Ga naar inhoud

2015 Ford Mustang


Gast

Aanbevolen berichten

Ik vraag af waar je die slechte kwaliteit/niet luxueus of modern zijn vandaan haalt? Wie maakt het vergelijk, iemand die constant in aanraking komt met Audi/BMW/Mercedes of iemand die al jarenlang rond rijdt met Opel/Ford/Volkswagen/... Men moet ook niet overdrijven met het kieskeurig zijn. 

 

Stel dat wij die Amerikaanse auto's konden kopen aan een gelijkaardige prijs (of +5k euro) als in Amerika dan zou je veel meer van die auto's zien rondrijden. Sowieso als dit het geval was geweest voordat al die nieuwe belastingen van kracht waren gegaan. Dan had Cadillac/Chevrolet/Ford/... veel meer auto's verkocht dan dat nu het geval was. 

 

Ik heb zelf nog niet in de 'oude' Mustang gezeten (zal voor september zijn, wanneer ik zo'n wagen zou willen huren in Californië om hem eens te ervaren, al schijnen de verhuurfirma's niet zelden een f*cking Sebring in de plaats te geven omdat ze dit als 'gelijkwaardig' beschouwen), maar uit de (niet-pers)foto's die ik reeds gezien heb lijkt mij wat diverse autojournalisten steeds beamen wel te kloppen. Wel al in 'gewone' Amerikaanse Fords gezeten, en daar wat de interieurkwaliteit ver onder het niveau van pakweg een Golf, wat zeg ik: slechter dan bv. een Skoda Fabia. Maar zoals ik reeds zei: de nieuwe Mustang zou op dat én technisch vlak een enorme vooruitgang zijn. 

Niet alleen 'nieuwe' belastingen nekken de Amerikaanse wagens, ook de oude. Velen vergeten dat tot voor de huidige BIV berekening zelfs een 2.0 TSI aan 2500 euro belast werd; alles daarboven aan +- 5000 euro. Op dat vlak is de nieuwe situatie op de particuliere markt een grote vooruitgang. Enkele jaren geleden was een GTI of een Fiesta ST nog iets zeldzaam, nu zie je zo'n wagens gelukkig veel vaker.

Maar opnieuw wil ik benadrukken wat jij zegt: de nieuwe Mustang  mét het nieuwe efficiënte motorblok kan een succes worden in Europa, niet voor niets dat ze de Mustang ook officieel zullen lanceren bij ons.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

ik hoop dat het waar is, zou het straatbeeld hier wel eens kunnen veranderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De definitieve vermogens voor de Mustang (voor de USA, EU gegevens volgen na homologatie) werden enkele dagen geleden door Ford vrijgegeven:

 

5.0 liter V8:

435PK

400lb/ft koppel (542Nm)

 

Gewicht: 1.691kg voor de 5.0L V8 met automaat (gewichtsverdeling 53% vooraan 47% achteraan)

 

2.3 liter Ecoboost

310PK

320lb/ft koppel (434Nm)

 

Gewicht: 1.598kg voor de 2.3L Ecoboost met automaat (gewichtsverdeling 52% vooraan 48% achteraan)

 

 

Gegevens voor de 3.7 V6 zijn merkwaardig genoeg niet vermeld...

Link naar reactie
Delen op andere sites

er komt geen v6

 

Jawel, de 3.7 V6 maar die komt niet maar de EU, enkel de 2.3 en de 5.0 komen naar hier.

 

 

De 3.7 V6 zal trouwens 300PK krijgen en 270lb/ft koppel (366Nm)

 

 

Stond in de rand vermeld in de persmededeling, 'k had erover gekeken ;)

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 4 weken later...

Verdomme, ik had geld moeten zetten op 't feit dat je dat zou antwoorden. Ik wist het gewoon! :lol:

 

Mijn WTF sloeg op: how the hell can you do that? Up the rev limiter in 1000 rpm increments by a switch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verdomme, ik had geld moeten zetten op 't feit dat je dat zou antwoorden. Ik wist het gewoon! :lol:

 

Mijn WTF sloeg op: how the hell can you do that? Up the rev limiter in 1000 rpm increments by a switch?

 

Tuning moat

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

http://www.autoblog.nl/nieuws/dit-is-de-nieuwe-shelby-gt350-mustang-beest-met-500-pk-72038

 

De aandrijfkrachten van deze gespierde Mustang worden geleverd door een atmosferische 5,2-liter V8, waarin Ford voor het eerst een flat-plane krukas toepast.

 

Ford belooft dat het een hoogtoerige motor wordt en ze ‘meer dan 500 pk’ uit de acht cilinders krijgen en hij meer dan 543 Newtonmeter koppel levert, maar definitieve specs houden ze nog even voor zichzelf. Wat wel weten is dat het blok gekoppeld is aan een handgeschakelde zesbak en de pk’s via een Torsen limited-slip differentieel naar de 19-inch achterwielen wordt gebracht.

 

ford-shelby-gt350-2015-001.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Van het gewicht werd 59 kg geschraapt, door zaken als airco, een achterbank en de audio-installatie achterwege te laten. Ook het tapijt sneuvelde en de velgen zijn volledig van carbon fiber. Aan de buitenkant werd de aerodynamica verder verbeterd met nieuwe skirts en een andere diffuser.

Ford claimt dat de GT350R een gekietelde 5,2-liter V8 heeft die meer dan 500 pk genereert – het krachtigste atmosferische blok uit de geschiedenis van het merk – en er een nieuwe setup voor de MagneRide-schokdempers en stabilisatorstangen is gehanteerd. Ook zou dit racertje een stuk feller moeten klinken, aangezien de resonators uit de uitlaat zijn gesloopt ivm gewichtsreductie.
 

 

ford-shelby-gt350r-mustang-001.jpg

 

ford-shelby-gt350r-mustang-002.jpg

 

ford-shelby-gt350r-mustang-003.jpg

 

ford-shelby-gt350r-mustang-007.jpg

 

ford-shelby-gt350r-mustang-008.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid