Ga naar inhoud

Rally Nieuws


The Swede

Aanbevolen berichten

3 uren geleden, #166 zei:

... en Loix heeft plat gereden (tijdsverlies van ongeveer 2'30"). Snijers, in een Fiesta rally 3, stond zelfs voor Loix. de lange is met z'n 64 lentes nog redeljk snel, maar zo snel nu ook weer niet, dat 'm Loix in een WRC2 achter zich kan houden.

Snijers blijft ne zalige kerel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, The Swede zei:

Bij Neuville begint het nu echt wel erg te worden. 
Wat gaat het nu weer zijn? Den auto? 

Crash van Kalle was even dom e op vrijdag. Door het stof ondersturend de dijk in… 

@Maxime S is trouwens goed bezig! 

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

voorlaatste twee foto's : machtig skwone !

 

Heerlijk om te lezen ook.

En inderdaad, de helft van de geproduceerde GR'kes leken wel in Ieper en omstreken aanwezig te zijn.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minutes ago, Maxime S said:

Maar voor nu had ik geen zin om meer risico's te nemen. Doel is ons amuseren en uitrijden en dat hebben we feilloos gedaan!

Denk dat, zeker in rally, de veiligste manier om sneller te gaan gewoon meer achter het stuur zitten is, en niet zomaar random grenzen gaan verleggen en risico's pakken. Dat loopt sowieso fout af.

Zie maar naar je ervaring met de remmen. Die rallybanden hebben echt gigantisch veel grip (De Werner destijds reed er op Ecuyers iedereen mee naar huis, maar na 20 minuten waren ze wel voor de vuilbak :D) dus kan me voorstellen dat rempunten redelijk ver liggen, en dat leer je niet op 1-2-3, zeker niet direct in competitie.

Tof om te lezen, je bent dus een ganse week bezig met die race. Dat is wat anders dan een trackday doen. Mooie ervaring! Ik durf het niet :D 

Volgend jaar terug? Of ga je nog een andere rally rijden?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, Maxime S zei:


Voor mij de beste KP die we gereden hebben. Mocht nog wat langer duren voor mij 🙂 

 

 

Ik mis enkel een hoe-ed Jean-Marc!

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Maxime S zei:


Opvallend blijft wel dat het Hyundai fabrieksteams met die oude witte BMW 120d's blijven rijden. Bizarre keuze, je zou op zijn minst verwachten dat ze met Hyundai's de baan op gaan... Iemand die weet hoe dat komt?

 

 

Klein detail: 120xd... Ze willen niet met een auto van de concurrentie verkennen uiteraard 🙂 i20N en i30N zijn er enkel in FWD.

 

https://www.rallye-magazin.de/wrc/artikel/warum-thierry-neuville-in-einem-bmw-sitzt-33267/

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Klein detail: 120xd... Ze willen niet met een auto van de concurrentie verkennen uiteraard 🙂 i20N en i30N zijn er enkel in FWD.

 

https://www.rallye-magazin.de/wrc/artikel/warum-thierry-neuville-in-einem-bmw-sitzt-33267/

 

Wel ik had oprecht een vermoeden dat het daarmee te maken had. Bij deze dus bevestigd.
Nu ik dacht ondertussen wel dat Hyundai ondertussen iets van sportieve(re) 4x4 in gamma had, die ze zouden kunnen gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Maxime S said:

wel ontzettend hard gesukkeld met een wispelturige GoPro Hero7. Wou niet starten, wou geen verbinding maken met de app, viel soms gewoon uit... echt hatelijk. Daarenboven moet je de focus bij heropstart TELKENS herinstellen, waardoor veel van onze videootjes overbelicht zijn.

Er is wel een truuk die je kan toepassen. Ipv op de spot metering te rekenen stel je in de app de exposure compensation in en zet je die negatief. Dat doet eigenlijk hetzelfde. Dat maakt alles donkerder waardoor de buitenkant wel correct is. En dat wordt opgeslagen.

2 hours ago, Maxime S said:

Zijn die dingen ondertussen al betrouwbaarder geworden? Of makkelijker in te stellen? Of zijn er andere systemen. Heb echt de neiging om gans da boelke buiten te gooien en iets anders te kopen

Wel, nee. Op dat vlak is het nog altijd huilen met de pet op. Ze hebben het echt om zeep geholpen qua gebruik in een auto sinds een paar generaties. Probleem in een auto is ook dat als je te hoge resoluties gebruikt de boel gewoon oververhit. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, ir_fuel zei:

Er is wel een truuk die je kan toepassen. Ipv op de spot metering te rekenen stel je in de app de exposure compensation in en zet je die negatief. Dat doet eigenlijk hetzelfde. Dat maakt alles donkerder waardoor de buitenkant wel correct is. En dat wordt opgeslagen.

Wel, nee. Op dat vlak is het nog altijd huilen met de pet op. Ze hebben het echt om zeep geholpen qua gebruik in een auto sinds een paar generaties. Probleem in een auto is ook dat als je te hoge resoluties gebruikt de boel gewoon oververhit. 

Oververhit!? Kan goed zijn, want dat ding was gloeiend heet bij momenten! Zou toch op zijn minst een warning kunnen geven ofzo. 
Nochtans niet met de instellingen gespeeld. Laatste gebruik was... Ypres rally vorig jaar... En toen geen problemen gehad. 

Zijn er andere camerasystemen die wel goed werken voor in auto's? 
Want voor andere dingen gebruik ik dat toch niet (meer). 

Geel: zal ik eens uitzoeken! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Maxime S zei:


Voor mij de beste KP die we gereden hebben. Mocht nog wat langer duren voor mij 🙂 

 

Blij van de onboard te hebben gezien! Je ziet eigenlijk duidelijke progressie zelfs doorheen de KP zelf nog! 
Heel mooie stukken gezien, bv vanaf 10min40 en vooral,miljaar dat ding sleurt u echt uit de bocht op die vooras!! Zot hoe snel ie terug oppikt.
Leuk leuk 🙂 Knap gereden!

Enige wat me opviel is de eerste van 2 LAF's?! op 7 minuten.
Ik ken dat stukje van de Kasteelhoekstraat en moet zeggen, best een tricky punt met die bult waar er al veel zijn uitgegaan :). 

Oh ja en op 10 min 20 👋

 

 

3 uren geleden, ir_fuel zei:

Er is wel een truuk die je kan toepassen. Ipv op de spot metering te rekenen stel je in de app de exposure compensation in en zet je die negatief. Dat doet eigenlijk hetzelfde. Dat maakt alles donkerder waardoor de buitenkant wel correct is. En dat wordt opgeslagen.

Wel, nee. Op dat vlak is het nog altijd huilen met de pet op. Ze hebben het echt om zeep geholpen qua gebruik in een auto sinds een paar generaties. Probleem in een auto is ook dat als je te hoge resoluties gebruikt de boel gewoon oververhit. 

Ik heb er ook 2; een 3+ black die eigenlijk simpel werkt en ook die exposure lock gemakkelijk kunt houden. Op de 5 is dat echt huilen. Heel dat ding is geïnstalleerd op je kooi achteraan tussen je en dan moet je op dat scherm zelf kunnen duwen om het focuspunt te locken. Lukt dus gewoon niet...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 hours ago, B3noît said:

 

Ik heb er ook 2; een 3+ black die eigenlijk simpel werkt en ook die exposure lock gemakkelijk kunt houden. Op de 5 is dat echt huilen. Heel dat ding is geïnstalleerd op je kooi achteraan tussen je en dan moet je op dat scherm zelf kunnen duwen om het focuspunt te locken. Lukt dus gewoon niet...

Echt erg. Vooral als je weet dat ze dit 100% in software kunnen oplossen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid