CAS 8.074 Geplaatst: 22 januari 2013 Geplaatst: 22 januari 2013 Nog zoiets inderdaad. Met mijn RWD (met zomerbanden weliswaar) geraakte ik 2 jaar geleden een zogenaamd "vals plat" niet eens op. Toen ik rechtsomkeer maakte en een flauwe bocht aansneed verloor ik ook de controle over mijn RWD. Ik had niet bruusk gas gegeven, had niet geremd, noch had ik de gas gelost. Gelukkig reed ik niet snel en was er nog een besneeuwde borduur waar ik tegen botste met de wang van mijn band. Geloof mij, met een FWD met de zelfde omstandigheden, geraakte je het ook niet op. Dan heb je de neus die begint te glijden die naar de kant gaat (baan ligt normaal nooit mooi effen om water weg te laten). Dat het bij RWD akeliger wordt, ok, maar al bij al, denk ik dat het punt van winterbanden hem ook bewijst in uw post. En dat is hetgeen ik gewoon zou doen, winterbanden nemen. Das ook het voornaamste dat ik niet begrijp aan uw post. Niet alleen dat je FWD wil, maar dat je winterbanden niet nodig vind terwijl je precies toch problemen met tractie hebt. Quote
Jochen 6.091 Geplaatst: 22 januari 2013 Geplaatst: 22 januari 2013 Wat een gezeik, koop gewoon winterbanden 1 Quote
msxx 7.866 Geplaatst: 22 januari 2013 Geplaatst: 22 januari 2013 De gewichtsverdeling van mijn wagen ken ik niet. Maar je weet goed genoeg dat RWD een tractieprobleem heeft bij het vertrekken op een gladde ondergrond. Quote
CAS 8.074 Geplaatst: 22 januari 2013 Geplaatst: 22 januari 2013 Als je met een audi rijd, is je neus te zwaar En ik weet dat idd. M'n E30 had te weinig druk op de achteras gezien dempingsmatten, reservewiel, krik, ... allemaal verwijderd was. Echter, in de winter nooit last met gehad. Wagen was wel voorzien van een sper en stond op winterbanden. Aanzetten deed die... Quote
msxx 7.866 Geplaatst: 22 januari 2013 Geplaatst: 22 januari 2013 Als je met een audi rijd, is je neus te zwaar En ik weet dat idd. M'n E30 had te weinig druk op de achteras gezien dempingsmatten, reservewiel, krik, ... allemaal verwijderd was. Echter, in de winter nooit last met gehad. Wagen was wel voorzien van een sper en stond op winterbanden. Aanzetten deed die... Oh maar ik geloof je direct. Weet alleen dat ik in ons dorp in een file stond omdat een E39 niet van zijn plek wilde en door drie man geduwd moest worden (was wel vorige winter maar doet aan het verhaal niets af) Eind van het verhaal: KS koop nu eens winterbanden! Dan fret Cas zijn cas niet op Quote
Kakker Scheef 2.512 Geplaatst: 22 januari 2013 Geplaatst: 22 januari 2013 Waar zeg ik dat juist? Ik prefereer winterbanden ja. Heb zelf indertijd met mijn 7 op kale zomerbanden ook wel de winter moeten doorbrengen... Ik beweer niet dat je het ergens gezegd hebt. Ik geef je gewoon de keuze. Daarbuiten, ik rijd met zo'n weer inderdaad voorzichtig. Op een traject met heel veel bebouwde kom en secundaire wegen heb ik een gemiddelde snelheid van 35 km/u. Met winterbanden zou ik dezelfde rijstijl hanteren omdat mijn voor- an achterliggers nu eenmaal dezelfde snelheid aanhouden, met of zonder winterbanden. Geloof mij, met een FWD met de zelfde omstandigheden, geraakte je het ook niet op. Dan heb je de neus die begint te glijden die naar de kant gaat (baan ligt normaal nooit mooi effen om water weg te laten).Dat het bij RWD akeliger wordt, ok, maar al bij al, denk ik dat het punt van winterbanden hem ook bewijst in uw post. En dat is hetgeen ik gewoon zou doen, winterbanden nemen. Das ook het voornaamste dat ik niet begrijp aan uw post. Niet alleen dat je FWD wil, maar dat je winterbanden niet nodig vind terwijl je precies toch problemen met tractie hebt. Mijn buurvrouw is mij toen nog even komen helpen met duwen en is daarna, toen het niet vlotte, mij (vanuit stilstand uiteraard) gewoon voorbijgereden in haar 206 op zomerbandjes. Ze is toen zelfs over een door een sneeuwruimer gecreëerde middenberm van sneeuw van ongeveer een 25 centimeter gereden om mij voorbij te geraken. Wat het rijden met RWD betreft in sneeuw is het buiten dat voorval voor mij nooit akeliger geweest omdat ik de limieten van die auto in de sneeuw doorgaans goed kende. Het was alleen het vertrokken geraken dat mij altijd frustreerde. Verder heb ik mij met die auto ook geamuseerd op verlaten parkings zoals jij en Harry Potter. Quote
CAS 8.074 Geplaatst: 22 januari 2013 Geplaatst: 22 januari 2013 Dan fret Cas zijn cas niet op Erg heb ik daar niet in ze. Vind het gewoon een rare stelling. Waar op zich uiteraard ook niks mis met is. Er zijn veel mensen die zich veiliger voelen in een amerikaanse wagen, of een fransoos want jawel, 5 sterren... Terwijl ik toch liever in een volvo zou crashen... Maar je mag dan ook niet gaan denken dat niks je kan overkomen natuurlijk. Quote
Bompa 17.793 Geplaatst: 22 januari 2013 Geplaatst: 22 januari 2013 Gezien je posts en je rijd met een volvo (ik schuif volvo rijders direct over dezelfde kam) ga ik er van uit dat je een voorzichtig persoon bent. Je gaat dus, eens je begint te sleren ofwel op de rem gaan staan, ofwel ga je ontkoppelen en mss toch een poging ondernemen om de kar de richting uit te sturen die je wil. Of dat nu fwd is of niet, maakt geen bal uit. Ergens klopt dat wel. Maar ik kan wel nog eens het beest uithangen als het moet. Maar da's een beetje vervlogen tijd, en maar best zo. En MSXX heeft gelijk: onze ESP is eigenlijk maar een belabberde bedoening. Toen ik het afzette hield hij bijna even spectaculair zijn baan in de sneeuw Quote
msxx 7.866 Geplaatst: 22 januari 2013 Geplaatst: 22 januari 2013 En MSXX heeft gelijk: onze ESP is eigenlijk maar een belabberde bedoening. Toen ik het afzette hield hij bijna even spectaculair zijn baan in de sneeuw Met mijn vorige wagen op brede wegen redelijk het beest uitgehangen, gewoon om te bekijken wat dat ESP nu precies doet in situaties dat het nodig is. En ik kreeg die wagen simpelweg NIET scheef. En dat met maximaal gas geven, idiote plotse stuurhoeken en dan remmen, etc etc. Niet meer dan 20centimeter uitbreken en dan was dat in de kiem gesmoord. Fantastisch! Met de Volvo krijgt het ESP hem bijna niet in het gareel en kost het hem minstens een halve meter, en dan heb ik nog maar half zo erg mijn best gedaan als destijds. Echt crap. Daar kan ik niet op vertrouwen als vangnet. Nu ja, daardoor rijd ik misschien weer wat beheerster Quote
brjefs 15.518 Geplaatst: 22 januari 2013 Geplaatst: 22 januari 2013 Mij is het ook al opgevallen dat het Volvo ESP enorme drifthoeken toelaat. Wel geestig met zo'n waggelende sloep, kort snokje aan de handrem en dan bijna achterstevoren de hoek om Quote
CAS 8.074 Geplaatst: 22 januari 2013 Geplaatst: 22 januari 2013 Ergens klopt dat wel. Maar ik kan wel nog eens het beest uithangen als het moet. Maar da's een beetje vervlogen tijd, en maar best zo. Niks mis mee met voorzichtig rijden, ik rij hier wss het traagste van allemaal... Maar als ik met de vrachtwagen rijd, valt het wel op hoeveel D5'jes ik moet inhalen, die dan toch ineens hun gaspedaal vinden om dan iets verder weer verloren te zijn... Of zelfs de oprit niet opgeraken... Terwijl je met een D5 volgens mij toch vlot aan 90 moet kunnen geraken. En qua caravans kan een Volvo ook wel tellen. Daarom dat ik bevooroordeeld ben als iemand zegt dat die met een volvo rijd. Maar al bij al, is het niet dat ik mij daar op zit blind te staren. Quote
msxx 7.866 Geplaatst: 22 januari 2013 Geplaatst: 22 januari 2013 Niks mis mee met voorzichtig rijden, ik rij hier wss het traagste van allemaal... Maar als ik met de vrachtwagen rijd, valt het wel op hoeveel D5'jes ik moet inhalen, die dan toch ineens hun gaspedaal vinden om dan iets verder weer verloren te zijn... Of zelfs de oprit niet opgeraken... Terwijl je met een D5 volgens mij toch vlot aan 90 moet kunnen geraken.En qua caravans kan een Volvo ook wel tellen. Daarom dat ik bevooroordeeld ben als iemand zegt dat die met een volvo rijd. Maar al bij al, is het niet dat ik mij daar op zit blind te staren. Och, de mensen gaan er toch vlot voor aan de kant als er wél mee doorgereden wordt en je krijgt er weinig negatieve reacties op. Ideale auto's die Volvo's :-) Misschien toch eens laten chippen, audi's durven weleens gas bijgeven. Die willen nooit ingehaald te worden :-) Quote
Ugeken 11.784 Geplaatst: 22 januari 2013 Geplaatst: 22 januari 2013 Och, de mensen gaan er toch vlot voor aan de kant als er wél mee doorgereden wordt en je krijgt er weinig negatieve reacties op. Ideale auto's die Volvo's :-) Misschien toch eens laten chippen, audi's durven weleens gas bijgeven. Die willen nooit ingehaald te worden :-) Turbo to the rescue :mrcool: Quote
Ugeken 11.784 Geplaatst: 22 januari 2013 Geplaatst: 22 januari 2013 Niks mis mee met voorzichtig rijden, ik rij hier wss het traagste van allemaal... Maar als ik met de vrachtwagen rijd, valt het wel op hoeveel D5'jes ik moet inhalen, die dan toch ineens hun gaspedaal vinden om dan iets verder weer verloren te zijn... Of zelfs de oprit niet opgeraken... Terwijl je met een D5 volgens mij toch vlot aan 90 moet kunnen geraken.En qua caravans kan een Volvo ook wel tellen. Daarom dat ik bevooroordeeld ben als iemand zegt dat die met een volvo rijd. Maar al bij al, is het niet dat ik mij daar op zit blind te staren. De tijd dat Volvo's vooral aan oude peten verkocht werden, ligt al even achter ons. Bompa is een uitzondering . 2 Quote
Ugeken 11.784 Geplaatst: 22 januari 2013 Geplaatst: 22 januari 2013 @Cas: zeg nu nog eens dat Volvo voor oude peten is http://www.ebay.de/itm/Auspuff-Endrohr-DTM-Style-Volvo-850-S70-V70-ORIGINAL-NEU-/181066335473?pt=DE_Autoteile&hash=item2a286504f1 original teile Quote
CAS 8.074 Geplaatst: 22 januari 2013 Geplaatst: 22 januari 2013 @Cas: zeg nu nog eens dat Volvo voor oude peten is http://www.ebay.de/itm/Auspuff-Endrohr-DTM-Style-Volvo-850-S70-V70-ORIGINAL-NEU-/181066335473?pt=DE_Autoteile&hash=item2a286504f1 original teile Eigenlijk ben jij de enige die dat hier gezegd heeft Ik persoonlijk had het niet op oude peten, maar van die mannen die denken dat ze vlot rijden, maar wel klagen over die vrachtwagens die komen bumperkleven. Nu, je moet dat niet te zwart wit zien. Je gaat mij niet snel goed horen praten over flikken, en ik weet heus wel dat ze niet allemaal slecht zijn. Vind zelf Volvo ook de maks, anders zou ik dit topic niet volgen. Enige jammere dat ik vind aan het merk, is dat ze de laatste tijd minder subtiel zijn. Vroeger zagen ze er eigenlijk altijd saai uit (wat imo een pluspunt is) en nu komen ze soms toch sportief over. Persoonlijk vind ik het net wijs, om een wagen te hebben die er uit ziet als de gemiddelde bompakar, terwijl het ding wel prestatie's neer zet om U tegen te zeggen. Een sleeper als het ware. 1 Quote
tato 1.911 Geplaatst: 22 januari 2013 Geplaatst: 22 januari 2013 Onze V40 is aangekomen in de garage en staat gereed, echter papa wil wachten tot volgende week om hem op te pikken. Ik ben toch eens benieuwd hoe dat die rijdt. Bye bye V50. 't Werd tijd, want deze zit ondertussen al 15.000 km boven zijn km's. Quote
gewoon ik 8.377 Geplaatst: 23 januari 2013 Geplaatst: 23 januari 2013 Onze V40 is aangekomen in de garage en staat gereed, echter papa wil wachten tot volgende week om hem op te pikken. Ik ben toch eens benieuwd hoe dat die rijdt. Bye bye V50. 't Werd tijd, want deze zit ondertussen al 15.000 km boven zijn km's. boven zijn kilometers? Boven nul dan? Quote
tato 1.911 Geplaatst: 23 januari 2013 Geplaatst: 23 januari 2013 Onze V40 is aangekomen in de garage en staat gereed, echter papa wil wachten tot volgende week om hem op te pikken. Ik ben toch eens benieuwd hoe dat die rijdt. Bye bye V50. 't Werd tijd, want deze zit ondertussen al 15.000 km boven zijn km's. boven zijn kilometers? Boven nul dan? 180.000 + 15.000 Quote
gewoon ik 8.377 Geplaatst: 23 januari 2013 Geplaatst: 23 januari 2013 en de auto viel spontaan uit elkaar? Of gaat het over een kilometercontract? Quote
tato 1.911 Geplaatst: 23 januari 2013 Geplaatst: 23 januari 2013 en de auto viel spontaan uit elkaar? Of gaat het over een kilometercontract? Einde contract hè. 5 jaar of 180.000 km, welke je het eerst bereikt. Deze is juist 3 jaar. Maar ziet er eigenlijk nog zeer goed uit voor die km's. Enkel de voetmat van de chauffeur is versleten en wat niet te vermijden steenslag. Quote
icevolvo 1 Geplaatst: 28 januari 2013 Geplaatst: 28 januari 2013 http://www.facebook.com/#!/photo.php?fbid=449495005116838&set=a.113809892018686.13251.107715259294816&type=1&theater Van gezapige familliewagen naar gezapige familliewagen die net dat vlotter is geworden. Thx Didier. 1 Quote
icevolvo 1 Geplaatst: 28 januari 2013 Geplaatst: 28 januari 2013 Ja ik heb lang getwijfeld om dit te doen. De vele positieve ervaringen van Volvo-eigenaren met dit bedrijf heeft me over de streep getrokken. Ik doe veel secundaire wegen en autosnelweg (30k per jaar). Als je dan es wil inhalen kan dit nu op een vlottere manier zonder piekerig gedrag of een aan/of systeem in vermogensopbouw. Kan ik nu echt jaquar-style rijden. Gewoon goed anticiperend doorrijden en als je eens wat sneller wil dan weet je dat het kan maar het hoeft niet altijd. Rijdt er een golfje weg met gierende banden dan laat ik die rustig zijn gang gaan. Als ik zin heb ben ik er zo over maar gewoon het idee dat ik niet snel afgedroogd zal worden maakt me al blij. Op volvoforum.nl heel wat commentaar gehad dat dit niet goed zou zijn voor de koppeling/versnellingsbak(is rekening mee gehouden). De remmen zijn niet aangepast aan dit vermogen... Alsof of ik mij nu plots in een racewagen zou wanen omdat ik wat meer vermogen heb? En dat racewagen gevoel dat heb ik wel in mijn oldtimer :-) zonder mij op Zolder te wanen. Quote
Maaher 2.273 Geplaatst: 28 januari 2013 Geplaatst: 28 januari 2013 Het verschil is wel groot, ik begrijp die reacties ergens wel. Een koppel van +400Nm is voor veel versnellingsbakken niet gezond. Wat steekt daarin van versnellingsbak? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.