bud wijzer 189 Geplaatst: 7 juli 2022 Delen Geplaatst: 7 juli 2022 2 uren geleden, ex-Mooseman zei: Idem. Na een willekeurig telefoongesprek is dat opgelost. Indien auditieve ondersteuning nodig is, bel ik even mijn voicemail Thx ga ik eens proberen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ugeken 9.896 Geplaatst: 7 juli 2022 Delen Geplaatst: 7 juli 2022 1 uur geleden, Polygoon zei: Als je Waze in het frans zet, zegt ie dat altijd zelfs. "Vous entrez une zone de controle". In het Engels ook. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ugeken 9.896 Geplaatst: 7 juli 2022 Delen Geplaatst: 7 juli 2022 1 uur geleden, Polygoon zei: Lotenhulle zal bij mij toch altijd gekoppeld zijn aan dat koppel in Blind Gekocht dat aant blijten was omdat ze aan de verkeerde kant van de steenweg woonden. Ze hebben den boel al weer verkocht . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
walter 3.982 Geplaatst: 7 juli 2022 Delen Geplaatst: 7 juli 2022 5 uren geleden, Ugeken zei: Ze hebben den boel al weer verkocht . Terug dichter naar hun stamcafé gaan wonen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Liquid Li0n 662 Geplaatst: 7 juli 2022 Delen Geplaatst: 7 juli 2022 10 uren geleden, bud wijzer zei: Heb me sinds kort ook maar een gsm houder aangeschaft, maar als ik Waze opzet, als mijn bleutooth geconnecteerd is, geeft hij geen spraak ondersteuning. Iemand enig idee hoe ik dat kan oplossen? 9 uren geleden, ex-Mooseman zei: Idem. Na een willekeurig telefoongesprek is dat opgelost. Indien auditieve ondersteuning nodig is, bel ik even mijn voicemail Vermoedelijk, zo was het bij mij toch, geraakt je gsm verbonden met bluetooth en gaat alle geluid van je gsm via het bluetooth media kanaal. Ik had dit gemerkt toen ik in de auto het op bluetooth zette ipv FM en toen had ik idd wel geluid van flitsmeister en waze. Maar natuurlijk geen radio. In mijn BMW, dacht de X1, zag ik dat hij precies een gesprek binnenkreeg om een melding door te geven, wat ook best vreemd was, want je was telkens je radio ontvangst even kwijt zoals bij een normale telefoon. Dus wat ik eigenlijk gewoon doe is in de app van waze en dergelijke bij de instellingen het geluid op de telefoonspeaker instellen. Zo is hij wel verbonden voor de eventuele telefoon maar komt de waze e.d. qua meldingen dan via de telefoon zelf. Nu met Android Auto merk ik dan weer dat hij het volume van de radio beetje dempt maar aan de rechterkant blijft het geluid spelen en de linker box speelt dan de melding af. 11 uren geleden, Jokke_vlo zei: Ik rijd altijd met de twee tegelijk op (in NL klets ik er nog Flitsmeister bij) . Zeer storend dat op Waze je alleen een auditieve melding krijg bij binnen en buiten rijden TC. Ik vrees dat ik er zo aanhang (als hij tenminste werkte) op de E17 (stuk voor de afrit naar de R4). Op Coyote wordt deze trouwens niet gemeld...... op Waze auditief, en ik hoorde het toevallig alleen bij het "buitenrijden". CC op 164 ik ben ook gestopt met Coyote, had de app op mijn smartphone en dat vond ik echt slecht geworden, ik gebruikte het nochtans jaren lang en heeft me veel geld uitgespaard, maar ik merkte dat er amper nog gemeld werd, ook vele snelheden waren niet meer accuraat, terwijl dit bij Waze en Flitsmeister wel correct was. Vroeger kon je zelfs bij Flitmeister aanduiden wanneer de snelheid niet klopte op die baan. Maar die functie lijkt er te zijn uitgehaald. Dus, ook in belgie, gebruik ik waze en flitsmeister alle tijd. Ze starten automatisch op de smartphone op wanneer de gsm verbinding met de bluetooth maakt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Goesting 294 Geplaatst: 8 juli 2022 Delen Geplaatst: 8 juli 2022 Op 7/7/2022 om 09:32, gewoon ik zei: Probleem met waze is dat er veel mensen het gebruiken, maar er relatief weinig mensen vertragingen melden. Ze melden allemaal een stilstaande wagen op de pechstrook en ze melden allemaal de controles voor de vrachtwagenpassen, maar dat ze 10km lang aan 100kmh rijden, dat melden ze dan niet als vertraging. Dan begrijp je duidelijk niet hoe Waze werkt. Het algoritme meet zelf de vertragingen en seint die meteen door. Een gebruiker kan een vertraging melden, maar dit heeft *geen enkele* invloed op het algoritme zelf. De enige reden waarom je een vertraging kan melden, is omdat er dan tijdelijk een leuk kleurtje over de baan gelegd wordt in de app dat andere gebruikers ook zien. Dit is dus louter een visuele functionaliteit! 22 uren geleden, Naish zei: Want de TC is opgesteld tussen Drongen en Aalter zonder tussencontrole in Nevele waardoor je dus kan doorperen tot Nevele en dan eraf gaan Ben je daar zeker van? Die is blijkbaar in 3 stukken verdeeld: 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Liquid Li0n 662 Geplaatst: 8 juli 2022 Delen Geplaatst: 8 juli 2022 (aangepast) je zou blijkbaar 127 op gps kunnen rijden om geen boetes te krijgen in een trajectcontrole. Zelf ook al gedaan. 129 a 130 op teller doe ik wat 125/126 op gps is en nog geen boete gehad. https://wegenenverkeer.be/controles/snelheidscontroles/trajectcontroles weet er iemand hoe het eigenlijk zit met die tolerantie marges? Want dit ging tegen de zomer, want dus nu is, wegvallen. Of toch als het aan Van Quickenborne lag. https://www.demorgen.be/nieuws/snelheidscontroles-worden-altijd-actief-en-tolerantiemarges-verdwijnen-deze-boetes-riskeert-u-straks~baf3f0f1/ https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/04/10/binnenkort-snelheidscontroles-op-snelwegen-altijd-actief-zonder/ Al lees ik nu wel in het artikel dat de technische marge niet verdwijnt. Dus eigenlijk lijkt er dan niets te wijzigen... Vanaf de zomer zouden de snelheidscontroles altijd actief moeten zijn en flitsen van zodra je de maximum toegelaten snelheid overschrijdt. Hier wordt wel nog een technische marge toegepast. Dat is een kleine marge om technische fouten van meettoestellen op te vangen, aangezien die soms een afwijking hebben. Die marge bedraagt zes kilometer per uur voor alle zones waar je maximaal 100 kilometer per uur mag rijden. Zodra de snelheidsdrempel daarboven gaat, 120 bijvoorbeeld, is de marge zes procent op die toegelaten snelheid. Concreet zal er nog altijd pas geflitst worden vanaf een snelheid van 129 kilometer per uur. 8 juli 2022 aangepast door Liquid Li0n Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bud wijzer 189 Geplaatst: 8 juli 2022 Delen Geplaatst: 8 juli 2022 12 uren geleden, Liquid Li0n zei: Vermoedelijk, zo was het bij mij toch, geraakt je gsm verbonden met bluetooth en gaat alle geluid van je gsm via het bluetooth media kanaal. Ik had dit gemerkt toen ik in de auto het op bluetooth zette ipv FM en toen had ik idd wel geluid van flitsmeister en waze. Maar natuurlijk geen radio. In mijn BMW, dacht de X1, zag ik dat hij precies een gesprek binnenkreeg om een melding door te geven, wat ook best vreemd was, want je was telkens je radio ontvangst even kwijt zoals bij een normale telefoon. Dus wat ik eigenlijk gewoon doe is in de app van waze en dergelijke bij de instellingen het geluid op de telefoonspeaker instellen. Zo is hij wel verbonden voor de eventuele telefoon maar komt de waze e.d. qua meldingen dan via de telefoon zelf. Nu met Android Auto merk ik dan weer dat hij het volume van de radio beetje dempt maar aan de rechterkant blijft het geluid spelen en de linker box speelt dan de melding af. ik ben ook gestopt met Coyote, had de app op mijn smartphone en dat vond ik echt slecht geworden, ik gebruikte het nochtans jaren lang en heeft me veel geld uitgespaard, maar ik merkte dat er amper nog gemeld werd, ook vele snelheden waren niet meer accuraat, terwijl dit bij Waze en Flitsmeister wel correct was. Vroeger kon je zelfs bij Flitmeister aanduiden wanneer de snelheid niet klopte op die baan. Maar die functie lijkt er te zijn uitgehaald. Dus, ook in belgie, gebruik ik waze en flitsmeister alle tijd. Ze starten automatisch op de smartphone op wanneer de gsm verbinding met de bluetooth maakt. Ik heb het ondertussen ook gevonden. Ik moet eerst mijn media connecteren, en bv Spotify even opzetten, dan hoor ik het navi geluid ook via de boxen. Radio spelen én de navigatie door de boxen laten komen, gaat niet samen. Volume van Waze kan ook niet apart geregeld worden, van dat van Spotify trouwens. Ik ga binnenkort een roadtrip maken door Frankrijk en Italië dus ik wilde hem vooral voor de files en flitspalen gebruiken. Verder gebruik ik de Navi van de X1 zelf wel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Liquid Li0n 662 Geplaatst: 10 juli 2022 Delen Geplaatst: 10 juli 2022 Zoals ik eerder... Flitspalen vanaf 129km/u maar trajectcontroles geen idee. Maar dus 129 op gps rijden is safe zitten blijkbaar Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jochen 5.363 Geplaatst: 10 juli 2022 Delen Geplaatst: 10 juli 2022 En hoeveel marge gaat er nog eens af na de vaststelling? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ugeken 9.896 Geplaatst: 10 juli 2022 Delen Geplaatst: 10 juli 2022 Op 8/7/2022 om 10:25, Liquid Li0n zei: je zou blijkbaar 127 op gps kunnen rijden om geen boetes te krijgen in een trajectcontrole. Zelf ook al gedaan. 129 a 130 op teller doe ik wat 125/126 op gps is en nog geen boete gehad. https://wegenenverkeer.be/controles/snelheidscontroles/trajectcontroles weet er iemand hoe het eigenlijk zit met die tolerantie marges? Want dit ging tegen de zomer, want dus nu is, wegvallen. Of toch als het aan Van Quickenborne lag. https://www.demorgen.be/nieuws/snelheidscontroles-worden-altijd-actief-en-tolerantiemarges-verdwijnen-deze-boetes-riskeert-u-straks~baf3f0f1/ https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/04/10/binnenkort-snelheidscontroles-op-snelwegen-altijd-actief-zonder/ Al lees ik nu wel in het artikel dat de technische marge niet verdwijnt. Dus eigenlijk lijkt er dan niets te wijzigen... Vanaf de zomer zouden de snelheidscontroles altijd actief moeten zijn en flitsen van zodra je de maximum toegelaten snelheid overschrijdt. Hier wordt wel nog een technische marge toegepast. Dat is een kleine marge om technische fouten van meettoestellen op te vangen, aangezien die soms een afwijking hebben. Die marge bedraagt zes kilometer per uur voor alle zones waar je maximaal 100 kilometer per uur mag rijden. Zodra de snelheidsdrempel daarboven gaat, 120 bijvoorbeeld, is de marge zes procent op die toegelaten snelheid. Concreet zal er nog altijd pas geflitst worden vanaf een snelheid van 129 kilometer per uur. Ik rij al jaren 127 op cc op de E40 en nog geen boetes gekregen *touch wood* Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
SB-01 3.281 Geplaatst: 10 juli 2022 Delen Geplaatst: 10 juli 2022 Op 7/7/2022 om 09:41, Naish zei: Meldingen in Waze nooit echt goed gevonden... Op dat gebied doet coyote het beter imo. En een groot voordeel aan coyote is idd de average speed in trajectcontroles. Dat leert je dat je soms heel wat stukken kan doorpappen als je wat vast hebt gezeten... Het is niet omdat er trajectcontrole is dat ze niet staan te flitsen hoor, heb het al vaker gezien 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Liquid Li0n 662 Geplaatst: 11 juli 2022 Delen Geplaatst: 11 juli 2022 18 uren geleden, Jochen zei: En hoeveel marge gaat er nog eens af na de vaststelling? was het niet 6% op de snelweg en 6km op de secundaire weg Ik denk dus dat je op gps veilig 129 kan rijden zonder boete en 159 op gps zonder rijbewijs kwijt te zijn Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jochen 5.363 Geplaatst: 11 juli 2022 Delen Geplaatst: 11 juli 2022 16 uren geleden, SB-01 zei: Het is niet omdat er trajectcontrole is dat ze niet staan te flitsen hoor, heb het al vaker gezien Ik hoop dat waze die ook aangeeft? IK vind het nog steeds geen fijne app, doet me altijd denken aan een cheapo navigatie app van 2010 ofzo. Voor navigatie is Google Maps nog steeds top vind ik,er Flitsmeister op de achtergrond Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Liquid Li0n 662 Geplaatst: 11 juli 2022 Delen Geplaatst: 11 juli 2022 ja dat zal idd nog wel gebeuren dat er mobiele flitsers in een trajectcontrole staan maar dat zal toch maar heel zelden zijn, niet? Als je doorknalt en op een wegparking even stil staat, of een afrit moet in de trajectcontrole. Want ze hebben precies nooit camera's staan aan wegrestaurantafritten/opritten en gewone afritten/opritten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PieterA 906 Geplaatst: 11 juli 2022 Delen Geplaatst: 11 juli 2022 Want ze hebben precies nooit camera's staan aan wegrestaurantafritten/opritten en gewone afritten/opritten. Toch wel hoor. Vooral in en rond Brussel zie ik dat regelmatig. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Liquid Li0n 662 Geplaatst: 11 juli 2022 Delen Geplaatst: 11 juli 2022 1 uur geleden, PieterA zei: Want ze hebben precies nooit camera's staan aan wegrestaurantafritten/opritten en gewone afritten/opritten. Toch wel hoor. Vooral in en rond Brussel zie ik dat regelmatig. en die nemen dus tussentijd metingen? Dan moet je al op de pechstrook gaan stil staan als je in de toekomst eens wilt knallen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polygoon 12.922 Geplaatst: 11 juli 2022 Delen Geplaatst: 11 juli 2022 Ik vraag me dan af wie de idioot is. Als je al gaat gaan stilstaan op de pechstrook puur omdat je erna dan 160 kan rijden 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Liquid Li0n 662 Geplaatst: 11 juli 2022 Delen Geplaatst: 11 juli 2022 7 minuten geleden, Polygoon zei: Ik vraag me dan af wie de idioot is. Als je al gaat gaan stilstaan op de pechstrook puur omdat je erna dan 160 kan rijden er zullen er ongetwijfeld dat doen denk ik. ik ga het niet zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Naish 8.333 Geplaatst: 11 juli 2022 Delen Geplaatst: 11 juli 2022 Ik heb het ooit gedaan... In de beginjaren van de trajectcontrole tussen wetteren en erpe mere. Aan telefoon het traject inrijden op de 'normale' kruissnelheid en beetje voor einde toeleggen en op coyote dan zien dat je gemiddeld 158 of zo reed. Dan is de enige optie even stoppen op de pechstrook ninja: 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Liquid Li0n 662 Geplaatst: 13 juli 2022 Delen Geplaatst: 13 juli 2022 https://www.hln.be/drive/129-km-u-voor-de-flitspaal-hoeveel-is-dat-op-je-dashboard~aeb93934/ Dus eigenlijk 128 op gps rijden is nooit nog boetes bij wegen met 120. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 53.341 Geplaatst: 14 juli 2022 Auteur Delen Geplaatst: 14 juli 2022 On 7/11/2022 at 12:45 PM, PieterA said: Want ze hebben precies nooit camera's staan aan wegrestaurantafritten/opritten en gewone afritten/opritten. Toch wel hoor. Vooral in en rond Brussel zie ik dat regelmatig. in en rond Brussel? Voor welke trajectcontroles is dat dan wel? Je hebt het over de ANPR camera's die nummerplaten lezen. Die zijn niet gekoppeld aan trajectcontroles. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Daann 4.245 Geplaatst: 14 juli 2022 Delen Geplaatst: 14 juli 2022 Op 11/7/2022 om 09:24, Liquid Li0n zei: was het niet 6% op de snelweg en 6km op de secundaire weg Ik denk dus dat je op gps veilig 129 kan rijden zonder boete en 159 op gps zonder rijbewijs kwijt te zijn 169. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mazdastruction 3.821 Geplaatst: 14 juli 2022 Delen Geplaatst: 14 juli 2022 Op 11/7/2022 om 09:24, Liquid Li0n zei: was het niet 6% op de snelweg en 6km op de secundaire weg Ik denk dus dat je op gps veilig 129 kan rijden zonder boete en 159 op gps zonder rijbewijs kwijt te zijn 6% boven 100km/u en 6km/u onder de 100. Vroeger stond dat gewoon op elke boete. Dacht dat dat basiskennis was voor iedereen. En dat je nogal sullig overkomt als je uitpakt met foute, populistische uitspraken erover 1 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Super95 202 Geplaatst: 14 juli 2022 Delen Geplaatst: 14 juli 2022 Belgie is toch serieus doorgeslagen met zijn verkeersveiligheid. Ze doen precies alsof we gehandicapten zijn ipv volwassen mensen. 2 handjes op het stuur en voorzichtig tegen 100 in rijtjes rijden. Als je normaal begaafd bent en een beetje kunt rijden is elke legale rit in België een frustratie van begin tot einde. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.