Ga naar inhoud

Waze


ir_fuel

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, ex-Mooseman zei:

Idem.

Na een willekeurig telefoongesprek is dat opgelost.  Indien auditieve ondersteuning nodig is, bel ik even mijn voicemail

Thx ga ik eens proberen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Polygoon zei:

Als je Waze in het frans zet, zegt ie dat altijd zelfs. "Vous entrez une zone de controle".

In het Engels ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Polygoon zei:

 

Lotenhulle zal bij mij toch altijd gekoppeld zijn aan dat koppel in Blind Gekocht dat aant blijten was omdat ze aan de verkeerde kant van de steenweg woonden. :fp: 

Ze hebben den boel al weer verkocht 😅.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, bud wijzer zei:

Heb me sinds kort ook maar een gsm houder aangeschaft, maar als ik Waze opzet, als mijn bleutooth geconnecteerd is, geeft hij geen spraak ondersteuning.

Iemand enig idee hoe ik dat kan oplossen?

9 uren geleden, ex-Mooseman zei:

Idem.

Na een willekeurig telefoongesprek is dat opgelost.  Indien auditieve ondersteuning nodig is, bel ik even mijn voicemail

Vermoedelijk, zo was het bij mij toch, geraakt  je gsm verbonden met bluetooth en gaat alle geluid van je gsm via het bluetooth media kanaal. Ik had dit gemerkt toen ik in de auto het op bluetooth zette ipv FM en toen had ik idd wel geluid van flitsmeister en waze. Maar natuurlijk geen radio.

In mijn BMW, dacht de X1, zag ik dat hij precies een gesprek binnenkreeg om een melding door te geven, wat ook best vreemd was, want je was telkens je radio ontvangst even kwijt zoals bij een normale telefoon.

Dus wat ik eigenlijk gewoon doe is in de app van waze en dergelijke bij de instellingen het geluid op de telefoonspeaker instellen. Zo is hij wel verbonden voor de eventuele telefoon maar komt de waze e.d. qua meldingen dan via de telefoon zelf.

Nu met Android Auto merk ik dan weer dat hij het volume van de radio beetje dempt maar aan de rechterkant blijft het geluid spelen en de linker box speelt dan de melding af.

11 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Ik rijd altijd met de twee tegelijk op (in NL klets ik er nog Flitsmeister bij) . Zeer storend dat op Waze je alleen een auditieve melding krijg bij binnen en buiten rijden TC. Ik vrees dat ik er zo aanhang (als hij tenminste werkte) op de E17 (stuk voor de afrit naar de R4). 

Op Coyote wordt deze trouwens niet gemeld...... op Waze auditief, en ik hoorde het toevallig alleen bij het "buitenrijden". CC op 164

ik ben ook gestopt met Coyote, had de app op mijn smartphone en dat vond ik echt slecht geworden, ik gebruikte het nochtans jaren lang en heeft me veel geld uitgespaard, maar ik merkte dat er amper nog gemeld werd, ook vele snelheden waren niet meer accuraat, terwijl dit bij Waze en Flitsmeister wel correct was. Vroeger kon je zelfs bij Flitmeister aanduiden wanneer de snelheid niet klopte op die baan. Maar die functie lijkt er te zijn uitgehaald.

Dus, ook in belgie, gebruik ik waze en flitsmeister alle tijd. Ze starten automatisch op de smartphone op wanneer de gsm verbinding met de bluetooth maakt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7/7/2022 om 09:32, gewoon ik zei:

Probleem met waze is dat er veel mensen het gebruiken, maar er relatief weinig mensen vertragingen melden. Ze melden allemaal een stilstaande wagen op de pechstrook en ze melden allemaal de controles voor de vrachtwagenpassen, maar dat ze 10km lang aan 100kmh rijden, dat melden ze dan niet als vertraging.

Dan begrijp je duidelijk niet hoe Waze werkt. Het algoritme meet zelf de vertragingen en seint die meteen door. Een gebruiker kan een vertraging melden, maar dit heeft *geen enkele* invloed op het algoritme zelf. De enige reden waarom je een vertraging kan melden, is omdat er dan tijdelijk een leuk kleurtje over de baan gelegd wordt in de app dat andere gebruikers ook zien. Dit is dus louter een visuele functionaliteit!

 

22 uren geleden, Naish zei:

Want de TC is opgesteld tussen Drongen en Aalter zonder tussencontrole in Nevele waardoor je dus kan doorperen tot Nevele en dan eraf gaan :D

Ben je daar zeker van? Die is blijkbaar in 3 stukken verdeeld:

tc3.png.674ae7c14d0bd67a2bfd5c689c588666.png

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

je zou blijkbaar 127 op gps kunnen rijden om geen boetes te krijgen in een trajectcontrole. Zelf ook al gedaan. 129 a 130 op teller doe ik wat 125/126 op gps is en nog geen boete gehad.

https://wegenenverkeer.be/controles/snelheidscontroles/trajectcontroles

weet er iemand hoe het eigenlijk zit met die tolerantie marges? Want dit ging tegen de zomer, want dus nu is, wegvallen. Of toch als het aan Van Quickenborne lag.

https://www.demorgen.be/nieuws/snelheidscontroles-worden-altijd-actief-en-tolerantiemarges-verdwijnen-deze-boetes-riskeert-u-straks~baf3f0f1/

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/04/10/binnenkort-snelheidscontroles-op-snelwegen-altijd-actief-zonder/

Al lees ik nu wel in het artikel dat de technische marge niet verdwijnt. Dus eigenlijk lijkt er dan niets te wijzigen...

 

Vanaf de zomer zouden de snelheidscontroles altijd actief moeten zijn en flitsen van zodra je de maximum toegelaten snelheid overschrijdt. Hier wordt wel nog een technische marge toegepast. Dat is een kleine marge om technische fouten van meettoestellen op te vangen, aangezien die soms een afwijking hebben. Die marge bedraagt zes kilometer per uur voor alle zones waar je maximaal 100 kilometer per uur mag rijden. 

Zodra de snelheidsdrempel daarboven gaat, 120 bijvoorbeeld, is de marge zes procent op die toegelaten snelheid. Concreet zal er nog altijd pas geflitst worden vanaf een snelheid van 129 kilometer per uur.

aangepast door Liquid Li0n
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Liquid Li0n zei:

Vermoedelijk, zo was het bij mij toch, geraakt  je gsm verbonden met bluetooth en gaat alle geluid van je gsm via het bluetooth media kanaal. Ik had dit gemerkt toen ik in de auto het op bluetooth zette ipv FM en toen had ik idd wel geluid van flitsmeister en waze. Maar natuurlijk geen radio.

In mijn BMW, dacht de X1, zag ik dat hij precies een gesprek binnenkreeg om een melding door te geven, wat ook best vreemd was, want je was telkens je radio ontvangst even kwijt zoals bij een normale telefoon.

Dus wat ik eigenlijk gewoon doe is in de app van waze en dergelijke bij de instellingen het geluid op de telefoonspeaker instellen. Zo is hij wel verbonden voor de eventuele telefoon maar komt de waze e.d. qua meldingen dan via de telefoon zelf.

Nu met Android Auto merk ik dan weer dat hij het volume van de radio beetje dempt maar aan de rechterkant blijft het geluid spelen en de linker box speelt dan de melding af.

ik ben ook gestopt met Coyote, had de app op mijn smartphone en dat vond ik echt slecht geworden, ik gebruikte het nochtans jaren lang en heeft me veel geld uitgespaard, maar ik merkte dat er amper nog gemeld werd, ook vele snelheden waren niet meer accuraat, terwijl dit bij Waze en Flitsmeister wel correct was. Vroeger kon je zelfs bij Flitmeister aanduiden wanneer de snelheid niet klopte op die baan. Maar die functie lijkt er te zijn uitgehaald.

Dus, ook in belgie, gebruik ik waze en flitsmeister alle tijd. Ze starten automatisch op de smartphone op wanneer de gsm verbinding met de bluetooth maakt.

 

Ik heb het ondertussen ook gevonden.

Ik moet eerst mijn media connecteren, en bv Spotify even opzetten, dan hoor ik het navi geluid ook via de boxen.

Radio spelen én de navigatie door de boxen laten komen, gaat niet samen.

Volume van Waze kan ook niet apart geregeld worden, van dat van Spotify trouwens.

 

Ik ga binnenkort een roadtrip maken door Frankrijk en Italië dus ik wilde hem vooral voor de files en flitspalen gebruiken. Verder gebruik ik de Navi van de X1 zelf wel.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik eerder... 

Flitspalen vanaf 129km/u maar trajectcontroles geen idee. 

Maar dus 129 op gps rijden is safe zitten blijkbaar 

20220710_124942.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8/7/2022 om 10:25, Liquid Li0n zei:

je zou blijkbaar 127 op gps kunnen rijden om geen boetes te krijgen in een trajectcontrole. Zelf ook al gedaan. 129 a 130 op teller doe ik wat 125/126 op gps is en nog geen boete gehad.

https://wegenenverkeer.be/controles/snelheidscontroles/trajectcontroles

weet er iemand hoe het eigenlijk zit met die tolerantie marges? Want dit ging tegen de zomer, want dus nu is, wegvallen. Of toch als het aan Van Quickenborne lag.

https://www.demorgen.be/nieuws/snelheidscontroles-worden-altijd-actief-en-tolerantiemarges-verdwijnen-deze-boetes-riskeert-u-straks~baf3f0f1/

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/04/10/binnenkort-snelheidscontroles-op-snelwegen-altijd-actief-zonder/

Al lees ik nu wel in het artikel dat de technische marge niet verdwijnt. Dus eigenlijk lijkt er dan niets te wijzigen...

 

Vanaf de zomer zouden de snelheidscontroles altijd actief moeten zijn en flitsen van zodra je de maximum toegelaten snelheid overschrijdt. Hier wordt wel nog een technische marge toegepast. Dat is een kleine marge om technische fouten van meettoestellen op te vangen, aangezien die soms een afwijking hebben. Die marge bedraagt zes kilometer per uur voor alle zones waar je maximaal 100 kilometer per uur mag rijden. 

Zodra de snelheidsdrempel daarboven gaat, 120 bijvoorbeeld, is de marge zes procent op die toegelaten snelheid. Concreet zal er nog altijd pas geflitst worden vanaf een snelheid van 129 kilometer per uur.

Ik rij al jaren 127 op cc op de E40 en nog geen boetes gekregen 🤞 *touch wood*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7/7/2022 om 09:41, Naish zei:

Meldingen in Waze nooit echt goed gevonden... Op dat gebied doet coyote het beter imo.

En een groot voordeel aan coyote is idd de average speed in trajectcontroles. Dat leert je dat je soms heel wat stukken kan doorpappen als je wat vast hebt gezeten...

Het is niet omdat er trajectcontrole is dat ze niet staan te flitsen hoor, heb het al vaker gezien 😉

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Jochen zei:

En hoeveel marge gaat er nog eens af na de vaststelling?

was het niet 6% op de snelweg en 6km op de secundaire weg

Ik denk dus dat je op gps veilig 129 kan rijden zonder boete en 159 op gps zonder rijbewijs kwijt te zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, SB-01 zei:

Het is niet omdat er trajectcontrole is dat ze niet staan te flitsen hoor, heb het al vaker gezien 😉

Ik hoop dat waze die ook aangeeft? 🙂

IK vind het nog steeds geen fijne app, doet me altijd denken aan een cheapo navigatie app van 2010 ofzo.

Voor navigatie is Google Maps nog steeds top vind ik,er Flitsmeister op de achtergrond 👌

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat zal idd nog wel gebeuren dat er mobiele flitsers in een trajectcontrole staan maar dat zal toch maar heel zelden zijn, niet?

Als je doorknalt en op een wegparking even stil staat, of een afrit moet in de trajectcontrole.

Want ze hebben precies nooit camera's staan aan wegrestaurantafritten/opritten en gewone afritten/opritten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Want ze hebben precies nooit camera's staan aan wegrestaurantafritten/opritten en gewone afritten/opritten.


Toch wel hoor. Vooral in en rond Brussel zie ik dat regelmatig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, PieterA zei:

 

Want ze hebben precies nooit camera's staan aan wegrestaurantafritten/opritten en gewone afritten/opritten.


Toch wel hoor. Vooral in en rond Brussel zie ik dat regelmatig.

en die nemen dus tussentijd metingen? Dan moet je al op de pechstrook gaan stil staan als je in de toekomst eens wilt knallen 😛

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Polygoon zei:

Ik vraag me dan af wie de idioot is. Als je al gaat gaan stilstaan op de pechstrook puur omdat je erna dan 160 kan rijden :lolz: 

er zullen er ongetwijfeld dat doen denk ik. ik ga het niet zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het ooit gedaan... In de beginjaren van de trajectcontrole tussen wetteren en erpe mere. Aan telefoon het traject inrijden op de 'normale' kruissnelheid en beetje voor einde toeleggen en op coyote dan zien dat je gemiddeld 158 of zo reed.

Dan is de enige optie even stoppen op de pechstrook ninja: 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 7/11/2022 at 12:45 PM, PieterA said:

 

Want ze hebben precies nooit camera's staan aan wegrestaurantafritten/opritten en gewone afritten/opritten.


Toch wel hoor. Vooral in en rond Brussel zie ik dat regelmatig.

in en rond Brussel?

Voor welke trajectcontroles is dat dan wel?

Je hebt het over de ANPR camera's die nummerplaten lezen. Die zijn niet gekoppeld aan trajectcontroles.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11/7/2022 om 09:24, Liquid Li0n zei:

was het niet 6% op de snelweg en 6km op de secundaire weg

Ik denk dus dat je op gps veilig 129 kan rijden zonder boete en 159 op gps zonder rijbewijs kwijt te zijn

169. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11/7/2022 om 09:24, Liquid Li0n zei:

was het niet 6% op de snelweg en 6km op de secundaire weg

Ik denk dus dat je op gps veilig 129 kan rijden zonder boete en 159 op gps zonder rijbewijs kwijt te zijn

6% boven 100km/u en 6km/u onder de 100.
Vroeger stond dat gewoon op elke boete. 

Dacht dat dat basiskennis was voor iedereen. 
En dat je nogal sullig overkomt als je uitpakt met foute, populistische uitspraken erover

 

 

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Belgie is toch serieus doorgeslagen met zijn verkeersveiligheid. Ze doen precies alsof we gehandicapten zijn ipv volwassen mensen. 

2 handjes op het stuur en voorzichtig tegen 100 in rijtjes rijden.

Als je normaal begaafd bent en een beetje kunt rijden is elke legale rit in België een frustratie van begin tot einde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid