Ga naar inhoud

BMW E61 530D of 535D, betrouwbaarheid + waar op letten bij aankoop?


ir_fuel

Aanbevolen berichten

EGR klep, roetfilter... Maat van mij wou dat ie 'm nooit gekocht had maar heeft nu de kosten gedaan. Koop een benzine!

Mijn 530d had nog geen roetfilter.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik spreek uit ervaring van de E60 535d FL van m'n vader.

Kar heeft er ondertussen 180k km's opzitten en blijft echt een schitterende wagen. (zie pm)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is een Audi A6 2.7/3.0 TDI geen optie?

Mijn vader heeft 320.000 km op de zijne gezet, was zelfs een allroad (met fragiele? luchtvering)

Interieur was gewoon nog in perfecte staat, stuur en pook beetje vettige look, maar voor de rest absoluut perfect

2x nieuwe LMM moeten steken, meer ni

Die 3.0 TDI's hebben problemen met de inlaatcollectoren (duur grapje, wij hebben het ook gehad). De 2.7 rijdt kut vind ik (turbogat-turboduw-niks-niks-niks) met manuele bak is dat niet echt aangenaam en die Multitronic eraan is ook niet echt een toonbeeld van betrouwbaarheid. Maar voor de rest vrij degelijk inderdaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk wel dat er een groot verschil is tussen de aanschaf van een nieuwe 535D waar je dan 200K op zet, of de aanschaf van een okkazie met 120K kilometers waarbij je het raden hebt naar wat er allemaal mee gebeurd is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn gevoelig aan kabelbreuk van de kofferklep.

BMW oplossing: enkele k euro's om heeeeel de kabelboom te vervangen.

Maar kan natuurlijk evengoed lokaal hersteld worden, maar dit voert BMW niet uit wegens niet "approved".

Link naar reactie
Delen op andere sites

En is een equivalente E klasse break veel betrouwbaarder dan?

betrouwbaarder waarschijnlijk wel.

Roest betekent niet dat de auto onbetrouwbaar is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is de bedoeling met die kar???

Wordt het een snelweg-kilometervreter?

Een extra kar die gewoon ruimte moet bieden voor gezin en dus enkel daarvoor toegepast wordt?

Veel korte ritten?

Is het een extra wagen, met andere woorden is er een back-up als hij eens mankeert?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, je bent dus op zoek naar een kar voor je tomaten af te leveren bij de circuit catering :D

In dat geval ben je volgens mij beter af met die 530d.

Als rijplezier niet belangrijk is en looks ook minder zou ik eerder voor een MB of Audi gaan die toch beter gekend staan als goeie 'trekkers'...

X5 is wel beter daarvoor :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die wagens zijn perfect vergelijkbaar.

Zowel met de E61 als de S211 kan je problemen hebben.

In het geval van een S211 moet je wel absoluut een facelift hebben, dat helpt al een pak

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben mij aan het oriënteren zegmaar.

Ik zou een budget van 10K willen voorzien. Een camionette is ook interessant, maar 95% van de okkazie-camionetten zijn om te huilen, en hebben een zwaar leven achter de rug. En als je dan ziet dat je met een 5 break ook 2 ton kunt trekken + met een 3liter diesel zal dat wel beter marcheren dan de gemiddelde 100pk 2.0 camionette + het extra comfort leek me dat ook een piste die het exploreren waard is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou ik ook zeker doen, en volgens mij in jou geval ook eens handig voor een gezinsuitstap in het weekend?

Camionette heeft op dat gebied geen meerwaarde. Tenzij je bij wijze van spreken nooit die remorque loskoppelt en enkel daarvoor gebruikt. Maar dan kan je beter ergens zo'n ding kopen waar achteraan rechtstreeks een auto op kan. Daarmee kan je zowieso sneller rijden naar het circuit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou ik ook zeker doen, en volgens mij in jou geval ook eens handig voor een gezinsuitstap in het weekend?

Ben een week op congé geweest met het gezin met de Megane. Plek genoeg :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een week op congé :roll: workaholic :D

Nee, maar als ik zeg maar wat er een tweede komt, zal het dan niet krapper worden?

Ik zou zeggen als haar lief mee wil op reis, maar zolang gaat die bmw het ook niet meer uithouden vrees ik.

Trouwens, voor veel slepen is een automaat wel weer beter...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Worst week of my life, maar goed dat is een andere discussie :D

Twee staat niet echt op de planning.

En den dag dat haar lief mee wil op reis zal het toch niet meer samen met mama en papa zijn denk ik :D :D

Om te vertrekken bedoel je dan, minder belastend voor de koppeling?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou zoiets als lukken?

autotransporter2315x150.jpg

Geen oprijproblemen hiermee en nooit geen takelkosten op de ring :D

aston-martin_dbs_takelwagen.jpg

Of een carlito model:

3814204493_3edd8edd34.jpg

Of eentje waarmee je veel vriendjes kan meedoen :D

Autotransporter.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Worst week of my life, maar goed dat is een andere discussie :D

Twee staat niet echt op de planning.

En den dag dat haar lief mee wil op reis zal het toch niet meer samen met mama en papa zijn denk ik :D :D

Om te vertrekken bedoel je dan, minder belastend voor de koppeling?

:lolz:

Ge moet dat kweken om daarmee op reis te gaan... 2013 ziet er reisachtig uit: kerstverlof is ski, krokus naar de ardennen met ander koppel en kids (vooral voor MTB), pasen naar egypte, lange weekends naar NL, zomerverlof naar Frankrijk of Spanje, herfst waarschijnlijk terug naar egypte...

Idd om te vertrekken geen slijtage...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bon, da gaat hier hard off topic :D

.. gelieve meteen hiervoor te gaan.

futuriacaravansalon2.jpg

futuriacaravansalon1.gif

alleen maar voordelen: geen overnachtingskosten meer, fatsoenlijk uitzichtspunt om de tomaat op de fotografische plaat te leggen, hostess aan boord etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid