Ga naar inhoud

2015 Ford Mustang


Gast

Aanbevolen berichten

Het uiterlijk van zo'n wagen is machtig :-)

 

De brul van een V8 is vereist.

 

Nu ben ik weleens benieuwd hoe dat rijdt, maar ik vrees dat het geweldig tegen zal vallen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je zou verschieten. Van de nieuwe althans.

De starre achteras is alvast de deur uit, wat ook hoog tijd werd. :D

 

Met plezier zou ik ervan verschieten! Mijn verwachtingen zijn alvast laag gespannen :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je zou verschieten. Van de nieuwe althans.

De starre achteras is alvast de deur uit, wat ook hoog tijd werd. :D

wat zit je over een starre achteras te malen als je in ruil een koffiemolen krijgt in 't vooronder :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb in september een dagje met de V6 Convertible rondgetoerd en ik was not impressed. Het was leuk als cruiser met het dakje open op HWY1, maar eens in de leuke baantjes een ramp. Platte motor, traaaaaage automaat, zwaar, precies een olietanker. Ik vind de nieuwe Stang ook knapper dan de 4reeks, maar toffer rijden, daar zou ik niet meteen op rekenen, de US markt heeft een ander beeld over autorijden dan ons. Misschien dat de V8 heel anders is afgesteld, dat weet ik niet, maar die 4pitter zou ik alvast laten, past niet bij het imago van de kar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me vooral af wat dat ding gaat moeten kosten hier.

 

Ik gok ergens 50-55K voor de V8... de Camaro kost hier 46K dacht ik..

 

Moest ik in de VS wonen ik zou wel eens gaan testen met zo'n GT500 met 6spd manual met track pack (62K US), blijkbaar zit daar brembo, bilstein en een torsen diff onder, dus dat moet wel iets kunnen. De "gewone" V8 (GT) heeft deze opties blijkbaar niet, dus 't is een iets rappere cruiser, maar geen sportkar.

 

Komt de Shelby ook naar hier?

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu is het écht allemaal naar de kloten

 

in een dikke ami muscle (like) car zat een v6 als economy motor

en dat was al te min

 

nu in zo'n kar een vierpitter

= potje huilen

 

De 3.7 V6 was inderdaad niet echt om over naar huis te schrijven en eigenlijk is het spijtig dat ze die motor terug gebruiken terwijl ze een pracht van een V6 in het schap liggen hebben, de 3.5 ecoboost is gewoon zalig om te rijden, in dien mate zelfs dat je een V8 totaal niet mist (ok, mss voor het motorgeluid maar de 3.5 ecoboost maakt ook een knap geluid.

Ik vraag me trouwens af hoe die 3.7 gaat verkopen, het vermogen van de 3.7 ligt op 305PK met een koppel van 380Nm terwijl de 2.3 Ecoboost eveneens een vermogen gaat hebben van 305PK (mogelijk meer, 305PK is momenteel het minimum dat de motor zal krijgen) terwijl het koppel een fractie hoger gaat liggen rond de 405Nm...  Wetende dat die 2.3 Ecoboost toch wel iets zuiniger gaat zijn dan de 3.7, mogelijk meer vermogen en meer koppel gaat hebben zie ik weinig bestaansredenen voor de 3.7, tenzij ze die zoals nu als basismotor in de wagen dumpen voor de budgetkopers...  Vanaf modeljaar 2017 zou trouwens de 3.5 Ecoboost in de Mustang aangeboden worden met een vermogen van rond de 380PK en een koppel van 515Nm waarmee deze wel erg dicht in de buurt komt van de 5.0 V8 (420PK / 525Nm).

 

Ja, de V8 is de motor die het best bij de Mustang past maar eerlijk?  Die 2.3 Ecoboost met zo'n cijfers is nog zo geen slechte zaak, zeker als het verbruik nog eens meevalt...  En waarschijnlijk zal die in de USA ook als zoete broodjes verkopen, de tijd dat de brandstof er spotgoedkoop was is ook definitief verleden tijd, ja tov hier blijft de brandstof goedkoop maar de huidige prijzen zijn nog maar amper de helft van hier terwijl het verschil vroeger veel groter was.

 

Spijtig dat we weer tot 2015 moeten wachten terwijl de wagen volgend jaar al op de weg te zien zal zijn in de USA...  Ik hoop dat de Europese prijzen een beetje deftig zullen zijn in vergelijking met de US, de huidige basisprijs ligt er pakweg 16.500 EUR (ex BTW) en daarvoor krijg je eigenlijk al een degelijk uitgeruste wagen met zelfs Xenon standaard...  Ik vermoed dat de vanaf prijs hier rond de 30.000 EUR zal zijn, misschien een fractie minder bij de introductie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gok ergens 50-55K voor de V8... de Camaro kost hier 46K dacht ik..

 

Moest ik in de VS wonen ik zou wel eens gaan testen met zo'n GT500 met 6spd manual met track pack (62K US), blijkbaar zit daar brembo, bilstein en een torsen diff onder, dus dat moet wel iets kunnen. De "gewone" V8 (GT) heeft deze opties blijkbaar niet, dus 't is een iets rappere cruiser, maar geen sportkar.

 

Komt de Shelby ook naar hier?

De Camaro kost hier 39.500 EUR voor quasi full option, de cabrio heb je voor 44.500 EUR.

 

Er is nog geen 2015 Shelby op dit moment dus geen idee of die ook naar de EU zal komen... Mogelijk wel aangezien de GT500 door Ford gemaakt wordt maar voor de andere Shelby modellen (GT350 bvb) acht ik de kans kleiner aangezien deze door Shelby omgebouwd worden van gewone Mustangs en dat zoiets iets moeilijker zal liggen voor de homologatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just, die is onlangs serieus in prijs gezakt.

Neen, sinds de introductie is de prijs altijd dezelfde gebleven, de lancering was aan 39.500 EUR en nu enkele jaren later is het nog altijd 39.500 EUR...  Als ik me niet vergis was er zelfs kort lanceringaanbod van 37.500 EUR (of 't kan fleet zijn ook, 'k weet dat ik destijd op kantoor van Chevrolet een hoop info gekregen heb over de Camaro, iets wat ik eigenlijk altijd raar gevonden heb aangezien dit totaaaaal geen fleetvoertuig is :D)

Qua motorisatie heeft de Mustang nu dus wel een serieus stapje voor op de Camaro voor de EU...  Tijd voor Chevrolet om ook eens een 4 cilinder (jaja, heiligschennis ik weet het) in hun Camaro te steken aangezien ze die blijkbaar blijven verkopen in de toekomst (Camaro & Corvette zijn blijkbaar de enige dus over zullen blijven als Chevrolet zich in 2016 terugtrekt uit de EU).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Knap spul!

Los van de motorisatie vraag ik me toch ook af hoe de handling gaat zijn...

Moet geen Westfield zijn, maar een MAERSK containerschip is ook niet zo leuk. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat er veel een verkeerd beeld hebben van Amerikaanse auto's tegenwoordig.. Ze kunnen het wel degelijk:

 

http://www.autoblog.nl/rijtest-en-video-ford-mustang-boss-302

 

 

 

 Ford nam de uitdaging heel serieus: de Mustang BOSS moest sneller worden dan de BMW M3 op het circuit Laguna Seca. En zo geschiedde dus, en passant reed de Mustang BOSS 302 ook sneller Laguna Seca rond dan de Audi R8 V8, tijd om afscheid te nemen van de urban legend dat het met Amerikaanse hardware niet fijner sturen is

 

 

Een OEM Mustang is nog iets anders wss, maar dan nog ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn baas zat de afgelopen dagen in Barcelona voor de voorstelling van de nieuwe Mustang en volgens hun zouden wij hem in 2014 verkopen en in de showroom hebben?

Is Nederland een jaar later, of moet Ford dit nog meedelen aan de dealers? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Camaro kost hier 39.500 EUR voor quasi full option, de cabrio heb je voor 44.500 EUR.

 

Er is nog geen 2015 Shelby op dit moment dus geen idee of die ook naar de EU zal komen... Mogelijk wel aangezien de GT500 door Ford gemaakt wordt maar voor de andere Shelby modellen (GT350 bvb) acht ik de kans kleiner aangezien deze door Shelby omgebouwd worden van gewone Mustangs en dat zoiets iets moeilijker zal liggen voor de homologatie.

 

Net even gaan kijken:

 

CO2 329 g/km

 

Fuck :lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

koopje denk je dan. 40K voor een V8 met 400+pk.

 

en dan komt het:

 

CO2 329 g/km

fiscale pk: 30

 

shit :lol:

 

Dat ding kost je na 4 jaar op de firma bijna evenveel als een nieuwe 911 ofzo :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn baas zat de afgelopen dagen in Barcelona voor de voorstelling van de nieuwe Mustang en volgens hun zouden wij hem in 2014 verkopen en in de showroom hebben?

Is Nederland een jaar later, of moet Ford dit nog meedelen aan de dealers? :D

 

De dealers zouden idd nog van niks weten, alle ons keutelboerke hier in 't dorp toch niet maar die trekt zich dan ook van weinig aan... :D  Onze Foerd dealer: euh ja, de Mustang komt maar wanneer, euh goh ja euh awel euh ja, euh goh, ja, ik ga gokken op 't autosalon in 2015 als ik iets moet zeggen maar goh ja we weten nog van niks...  En neen achter prijzen moet je ook niet vragen want dat weet ik ook niet... :huh:

 

Dan efkes verder gehoord via een andere weg en mogelijk zou men inderdaad in België einde 2014 kunnen leveren maar echt zeker is dit nog niet, bestellen zou in 2014 kunnen.  Vermoedelijk tegen 't salon iets meer (concrete) info...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid