Ga naar inhoud

Rally Nieuws


The Swede

Aanbevolen berichten

1 uur terug, bud wijzer zei:

Dat is kantje boord inderdaad... gelukkig lag de snelheid niet te hoog.

Vind je?

Ik ben bijna exact hetzelfde tegengekomen door uit het spoor op de grind te gaan en schade was toch behoorlijk meer dan dat hoor...
Was ook wel beton ipv boom.

Blij dat hij nog kon verder doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Vanni zei:

Neuville ook alweer hoerenchance gehad op SS2.

 

Valt wat voor te zeggen.

Quote
 
Im convinced that those spectators put water down... gravel crews state stage is bone dry and only 1 corner had ice.... coincidentally where a load of fans were...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20/1/2023 om 08:30, Vanni zei:

Neuville ook alweer hoerenchance gehad op SS2.

 

Hij kan het nu toch niet meer op gebrek aan ervaring steken.

13 minuten geleden, Maxime S zei:

Wat een dominantie van Ogier zeg. Niet normaal.

Ik had verwacht dat ie (uiteraard) goed zou zijn... maar zó goed!? 🤯

Ik ben niet verwonderd, om eerlijk te zijn. En dan eerder wegens het gebrek aan tegenstand. 

Hij is de enige die met het koppeke rijdt daar. Monte moet je echt snelheid combineren met voorzichtigheid.

Het resultaat vorig jaar, vond ik pas indrukwekkend: Loeb komt es terug uit pensioen en wint met 20s voorsprong op Ogier en 2min op de derde. 😳😳

Nu, dat laatste kan je enkel in de Monte. In Finland, Sardinië of RallyGB kom je niet uit pensioen en rij je dan even de jonge garde naar huis. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20/1/2023 om 09:58, Luv4DLM zei:

Valt wat voor te zeggen.

 

Lappi heeft ongeveer hetzelfde (maar met een pak schade) voorgehad in de laatste bocht van een proef, die was ook volledig verbijsterd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind Rovanperä erg matuur rijden. Ik had verwacht dat hij met zijn wereldtitel zich zou willen bewijzen … en er zou afdonderen. 

Maar hij rijdt echt slim om de punten binnen te halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, The Swede zei:

Ik vind Rovanperä erg matuur rijden. Ik had verwacht dat hij met zijn wereldtitel zich zou willen bewijzen … en er zou afdonderen. 

Maar hij rijdt echt slim om de punten binnen te halen.

En dat voor een playstation-kiddo ! 

 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wordt trouwens hoog tijd dat gans die marketing rond het WRC eens aangepakt wordt. 
Ik vind dat de promotor steken laat vallen als je vergelijkt met bvb een F1.

slechte website, te weinig aandacht in klassieke media, te duur, te moeilijk om live te volgen, sociale media kan veel beter... 
Echt jammer! 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Maxime S zei:

En dat voor een playstation-kiddo ! 

 

Touché. 

Dit wordt zowieso een grote jongen. En hij heeft echt de ganse Finse rallywereld die hem bijstaat en steunt. 

Het is nl niet enkel Latvala die hem van raad is en zijne pa, maar ook Mäkinen en Kankkunen zijn er vaak bij. Hirvonen hangt ook dikwijls in die club rond. 

2 minuten geleden, Maxime S zei:

Het wordt trouwens hoog tijd dat gans die marketing rond het WRC eens aangepakt wordt. 
Ik vind dat de promotor steken laat vallen als je vergelijkt met bvb een F1.

slechte website, te weinig aandacht in klassieke media, te duur, te moeilijk om live te volgen, sociale media kan veel beter... 
Echt jammer! 

De website wrc valt wel mee (al zal je zeggen dat ik de oude dingen gewend ben 😜) voor de wedstrijden zelf. 

De berichtgeving tussen rallies is wel mager en zuiver wat marketing voor hunne website.

Het wordt echter idd te duur, en je krijgt nul aandacht in de normale media.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand eigenlijk gevolgd waarom O.Solberg nu met Skoda rijdt? Die zat toch in het fabrieksteam van Hyundai?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19/1/2023 om 15:52, The Swede zei:

Persoonlijk zet ik 1. Ogier, 2. Evans, 3. Loubet.  als podium. Eventueel Sordo en Lappi of Neuville in de top 5.

3 op 5 just. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, The Swede zei:

Iemand eigenlijk gevolgd waarom O.Solberg nu met Skoda rijdt? Die zat toch in het fabrieksteam van Hyundai?

ze hebben hem buiten gegooid bij Hyundai.

 

 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Maxime S zei:

ze hebben hem buiten gegooid bij Hyundai.

 

 

Itt Kalle, heeft hij blijkbaar niet het talent geërfd. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, The Swede zei:

Itt Kalle, heeft hij blijkbaar niet het talent geërfd. 

Ik vind dat je vaak te kritisch bent.

Oliver heeft weldegelijk talent, men heeft vaak te weinig geduld. 
Dat hij geen tweede Kalle is weten we allemaal. Maar Kalle is gewoonweg exceptioneel. Dat komt maar één keer om de zo veel tijd voor.
Oliver is nog altijd (erg) jong. Hij is 22 en heeft een (half) seizoen met de WRC mogen rijden. 

Kijk eens naar de driver line-up van Hyundai. Men kiest momenteel resoluut voor ervaring en niet zo zeer voor de opvolging.
https://www.wrc.com/en/championship/teams-and-drivers/wrc/
Ze kiezen voor zekerheid om zo snel mogelijk en eindelijk weer eens een titel te kunnen binnenhalen. 
Maar dat vind ik jammer, want zo kan je nooit jonge talenten uit je eigen rangen laten doorgroeien. 
Wat Toyota met Kalle bvb wel gedaan heeft... en wat M-Sport al lang doet, met wisselend succes.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, Maxime S zei:

Ik vind dat je vaak te kritisch bent.

Oliver heeft weldegelijk talent, men heeft vaak te weinig geduld. 
Dat hij geen tweede Kalle is weten we allemaal. Maar Kalle is gewoonweg exceptioneel. Dat komt maar één keer om de zo veel tijd voor.
Oliver is nog altijd (erg) jong. Hij is 22 en heeft een (half) seizoen met de WRC mogen rijden. 

Kijk eens naar de driver line-up van Hyundai. Men kiest momenteel resoluut voor ervaring en niet zo zeer voor de opvolging.
https://www.wrc.com/en/championship/teams-and-drivers/wrc/
Ze kiezen voor zekerheid om zo snel mogelijk en eindelijk weer eens een titel te kunnen binnenhalen. 
Maar dat vind ik jammer, want zo kan je nooit jonge talenten uit je eigen rangen laten doorgroeien. 
Wat Toyota met Kalle bvb wel gedaan heeft... en wat M-Sport al lang doet, met wisselend succes.
 

Op een forum en in geschreven text, gaat een mens altijd kritischer lijken. Ik schrijf geen epistels zoals sommigen waar ik alle nuancering inleg 😉  

De vraag is of Kalle enkel uitzonderlijk is, dan wel goed opgeleid en gevolgd. Zijn pa is wel een harde werker, maar geen precisiebeest. Kalle heeft een team en merk achter zich dat bekend staat voor een minutieuze aanpak. 

De vraag is: Moet je als team echt wel veel geduld hebben met jonge piloten die nog teveel fouten maken? Er zijn heel veel jonge rijders met redelijk wat talent, die snel zijn… maar fouten maken en er teveel maken. 

Er zijn echter erg weinig zitjes en als teambaas zou ik ook snel de volgende rijder proberen want wat ik wil vinden, is die zeldzame diamant: de volgende Ogier of Rovanperä. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
1 minuut geleden, The Swede zei:

Gaat Breen het teamspel spelen en Neuville in de laatste proef laten voorbijgaan?

Mogelijks, tijden van Neuville én Rovanpera gaan al binnen zijn dus dan kan je dat proberen. Is wel vroeg op het seizoen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Mogelijks, tijden van Neuville én Rovanpera gaan al binnen zijn dus dan kan je dat proberen. Is wel vroeg op het seizoen...

Klopt. Maar je zal op het eind van het seizoen maar es die 2 punten missen…

Gisterenavond stond Rovanperä nog te dicht achter Neuville om het risico te nemen Breen te laten vertragen. De kleinste afwijking en je gaat van plaat 2 naar 4. 

Vandaag lijkt dat verschil me groot genoeg. En Breen rijdt niet het hele seizoen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Thierry laat het liggen in de powerstage dedju!

Yup. 

Beetje teleurstellend dat Breen het ploegenspel niet gespeeld heeft. Hij kan met die punten van de powerstage niks doen.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, dragonfly zei:

Klopt. De WRC site was duidelijk niet op de hoogte weer. Die gasten vragen een dik abonnementsgeld en als je de nieuwtjes leest, lopen ze een halve dag achter 😡

Breen valt dus niks te verwijten. Wat wel straf is, is dat ze geen radiocontact met de wagen van Breen hebben om heb in de laatste kms van de proef, wanneer je weet dat Neuville zich ergens verremd heeft (shit happens), aan te geven dat hij ook even op de rem gaat voor een paar seconden. Hij kan zelfs voor de finish uitbollen. 

Je hoeft dat niet altijd met "straftijd" te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13/2/2023 om 10:22, The Swede zei:

Klopt. De WRC site was duidelijk niet op de hoogte weer. Die gasten vragen een dik abonnementsgeld en als je de nieuwtjes leest, lopen ze een halve dag achter 😡

Breen valt dus niks te verwijten. Wat wel straf is, is dat ze geen radiocontact met de wagen van Breen hebben om heb in de laatste kms van de proef, wanneer je weet dat Neuville zich ergens verremd heeft (shit happens), aan te geven dat hij ook even op de rem gaat voor een paar seconden. Hij kan zelfs voor de finish uitbollen. 

Je hoeft dat niet altijd met "straftijd" te doen.

Ik dacht dat dat niet (meer) mocht... 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Maxime S zei:

Ik dacht dat dat niet (meer) mocht... 

Ze hebben daar reeds meermaals van gesproken, maar hoe bewijs je dat hij niet echt te laat aan de tijdscontrole kwam?

Ze kunnen ook gelijk Kankkunen in 1987 in de Monte Carlo doen en gewoon stoppen op de proef (of per accident es een rempunt missen)...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid