Ga naar inhoud

Waze


ir_fuel

Aanbevolen berichten

11 uren geleden, krimson zei:

Iemand ervaring met een coyote detector op je mobile telefoon ? kan je daarbij dan nog je GPS toestel gemakkelijk gebruiken ?

bedankt voor jullie reactie.

Coyote werkt als een widget over je GPS app. Geen probleem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraagje is waze bruikbaar bij een EV

zou mooi zijn als waze aangeeft waar ik dien te laden tijdens lange trajecten richting DE

bedankt voor jullie input

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Joeri zei:

Vraagje is waze bruikbaar bij een EV

zou mooi zijn als waze aangeeft waar ik dien te laden tijdens lange trajecten richting DE

bedankt voor jullie input

Volgens mij geeft deze geen laadpunten aan langs de route.
Hiervoor zijn betere oplossingen: 

https://abetterrouteplanner.com/
https://chargemap.com/mobile
Google maps app
Chargepoint app
 

 

aangepast door Roox
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die eerste is op dat vlak inderdaad "de standaard".

Zou een hele coole feature van Waze zijn moesten ze dat kunnen incorporeren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

zou idd een coole feature zijn, net zoals bv een toevoeging voor de gemiddelde snelheid tijdens een traject controle. Coyote en Flitsmeister doen dit wel.

Ook handig zou bv zijn dat je kan zien hoeveel de peage kost als je naar bv Cote D'Azur navigeert

Link naar reactie
Delen op andere sites

gpx kunnen opladen zou een handig zijn [emoji4]

Dat gaat tegen de logica va Waze in: een GPX is een fixe route, terwijl Waze net dynamisch is. Niet de bedoeling om je een toeristische route te laten rijden, wel de snelste route met minst van al files
  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n toevoeging lijkt weinig waarschijnlijk. Als je niet wilt betalen is het al genoeg sukkelen om een navigatie te krijgen op basis van GPX.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Het is toch niet meer wat het geweest is. Vandaag richting BXL, wat later vertrokken dan normaal wegens verminderd verkeer. 
Bij vertrek: ETA 9:12, uiteindelijk aangekomen om 08:45. Waze hield dus gewoon rekening met de gebruikelijke files i.p.v. de realtime data die ze volgens mij vroeger wel gebruikten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Polygoon zei:

Het is toch niet meer wat het geweest is. Vandaag richting BXL, wat later vertrokken dan normaal wegens verminderd verkeer. 
Bij vertrek: ETA 9:12, uiteindelijk aangekomen om 08:45. Waze hield dus gewoon rekening met de gebruikelijke files i.p.v. de realtime data die ze volgens mij vroeger wel gebruikten.

Neen, dat is al vele jaren een probleem 🙂 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, dragonfly zei:

Neen, dat is al vele jaren een probleem 🙂 

Ik zie het voordeel dan niet echt meer t.o.v. de in-car navigatie van veel wagens (met realtime verkeersinfo).

Link naar reactie
Delen op andere sites

ook die gebruiken redelijk wat gebruikelijke info, aangevuld met realtime info. Probleem met waze is dat er veel mensen het gebruiken, maar er relatief weinig mensen vertragingen melden. Ze melden allemaal een stilstaande wagen op de pechstrook en ze melden allemaal de controles voor de vrachtwagenpassen, maar dat ze 10km lang aan 100kmh rijden, dat melden ze dan niet als vertraging.

ik heb nu al een paar keer de in-car navigatie gebruikt in mijn bedrijfswagen en die zou ook realtime info krijgen. Maar de paaltjes die al bijna 2 jaar in mijn straat staan, staan er nog steeds niet in (nochtans al paar keer geupdate). Stelt af en toe ook rare routes voor, met dat ik naar werven rij met af en toe specifieke ingangpunten, zoek ik die op op google maps en laat dan ook eens een route lopen. Waze stuurt je soms ergens door om 1min te winnen, maar die stuurt mij soms door woonwijken zodat ik langer rondrij en langer onderweg ben, maar wel trager rij zodat die op EV-mode kan rijden ipv de motor zelf. 

Gaat over een Renault, dit ter aanvulling. Geen ervaring met andere moderne in-car navigatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er ook steeds minder vertrouwen in...

En iemand ervaring met welke best te vertrouwen is op gebied van trajectcontroles? Waze of Coyote...

Ik heb dikwijls dat de ene zegt dat er een trajectcontrole is en en de andere niet. Op de E40 is het een zooitje met de begin en eind aanduidingen waar je duidelijk ziet dat ze toch voor een stuk afwijken of er niet zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minutes ago, Polygoon said:

Ik zie het voordeel dan niet echt meer t.o.v. de in-car navigatie van veel wagens (met realtime verkeersinfo).

Waze werkt gewoon beter. Mijn BMW van vorig jaar doet het nog altijd slechter dan Waze. Is nochtans ge"ConnectedDrive"d.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Naish zei:

Ik heb er ook steeds minder vertrouwen in...

En iemand ervaring met welke best te vertrouwen is op gebied van trajectcontroles? Waze of Coyote...

Ik heb dikwijls dat de ene zegt dat er een trajectcontrole is en en de andere niet. Op de E40 is het een zooitje met de begin en eind aanduidingen waar je duidelijk ziet dat ze toch voor een stuk afwijken of er niet zijn...

E40 vanaf beernem tot na Merelbeke is zo goed als eeneensluitend, omgekeerd ook.

Waze geeft ze aan als één stuk. Auto geeft telkens begin aan van de lus, maar niet einde (ook praktisch)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik stoor me de laatste tijd enorm aan aantal "issues" met Waze:

  • vaste palen worden al lang niet meer auditief aangekondigd, zie dat er in dit topic al sprake van was in 2020 - gaan ze hier ooit nog iets aan doen of is dit een bewuste keuze
  • Wanneer je niet actief aan het navigeren bent dan is er geen aankondiging of visuele melding van trajectcontroles
  • Gebrek aan gemiddelde snelheid wanneer je in een trajectcontrole zit

Scoort Coyote hier beter op?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, gewoon ik zei:

E40 vanaf beernem tot na Merelbeke is zo goed als eeneensluitend, omgekeerd ook.

Waze geeft ze aan als één stuk. Auto geeft telkens begin aan van de lus, maar niet einde (ook praktisch)

Aalter - Drongen is er volgens mij nog geen hoor of toch zeker geen werkende...

Tenzij dat dus echt klopt dat trajectcontroles niet overweg kunnen met platen met 3 karakters en minder...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, vince522 said:

Ik stoor me de laatste tijd enorm aan aantal "issues" met Waze:

  • vaste palen worden al lang niet meer auditief aangekondigd, zie dat er in dit topic al sprake van was in 2020 - gaan ze hier ooit nog iets aan doen of is dit een bewuste keuze

Ik heb de indruk dat dat enkel auditief is als je effectief te snel rijdt. Ze worden bij mij nog wel aangekondigd.

Just now, vince522 said:
  • Wanneer je niet actief aan het navigeren bent dan is er geen aankondiging of visuele melding van trajectcontroles

Visuele melding van trajectcontroles is er nooit. En dat lijntje met je progressie in de zone heb je niet op Apple Carplay 😕 

Just now, vince522 said:
  • Gebrek aan gemiddelde snelheid wanneer je in een trajectcontrole zit

Idd, maar ik gebruik gewoon de CC, dus mij boeit dat niet.

Just now, vince522 said:

Scoort Coyote hier beter op?

Ja, maar is duur voor wat je er voor krijgt. Gewoon de CC op de juiste snelheid en klaar. In trajectcontroles valt er toch niks te rapen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Naish said:

Tenzij dat dus echt klopt dat trajectcontroles niet overweg kunnen met platen met 3 karakters en minder...

Zoek een werkende en test het met 2 nummerplaten, aan pakweg 140 gps :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Naish zei:

Aalter - Drongen is er volgens mij nog geen hoor of toch zeker geen werkende...

Tenzij dat dus echt klopt dat trajectcontroles niet overweg kunnen met platen met 3 karakters en minder...

Die is er zéker. Werkend of niet, daarover spreek ik me niet uit 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, vince522 zei:

Ik stoor me de laatste tijd enorm aan aantal "issues" met Waze:

  • vaste palen worden al lang niet meer auditief aangekondigd, zie dat er in dit topic al sprake van was in 2020 - gaan ze hier ooit nog iets aan doen of is dit een bewuste keuze
  • Wanneer je niet actief aan het navigeren bent dan is er geen aankondiging of visuele melding van trajectcontroles
  • Gebrek aan gemiddelde snelheid wanneer je in een trajectcontrole zit

Scoort Coyote hier beter op?

Meldingen in Waze nooit echt goed gevonden... Op dat gebied doet coyote het beter imo.

En een groot voordeel aan coyote is idd de average speed in trajectcontroles. Dat leert je dat je soms heel wat stukken kan doorpappen als je wat vast hebt gezeten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, bt. zei:

Die is er zéker. Werkend of niet, daarover spreek ik me niet uit 😉

volgens mij werkend sinds de werken in Aalter gedaan zijn.

Ik ga het niet testen allesinds. Die op de A11 thv de herdersbrug werkt alvast en is adaptief aan de snelheid op de matrixborden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ik heb de indruk dat dat enkel auditief is als je effectief te snel rijdt. Ze worden bij mij nog wel aangekondigd.

Visuele melding van trajectcontroles is er nooit. En dat lijntje met je progressie in de zone heb je niet op Apple Carplay 😕 

Idd, maar ik gebruik gewoon de CC, dus mij boeit dat niet.

Ja, maar is duur voor wat je er voor krijgt. Gewoon de CC op de juiste snelheid en klaar. In trajectcontroles valt er toch niks te rapen. 

Palen zijn enkel met melding wanneer je te snel gaat.

Trajectcontrole lijntje ook niet op Android Auto, ook geen gemiddelde snelheid. Maar ik heb dat lijntje wel al oranje zien worden wanneer ik iets te enthousiast door een trajectcontrole ga.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, ir_fuel zei:

Visuele melding van trajectcontroles is er nooit. En dat lijntje met je progressie in de zone heb je niet op Apple Carplay 😕 

Dat is een stevig gemis!

Waze is niet perfect, maar 't blijft voor mij de voorkeur hebben om alle OEM-navigaties. Het onderhoud van de kaarten vind ik een grote plus, terwijl als je up-to-date wil blijven bij het merk €€€ op tafel moet leggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, Polygoon zei:

Het is toch niet meer wat het geweest is. Vandaag richting BXL, wat later vertrokken dan normaal wegens verminderd verkeer. 
Bij vertrek: ETA 9:12, uiteindelijk aangekomen om 08:45. Waze hield dus gewoon rekening met de gebruikelijke files i.p.v. de realtime data die ze volgens mij vroeger wel gebruikten.

Hij past wel aan onderweg, en vrij snel, dus hij gaat er nog vrij slim mee om vind ik.

Maar dit is een probleem voor elk planningsalgorithme dat rekening houdt met real-time. Wanneer je 100% real-time zou gaan dan zou je een flipperkast krijgen en constant een nieuwe aankomsttijd hebben. Daarom houden ze rekening met historiek om die onregelmatige meldingen en metingen uit te vlakken. Hoe conservatief je daar in bent is natuurlijk een keuze.

Waze doet het in mijn ogen nog altijd veel beter dan zijn "broertje" Google Maps, die werken met een andere matrix achterliggend die andere segmentering heeft van wegen dacht ik. Mijn schoonbroer, die GPS systemen ontwerpt, zweert bij Google Maps wegens betere integratie met Android en die heeft hier de laatste weken last in de buurt door werken op een belangrijke verkeersader. Waze doet dat veel beter, en bovendien zag ik op Waze ook netjes een melding van een politiecontrole die iedereen op de bon smeet die de signalisatie negeerde (omleiding was bijna 10 kilometer ...).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid