Ga naar inhoud

BMW E61 530D of 535D, betrouwbaarheid + waar op letten bij aankoop?


ir_fuel

Aanbevolen berichten

Gelieve wel geen zo'n belachelijke trekker ervoor te hangen...

ok .. voor de mensen die futuristisch design niet op prijs stellen

Volkner5.jpg

;)

en nu weer on topic.

Fuel is een pickup niks. Bv. Nissan Navara (174 pk. diesel, dubbel cabine, losse bandjes etc. achter in de bak, geen BIV, lage tax en 4x4 voor natte groenstroken langs de baan of winterse Wallonie taferelen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben mij aan het oriënteren zegmaar.

Ik zou een budget van 10K willen voorzien. Een camionette is ook interessant, maar 95% van de okkazie-camionetten zijn om te huilen, en hebben een zwaar leven achter de rug. En als je dan ziet dat je met een 5 break ook 2 ton kunt trekken + met een 3liter diesel zal dat wel beter marcheren dan de gemiddelde 100pk 2.0 camionette + het extra comfort leek me dat ook een piste die het exploreren waard is.

Ik kan u voor dat budget een Sprinter verkopen, een zilvergrijze, 5 jaar oud en 150k km op de teller.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fuel: waar ga je zo'n E61 53xd met 120k km vinden voor 10k?

Ook al juist. Een half jaar geleden heb ik de E60 525dA van mijn moeder verkocht. Deze had 110k km op de teller en was 8 jaar oud, voor 13k euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En is een equivalente E klasse break veel betrouwbaarder dan?

Wel, veel rampzaliger dan wat ik hierboven lees, kan al niet (en de verhalen hierboven bevestigen spijtig genoeg wat ik elders al hoorde :( )

Maakt niet zo veel uit want die kan je niet met mpack krijgen.

:lolz: Nagels met koppen. :D

Een remorque van 2 ton trekken :D

OK, als ik even heel cru mag zijn: als ge iets wilt trekken met een personenwagen, koop geen BMW. Ik heb al aanhangers getrokken met BMW, Mercedes en Citroen (XM) en er zit een hemelsbreed verschil op. BMWs zijn gemaakt voor de mooie sier, niet om er een lomp hok achter te hangen. Voor de één of andere reden rijden ze als bloemzakken als je er een zware trailer achter hangt (en dat er hier weer genen afkomt met zijn remorkske waar hij hout mee vervoert aan 70km/u).

Destijds mijn caravan ooit moeten trekken met de 525d van onze pa. Ik dacht dat die dat een stuk beter ging doen dan de E230 W210 die ik had. Moderner, krachtiger, meer koppel, zwaarder (gewicht), etc... Niks was minder waar. Dat spel gaf het woord "slepen" zijn ware betekenis en als je er achteruit mee moest rijden, dan stonk de koppeling direct uren in het rond.

Idem, al een paar keer met ons ma haren E280 (W211) zowel boot als caravan getrokken (zij heeft een Dethleffs 765, dus geen klein ding) en dat rijdt super.

My two cent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fuel wilt een bmw en iedereen komt hier af met alternatieven. Is die bmw dan zo slecht?

Where shall we start ?

Fuel, heb jij thuis al verteld dat je een BMW wil?

Als ik me goed herinner had uw madam daar een uitgesproken mening over :D

Inderdaad. 't Is u af te vragen hoe zo een intelligente madam met zo een kerel is kunnen trouwen... Iedereen heeft natuurlijk recht op zijn misstap in het leven. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze wagens zijn ofwel bijna 8 jaar oud, ofwel zeer kaal uitgerust. Een mooie kost al snel 14k euro. Er zijn er zelfs die nog +30k euro vragen voor zo'n auto. :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn gevoelig aan kabelbreuk van de kofferklep.

BMW oplossing: enkele k euro's om heeeeel de kabelboom te vervangen.

Maar kan natuurlijk evengoed lokaal hersteld worden, maar dit voert BMW niet uit wegens niet "approved".

Toch straf hoe BMW het klaarspeelt om modelreeks na modelreeks dezelfde zwakke plekken in te bouwen.

E61 heeft last van kabelbreuk in de kofferklep, E34 had dat ook al. Min of meer alle BMW diesels sinds de common rail (E46) staan er voor bekend dat hun turbo's relatief snel kapot gaan. Speling op draagarmen - ik ken eigenlijk geen model dat er géén last van heeft. Etc.

@Fuel; W210/W211 E 320 CDI, Audi A6 allroad, ... ;)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze wagens zijn ofwel bijna 8 jaar oud, ofwel zeer kaal uitgerust. Een mooie kost al snel 14k euro. Er zijn er zelfs die nog +30k euro vragen voor zo'n auto. :lol:

14K vragen is 1, 14K krijgen is 2.

En wat kan mij dat uitrustingsniveau bommen. Precies of ik moet absoluut een kar hebben met een GPS van modeljaar 2005 in :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid