Ga naar inhoud

Rally Nieuws


The Swede

Aanbevolen berichten

Op 7/11/2022 om 08:57, bud wijzer zei:

 

En toegegeven, 98% van de chauffeurs reed netjes, met alleen wat kabaal, maar er zijn er toch altijd wel een paar die macho gewijs, wevend hun banden opwarmend door een straat komen waar kinderen aan het spelen waren op dat moment. 

 

Als er verbindingsrit van de rally zou passeren, maw zeer druk verkeer, lawaai, enzovoort zou ik precies toch mijn kinderen die dag niet op straat laten spelen. 
In principe mogen ze hun banden enkel opwarmen in de tyre warming zone, ze kunnen dus bestraft worden als ze dat doen waar het niet mag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Bjorn78 zei:

Als er verbindingsrit van de rally zou passeren, maw zeer druk verkeer, lawaai, enzovoort zou ik precies toch mijn kinderen die dag niet op straat laten spelen. 
In principe mogen ze hun banden enkel opwarmen in de tyre warming zone, ze kunnen dus bestraft worden als ze dat doen waar het niet mag.

tyre warming zone is enkel in het WRC.
Ik heb dat op een VAS rally nog niet gezien... 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Bjorn78 zei:

Als er verbindingsrit van de rally zou passeren, maw zeer druk verkeer, lawaai, enzovoort zou ik precies toch mijn kinderen die dag niet op straat laten spelen. 
In principe mogen ze hun banden enkel opwarmen in de tyre warming zone, ze kunnen dus bestraft worden als ze dat doen waar het niet mag.

Kleine jongetjes zijn nu eenmaal aangetrokken tot snelle auto's.... grote jongetjes zelfs 😉

My point being, was dat het daar niet thuis hoorde. Al zeker niet als je ze dan nog 10min ziet aanschuiven vooraleer ze effectief kunnen starten. Gewoon wat zenuwachtigheid van de piloot, mijn idee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, bud wijzer zei:

Kleine jongetjes zijn nu eenmaal aangetrokken tot snelle auto's.... grote jongetjes zelfs 😉

My point being, was dat het daar niet thuis hoorde. Al zeker niet als je ze dan nog 10min ziet aanschuiven vooraleer ze effectief kunnen starten. Gewoon wat zenuwachtigheid van de piloot, mijn idee.

Niet altijd correct en ik spreek uit eigen ervaring. In Ieper meermaals meegemaakt.

Je warmt je banden op als een gek in de daarvoor voorziene zone en dan kom je de hoek om of rij je de straat in en blijkt dat de KP net, of al een tijdje werd stilgelegd. We worden daar nooit vooraf van verwittigd (vind nochtans wel dat dat zou moeten), maar kan je dus niks aan doen. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, Maxime S zei:

Niet altijd correct en ik spreek uit eigen ervaring. In Ieper meermaals meegemaakt.

Je warmt je banden op als een gek in de daarvoor voorziene zone en dan kom je de hoek om of rij je de straat in en blijkt dat de KP net, of al een tijdje werd stilgelegd. We worden daar nooit vooraf van verwittigd (vind nochtans wel dat dat zou moeten), maar kan je dus niks aan doen. 

 

 

"De daarvoor voorziene zone"  maakt hier vooral het verschil.

Ik ben zeker geen mierrenneuker op dat gebied hoor, maar ik kan je verzekeren dat het op die plaats totaal not done was.

aangepast door bud wijzer
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Matti_DG zei:

Lijkt mij toch ook niet normaal dat zo'n verkeersdrempels in het parcours zitten?

https://www.youtube.com/watch?v=hen0qdu509U&ab_channel=Carmovie

Zit wel vaker in parcours. Is haast onvermijdelijk dat je vroeg of laat eentje tegenkomt.
Meestal kunnen de topauto's daar à fond over... maar om één of andere reden was dat hier even anders.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9/11/2022 om 09:26, Maxime S zei:

tyre warming zone is enkel in het WRC.
Ik heb dat op een VAS rally nog niet gezien... 

 

Heb omloop van Vlaanderen meegereden (geen VAS maar ook geen WRC) en daar hadden we ook tyre warming zones.
Ben nu ah twijfelen of we er hadden in de East Belgian. Zou eens mijn roadbook moeten er bij nemen.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8/11/2022 om 23:37, Bjorn78 zei:

Soms een bewuste keuze, de boete er bij nemen in de hoop om op tijd te komen. Met de tracking is er sowieso geen ontkomen aan.... Maar wat is 2000€ boete voor die mannen ? 

Dan moet er met tijdstraffen gewerkt worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Lotuzzz zei:

Mooi zo, Neuville wint en Munster ook, in WRC2!

Hij is op tijd wakker geworden… of eerder, Rovanperä deed het rustig aan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13/11/2022 om 02:07, Bjorn78 zei:

Heb omloop van Vlaanderen meegereden (geen VAS maar ook geen WRC) en daar hadden we ook tyre warming zones.
Ben nu ah twijfelen of we er hadden in de East Belgian. Zou eens mijn roadbook moeten er bij nemen.

 

Ah leuk! Met welke auto? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar waren er enkele forummers in Kortrijk gisteren.

Mooie rally gezien, ergens toch blij dat ik niet mee deed. Was weer een slijtageslag... Het gevaar zat letterlijk in elke hoek. 

Mooi en terechte overwinning van Reynvoet ook! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://fb.watch/h67PibrzcK/

 
Youngest EVER world rally champ wowing the crowds in a car older than he is!

There's always talk of "But how would today's drivers handle one of these?" every time a video of an old race or rally car is posted. Well in the case of Kalle Rovanperä, the current, and worlds youngest ever WRC champion, the answer is, awesomely. The Celica GT4 ST185 is a 3 time WRC championship winner in 1992, 93, and 94. But Kalle wasn't even born until the year 2000! Manual box, mechanical diffs, no hybrid boost, all old skool stuff, but does that stop Kalle making this thing dance? Hell no, as the kid can seriously drive, as he proved while wowing the crowds at this years Rally Legend event in San Marino in an old Group A Celica GT4 ST185. Love it.

Posted by Stav-Tech on Monday, November 28, 2022

 

  • Vind ik leuk 2
  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 3 weken later...

Verdekke, staat zelfs niks van op sporza. Weer typisch. :rolleyes:

Die snowscooters zijn echt wel een heel stuk gevaarlijker dan men denkt. Ex vrouw is arts in Finland en vertelde steeds dat, als er ongelukken mee gebeurden, degene die op spoed aankwamen er niet goed uitzagen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, The Swede zei:

Verdekke, staat zelfs niks van op sporza. Weer typisch. :rolleyes:

Als je daar je niche-autosportnieuws wil halen ben je zelf ook wel verkeerd verbonden.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, bud wijzer zei:

De sneeuwpret heeft blijkbaar al fors toegeslagen in de states 😞

Toch wel een icoon in zijn vak.

oei. Wie nog?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid