Ga naar inhoud

Detailtopic!


Glenn-N

Aanbevolen berichten

De voorbije weken toen het zo warm was stond mijn auto onder een boom en is die goed volgescheten geweest.
Bij de laatste wasstraat beurt zag ik dat er wel best wat was ingevreten.

Waar ga ik best voor een goedkope polierbeurt? Eventueel forummers die zoiets doen voor een vriendenprijsje?

Het idee is niet om er een concoursstaat wagen van te maken, eerder om kosten bij inlevering van de leasewagen te vermijden 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10/7/2023 om 14:53, Polygoon zei:

De voorbije weken toen het zo warm was stond mijn auto onder een boom en is die goed volgescheten geweest.
Bij de laatste wasstraat beurt zag ik dat er wel best wat was ingevreten.

Waar ga ik best voor een goedkope polierbeurt? Eventueel forummers die zoiets doen voor een vriendenprijsje?

Het idee is niet om er een concoursstaat wagen van te maken, eerder om kosten bij inlevering van de leasewagen te vermijden 🙂 

Gewoon in de zon laten staan en dat gaat wel weer weg.

Wanneer moet hij binnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Polygoon zei:

Oktober pas.

Heb ooit eens ingebakken vogelresten weggekregen met metal polish. Kost niet veel en kan je makkelijk zelf doen. Was wel met toestemming van de eigenaar. Vlekken waren wel weg...

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 7/10/2023 at 2:53 PM, Polygoon said:

De voorbije weken toen het zo warm was stond mijn auto onder een boom en is die goed volgescheten geweest.
Bij de laatste wasstraat beurt zag ik dat er wel best wat was ingevreten.

Waar ga ik best voor een goedkope polierbeurt? Eventueel forummers die zoiets doen voor een vriendenprijsje?

Het idee is niet om er een concoursstaat wagen van te maken, eerder om kosten bij inlevering van de leasewagen te vermijden 🙂 

Het is ongelofelijk hoe snel dat gaat. Ik kuis die dingen altijd asap af, maar een uur is genoeg om vlekken in de lak te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, ir_fuel zei:

Het is ongelofelijk hoe snel dat gaat. Ik kuis die dingen altijd asap af, maar een uur is genoeg om vlekken in de lak te maken.

Hier hebben ze er wrs een week ofzo opgelegen.

  • Whut?! 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

In iedere auto heb ik een klein spuitflesje birdsh#tremover zitten….werkt onmiddellijk. Als het er een week op zit zal het ook snel weggaan, maar de schade is dan al aangericht vrees ik.

https://www.carclean.com/nl/poorboys-world-bird-sht-remover-946ml.html?gclid=EAIaIQobChMIupuB1ZuOgAMVDkdBAh0uyQVpEAQYAiABEgIA5PD_BwE

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, saabi said:

In iedere auto heb ik een klein spuitflesje birdsh#tremover zitten….werkt onmiddellijk.

Ik heb dat daar ook voor liggen, maar als de auto buiten staat ga je niet elke 5 minuten gaan kijken of er een vogel op gescheten heeft uiteraard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hangt er ook wel wat van af wat die schijter gegeten heeft.  In 't bessenseizoen kan de output dan wel redelijk straf zijn :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet nog perfect toen ik mijn eerste niet-krot auto kocht met mijn spaarcentjes. Van zodra er een vogel op gescheten had meteen afkuisen. :inlove:

 

Intussen met die leasebakken laat ik het maar betijen. :lolz: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Mijn bestuurderszetel begint in de wang kreuken re krijgen in het leer. (ondanks dat de wagen pas 35000 km heeft)

Heeft iemand ervaring met het wegwerken hiervan? tips?

 

 

leer.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit lijkt mij een normale evolutie in het leder door gebruik. Ik denk niet dat dit er blijvend kan uitgehaald worden. Maar ben wel benieuwd

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Vorig weekend nog even snelle polijst gedaan op een A3 die ik al meermaals gepolijst heb. Vroeger werd er voor wax gekozen maar nu toch voor een Gyeon Pure coating gekozen, het verschil is groot met een wax. Een coating verbergt eigelijk nog meer defecten.

IMG_20230819_160824.thumb.jpg.a2b832fd4de51b813c5f4b114272bc0d.jpg

IMG_20230819_160815.thumb.jpg.c47522c422547a185678cac53f34a43f.jpg

IMG_20230819_160413.thumb.jpg.ce5298f24b77c4e8714521937569a7fe.jpg

IMG_20230819_155411.thumb.jpg.639734ad9a01c24452e5275112885032.jpg

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden, Ice_Ken zei:

Vorig weekend nog even snelle polijst gedaan op een A3 die ik al meermaals gepolijst heb. Vroeger werd er voor wax gekozen maar nu toch voor een Gyeon Pure coating gekozen, het verschil is groot met een wax. Een coating verbergt eigelijk nog meer defecten.

IMG_20230819_160824.thumb.jpg.a2b832fd4de51b813c5f4b114272bc0d.jpg

IMG_20230819_160815.thumb.jpg.c47522c422547a185678cac53f34a43f.jpg

IMG_20230819_160413.thumb.jpg.ce5298f24b77c4e8714521937569a7fe.jpg

IMG_20230819_155411.thumb.jpg.639734ad9a01c24452e5275112885032.jpg

Wat moet dat kosten? Zou wat vogelkak willen wegwerken voor ik hem binnen moet doen bij de lease.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Polygoon zei:

Wat moet dat kosten? Zou wat vogelkak willen wegwerken voor ik hem binnen moet doen bij de lease.

Stuur me een pb'tje met wat je precies wil + welke wagen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24/7/2023 om 16:41, Super95 zei:

Mijn bestuurderszetel begint in de wang kreuken re krijgen in het leer. (ondanks dat de wagen pas 35000 km heeft)

Heeft iemand ervaring met het wegwerken hiervan? tips?

 

 

leer.JPG

Je kan eens stomen proberen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gevoeliger.  Al kun je daar tegenwoordig minder staat op maken, omdat ze er ook een vernislaag over zetten.

Maar doordat je geen metalicflakes hebt, heb je ook minder verstrooiing van het licht, waardoor je alle foutjes en beschadigingen veel meer ziet

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 8/28/2023 at 11:13 PM, Ugeken said:

Vraagje: hoe zit het met het onderhoud van uni-lak. Gewoon vergelijkbaar met metallic of gevoeliger voor swirls/ krasjes?

Dat is een drama. Is niet specifiek gevoeliger, maar je ziet gewoon alles erop.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
45 minuten geleden, Ambi zei:

Aangezien het leder van mijn MX-5 behoorlijk fragiel is, zoek een goed product om dit te cleanen, onderhouden en voeden. Aanraders?

 

Autoglym, Gyeon, oa. Kijk ook eens op carclean.com en dan specifiek naar het forum. Schat aan informatie over alles, ook leder onderhoud: https://forum.carclean.com/forums/interieur.23/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al hoor je de laatste tijd meer en meer dat dit eigenlijk vooral show is.

Als de auto heel wintervuil is, of vol beesten hangt, doe ik het ook

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid