Ga naar inhoud

BMW E61 530D of 535D, betrouwbaarheid + waar op letten bij aankoop?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

het is lang geleden dat ik er in gezeten heb maar ik vond dat eigenlijk precies nog meevallen. Ok, er zat redelijk veel harde plastiek in, maar dat vind ik ook van een F30/F20 en daar stoort mij dat totaal niet.

Geplaatst:

ga hier in België eerst es wat C220's gaan aanvoelen bij nietsvermoedende dealers, en dan in Duitsland gaan kopen :D

Geplaatst:

ik denk dat elke recentere kar minderwaardig moet aanvoelen na zoveel jaar E46 te rijden. :(

Ik hoor het al, subiet blijft de E46 nog 10 jaar 

Geplaatst:

Ik hoor het al, subiet blijft de E46 nog 10 jaar 

hij zou het nog aankunnen :D

maar dan zou ik 'm wel inruilen voor een automaat

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

amai, er staan eigenlijk nog redelijk wat 320cdi's in BE te koop, wel allemaal 4deurs

de enige S204 is dan nog een C320 met 271pk :inlove:

amper 10000 euro en zo weinig km, dat moet toch een grapje zijn?

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=238725938&asrc=st|sr

edit: ja, CDI op de koffer, en toerenteller ziet er ook niet echt naftig uit

Geplaatst:

amai, er staan eigenlijk nog redelijk wat 320cdi's in BE te koop, wel allemaal 4deurs

de enige S204 is dan nog een C320 met 271pk :inlove:

amper 10000 euro en zo weinig km, dat moet toch een grapje zijn?

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=238725938&asrc=st|sr

edit: ja, CDI op de koffer, en toerenteller ziet er ook niet echt naftig uit

En die versie van de C klasse bestond nog niet in 2005..

Geplaatst:

als het te mooi is om waar te zijn... :D

Geplaatst:

@@gTa is een pre-2009 E6x LCI iDrive écht zo slecht?

Geplaatst:

In de week een E60 525d/530d (hoorde enkel dat het een 6cyl was) gezien met 347K op de teller.

Geen idee hoeveel kosten Ali er al aan gehad heeft :)

Geplaatst:

Er is een Duitser die privé-koerier is en die met een pre-LCI E39 530d touring ongeveer 1,2 miljoen km deed op een jaar of 5 en daarna met een pre-LCI E61 535d touring die bij aankoop al bijna 200tkm had er nog 'es 700tkm bij heeft gezet. Die E39 deed dat zonder noemenswaardige kosten (wel vervangen van slijtage-onderdelen natuurlijk, maar geen zes motoren en negen versnellingsbakken nodig gehad), die E61 deed dat met de originele motor maar moest wel 1 keer een nieuwe versnellingsbak krijgen. Hij wou met die 535d ook 1 miljoen km rijden maar reed 'm perte-totale in een ongeval (niet in fout, 'k dacht rear ended door een vrachtwagen).

Die kerel rijdt wel bijzonder materiaalschonend, 'k dacht dat die b.v. makkelijk 200tkm deed met één set remblokken. :lolz: Zegt genoeg: zéér sterk anticiperen doet natuurlijk veel in termen van materiaalbelasting, slijtage en duurzaamheid.

Geplaatst:

Hangt er idd grotendeels van af hoe je daar mee rijdt.

En rijdt ook nog eens superzuinig, ik kreeg m'n 535d onder de 6l aan 90 km/h.

Geplaatst:

Hangt er idd grotendeels van af hoe je daar mee rijdt.

En rijdt ook nog eens superzuinig, ik kreeg m'n 535d onder de 6l aan 90 km/h.

De mijne doet dat toch niet, 'k denk dat de 4WD wel wat vreet daar. Een rustige rit met voornamelijk autostrade en snelheden onder de maximumlimiet (90-100-110) komt toch altijd uit op 6,5 à 7 liter minimum.

Ik heb één keer een tankje aan 5,63 liter / 100 km afgeklokt maar dat was echt een economy run van 100% autostrade aan 90 per uur op tempomat. Dus geen realistisch gebruik.

http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/549191.html

(Niet dat die cijfers primeren bij me, maar 'k wou het wel eens weten.)

Geplaatst:

Ik heb één keer een tankje aan 5,63 liter / 100 km afgeklokt maar dat was echt een economy run van 100% autostrade aan 90 per uur op tempomat. Dus geen realistisch gebruik.

http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/549191.html

(Niet dat die cijfers primeren bij me, maar 'k wou het wel eens weten.)

Voor alle duidelijkheid, dat was mijn bovenstaand ritje ook hoor. cc 90 km/h achter een vrachtwagen.

Geplaatst:

Ah? OK dan. :D

Antwoord eens op mijn vragen in het 40k-50k topspeed polletje, met name "V8 TDI delimit chip" en zo. :D

Geplaatst:

ben hier toch es een 525i/530i aan het vergelijken met een 530d.

2000 euro brandstofverschil per jaar bij 40000km, gerekend met de gemiddeldes vanop spritmonitor (10,5 voor de 530i vs 8,1 voor een 530d)

Om het globale plaatje rond te krijgen:

Is een benzinevariant nog altijd goedkoper te onderhouden dan een diesel? Of scheelt dat maar centen per onderhoudsbeurt?

Is de 3.0i betrouwbaarder?

helaas blijft er de bittere restwaardepil op het eind van de rit

Geplaatst:

2000 euro brandstofverschil per jaar bij 40000km, gerekend met de gemiddeldes vanop spritmonitor (10,5 voor de 530i vs 8,1 voor een 530d)

Is een benzinevariant nog altijd goedkoper te onderhouden dan een diesel? Of scheelt dat maar centen per onderhoudsbeurt?

40 000 kilometer op een jaar met een tweedehandse, dan moet je er niet lang mee rijden voor die geen hol meer waard zijn. Zowel diesel als naft ...

Geplaatst:

met het verschil dat je voor een diesel met 250000km nog een paar duizend euro vangt en een 530i voor eeuwig op je oprit kan laten staan

Geplaatst:

Ik zou echt niet wakker liggen van het eventuele verschil in onderhoudskost, als dat er al is. Of in die mate dat je het voelt.

Die 2k aan extra naftkost is, naast de reeds zelf aangehaalde bittere restwaardepil, het enige dat je zou moeten overwegen tov het dieselen.

Met die km's per jaar zou ik resoluut voor de 30d, zo'n koppelbeest.

Geplaatst:

wat ik erover lees op internet is de 3.0i ook niet onfeilbaar... BMW wordt precies meer en meer BrolMotorenWerke.

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid