Ga naar inhoud

In- of outdoorkarting afspreektopic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dat is een race zwarte vlag. Gepakt op de achterwielen altijd fout van diegene die achter komt. Zeer unfair

Heb geluk gehad dat ik nog sterk afgeremd ben. Was nog een zachte tik tegen de kant. Sneller had zeer gedaan :lol: Wat later heeft die na een inhaalbeweging ook nog eens achter op mij ingereden. Zat dan wat onnozel te lachen als ik achterom keek in plaats van zich te excuseren zoals een normale mens zou doen.

Nope, ben ik niet,  ik had een donkere jeans aan.

De eerste stint die we samen deden heb ik je voorgelaten na een ronde of 2.

Ah, oke dan ben ik mis :D

Geplaatst:

Heb geluk gehad dat ik nog sterk afgeremd ben. Was nog een zachte tik tegen de kant. Sneller had zeer gedaan :lol: Wat later heeft die na een inhaalbeweging ook nog eens achter op mij ingereden. Zat dan wat onnozel te lachen als ik achterom keek in plaats van zich te excuseren zoals een normale mens zou doen.

Ah, oke dan ben ik mis :D

Een "boelzoekerken" in feite. 

Geplaatst:

Maar nee gewoon vriendelijk (en dikwijls is het ook zo) "je had me niet gezien zeker" meestal wordt dat bevestigd (ook als het wel het geval is) en daarna "let er in het vervolg wat op"

Voorbijsteken of laten zien dat je er bent daar kan je een hele lange post over schrijven en discussiëren.... Een laptime rijden is 1, voorbijsteken en uw weg vinden in een peloton is meer dan 2 :)

De techniek om voor bij te steken en voorbijgestoken te worden duurt even en vraagt ervaring of begrip.

En dan hen je de trage of beginnelingen daar zijn ook wat truukjes voor.

Als de andere je niet gezien heeft, is het dan zo'n situatie waarin je voorligger bvb de binnenkant open laat, jij duikt het gat in en hij doet de deur dicht?

Tenzij je er vlot voorbij raakt, zie ik mezelf niet direct er naast gaan rijden om wat gebaren te maken. 

Inhalen is inderdaad andere koek. Als je een stuk sneller bent lukt dat wel ergens, en als je aan elkaar gewaagd bent en vriendschappelijk rijdt ook. Naast, achter, weer naast, weer achter elkaar. Zalig.

Ik merk dat er nog veel ruimte voor verbetering is. :)

Geplaatst:

Had overlaatst in Herselt ook een "boelzoekerken" :D Zat er al een hele ronde achter vast, maar ik was echt een pàk sneller. Ging maar niet uit de weg. Dan in een 180° bocht gaat hij breed, dus ik dacht dat hij me wou voorlaten en duik in het gat. Plots doet hij de deur dicht. Ik rem zo hard als ik kan maar kan niet vermijden dat ik hem nog een kléin tikje gaf. Kerel begint daar te gesticuleren en te doen...

Na die stint komt hij naar mij "wel een beetje fair blijven hé"  :huh:

2min discussie later zaten we al aan "Ik rij al 30jaar rally, gij moet mij ni leren rijden" en "ik hoop da ge sewwes nog es meerijd, dan zal ik u es in de kant rijden" ... Heb em wel niet meer teruggezien daarna. :D

Geplaatst:

Lengte helpt, maar leiderschap zit hem niet in lengte :) Eerder in houding, mimiek en juiste woordkeuze

't klinkt alsof je daar professioneel mee bezig bent.

Maat van mij heeft daar in Aalst (Moorsel, was het daar datje bedoelde?) ne voet gebroken met indoorkarten. Het is 20j geleden waarvan ik spreek maar toch. Je kan je ferm bezeren!!

Moorsel inderdaad. Dokter zei (de week nadien  :ninja:) dat ik beter iets had gebroken (wegens gips), en dat ik er nu langer last zou van hebben indien ik niet genoeg zou rusten. Gezien ik er al een week mee rond liep... voel ik het nu nog (als het weer omslaat).

Wie weet gebruikten ze die staaf 20j geleden ook al?

20j geleden hadden ze daar nog een prachtig parcours vond ik (ofwel was 't omdat ik van niet beter wist).

Geplaatst:

Even wat mentions smijten naar mensen die mogelijks geïnteresseerd zijn:

@@Tiep @ @@Daann @@Pieter @@Lotuzzz @ en rest

Iemand zin om morgen Herselt te rijden? 30 euries voor 3 stints.

Geplaatst:

@Daann: dat bedoel ik net. Wanneer duik je in het gat en wanneer niet?

Of is een gat een gat en duik je er in? @@Jokke_vlo

Geplaatst:

Lekker cheap, maar ik kan morgen niet, tenzij in de voormiddag of de vroege namiddag. Vanaf 17u kan ik niet meer.

Geplaatst:

Sorry, no go voor morgen. Afspraken in de namiddag + voor de kindjes zorgen. 

(Herselt begot! :))

Geplaatst:

Hm, valt nog mee, 'k dacht da 't verder zou geweest zijn. Goed voor een volgende keer.

Geplaatst:

Morgenavond trouwens moesten er nog geïntresseerden zijn.

Geplaatst:

@Daann: dat bedoel ik net. Wanneer duik je in het gat en wanneer niet?

Of is een gat een gat en duik je er in? @@Jokke_vlo

Simpel op het moment dat je je naast de ander kan zetten zonder zwaar contact. Als diegene die dan ingehaald wordt bij het insturen je raakt is dat zijn fout niet de jouwe.

Als je iemand raakt van ongeveer het midden tot achteraan (dus een potentieel "rondduw" contact is fout van de inhaler.

Niet elk contact is een fout en niet elk contact van de inhaler is de inhaler zijn fout.

Heb in het begin van het karten zo nog veel onterecht van mijn oren gemaakt..... Heel veel contact als je leert karten, bij het ingehaald worden is je eigen fout spijtig genoeg

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Simpel op het moment dat je je naast de ander kan zetten zonder zwaar contact. Als diegene die dan ingehaald wordt bij het insturen je raakt is dat zijn fout niet de jouwe.

Als je iemand raakt van ongeveer het midden tot achteraan (dus een potentieel "rondduw" contact is fout van de inhaler.

Niet elk contact is een fout en niet elk contact van de inhaler is de inhaler zijn fout.

Heb in het begin van het karten zo nog veel onterecht van mijn oren gemaakt..... Heel veel contact als je leert karten, bij het ingehaald worden is je eigen fout spijtig genoeg

@@Mayonaise

:D

Geplaatst:

Ben al wat te veel van huis weg deze week, maar als het laat genoeg kan hap ik misschien wel toe.

Geplaatst:

De techniek om voor bij te steken en voorbijgestoken te worden duurt even en vraagt ervaring of begrip.

En dan hen je de trage of beginnelingen daar zijn ook wat truukjes voor.

Als ze de vlag niet zien of negeren dan begin ik met tikjes geven (zoals die jongen met zijn race pak) na 3 bochten worden die tikjes tikken en doen we een race inhaal beweging.

Wordt het lastig dan ga je gewoon duwen ipv tikken en duw je hem zachtjes de kant in door uw kart zo te zetten dat als hij blijft tegensturen de kant in glijdt.

Als je kwaad wordt na lang blokkeren tja dan geef je op de juiste moment een tik he dan gaan die mooi rechtdoor.

Zo doe ik het ook als het geen wedstrijd is. Progressief opbouwen van "agressie", want sommige mannen hebben je gewoon niet gezien, en anderen denken dat het de sport is bij indoor karting van de achterligger zoveel mogelijk te blokkeren want "dan zijn ze aan het racen" (wel 2 seconden te traag maar soit ...).

Meestal helpt het van druk te zetten door regelmatig kleine tikken tegen de achterbumper te geven. Mensen die dat niet gewoon zijn worden daar bloednerveus van van constant dat geduw tegen hunne rug en die knik naar achter met hun hoofd.

Probleem bij sommige beginners is ook dat je totaal geen idee hebt waar ze gaan rijden op de piste. Dan wil je iemand binnenkant van een scherpe bocht pakken bij het insturen, blijft die gewoon binnenkant rijden voor het insturen enzo. Altijd spannend :)

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Gaat weer interessant worden daar bij JPR :)

Vorige edities altijd weleens rondgezet of doorgeduwd geweest om positie :huh:

Geplaatst:

Ben al wat te veel van huis weg deze week, maar als het laat genoeg kan hap ik misschien wel toe.

Voor mij is laat goed, we zijn wel nog maar met twee :D

Geplaatst:

Voor mij is laat goed, we zijn wel nog maar met twee :D

Ik kom misschien ook wel mee, nog niet 100% zeker

Geplaatst:

Hmmm...es bezien... nog nooit gereden daar :)

Geplaatst:

Hmmm...es bezien... nog nooit gereden daar :)

Mijn zwart beest

Geplaatst:

Ik kom hier vanavond nog wel eens horen. Moet je zo'n happy wednesday lang op voorhand boeken @@Daann @@Lotuzzz ?

Vorige keer hadden we veel geluk dat we nog met 4 konden reserveren de dag voordien ;)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid