Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic


janvkn

Aanbevolen berichten

als je belt voor zo iets zeggen die doodleuk dat je de 101 moet bellen.  Heb ik al voor gehad toen ik belde voor een kudde immigranten op de vluchtstrook/rechter rijvak

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laatst toch ook gewoon 112 gebeld omdat er een paar wielertoeristen op de E17 reden. Mocht heel mijn verhaal doen, hebben mij daarna doorverbonden met de politie waar ik dan nog wat extra details moest geven.

 

IMG_20190301_171901.thumb.jpg.b383d9cbb714ee6b217032c38a7b680d.jpg

  • Vind ik leuk 1
  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-3-2019 om 17:28, ex-Mooseman zei:

als je belt voor zo iets zeggen die doodleuk dat je de 101 moet bellen.  Heb ik al voor gehad toen ik belde voor een kudde immigranten op de vluchtstrook/rechter rijvak

Die snelwegvluchtelingen, die zijn het ergste. Al zoeken die een beter leven

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 3/4/2019 at 5:11 PM, gewoon ik said:

Algemeen noodnummer. Dus ook voor politiediensten. Die bellen intern met elkaar

Nope

Vorige week nog meegemaakt. Ze waren hier 's nachts aan de overkant van de straat de poort van een winkel aan het inbeuken met een paar voorhamers. Kreeg direct te horen dat ik naar de 101 moest bellen. Het was nochtans niet dat ik belde voor iets dat al afgelopen was.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 2/11/2019 at 11:05 PM, msxx said:

Direct eens!

Maar geen reden om de file in de stad te laten staan. Als verantwoordelijke voor Brussel heeft hij groot gelijk. Als je kijkt naar heel Vlaanderen is dat uiteraard een fiasco eerste klas..

Het probleem is dat je ergens moet beginnen natuurlijk.

Er zijn al gigantische stappen gezet in Brussel vind ik, op dat vlak. Face it, de hele boel staat vast qua auto's en er is gewoon geen mogelijkheid om er nog meer auto's bij te duwen. Men kan geen rijstroken extra gaan aanleggen in een stad he. Dan is er maar 1 andere oplossing, en dat is idd de auto "buiten pesten". Hoe ga je de file oplossen op de kleine ring? Die ring 2 keer zo breed maken ofzo? Of doen we gewoon niks en laten we iedereen daar dan maar staan?

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, ir_fuel zei:

Het probleem is dat je ergens moet beginnen natuurlijk.

Er zijn al gigantische stappen gezet in Brussel vind ik, op dat vlak. Face it, de hele boel staat vast qua auto's en er is gewoon geen mogelijkheid om er nog meer auto's bij te duwen. Men kan geen rijstroken extra gaan aanleggen in een stad he. Dan is er maar 1 andere oplossing, en dat is idd de auto "buiten pesten". Hoe ga je de file oplossen op de kleine ring? Die ring 2 keer zo breed maken ofzo? Of doen we gewoon niks en laten we iedereen daar dan maar staan?

In Brussel hebben ze 30 jaar lang niets gedaan. De avondfiles van de Zuid naar E40 zijn er door de keizer karellaan. Tunnel aan basiliek moet uitkomen aan de E40 want nu loopt alles hopeloos vast aan de verkeerslichten. Ik heb er genoeg ingestaan. En binnengekomen hebben ze systematisch rijvakken weggenomen om 2x per uur een bus over te laten rijden. Dan moet je ook niet verwonderd zijn dat alles vast staat.

Die randparkings zijn er nog steeds niet. In NY of London kan je de metro of trein nemen. In België heb je dat niet en zolang dat er niet is gaan mensen de auto blijven nemen of wegblijven uit het centrum. De Anspachlaan is toch ook niet geworden wat ze verwacht hadden hoor. Dooie boel geworden met raar volk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, dragonfly zei:

In Brussel hebben ze 30 jaar lang niets gedaan. De avondfiles van de Zuid naar E40 zijn er door de keizer karellaan. Tunnel aan basiliek moet uitkomen aan de E40 want nu loopt alles hopeloos vast aan de verkeerslichten. Ik heb er genoeg ingestaan. En binnengekomen hebben ze systematisch rijvakken weggenomen om 2x per uur een bus over te laten rijden. Dan moet je ook niet verwonderd zijn dat alles vast staat.

Die randparkings zijn er nog steeds niet. In NY of London kan je de metro of trein nemen. In België heb je dat niet en zolang dat er niet is gaan mensen de auto blijven nemen of wegblijven uit het centrum. De Anspachlaan is toch ook niet geworden wat ze verwacht hadden hoor. Dooie boel geworden met raar volk.

Trein gaat wel, heel makkelijk zelfs :D. Door to door 45 minuten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verbeter het openbaar vervoer en de rest volgt wel, zo lang ze dat niet inzien daar in Brussel is het een hopeloze zaak.

Denken ze nu echt dat iedereen voor zijn plezier staat aan te schuiven in die files?

Als er fatsoenlijke alternatieven waren, dan was er van files geen sprake (of toch heel wat minder).

Maar nee, de auto is de melkkoe bij uitstek en dat willen ze niet opgeven.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Polygoon zei:

Trein gaat wel, heel makkelijk zelfs :D. Door to door 45 minuten. 

Vanuit een andere grootstad.

Probeer eens hetzelfde vanaf een randgemeente buiten de ring van Brussel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, dragonfly zei:

Vanuit een andere grootstad.

Probeer eens hetzelfde vanaf een randgemeente buiten de ring van Brussel.

Gent is een van de Belgische grootsteden. Jeuj!

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, dragonfly zei:

Vanuit een andere grootstad.

Probeer eens hetzelfde vanaf een randgemeente buiten de ring van Brussel.

Ja ... vanuit het hol van Pluto :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6-3-2019 om 18:19, knight-rider zei:

Verbeter het openbaar vervoer en de rest volgt wel, zo lang ze dat niet inzien daar in Brussel is het een hopeloze zaak.

Denken ze nu echt dat iedereen voor zijn plezier staat aan te schuiven in die files?

Als er fatsoenlijke alternatieven waren, dan was er van files geen sprake (of toch heel wat minder).

Maar nee, de auto is de melkkoe bij uitstek en dat willen ze niet opgeven.

De auto is altijd al een melkkoe geweest. Heel het taxregime ook!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6/3/2019 om 20:52, Polygoon zei:

Ja ... vanuit het hol van Pluto :D 

Temse is niet het hol van pluto en ik heb het vorig jaar 2 dagen verplicht moeten doen. Nooit meer! 1u30 op het openbaar vervoer alleen al, 2 treinen. Dat resulteerde in een totale reistijd van 2u tot 2u50 per traject wegens vertraging en het missen van de aansluiting. Met de auto doe ik er 50min over.

Zolang je een rechtstreekse verbinding hebt, lijkt me dat nog nog te doen. Met een overstap erbij liep het telkens mis.

Ik zou zeer graag een voorstander zijn van het openbaar vervoer, maar dat moet het wel efficiënt zijn.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Dawud zei:

Temse is niet het hol van pluto en ik heb het vorig jaar 2 dagen verplicht moeten doen. Nooit meer! 1u30 op het openbaar vervoer alleen al, 2 treinen. Dat resulteerde in een totale reistijd van 2u tot 2u50 per traject wegens vertraging en het missen van de aansluiting. Met de auto doe ik er 50min over.

Zolang je een rechtstreekse verbinding hebt, lijkt me dat nog nog te doen. Met een overstap erbij liep het telkens mis.

Ik zou zeer graag een voorstander zijn van het openbaar vervoer, maar dat moet het wel efficiënt zijn.

Sint-Niklaas heeft toch een rechtstreekse trein naar BXL? Pak de wagen naar het station? 

Ik ben het eens dat dat niet voor iedereen geschikt is maar loop dan ook niet te roepen dat het OV voor niemand een alternatief is. 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Polygoon zei:

Sint-Niklaas heeft toch een rechtstreekse trein naar BXL? Pak de wagen naar het station? 

Ik ben het eens dat dat niet voor iedereen geschikt is maar loop dan ook niet te roepen dat het OV voor niemand een alternatief is. 

Ik mocht toen niet met de auto rijden, dus moest alles met het openbaar vervoer doen.

Zeg ik dat het OV voor niemand een alternatief is? Ik zeg gewoon dat vanaf je niet meer op een centrale lijn woont, het een heel gedoe is en de auto dan meestal als waardig of zelfs betere keuze is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, Dawud said:

Ik mocht toen niet met de auto rijden, dus moest alles met het openbaar vervoer doen.

Ja dat is ook bij de haren getrokken he. Dat is zoals zeggen dat ik ONMOGELIJK in Brussel geraak op minder dan 4 uur als ik niet met de auto ga, want ik moet eerst de bus in mijn straat pakken, die naar het lokale station rijdt, daarna de boemeltrein naar Charleroi, en daar de trein op richting centrum Brussel.

Je kan ook dingen combineren. Het gaat over dat je niet tot in het centrum moet rijden met je auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, ir_fuel zei:

Het gaat over dat je niet tot in het centrum moet rijden met je auto.

Dat deel heb ik gemist. My bad!

Achtereen moet ik nog eens in het centrum van Brussel zijn op ambetante uren. Ik was effectief van plan om zo een park en ride eens uit te proberen. Dus dan google ik "Park and ride" en kom ik uit op deze website: https://parking.brussels/nl/smart_parking/park-ride-pr 

Volgens die website geen in de buurt van mijn aansluiting met de A12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

LEZ invoeren maar geen alternatief voorzien

Quote

Hoewel auto's die niet LEZ-conform zijn, in principe nog terecht kunnen op 3 Park & Rides, is momenteel enkel parking Stalle toegankelijk. Parking Coovi is in opbouw en parking Kraainem is gereserveerd voor abonnees. Geldt de Lage-emissiezone ook voor jou? Meer info op www.lez.brussels

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Dawud zei:

Dat deel heb ik gemist. My bad!

Achtereen moet ik nog eens in het centrum van Brussel zijn op ambetante uren. Ik was effectief van plan om zo een park en ride eens uit te proberen. Dus dan google ik "Park and ride" en kom ik uit op deze website: https://parking.brussels/nl/smart_parking/park-ride-pr 

Volgens die website geen in de buurt van mijn aansluiting met de A12.

Rijdt naar Mechelen? Elke 5 minuten nen trein naar BXL. Desnoods nen boemel die overal stopt? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid