Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic


janvkn

Aanbevolen berichten

11 minuten geleden, Polygoon zei:

Rijdt naar Mechelen? Elke 5 minuten nen trein naar BXL. Desnoods nen boemel die overal stopt? 

Ooit al eens de N16 van Temse-Mechelen gereden? Om uiteindelijk aan het station van Mechelen te geraken ben ik even snel als ik rechtstreeks naar Brussel Centrum rij. 

Nuja, voor mij doet dat er nu niet toe. Ik ben gewoon dat gezeik over de auto's beu, terwijl de instanties (van federaal tot gemeentelijk) niet voldoende effort doen / kunnen doen om voor een valabel en vooral comfortabel alternatief te komen voor het merendeel van de mensen. 

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Onderweg naar Amsterdam met een paar collega's, had beter zelf gereden :fp: Links rijden, vanaf er een bord ritsen is alles dicht gooien en naar rechts :fp: Zonder cruise control rijden ook, ik snap het niet :D Versnellen vertragen versnellen vertragen,... 

Nog een kwartiertje volhouden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, Monterey Jack zei:

Onderweg naar Amsterdam met een paar collega's, had beter zelf gereden :fp: Links rijden, vanaf er een bord ritsen is alles dicht gooien en naar rechts :fp: Zonder cruise control rijden ook, ik snap het niet :D Versnellen vertragen versnellen vertragen,... 

Nog een kwartiertje volhouden. 

In de spits met CC rijden lukt toch helemaal niet? Tenzij bij trajectcontrole? En tenzij het een adaptieve CC is natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minutes ago, msxx said:

In de spits met CC rijden lukt toch helemaal niet? Tenzij bij trajectcontrole? En tenzij het een adaptieve CC is natuurlijk.

Ik gebruik dan altijd de begrenzer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minutes ago, msxx said:

In de spits met CC rijden lukt toch helemaal niet? Tenzij bij trajectcontrole? En tenzij het een adaptieve CC is natuurlijk.

Ik rijd altijd CC eens het normaal rijdt, gaat niet over het filerijden zelf, vooral de stukken waar er wel 100 gereden wordt, zeker in de aangehaalde trajectcontroles. CC is nooit gebruikt, van St-Job tot Amsterdam 😛

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Monterey Jack zei:

Ik rijd altijd CC eens het normaal rijdt, gaat niet over het filerijden zelf, vooral de stukken waar er wel 100 gereden wordt, zeker in de aangehaalde trajectcontroles. CC is nooit gebruikt, van St-Job tot Amsterdam 😛

CC in de spits wordt door mij ook nooit gebruikt. Tenzij bij trajectcontrole. Auto's voor je rijden wisselende snelheden, er voegt er geregeld een voor je neus in, etc. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, msxx said:

CC in de spits wordt door mij ook nooit gebruikt. Tenzij bij trajectcontrole. Auto's voor je rijden wisselende snelheden, er voegt er geregeld een voor je neus in, etc. 

Was niet het geval hoor, CC in combinatie met het traag links rijden was zeker een optie! 

:D

 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met adaptive cruise control. Daar rijdt ik het liefste mee. Jammer dat mijn Skoda dit niet heeft. Heb dat leren kennen van op de W220

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik haat die ACC in de Megane, gaat meestal veel te hard in de remmen en trekt ook veel te bruusk weer terug op.

Daardoor gebruik ik die ACC op de Megane nu veel minder dan mijn gewone CC vroeger op de C4.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, msxx zei:

In de spits met CC rijden lukt toch helemaal niet? Tenzij bij trajectcontrole? En tenzij het een adaptieve CC is natuurlijk.

Als je genoeg het verkeer in de gaten hebt, en wat ballen hebt, lukt dat nog redelijk goed. Nooit op 2 vakken, vaak op 3 vakken.

En dan moet je hem soms wel eens afzetten en terug resume, dat klopt. Of tijdelijk een lagere snelheid instellen. Nog altijd leuker dan gaspedaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Bompa zei:

Als je genoeg het verkeer in de gaten hebt, en wat ballen hebt, lukt dat nog redelijk goed. Nooit op 2 vakken, vaak op 3 vakken.

En dan moet je hem soms wel eens afzetten en terug resume, dat klopt. Of tijdelijk een lagere snelheid instellen. Nog altijd leuker dan gaspedaal.

Gaspedaal werkt veel vloeiender.

Ik gebruik het nooit, tenzij in het weekend of in rustige streken of bij trajectcontrole

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, msxx zei:

Gaspedaal werkt veel vloeiender.

Ik gebruik het nooit, tenzij in het weekend of in rustige streken of bij trajectcontrole

Het is te zien welke auto, en welke software update.

Als ik op het minnetje blijf duwen, gaat die met 1 km/u stelselmatig naar beneden en voelt niemand dat. Als ik 1x duw, met 5 km/u. Kan je voelen, maar is niet storend. Idem bij afzetten. Bij mijn V70, XC60 en de vorige V60 viel dat ineens weg, nu gaat dat iets zachter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minutes ago, knight-rider said:

Ik haat die ACC in de Megane, gaat meestal veel te hard in de remmen en trekt ook veel te bruusk weer terug op.

Daardoor gebruik ik die ACC op de Megane nu veel minder dan mijn gewone CC vroeger op de C4.

Ik hoor dat hier en daar, maar heeft dat ook niet te maken met dynamische profielen op de auto? Comfort is bvb minder bruusk dan Sport, enzovoort. Of zit dat niet op de Mégane?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Bompa said:

Het is te zien welke auto, en welke software update.

Als ik op het minnetje blijf duwen, gaat die met 1 km/u stelselmatig naar beneden en voelt niemand dat. Als ik 1x duw, met 5 km/u. Kan je voelen, maar is niet storend. Idem bij afzetten. Bij mijn V70, XC60 en de vorige V60 viel dat ineens weg, nu gaat dat iets zachter.

Idem, je kan daar zelfs bijna volledig mee rijden moest je willen, als de cc ook remfunctie heeft. Doe het soms bij rustig verkeer, maar meestal is het zelf remmen en dan zelf weer vol gas. Zelf laten versnellen gaat aan een slakkengang. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou niet meer zonder Adaptive Cruise Control kunnen. Heb enorm spijt dat ik het niet op de Skoda genomen heb. Met de wagens thuis heb ik kunnen oefenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Marvin zei:

Ik hoor dat hier en daar, maar heeft dat ook niet te maken met dynamische profielen op de auto? Comfort is bvb minder bruusk dan Sport, enzovoort. Of zit dat niet op de Mégane?

Ja die profielen zitten idd op de Megane, maar ik merk eigenlijk geen verschil in de reactie van ACC.
Of die nu in Comfort of Sport staat, het gaat even bruusk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Bompa zei:

Het is te zien welke auto, en welke software update.

Als ik op het minnetje blijf duwen, gaat die met 1 km/u stelselmatig naar beneden en voelt niemand dat. Als ik 1x duw, met 5 km/u. Kan je voelen, maar is niet storend. Idem bij afzetten. Bij mijn V70, XC60 en de vorige V60 viel dat ineens weg, nu gaat dat iets zachter.

Het zal voorkeur zijn dan. Want zoals jij het beschrijft werkt dat inderdaad ook. 

Ik heb mijn voet liever op het gas en daarmee ook in actieve houding om te remmen. (ik verzet mijn hak nooit, staat tussen de twee pedalen in)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, msxx said:

Ik heb mijn voet liever op het gas en daarmee ook in actieve houding om te remmen. (ik verzet mijn hak nooit, staat tussen de twee pedalen in)

Linkervoet boven de rem. Probleem opgelost.

Is wel lastig om te leren als je standaard met je hak tussen de 2 pedalen in rijdt 😛 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-3-2019 om 14:27, knight-rider zei:

Ik haat die ACC in de Megane, gaat meestal veel te hard in de remmen en trekt ook veel te bruusk weer terug op.

Daardoor gebruik ik die ACC op de Megane nu veel minder dan mijn gewone CC vroeger op de C4.

Werkt die anders op de Megane?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ergernis : POLITIE !

Daar erger is mij dus vaak aan in het verkeer. Vandaag was er een schoolvoorbeeld van.


Ik rijd 127 op cruise control op de snelweg, ik zie een auto van de wegpolitie afkomen en ik ga opzij.. doen ze teken van “rijd is wat trager makker”.. gaan ze voor mij 123 rijden en 500 meter verder rijden ze dan weg aan 140-150 zonder lichten/sirene.. man man..

Kom ik slechtgezind van. Eigenlijk zou je daar dan achter moeten rijden aan 140-150 [emoji17]

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dat eens gedaan. Van Oostende tot Drongen achter een combi van de zone Namur zonder lichten/sirene aan 160. Toen draaiden ze in Drongen af om te tanken. Ik wou nog zwaaien maar ze keken niet om.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid