Ga naar inhoud

Toon ons uw vervangwagen!


Jupke

Aanbevolen berichten

IMG_3208.thumb.jpeg.7ce0c69e6de7db14ccae4ea728584694.jpeg
dadde…

 

disclaimer: het scherm (en bij uitbreiding de rest van het interieur) was al behoorlijk vuil bij ontvangst.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze morgen heb ik de kuisspullen nog maar eens uitgehaald (niet dat ik ver moet zoeken).

Wat een lap staal om te wassen!

En het resultaat :  ‘t is weer proper, maar: Swirls, swirls, swirls…. Die auto is gewassen geweest in een carwash met scotchbrite-matjes, denk ik.

Ik heb er een sealant met veel fillers opgezet, en ‘t ziet er ietsjes beter uit, maar het blijft wringen:  de detailjeanet in mij zegt : ‘polieren !’  De rede (en de rest van de wereld, aangevoerd door ons madam: ‘zot, ge gaat daar met moeite zeven maanden mee rijden!’

Het interieur dan.  Die mens moet een cavia gehouden hebben in zijn auto, als gezelschap.  Ik vond zo van die pompoenzaadjes in de koffer (zaad in een auto heeft gewoonlijk een andere connotatie, vooral op de achterbank), en de tapijtjbekleding in de voetenruimte en in het deurvak achteraan is precies kapot gekrabt.

Nu nog de nummerplaat achteraan recht hangen (wie hangt die dingen altijd scheef?), en de verfrommelde plaat vooraan vervangen door het exemplaar dat ik vond in de kofferbak.

En al kuisende heb ik nog een paar opbergvakken ontdekt:  links en rechts ik de koffer:  beide zo groot dat mijn laptoptas er ik past, en dan nog een knoert van een vak onder de koffervloer.  
De Evergiven is er niks bij!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Ugeken zei:

Ja, nog nooit gebruikt 😅. Het onderste pictogram is het interessantste, de sproeier!

dat laatste is wel goed. nog nooit gezien, maar best handig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 6/8/2023 at 9:13 PM, ex-Mooseman said:

Het is een FWD, en als je al jaren met RWD rijdt, is dat weer even wennen.  De helling in de bedrijfsparking oprijden resulteerde de eerste keer dan ook in doorspinnende voorwielen :D.

Ik heb hier exact hetzelfde voor bij scherp afdraaien als je snel moet invoegen. Gierende banden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, ex-Mooseman zei:

Deze morgen heb ik de kuisspullen nog maar eens uitgehaald (niet dat ik ver moet zoeken).

Wat een lap staal om te wassen!

En het resultaat :  ‘t is weer proper, maar: Swirls, swirls, swirls…. Die auto is gewassen geweest in een carwash met scotchbrite-matjes, denk ik.

Ik heb er een sealant met veel fillers opgezet, en ‘t ziet er ietsjes beter uit, maar het blijft wringen:  de detailjeanet in mij zegt : ‘polieren !’  De rede (en de rest van de wereld, aangevoerd door ons madam: ‘zot, ge gaat daar met moeite zeven maanden mee rijden!’

Het interieur dan.  Die mens moet een cavia gehouden hebben in zijn auto, als gezelschap.  Ik vond zo van die pompoenzaadjes in de koffer (zaad in een auto heeft gewoonlijk een andere connotatie, vooral op de achterbank), en de tapijtjbekleding in de voetenruimte en in het deurvak achteraan is precies kapot gekrabt.

Nu nog de nummerplaat achteraan recht hangen (wie hangt die dingen altijd scheef?), en de verfrommelde plaat vooraan vervangen door het exemplaar dat ik vond in de kofferbak.

En al kuisende heb ik nog een paar opbergvakken ontdekt:  links en rechts ik de koffer:  beide zo groot dat mijn laptoptas er ik past, en dan nog een knoert van een vak onder de koffervloer.  
De Evergiven is er niks bij!

 

Klopt, linksachter zit bij mij de sub van het Canton-systeem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

IMG_0004.thumb.jpeg.99db068e70e936df4e2fb5a31fd1f3ff.jpegen zuinig dat dat is.  Woonwerk, stukje file op de Antwerpse ring, en dan de E17 met veel accordeonverkeer.  Gewoon vlot, zonder overtredingen te doen, gereden, zonder moeite te doen om zuinig te rijden.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Weekendje dit gereden. Groot, log en nul emotie. Plaats genoeg natuurlijk, fucking balzaal binnenin, maar wat heb je er aan, ik zou daar niet blij van worden als gezinswagen. Zafira was zelfs pak aangenamer dan dat.🤷‍♂️

IMG20230609155834.thumb.jpg.fb40720547f621b4262d9e709ce4a8f9.jpg

IMG20230609155905.thumb.jpg.6bfbc69c051675e32b80b05a53c41817.jpg

IMG20230609155856.thumb.jpg.fae1823e49051bba9e76ac0bfd7e4964.jpg

IMG20230609155814.thumb.jpg.56c32653807ef04c7db3bd9c44d8508b.jpg

IMG20230609155806.thumb.jpg.3cfc069564f5abb6ae4e6918d1740e3d.jpg

Blij dat ik daarstraks terug in de Cupra kon stappen. Keteltje. 🥰

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een tank van 66 liter, zou dit omgerekend meer dan 1600 km zijn. 🤩.  Goals voor de zomervakantie 😂

Wij zijn alle vier bovengemiddeld groot:  mijn vrouwvolk meet tussen de 1m74 en 1m76, ikzelf 1m91.  Het zal de eerste keer sinds lang zijn dat ze niet gaan klagen van de beenruimte achterin, denk ik.

Koffer zal de bagage ook wel gemakkelijker slikken dan de C. 
 

Negatieve kanten tot nu toe:

- nukkige inductielader:  zegt dat die de telefoon niet kan laden, en dat ik de andere rommel uit het bakje moet verwijderen.  Er zit zelfs geen hoesje rond de iPhone!

- MMI viel al een paar keer uit, en gaf ook al een raar trillend beeld

- deinende vering

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van de eerste twee zaken geen last (nochtans zelfs een hoesje rond mijn telefoon). De vering is eigen aan de Superb 😀… als het een troost mag zijn, de sedan is ‘stugger’ afgesteld dan een combi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net op vakantie geweest met zo'n Superb Combi iV en vond het wel "kloppen" ; je kan er in rondlopen vanachter, bagage in de koffer nooit meer terugvinden en vaart meer dan het rijdt, maar best aangenaam geheel. Ik moet ook wel even wennen aan FWD, zeker met belading :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, TCT zei:

Weekendje dit gereden. Groot, log en nul emotie. Plaats genoeg natuurlijk, fucking balzaal binnenin, maar wat heb je er aan, ik zou daar niet blij van worden als gezinswagen. Zafira was zelfs pak aangenamer dan dat.🤷‍♂️

Ik heb vorig jaar een Zafira Tourer gehad in de verkoop. 1.4i met amper 70k km en quas full option. Aangenaam zou ik dat nooit noemen... Dat ding reed gewoon voor geen meter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, Kartfreak zei:

Ik heb vorig jaar een Zafira Tourer gehad in de verkoop. 1.4i met amper 70k km en quas full option. Aangenaam zou ik dat nooit noemen... Dat ding reed gewoon voor geen meter.

De bi-turbo moet je hebben in een Tourer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, ex-Mooseman zei:

Met een tank van 66 liter, zou dit omgerekend meer dan 1600 km zijn. 🤩.  Goals voor de zomervakantie 😂

Wij zijn alle vier bovengemiddeld groot:  mijn vrouwvolk meet tussen de 1m74 en 1m76, ikzelf 1m91.  Het zal de eerste keer sinds lang zijn dat ze niet gaan klagen van de beenruimte achterin, denk ik.

Koffer zal de bagage ook wel gemakkelijker slikken dan de C. 
 

Negatieve kanten tot nu toe:

- nukkige inductielader:  zegt dat die de telefoon niet kan laden, en dat ik de andere rommel uit het bakje moet verwijderen.  Er zit zelfs geen hoesje rond de iPhone!

- MMI viel al een paar keer uit, en gaf ook al een raar trillend beeld

- deinende vering

Die MMI had mijn Octavia ook last van. Gewoon op de aan/uit knop blijven duwen tot het Skoda logo terug verschijnt. Dan is hij gereset.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag deze gaan afhalen, de Focus ingeleverd. Dit is normaal de laatste aanloopwagen tot de Tesla er is. De Focus geruild omdat een 1000cc met manuele bak niet echt leuk is in de file. 
 

De Corolla is wel een CVT boite, laat ons zeggen dat dat speciaal rijdt… 🥳

IMG_3631.jpeg

IMG_3632.jpeg

  • Omhelzing 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Niko80 zei:

Die MMI had mijn Octavia ook last van. Gewoon op de aan/uit knop blijven duwen tot het Skoda logo terug verschijnt. Dan is hij gereset.

Tof hoor, als je net de afslag die je nodig hebt begint te naderen (en die zo mist)

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

Tof hoor, als je net de afslag die je nodig hebt begint te naderen (en die zo mist)

I know, alles loopt vast.. Of spotify wil niet starten, telefoon niet gevonden…

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, Koen42 zei:

Aan de donkere achterlichten te zien is dat de nieuwe versie?

Valt die wat mee qua rijden?

Moet eerlijk zijn voelt kwalitatief aan. Chassis is ok. Deze is denk ik redelijk basis, kwa muziek de boxen zijn niet veel waard.

Motor is çava sprintbom is het ver van.

 

Alles in acht genomen is het een goede auto. Fiche van Athlon zegt wel 35400€..

 

Een lelijke auto is het ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid