Ga naar inhoud

Waze


ir_fuel

Aanbevolen berichten

Waze houdt ook rekening met de LEZ- en Umweltzone-instellingen.

Ik ben zo ook al eens op bizarre wijze langs Duitse stadcentra geleid omdat ik de melding ivm die Umweltzones gewoon had weggeklikt terwijl ik had moeten instellen dat m’n auto ‘Grün’ is.

Misschien een verklaring voor die route thv Innsbruck?

Ergens wel een moeilijke kwestie imo want gezien die app op je mobiel draait, gebruik je die mogelijks in meerdere en verschillende auto’s. Zodoende zijn die instellingen de ene keer wel en de andere keer niet correct...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou inderdaad wel eens de nagel op de kop kunnen zijn.

Quote

As of now you will receive a notification whenever you plan a route that goes through the low emission zone. If you add the pass indicating you have the permission to enter this zone, this notification will no longer appear. Also, without this pass set, Waze will route you around this zone. Should there be a route through this zone that is a lot faster, you will get a notification requesting whether you can take this route or not.

Bron: https://www.wazebelgium.be/nl/low-emission-zones-active-in-belgium/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar is LEZ toch niet de verklaring. Bij Innsbruck passeert de A12, ook gekend als de Inntal Autobahn. Op een tracé van een goeie 80km lang is daar een "Umwelt Pickerl" (sticker) verplicht, maar dat geldt enkel voor (lichte) vrachtwagens, en niet voor auto's. Dat soort sticker is dan ook onvindbaar in het Waze lijstje.

Let op: dit heeft niets te maken het het "Autobahn Vignette" van Oostenrijk in het algemeen. Dat is gewoon een platte belasting, die wel in het Waze lijstje aanwezig is.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 7/27/2020 at 11:40 AM, brjefs said:

De afgelopen dagen veel routeserver errors gehad, wreed vervelend in het buitenland. En inderdaad net zoals @Ambi aangeeft af en toe heel vreemde routes.

Ja ook bij mij laatste weken vreemde routes meegemaakt. In Zwitserland heeft hij me zelfs plots op een trein geleid (er is blijkbaar in klosters een treinverbinding om de bergpas te vermijden).

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, Wutputt zei:

In Zwitserland heeft hij me zelfs plots op een trein geleid (er is blijkbaar in klosters een treinverbinding om de bergpas te vermijden).

Dat is een feature, maar die kan je negeren door "Vermijd tolwegen" aan te vinken bij de navigatievoorkeuren. De miserie begint dan natuurlijk wanneer er nog echte tolwegen op de weg naar je bestemming liggen, waar je wel bereid was om die te nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

ja en sinds deze week of vorige week hebben ze ook rijstrook herkenning, dit is wel handig!

Enkel spijtig dat ze nog problemen hebben met spitsstroken en die aangepaste snelheden zoals in NL (overdag 100 en savonds 130)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou handig zijn moest je kunnen instellen vanaf hoeveel minuten tijdswinst hij je via alternatieve routes mag sturen (of kan dat al? nooit naar gezocht).

Google Maps maakt zelf de afweging maar Waze stuurt je via god weet waar om 1min winst te maken :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De app van Tomtom en Sygic komt ook naar Androidauto/carplay tegen eind dit jaar. Beiden zijn toch iets standvastiger dan Waze qua vastlopen.

Niet abnormaal gezien ze beide betalend zijn.

aangepast door Luv4DLM
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Waze had bij mij vanavond vreemde kuren. Op een traject dat ik vaak doe, wou 'm een 2 a 3 km omwegske doen door een zijstraat te nemen van een grote baan, om dan wat woonwijken op te zoeken voor 5 minuten en vervolgens 500m verder terug op de grote baan uit te komen. Er was op die 500m nochtans geen melding van file of een ander incident. En iets eerder wou hij op een rondpunt de foute richting uitgaan voor ongeveer 800m, omdraaien om via dezelfde weg terug op hetzelfde rondpunt uit te komen.

Zeer bizar, alsof Waze een stuk in z'n botten gezopen had en de weg kwijt geraakt was😶

Iemand ooit gelijkaardigs meegemaakt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik merk de voorbije weken dat waze op snelwegen er ook niet echt bij is. Genre neem afrit 12 rechts na 3 km, terwijl afrit 12 eigenlijk 30km verder is maar er wel een totaal andere afrit is na 3km

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...
Op 22/11/2020 om 12:47, Gixxer zei:

Door de vele werken en bijhorende omleidingen en files in Gent kan Waze precies ook niet meer volgen.

Net 't tegenovergestelde gevoel: de voorbije 2-3 weken zeer regelmatig met de moto op baan in/rond Gent en ondanks de vele werken en idd veel files leidt hij me verdomd efficiënt door/rond/langs alles heen. Ik heb sinds een paar weken echt weer het (van de beginjaren herkenbare) "Waze = zo waauw" gevoel. :inlove: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mwa, dan toch even meegeven en ik weet dat jij gaat kunnen volgen. :)

File van aan de Eurosilo’s tot aan de Weba (die daar al even stond) maar Waze gaf het niet aan en stuurde me er recht naartoe.

Eens aan het rond punt voorbij de weba rij ik langs de muide en negeer Waze die aangeeft dat ik aan het rond punt moet terugkeren richting weba, over de spoorweg moet en dan rechts langs de kleine straatjes.

Mijn zus volgt wel waze en er stonden al een 20tal wachtenden voor haar.
Je weet ook dat ze daar bumperen en je daar dan al een straat moet oversteken en er nog tussen moet worden gelaten ook.
Ze was heel wat later dan mij op onze bestemming.

Op de Antwerpse stw, Land van Waas, Bernadette, Hogeweg, stukje rond de tunnel aan de weba, enz zijn /waren ze allemaal aan het werken dus ja.

Twee dagen daarvoor moet ik van Destelbergen naar de krijgslaan.
Binnen door onder Gentbrugge brug zo richting Vlaamse Kaai en toen stond alles blok terwijl er niks werd aangegeven.
Ken daar goed mijne weg dus even opnieuw alles bekeken en vanaf Suzuki Degezelle zou alles vrij zijn richting Heuvelpoort.
Pech want alles stond daar ook stil. :D
Was 25 min later dan dat Waze had voorspeld en was dan al 20’ vroeger vertrokken.

Buiten dat nog maar 1x gehad dat waze mis was en dat op de ring van Lille.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké shit dat is heftig. :D 

Bij mij helpt het wel dat ik met de moto ben. :D 
- Waze: "Hier rechtdoor!"
-- ik "Dju, 't is file."

..........
-- ik *filefiltert*

:D 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als Waze vreemde dingen voorstelt:

- laten herberekenen

- voor lange afstanden eerst Google Maps bekijken en dan desnoods uw route in kleinere delen opsplitsen

- zn andere routes bekijken.

 

Als een file oplost en je bent al onderweg heeft hij dit soms te laat door waardoor je een omweg maakt voor een file die al verdwenen is. Laat herberekenen vlak voor je aan de onlogische afslag komt

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Asserti zei:

Als Waze vreemde dingen voorstelt:

- laten herberekenen

- voor lange afstanden eerst Google Maps bekijken en dan desnoods uw route in kleinere delen opsplitsen

- zn andere routes bekijken.

 

Als een file oplost en je bent al onderweg heeft hij dit soms te laat door waardoor je een omweg maakt voor een file die al verdwenen is. Laat herberekenen vlak voor je aan de onlogische afslag komt

En hoe laat je herbereken zonder route aan/uit te moeten zetten? Alternatieve routes bekijken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 hours ago, Asserti said:

Als Waze vreemde dingen voorstelt:

- laten herberekenen

- voor lange afstanden eerst Google Maps bekijken en dan desnoods uw route in kleinere delen opsplitsen

- zn andere routes bekijken.

 

Als een file oplost en je bent al onderweg heeft hij dit soms te laat door waardoor je een omweg maakt voor een file die al verdwenen is. Laat herberekenen vlak voor je aan de onlogische afslag komt

Yes, best op elk kruispunt doen als je weet dat er verschillende routes zijn. Doe ik op mijn woon/werk telkens ik aan de knooppunten kom (E40-R0 en R0/A12)

2 hours ago, Daann said:

En hoe laat je herbereken zonder route aan/uit te moeten zetten? Alternatieve routes bekijken?

Yes, alternatieve routes bekijken en de bovenste kiezen doe ik vaak. Al is dat ook niet foutloos, Waze gaat niet altijd de volledige route herberekenen. Hij gaat ook proberen om u terug te brengen op uw originele route. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...
Op 15/5/2014 om 00:48, ir_fuel zei:

Aangezien mijn Coyote tegenwoordig meer bezig is met heropstarten en niet willen aan gaan dan wat anders, en ik van een andere forummer over deze app hoorde spreken ben ik er mij ook eens in gaan verdiepen.

Zijn hier nog gebruikers? Heb de indruk dat er toch al redelijk wat volk mee rondrijdt. Supervlotte app, makkelijk in gebruik en combineert navi met een Coyote functionaliteit (en nog een hoop andere leuke features), maar dan gratis. Ik zou er nog durven een aparte cheape smartphone voor kopen om dat ding dedicated op te installeren, eerlijk gezegd. Werkt 1000 keer beter dan die buggy Coyote met touchscreen. Als nu de roaming tarieven voor data nog wat zakken is het helemaal ideaal.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net dezelfde problemen met mijn coyote (constant uitvallen)die ik pas een jaar geleden vernieuwde, een verkooptruc misschien !! ik dacht over te stappen op mijn GSM, maar is dat wel handig GPS en coyote samen op een toestel. Iemand ervaring mee ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand ervaring met een coyote detector op je mobile telefoon ? kan je daarbij dan nog je GPS toestel gemakkelijk gebruiken ?

bedankt voor jullie reactie.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid