Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• 3 weken later...
Geplaatst:

Aanvankelijk was ik niet aan de velgen ... maar ondertussen al zoveel foto's bekeken ... I love them. Die ragfijne, gesmede en op de kop gepolierde spaakjes: aaaargfhgggrmmllllllggggnèhh!! :inlove:

Zalige auto.

(staat hier waarschijnlijk wel al)

4WS is licht! Geen 6 kg 't systeempje apart, met extra capaciteit batterij 15 kg.

Even zoeken naar video's met motorsound.

Geplaatst:

Hoe heerlijk trouwens die symmetrie in de revcounter. Links onderaan 0, rechts onderaan 10. Mooi centraal bovenaan 5. Het betekent eigenlijk niks maar ik ben fan van zo'n dingetjes. 't Feit dat er b.v. geen cijfer op "12 uur" stond op de revcounter van m'n 120d, dat stoorde me. Zoiets moet symmetrisch zijn en 't moet ook ergens "kloppen".

:inlove:

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Deze GT3 zou wat makkelijker zijn, meer mensen toelaten rocket times te klokken op circuit (zie video Preuniger) ... maar de RS zou dan weer méér verschillen van de gewone GT3 dan vroeger. Benieuwd wat ze daarvoor gaan veranderen.

Alexanderr? Al info?

Geplaatst:

480 pk, GT3, niet handgeschakeld daar moet je tijden mee kunnen klokken........ En idd alleen al door die boite zullen snelle tijden voor meer mensen toegankelijk zijn. Vraag blijft hoeveel Belgen je daar ooit mee op een circuit gaat zien.......?

Geplaatst:

Niet veel meer, maar vermoedelijk ook niet veel minder dan nu? (in absolute aantallen, dan ... logisch, er zijn er bijkans geen :D )

Geplaatst:
De fuel tank ligt (bij mij weten) vooraan maar centraal, waarbij de benzine nooit echt "stil" zit. Dus geen extra druk (grip) op de rechter wielen. (verschil met of zonder Bert in den Bruxelles is echt voelbaar !).

De benzine gaat normaal gezien naar de buitenkant van de auto geduwd worden (in een bocht). En afhankelijk van de bocht, kan dit plots en hard gaan.

Zet 50l in de 90l tank en er shift in microseconden 15l extra naar de buitenkant van je auto. Ik heb geen idee hoe breed die tank is, want hoe breder de tank, hoe groter dit effect.

Geplaatst:
480 pk, GT3, niet handgeschakeld daar moet je tijden mee kunnen klokken........ En idd alleen al door die boite zullen snelle tijden voor meer mensen toegankelijk zijn. Vraag blijft hoeveel Belgen je daar ooit mee op een circuit gaat zien.......?

Weinig vermoed ik. Op de trackdays alla Driversdays waar redelijk wat dik straatmateriaal komt zie je al amper Belgen, en bij Curbstone komen ze ni rijden met ne "simpele" straatwagen, daar is da dan weer te min :D

Het verschil met de racewagen wordt elke generatie wel groter. Ik denk niet dat ze een R of een Cup gaan maken met 4-wiel sturing. Denk dat de reglementen dat niet toelaten :D

Geplaatst:
De benzine gaat normaal gezien naar de buitenkant van de auto geduwd worden (in een bocht). En afhankelijk van de bocht, kan dit plots en hard gaan.

Zet 50l in de 90l tank en er shift in microseconden 15l extra naar de buitenkant van je auto. Ik heb geen idee hoe breed die tank is, want hoe breder de tank, hoe groter dit effect.

En benzinetank is geen holle lege doos, daar zitten tussenschotten/onderverdelingen in net om dat effect te verminderen.

Geplaatst:
En benzinetank is geen holle lege doos, daar zitten tussenschotten/onderverdelingen in net om dat effect te verminderen.

Zeker? Er zitten ribben in voor de sterkte, maar die zijn niet schotachtig genoeg om dat effect te verminderen.

De meeste tanks in auto's zijn een plastieken of metalen doos, zonder meer.

Geplaatst:
Zeker? Er zitten ribben in voor de sterkte, maar die zijn niet schotachtig genoeg om dat effect te verminderen.

Hier moet ik gTa toch bijstaan, er zijn wel degelijk verschillende compartimenten (twee is al genoeg om het effect te verminderen) in een brandstoftank.

Geplaatst:
Niet veel meer, maar vermoedelijk ook niet veel minder dan nu? (in absolute aantallen, dan ... logisch, er zijn er bijkans geen :D )

Hmm dat weet ik niet hoor. Kijk gewoon naar het groepje dat jij ook kent. Ik dacht 8 of 9GT3 rijders hiervan zijn er nu al 3 overgestapt op non streetlegal en twee die gaan downgraden zijn .

Binnen een week of zo ben ik nr 4 met de overstap. En dat om bijna puur financiële DiRupo redenen.....

Nr 5 verwacht ik op zeer korte termijn. Dan ken ik nog 4 GT3 (een drietal van buiten dat groepje) eigenaars en dat zijn dan allemaal sporadische trackers of zelfs helemaal niet ......

Nee ik ben overtuigd dat ze nog een pak zeldzamer worden on track.....

Geplaatst:

Ja, ik volg, ik "grapte" gewoon dat 't in absolute aantallen niet zo'n verschil zal maken omdat er sowieso al niet veel zijn. :D Procentueel gezien zal het een mogelijks wel een groot effect hebben, hier in België. (Maar wat is België voor Porsche, nietwaar?)

Geplaatst:

Awel, neen eigenlijk. :oops: Een 40-liter tankje van een stadsmus: niet onlogisch dat men daar de moeite niet meteen doet.

Maar ik kan er niet bij dat Porsche zo'n gigantische moeite doet om een auto beestig goed te laten rijden, om dan 90 liter vloeistof (zéér balansverstorend wegens niet gedempt) ongehinderd van links naar rechts te laten klotsen. :oops:

Geplaatst:
Hier moet ik gTa toch bijstaan, er zijn wel degelijk verschillende compartimenten (twee is al genoeg om het effect te verminderen) in een brandstoftank.

1 schot dwars is voldoende.

Awel, neen eigenlijk. :oops: Een 40-liter tankje van een stadsmus: niet onlogisch dat men daar de moeite niet meteen doet.

Maar ik kan er niet bij dat Porsche zo'n gigantische moeite doet om een auto beestig goed te laten rijden, om dan 90 liter vloeistof (zéér balansverstorend wegens niet gedempt) ongehinderd van links naar rechts te laten klotsen. :oops:

Logisch natuurlijk, het zou wel wat geven ook vrees ik.

Geplaatst:
1 schot dwars is voldoende.

Twee compartimenten = 1 schot. :)

Op m'n BMW kon ik dat mooi zien als ik in het verborgen menu ging, hoeveel liter brandstof in compartiment 1 & 2 zat.

Geplaatst:

Op m'n BMW kon ik dat mooi zien als ik in het verborgen menu ging, hoeveel liter brandstof in compartiment 1 & 2 zat.

Daar is dat wel niet gedaan met een tussenschot

Geplaatst:
Daar is dat wel niet gedaan met een tussenschot

Hoe dan wel? Ben wel benieuwd eigenlijk hoe dat in mekaar zit.

Geplaatst:

dan zijn dat twee aparte tanks? Ik bedoel een schot met grote gaten erin.

Geplaatst:
dan zijn dat twee aparte tanks? Ik bedoel een schot met grote gaten erin.

Blijkbaar toch niet, hoop dat @@Carlito dat ons kan verduidelijken.

Geplaatst:

ik denk dat je gewoon elke vlotter apart kan gaan uitlezen, ipv het gemiddelde van beide.

Geplaatst:
Hoe dan wel? Ben wel benieuwd eigenlijk hoe dat in mekaar zit.

Die tank zit over de cardantunnel gedrapeerd. Dus heb je automatisch een onderverdeling

Geplaatst:
Porsche naftbak

$(KGrHqR,!hQE-+VtjmY0BP1ssJG2l!~~60_35.J

het is de binnekant die van belang is. Zit daar een tussenschot in of niet.

Zaag die eens open.

• 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in