Ga naar inhoud

Waze


ir_fuel

Aanbevolen berichten

Met Waze naar DE gereden - geconnecteerd via Android Auto. Heb na het eerste jaar de Skoda connect niet verlengd waardoor ik geen live-aanpassingen heb op de gps van de auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik ook heel veel Waze via Android auto en dat werkt eigenlijk perfect...

 

..tenzij ik de grens over ga en mijn gsm even zonder netwerk zit, dan flipt die app soms en moet je echt afsluiten en terug starten om het terug deftig te krijgen.
De app lijkt gewoon verder te doen maar geeft geen aanwijzingen meer en je kan ook niet meer aan het menu ed.

Zo heeft die mij overtijd los een file in gestuurd omdat ik al even de grens gepasseerd was maar van daar de weg ook zo wel wist en me dus de moeite bespaard had om dat te herstarten. Iets verder accident op de ring van A'pen, 45 min stil gestaan terwijl ik perfect over de E19 had kunnen rijden (kwam van de A12 bergen op zoom).

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Zoek een werkende en test het met 2 nummerplaten, aan pakweg 140 gps :D 

Probleem.... Ik heb enkel 3 karakter perso platen, dus dat is al een probleem.

De oldtimers hebben allebei zo'n mini plakske vanvoor en dat werkt zeker niet. Trouwens met de T1 is dat al lastiger, maar ik rij daarmee een paar keer per week door trajectcontroles aan te hoge snelheid. En met de 356 is dat mini plakske door de plaats waar het het hangt imo onleesbaar voor de hoek waarmee een trajectcontrole werkt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minutes ago, Naish said:

Probleem.... Ik heb enkel 3 karakter perso platen, dus dat is al een probleem.

Ocharme, sukkelaar :D 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, vince522 zei:

Ik stoor me de laatste tijd enorm aan aantal "issues" met Waze:

  • vaste palen worden al lang niet meer auditief aangekondigd, zie dat er in dit topic al sprake van was in 2020 - gaan ze hier ooit nog iets aan doen of is dit een bewuste keuze
  • Wanneer je niet actief aan het navigeren bent dan is er geen aankondiging of visuele melding van trajectcontroles
  • Gebrek aan gemiddelde snelheid wanneer je in een trajectcontrole zit

Scoort Coyote hier beter op?

Ik rijd altijd met de twee tegelijk op (in NL klets ik er nog Flitsmeister bij) . Zeer storend dat op Waze je alleen een auditieve melding krijg bij binnen en buiten rijden TC. Ik vrees dat ik er zo aanhang (als hij tenminste werkte) op de E17 (stuk voor de afrit naar de R4). 

Op Coyote wordt deze trouwens niet gemeld...... op Waze auditief, en ik hoorde het toevallig alleen bij het "buitenrijden". CC op 164

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb me sinds kort ook maar een gsm houder aangeschaft, maar als ik Waze opzet, als mijn bleutooth geconnecteerd is, geeft hij geen spraak ondersteuning.

Iemand enig idee hoe ik dat kan oplossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is dus het probleem van die TC's dat beide systemen niet consistent zijn... 

Dus zo kom je in de situatie dat je beide controleert en het zekere voor het onzekere neemt.

Nu, ik ben nu al in de situatie dat ik op mijn traject van Gent naar huis (dus E40 nr Brugge en dan E403 richting Kortrijk) deze aangepast is... Ik rij eraf in Aalter en steek binnendoor naar huis. 

En moet nog eens uitzoeken, maar dat gaat wijzigen naar Nevele eraf en zo door naar huis. Want de TC is opgesteld tussen Drongen en Aalter zonder tussencontrole in Nevele waardoor je dus kan doorperen tot Nevele en dan eraf gaan :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Waze ook altijd op 'routes' kijken, vaak geeft ie je automatisch een langere route for god knows what reason.

Verder eigenlijk nog altijd tevreden van. Soms vergelijk is wel eens met google maps als ik twijfel maar Waze komt er toch altijd als winnaar uit.

Meldingen werken bij perfect. Gemiddelde snelheid ontbreekt maar in een trajectcontrole hou ik me sowieso altijd aan limiet + 7'ish (op teller). Ga me niet bezig houden met exact op dat gemiddelde uit te komen tbh.

  • Vind ik leuk 4
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd ! Onlangs vertrokken we met 3 wagens naar CH (Vevey). Ik selecteer een (effectief) snellere route. Die mannen volgen het standaard Waze voorstel.  Verschil van 1u15 (op een traject van 7u30)........

Mijn passagier kreeg op zijn Waze op geen enkele manier de route voorgeschoteld die ik op mijn Waze had. Straffe algoritmes.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Jokke_vlo said:

Idd ! Onlangs vertrokken we met 3 wagens naar CH. Ik selecteer een (effectief) snellere route. Die mannen volgende standaard Waze. Verschil van 1u15 (op een traject van 7u30)........

Die mannen waren misschien met een EV over de snelweg en hebben moeten laden terwijl jij met je ASTON MARTIN V12 door de Vogezen bent gereden? 🤡

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfde rijstijl???? :ninja: 

Als ik tegelijk met mijn pa vertrek kan ik 1u15 winnen op een traject van 3u :lolz: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Naish zei:

Zelfde rijstijl???? :ninja: 

Als ik tegelijk met mijn pa vertrek kan ik 1u15 winnen op een traject van 3u :lolz: 

Ja zelfde rijstijl (ongeveer). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Die mannen waren misschien met een EV over de snelweg en hebben moeten laden terwijl jij met je ASTON MARTIN V12 door de Vogezen bent gereden? 🤡

ROFL ! Nee ik was met een MINI JCW, dat is echt niet geschikt voor de routes die je met een ASTON MARTIN V12 kan rijden ! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk ook altijd naar de alternatieve routes. Pas naar Tilburg binnendoor 70km, via Antwerpen en Breda rond 130. In tijd hetzelfde, maar naar Antwerpen is filegevoeliger en op 50/70/90 wegen is er altijd meer van de tijd af te doen (zelfs als je niet veel te snel rijdt). En zo kan je ook een beetje selecteren op je mood.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, Naish zei:

 Want de TC is opgesteld tussen Drongen en Aalter zonder tussencontrole in Nevele waardoor je dus kan doorperen tot Nevele en dan eraf gaan :D

Een van de redenen dat ik telkens in Nevele de afslag neem 😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, PieterA zei:

Een van de redenen dat ik telkens in Nevele de afslag neem 😂

Tips voor een 'knalbare' route tussen Nevele en Aalter?

En niet dat sluipwegje daar zo rechts van de snelweg...

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Naish zei:

Tips voor een 'knalbare' route tussen Nevele en Aalter?

En niet dat sluipwegje daar zo rechts van de snelweg...

Mijn file-ontwijkroute van oostkamp tot drongen is wat om zeep. Is ook al 6jaar geleden dat ik die frequent nodig had. Maar ga nog eens kijken. Geen beloftes

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, bud wijzer zei:

Heb me sinds kort ook maar een gsm houder aangeschaft, maar als ik Waze opzet, als mijn bleutooth geconnecteerd is, geeft hij geen spraak ondersteuning.

Iemand enig idee hoe ik dat kan oplossen?

Idem.

Na een willekeurig telefoongesprek is dat opgelost.  Indien auditieve ondersteuning nodig is, bel ik even mijn voicemail

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Jupke zei:

Ik gebruik ook heel veel Waze via Android auto en dat werkt eigenlijk perfect...

 

..tenzij ik de grens over ga en mijn gsm even zonder netwerk zit, dan flipt die app soms en moet je echt afsluiten en terug starten om het terug deftig te krijgen.
De app lijkt gewoon verder te doen maar geeft geen aanwijzingen meer en je kan ook niet meer aan het menu ed.

Zo heeft die mij overtijd los een file in gestuurd omdat ik al even de grens gepasseerd was maar van daar de weg ook zo wel wist en me dus de moeite bespaard had om dat te herstarten. Iets verder accident op de ring van A'pen, 45 min stil gestaan terwijl ik perfect over de E19 had kunnen rijden (kwam van de A12 bergen op zoom).

Is bij mij gans de rit stabiel blijven draaien en verbrak de verbinding op 2km van onze bestemming 😅.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Frankrijk moeten ze zones aangeven ipv vaste plaatsen, voor flitspalen. Als je Waze in Frankrijk op zet en je rijdt de grens over blijft hij hetzelfde doen in België, heb ik al gemerkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Naish zei:

Tips voor een 'knalbare' route tussen Nevele en Aalter?

En niet dat sluipwegje daar zo rechts van de snelweg...

Mijn route is wel richting Lotenhulle, dus niet zeker dat het voor jou van veel nut zal zijn. Voor de rest zijn er denk ik geen écht goede opties. 

image.thumb.png.14c9f9b26fcf127ae84749ed7573a22d.png

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ir_fuel zei:

In Frankrijk moeten ze zones aangeven ipv vaste plaatsen, voor flitspalen. Als je Waze in Frankrijk op zet en je rijdt de grens over blijft hij hetzelfde doen in België, heb ik al gemerkt.

Als je Waze in het frans zet, zegt ie dat altijd zelfs. "Vous entrez une zone de controle".

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, PieterA zei:

Mijn route is wel richting Lotenhulle, dus niet zeker dat het voor jou van veel nut zal zijn. Voor de rest zijn er denk ik geen écht goede opties. 

image.thumb.png.14c9f9b26fcf127ae84749ed7573a22d.png

 

12 minuten geleden, gewoon ik zei:

mijn route was over lotenhulle.

De rest zijn allemaal kleine baantjes daar 

Lotenhulle zal bij mij toch altijd gekoppeld zijn aan dat koppel in Blind Gekocht dat aant blijten was omdat ze aan de verkeerde kant van de steenweg woonden. :fp: 

  • Grappig 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid