Ga naar inhoud

Rally Nieuws


The Swede

Aanbevolen berichten

Wat een exploot! 
We hebben het beste nog niet gezien van dat ventje denk ik.
Ik vrees alleen dat we in het WRC weer vertrokken zijn voor een jarenlange dominantie van eenzelfde piloot. Na de twee Sebs de voorbije 20 jaar, zou wat afwisseling wel welkom zijn... 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Maxime S zei:

Wat een exploot! 
We hebben het beste nog niet gezien van dat ventje denk ik.
Ik vrees alleen dat we in het WRC weer vertrokken zijn voor een jarenlange dominantie van eenzelfde piloot. Na de twee Sebs de voorbije 20 jaar, zou wat afwisseling wel welkom zijn... 

 

Awel, ne Kalle voor de komende jaren. Tis eens iets anders he :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Polygoon zei:

Awel, ne Kalle voor de komende jaren. Tis eens iets anders he :D 

Staat een beetje slordig vind ik. Kan hij zijn naam niet veranderen naar Sebastien?

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
11 minuten geleden, Maxime S zei:

Ogier komt terug en Ogier wint.

Frappant. 

Oja en Tanak verlaat Hyundai. Eenzijdig beslissing van zijn kant blijkbaar? Meer nieuws daaromtrent @mrbbs ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, niet direct. Ik vermoed dat Tanak naar Ford zal verhuizen. Was al langer duidelijk dat de relatie tussen Neuville en Tanak niet de beste was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
1 uur geleden, korneeldebruyn zei:

Erg om te zeggen maar het moest er vroeg of laat eens van komen. Elk jaar hetzelfde daar…

Op die plek?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, The Swede zei:

Op die plek?

Condroz in het algemeen. Over het algemeen zijn al die Walen zat en staan ze overal waar ze niet mogen staan…. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Challazer zei:

Condroz in het algemeen. Over het algemeen zijn al die Walen zat en staan ze overal waar ze niet mogen staan…. 

Dit inderdaad…

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij verwondert, is dat daar geen strobalen lagen, terwijl je zo kan zien dat het een plek is waar je er makkelijk uit kan gaan en je zit direct op die muur. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, The Swede zei:

Wat mij verwondert, is dat daar geen strobalen lagen, terwijl je zo kan zien dat het een plek is waar je er makkelijk uit kan gaan en je zit direct op die muur. 

Die zwarte stobaal werd door een eerdere crash aan de kant geduwd, paar minuten later is de Citroën uit het filmpje op dezelfde plaats rechtdoor gegaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gitzwarte dag voor de Belgische rallysport gisteren. Mijn dag was om zeep gisteren...
lk was nochtans oprecht aan het genieten van de mooie wedstrijd die we aan het zien waren gisteren. 
De promotor had echt schoon werk gedaan met veel live coverages via Facebook. Was dus leuk om te volgen op een druilerige zondagmiddag.
Tot dan dit... 

Het moest er inderdaad ooit nog eens van komen daar in de Condroz.
Maar ondertussen zijn die twee jonge mensen wel dood... Maak het maar mee als ouder 😨
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal je huis maar wezen... ineens rally fan af dan, denk ik...🤨

Onlangs in mijn eigen straat ook nog een aanlooproute naar een rally sprint meegemaakt.

Was nauwelijks aangekondigd door de gemeente, en opeens op zondagochtend brullende bolides voor de deur.

En toegegeven, 98% van de chauffeurs reed netjes, met alleen wat kabaal, maar er zijn er toch altijd wel een paar die macho gewijs, wevend hun banden opwarmend door een straat komen waar kinderen aan het spelen waren op dat moment. 

 

België is nu eenmaal een zeer dikbevolkt land, al valt het in de Ardennen dan nog mee. Maar het concept om auto's door woongebieden te laten scheuren, gaat toch weer fel besproken worden, vrees ik.

aangepast door bud wijzer
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, bud wijzer zei:

Het zal je huis maar wezen... ineens rally fan af dan, denk ik...🤨

Onlangs in mijn eigen straat ook nog een aanlooproute naar een rally sprint meegemaakt.

Was nauwelijks aangekondigd door de gemeente, en opeens op zondagochtend brullende bolides voor de deur.

En toegegeven, 98% van de chauffeurs reed netjes, met alleen wat kabaal, maar er zijn er toch altijd wel een paar die macho gewijs, wevend hun banden opwarmend door een straat komen waar kinderen aan het spelen waren op dat moment. 

 

België is nu eenmaal een zeer dikbevolkt land, al valt het in de Ardennen dan nog mee. Maar het concept om auto's door woongebieden te laten scheuren, gaat toch weer fel besproken worden, vrees ik.

Het zijn altijd die enkelingen die het voor de meerderheid verpesten. Dat is in alles zo.

Jammer genoeg is er voor onze sport (veel) minder tolerantie dan voor andere populairdere sporten...

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt. De polemiek is echter reeds zo lang bezig en de rally wereld zo klein dat je je er wel zou mogen aan verwachten dat rallyrijders zelf zich kalm houden. 

Ik blijf het ongelofelijk vinden dat bvb in het WRC, waar top professionele rijders zitten, zelfs die mannen zich laten betrappen aan overdreven snelheid op de verbindingsritten. Dit terwijl ze weten dat ze onder een vergrootglas zitten.

Het publiek controleren is en blijft natuurlijk moeilijk. De gepassioneerde fan, die kent de gevaren.

Voor veel locale mensen is dit echter een “kermis” waar ze gaan naar kijken zonder begrip van de gevaren. 😕 

Wat kan je er echter aan doen? Niets.

Het is inderdaad wel zo dat in Vlaanderen de wielersport en voetbal alles mogen, maar als er om de 25 jaar een ongeluk gebeurt in de rally, dan is het “het moet verboden worden”!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7/11/2022 om 10:24, The Swede zei:

 

Ik blijf het ongelofelijk vinden dat bvb in het WRC, waar top professionele rijders zitten, zelfs die mannen zich laten betrappen aan overdreven snelheid op de verbindingsritten. Dit terwijl ze weten dat ze onder een vergrootglas zitten.

 

Soms een bewuste keuze, de boete er bij nemen in de hoop om op tijd te komen. Met de tracking is er sowieso geen ontkomen aan.... Maar wat is 2000€ boete voor die mannen ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid