met de door hun meegeleverde applicator. Daarna nog even wegvegen met microvezeldoek en zou in orde moeten zijn. 
 

Misschien mij dan toch eens aan die wax wagen… 😀

Link naar reactie
Delen op andere sites

om wax aan te brengen heb je heus geen poliermachine nodig, hoor.   Pastewax ga ik ook altijd met de hand aanbrengen, bv.

Het gaat wel sneller en je legt je wax gelijkmatiger en dunner, waardoor je die nadien ook vlotter kunt afnemen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid