Ga naar inhoud

2015 Ford Mustang


Gast

Aanbevolen berichten

Ik denk dat er veel een verkeerd beeld hebben van Amerikaanse auto's tegenwoordig.. Ze kunnen het wel degelijk:

 

http://www.autoblog.nl/rijtest-en-video-ford-mustang-boss-302

 

 

 

Een OEM Mustang is nog iets anders wss, maar dan nog ;)

 

De Mustang EU zal een totaal verschillende afstelling hebben in vergelijking met de Mustang US dus ik denk dat je weinig schrik moet hebben om met een Mustang EU hier over de wegen te scheuren...  Voor de US modellen via nevenimport het oude continent bereiken zal het iets anders worden natuurlijk maar als Ford dit wil vermijden zal ze hun prijzen op een aanvaardbaar niveau moeten houden.  Ik ben benieuwd hoe die gaat rijden, hopelijk zijn er volgend jaar demo's ter beschikking om rond te crossen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

In afwachting van de Europese prijzen & uitrustingen al de belangrijkste zaken uit de Canadese lijst:

 

Aangezien de V6 niet van toepassing is voor de EU laat ik deze achterwege.

 

Mustang 2.3 Ecoboost

 

- Manuele transmissie, 6M

- Instelbare elektrische stuurbekrachtiging

- Regen & licht sensor

- Xenon koplampen

- Mistlampen

- LED achterlichten

- Spiegels in koetswerkkleur

- Banden 235/55R17 + Alu velgen

- Automatisch dimmende binnenspiegel

- Manuele airco

- Centrale armsteun

- 2 bekerhouders :D

- Afsluitbaar handschoenkastje

- Wijzercluster met chrome randen

- Stoffen zetels, manueel verstelbaar (4 weg bestuurder, 2 weg passagier)

- Lederen stuurwiel in diepte & hoogte verstelbaar + handrem met leder bekleding

- Zonnekleppen met spiegels & verlichting

- Elektrische vensters

- ESP

- Airbags: front, knie, zijdelings & gordijn

- Alarmsysteem

- Keyless entry

- SOS post crash alarm systeem

- Bandendruksensoren

- Radio CD

- Startknop

- Ford Mykey

- 2 stekkers 12V

- Ford Sync

 

Dit is de basisuitrusting voor de V6, voor de 2.3 komt hier nog bij:

 

- 3.31 overbrenging (ipv 3.15)

- Spoiler

- Bestuurder & Passagierzetel: 6 weg elektrisch verstelbaarn (bestuurderszetel met lendensteun)

- Active noise cancellation

- Motorblok verwarming

- Track Apps

 

Prijs: 27.999 CAD (+/- 18.800 EUR)

 

Mustang 2.3 Ecoboost Premium

 

Idem als "base" + onderstaande:

 

- Selecteerbare rijmodus

- Verwarmde buitenspiegels met geïntegreerde richtingsaanwijzers

- Pony projection lights (??)

- Diffusor

- 18" Alu velgen

- Alu accenten dashboard

- Alu pedalen

- Sfeerverlichting

- Dual zone automatische airco

- Premium deurbekleding

- Lederen zetels (gekoeld / verwarmd)

- Universele garage opener

- 9 speakers

- Sirius radio (nvt voor Europa)

- Ford Sync met 8" touchscreen

 

Prijs: 33.499 CAD (+/- 22.500 EUR) (Coupé)

Prijs: 38.999 CAD (+/- 26.150 EUR) (Cabrio)

 

Opties:

 

Automaat (6-traps): 1.500 CAD (+/- 1.000 EUR)

 

Ecoboost Performance Package

 

- Stabilisatoren achteras

- Chassis tuning

- Grotere remmen, remklauwen met 4 zuigers

- 19" velgen + 255/40R19 banden

- Unieke afstelling EPAS, ABS, ESC

- Extra tellerset (oliedruk & boost)

- 3.55 achterasverhouding

- Grotere radiator

- Heavy duty schokdempers vooraan

- Geen spoiler

 

Prijs: 3.000 CAD (+/- 2.000 EUR)

 

50 years package:

 

- 50 years grille

- 19" velgen met 255/40R19 banden

- Unieke benzinetank afsluiting

- Speciale matjes

- Unieke stiksels + bekleding

- 50 year badge op het dashboard

 

Prijs: 1.700 CAD (+/- 1.150 EUR)

 

 

Mustang GT (5.0V8)

 

- idem als Ecoboost base +

 

- Sperdifferentiëel

- 5.0 liter V8

- Olie koeler

- Grotere remmen, remklauwen 4 zuigers

- Launch control (enkel met manuele bak)

- Luchtsleuven in de motorkap

- Dubbele uitlaat

- Spoiler

- 18" velgen

 

Prijs: 36.999 CAD (+/- 24.800 EUR)

 

Mustang GT Premium:

 

Idem als GT Base +

 

- Selecteerbare rijmodus

- Verwarmde spiegels met geïntegreerde richtingsaanwijzers

- Pony projection lights

- Diffusor

- Alu dashboard accenten

- Alu pedalen

- Sfeerverlichting

- Dual zone automatische airco

- Verlichte deurdrempels

- Premium deurbekleding

- Lederen zetels (verwarmd/gekoeld)

- Universele garageopener

- 9 speakers

- Sirius radio (NVT in EU)

- Ford Sync 8" touchscreen

 

Prijs: 42.499 CAD (+/- 25.500 EUR) Coupé

Prijs: 47.999 CAD (+/- 32.200 EUR) Cabrio

 

 

 

Mogelijk liggen de prijzen voor België zo'n 30% hoger...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vermogens & koppels:

 

3.7 V6 -> 300PK & 365Nm

2.3 I4 -> 305PK & 405Nm

5.0 V8 -> 420PK & 530Nm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bah, een vierpitter in zo'n kist. :-(

 

Die 4 pitter heeft wel meer koppel en vermogen dan de V6 ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik herhaal: bah. Cijfertjes zeggen niet alles; legio voorbeelden van downsizing met objectief gezien betere cijfers maar subjectief duidelijk minder aantrekkelijke motoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na al die jaren blijf ik me verbazen over die prijzen, 30k USD voor een Mustang met alle opties. En dan betaal je hier minstens 50 000 euro voor. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na al die jaren blijf ik me verbazen over die prijzen, 30k USD voor een Mustang met alle opties. En dan betaal je hier minstens 50 000 euro voor. 

 

Mja, dat was in de tijd toen de invoer via de parallel markt ging.  Nu zou het in principe goedkoper moeten zijn.

 

We zien wel, binnen enkele dagen worden de Europese prijzen bekend gemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad. En da's met de meeste dingen uit de USA, lijkt me? De 2 Harleys die ik op dit moment hard wil kosten hier 16k en 20k EUR en daar 12k en 15k USD. Of Wannes z'n Corvette Z06, dat was hier (ondanks het feit dat 't een "batje" is vergeleken met even potente sportkarren van andere merken) toch nog altijd een kostelijke kar, terwijl dat daar "geen hol" kost. Hetzelfde met die CTS-V modellen: daar echt maar de prijs van een basismotor '5 of E, hier nauwelijks goedkoper dan de topmodellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, 10% import en 21% btw...

 

 

Zo'n Ford Mustang Ecoboost Premium zou dus op 29.900 EUR komen... (btw, import inbegrepen).  Wss bij introductie weinig of geen korting.  Pakweg 27.500 EUR dus gok ik...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De reden waarom die auto's zoveel kosten snap ik (en zoveel andere goeden komende uit Amerika) maar je hebt hier in Europa geen enkel merk/auto dat zo'n auto kan afleveren voor 30 000 euro met die looks, motor enzovoort. Dat de kwaliteit misschien minder is dan een BMW mij best maar je hebt dan wel ook over een auto die stukken goedkoper is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat onze preferenties, benzineprijzen, belastingssystemen,... gewoon geen ruimte bieden voor musclecar-achtige voertuigen. Er is gewoon geen publiek voor een slecht afgewerkte, niet-luxueuze of moderne wagen met een benzineverslindende 6 liter V8 in. Diegenen die al zo'n running costs kunnen dragen gaan dan liever richting nieuwe Europese sport- of luxewagens.

(Beetje zelfde reden waarom pakweg een 10j oude CL 600 tweedehands zo weinig waard is)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie zo'n Ecoboost met automaat in Premium uitvoering best wel zitten...  Vraag is of ik dat hier verkocht ga krijgen voor m'n volgende bedrijfswagen.  Aan 70 à 80k per jaar is het niet de meest economische oplossing.  Maar uitgerust met de nodige toeters en bellen zou het wel een pracht van een demovoertuig zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

In die zin is de nieuwe mustang (4 cil) anders en wel realistisch om in Europa te verkopen. Modernere technologie, beter afgewerkt dan voorgaand model, zuiniger,...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat onze preferenties, benzineprijzen, belastingssystemen,... gewoon geen ruimte bieden voor musclecar-achtige voertuigen. Er is gewoon geen publiek voor een slecht afgewerkte, niet-luxueuze of moderne wagen met een benzineverslindende 6 liter V8 in. Diegenen die al zo'n running costs kunnen dragen gaan dan liever richting nieuwe Europese sport- of luxewagens.

(Beetje zelfde reden waarom pakweg een 10j oude CL 600 tweedehands zo weinig waard is)

Slecht afgewerkt? Dat is de perceptie van mensen die vaak amper/geen ervaring hebben met Amerikanen. Ze hebben trouwens gigantische stappen gezet in het afgelopen decennia.

 

Omdat die auto hier 50-60k kost wordt hij onmiddellijk naast een BMW 3/Audi A5/Mercedes E coupe/Jaguar F-type geplaatst terwijl je dus een 20-30k USD auto plaatst tegenover eentje van 70-100k USD. Dat is toch geen eerlijke vergelijking? En dat de kwaliteit van onze Europese luxe merken beter is dan een Amerikaan is meer dan logisch. 

 

Vergelijk die auto een op een eerlijke manier, met de juiste auto's uit zijn prijs klasse of segment maar die heb je amper dus go figure. Stel dat een full option Mustang met die 2.3 motor hier voor 30k te krijgen valt dan zouden ze erg succesvol zijn. Ik weet dat het klimaat in Europa en nu sowieso in België niet dient voor een gas guzzler met een dikke V6 of V8 maar er wordt dus duidelijk rekening mee gehouden als je ziet dat Ford een 2.3 motor uitbrengt met 305 pk. 

 

Een CL600 heeft nog altijd een V12 dus is het logisch dat veel mensen hun handen daar van af houden. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad. En da's met de meeste dingen uit de USA, lijkt me? De 2 Harleys die ik op dit moment hard wil kosten hier 16k en 20k EUR.

t echt om zeep met u he. Nu wilt ge ne moto die geen bochten kan pakken, geen ophanging heeft, geen remmen de naam waardig en die rechtdoor rijden ook niet altijd feilloos doet :lol:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

We zeggen dus eigenlijk +- hetzelfde: 4 cilinder mustang kan wel degelijk succes worden

 

vervang kan door zal ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie zo'n Ecoboost met automaat in Premium uitvoering best wel zitten...  Vraag is of ik dat hier verkocht ga krijgen voor m'n volgende bedrijfswagen.  Aan 70 à 80k per jaar is het niet de meest economische oplossing.  Maar uitgerust met de nodige toeters en bellen zou het wel een pracht van een demovoertuig zijn...

Wat denk je nu zelf? ;)  Het is goedkoper om jou wederom een 1.6 diesel te geven EN een mustang aan te schaffen als demo die dan met een autotrailer ergens naartoe gebracht wordt dan jou 80K per jaar daarmee te laten rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat denk je nu zelf? ;)  Het is goedkoper om jou wederom een 1.6 diesel te geven EN een mustang aan te schaffen als demo die dan met een autotrailer ergens naartoe gebracht wordt dan jou 80K per jaar daarmee te laten rijden.

De volgende is zowieso geen 1.6 meer hoor en helaas ook geen Volvo meer.  't Zal BMW of VAG worden... ;)  En 'k was maar aan het zwanzen, we gaan echt geen wagen met benzinemotor komen om 70 à 80k per jaar te bollen hoor... 

 

Jouw oplossing zou betekenen dat we nog een autotrailer moeten kopen ook, hmm, denk het niet :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

t echt om zeep met u he. Nu wilt ge ne moto die geen bochten kan pakken, geen ophanging heeft, geen remmen de naam waardig en die rechtdoor rijden ook niet altijd feilloos doet :lol:

Altijd graag (sommige) Harleys gereden. En (sommige) nakeds. Ik heb het absoluut niet op de sportieve wegmodellen. Heb ooit tijdens een 3-daagse toerrit van net geen 2.000 km 1 dag op een Dyna gereden (ca. 500 km en enkel bochtige B-wegen) en dat is me uitstekend bevallen. Mijn oude BMW van weleer was ook een nukkig bakbeest en ik heb me daar enorm op vermaakt.

 

Smaken kunnen verschillen :-)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

We zeggen dus eigenlijk +- hetzelfde: 4 cilinder mustang kan wel degelijk succes worden

Ik vraag af waar je die slechte kwaliteit/niet luxueus of modern zijn vandaan haalt? Wie maakt het vergelijk, iemand die constant in aanraking komt met Audi/BMW/Mercedes of iemand die al jarenlang rond rijdt met Opel/Ford/Volkswagen/... Men moet ook niet overdrijven met het kieskeurig zijn. 

 

Stel dat wij die Amerikaanse auto's konden kopen aan een gelijkaardige prijs (of +5k euro) als in Amerika dan zou je veel meer van die auto's zien rondrijden. Sowieso als dit het geval was geweest voordat al die nieuwe belastingen van kracht waren gegaan. Dan had Cadillac/Chevrolet/Ford/... veel meer auto's verkocht dan dat nu het geval was. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid