Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Verkeerd voorsorteren (bv. links of rechts af) aan de verkeerslichten en dan bij groen als eerste weg om alsnog in te voegen om rechtdoor te gaan. Vinden we dat hier acceptabel?

(Vandaag voor gehad met een (gefrustreerde?) Audi S4 sedan die aan de vorige lichten niet kon volgen.)

aangepast door Race7
Betere verwoording
Geplaatst:

Zolang die effectief een pak sneller weg is kan me dat bitter weinig schelen zo'n dingen.

Geplaatst:

Ja en dat gaat 2 keren goed en dan probeert de rest dat ook te doen en dan wordt je wel gehinderd...

Pak gewoon de rijstrook die je richting uit gaat.

Geplaatst:

Kan mij ook niks schelen als men dat doet zonder hinderen. Maar het hoort niet. Bovendien wordt dit beboet onder de noemer asociaal weggedrag, had ooit een collega die zo eens tegen de lamp liep op de N60.

Geplaatst:

Met een snelle wagen kan je daar heel wat tijd inhalen op de A12 :ninja: Die heb ik wel niet haha :D 

Geplaatst: (aangepast)
Op 4/11/2018 om 12:53, dragonfly zei:

aangepast door timvan
Geplaatst:
1 minuut geleden, timvan zei:

Uw filmke staat al op HLN.be

Geplaatst:
2 minuten geleden, timvan zei:

Uw filmke staat al op HLN.be

Ik heb daar niets mee te maken hoor :D 

Gisteren tegengekomen op fb

Geplaatst:

Ergernis die er de laatste tijd is bijgekomen: Mensen die niet aansluiten in de file maar voorrang geven aan hun gsm en dergelijke. 

Geplaatst:

Ik reed vanavond Brussel uit en op de E40 leek het alsof ik in een Unitax race was beland. De zwarte Mercedessen vlogen me langs alle kanten voorbij.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Even getwijfeld wat ik ging doen maar auto kwam traag af en er was nog plaats genoeg dus doorgereden. Niet goed zichtbaar op video maar op het moment dat we bij elkaar komen wijkt die express uit naar mijn kant. Kon nog wat opschuiven maar scheelde echt niets. En er liep daar ook een voetganger  dus kerel is gestoord.

Echt volk dat overal te traag rijdt maar een gevaar op de baan is door zo'n fratsen.

Geplaatst:
Op 5/11/2018 om 23:23, HCO zei:

Ergernis die er de laatste tijd is bijgekomen: Mensen die niet aansluiten in de file maar voorrang geven aan hun gsm en dergelijke. 

Ha! Deze week stond ik ergens eerst aan de lichten en was meteen weg bij groen. De wagen achter mij is vertrokken toen het oranje was(rechte baan, ik kon het nog zien in mijn spiegel). De rest is mogen blijven staan.

Geplaatst:

Schitterend gedaan gTa

't Is dat ik de vorige keer een afspraak had of ik was ook gekeerd om er achteraan te rijden. Gefrusteerde zotten jong

Geplaatst:

Als je niet weg kan,kan je niet weg. Maar ik krijg ook het schijt van het omgekeerde. Pipos die vinden dat ze nog vlug de geparkeerde wagen voorbij willen, waardoor jij als voorrang hebbende alles kan toe smijten. Dan wijk ik ook niet.  Geen aanval op jullie, want g kon niet weg en de andere had nog tijd. Maar ik kom hier zo'n gevallen dikwijls tegen. Meer met de abarth ( dat kleine ding zal wel wachten) dan de q7

Geplaatst:
Op 16/11/2018 om 14:17, dragonfly zei:

Echt volk dat overal te traag rijdt maar een gevaar op de baan is door zo'n fratsen.

Of het volk dat op het linkerbaanvak tegen 110 zit te dromen en als je ze dan langs rechts voorbij steekt willen ze u nog snel klem rijden door gas bij te geven :roll: 

En dan het klassieke om op +- 50meter van het ritspunt op het rechterbaanvak op elkaars bumper te gaan rijden zodat er bij hun niet geritst kan worden. 

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
56 minutes ago, tuscani said:

Als je niet weg kan,kan je niet weg. Maar ik krijg ook het schijt van het omgekeerde. Pipos die vinden dat ze nog vlug de geparkeerde wagen voorbij willen, waardoor jij als voorrang hebbende alles kan toe smijten. Dan wijk ik ook niet.  Geen aanval op jullie, want g kon niet weg en de andere had nog tijd. Maar ik kom hier zo'n gevallen dikwijls tegen. Meer met de abarth ( dat kleine ding zal wel wachten) dan de q7

Idd. Liefst als ze achter mekaar rijden, de eerste kan gerust nog door, maar die 5 anderen erachter plakken zich er gewoon tegen als 1 rups en jij staat daar dan aan de kant die voorrang heeft.

Geplaatst:
44 minuten geleden, ir_fuel zei:

Idd. Liefst als ze achter mekaar rijden, de eerste kan gerust nog door, maar die 5 anderen erachter plakken zich er gewoon tegen als 1 rups en jij staat daar dan aan de kant die voorrang heeft.

dan begin ik stilletjes naar voor te komen. de eerste 2 krijgen respijt, maar de anderen zie je al paniekerig kijken naar hun hoeken en kanten. gezicht is mooi om te zien als ze dan zo geschokt naar u kijken en jij zo dwaas als mogelijk mee volgt met je hoofd.

Geplaatst:

In Izegem sinds een goed jaar ook zo'n geval. In de Leenstraat.
Daar hadden ze nog budget over zo blijkt en werden 3 extra verkeersremmers geplaatst. Met mogelijkheid tot voorsorteren in de verkeersremmer zelf.
In het begin had 60% niet door wat en hoe voor te sorteren. Nergens verlichting voorzien.
Anderen die te laat reageerden, namen dan maar gemakshalve het fietspad als vluchtroute.

Vind er geen afbeelding van.

Geplaatst:
2 hours ago, tuscani said:

Ja, de eerste die al in de versmalling reed toen die je nog niet kon zien cava, maar de 5 anderen die mee aansluiten hoewel ik ze al zag nog voor ze de versmalling inreden, da's wat anders.

Maar ik heb recent geleerd dat ik blijkbaar dan toch ruimte moet laten want anders wordt het onveilig en dat zou hypocriet zijn. Verloren heb je toch.

Geplaatst:
2 uren geleden, tuscani zei:

Correct, haat dat zelf ook dus zal ik nooit doen.

Maar dat de anderen uitwijken om moedwillig een ongeval te veroorzaken is veel erger.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Mensen die zonder lichten rijden, levensgevaarlijk.
Vandaag er weer 5 tegen gekomen, zijn die mensen zo lomp of zijn ze gewoon hun leven beu?

Dan op de tweede plaats, mensen die met slecht afgestelde lichten rijden.
Lichten die te hoog schijnen waardoor ze je verblinden wanneer je voor zo iemand rijd, of zo iemand tegemoet rijd.

Ook nog mensen die met kapotte lichten rijden en die je dagelijks opnieuw tegen komt, dus laten die ook niet vervangen.

• 1 maand later...
Geplaatst:

Niet bij mij, maar ik rij op de e40, en iets voor mij een quasqai op het 2de. Op het eerste een a4. Die komt dichter bij een voorligger en begint te pinken.  Quasqai wil niet naar het derde ( dat leeg is) en blijft gewoon rijden. A4 begint stilletjes op te schuiven, "dwingt" de Nissan naar het derde. Mijn inziens helemaal niet agressief en bruut. Gewoon zachtjes. Nissan schuift dus met veel tegenzin op. En vind het blijkbaar nodig om nadien kort voor de a4 terug in te voegen, en een brakecheck  te doen.  Sommige mensen hebben toch geen inzicht of solidariteit. Gewoon opschuiven kon dus niet.

Geplaatst:

tjah in het midden rijden aan 100km/h is voor sommigen al een opdracht ? 

Geplaatst:

Aja en wat is een quasqai ? ? 

't Is Nissan Qashqai

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid