Ga naar inhoud

Waze


ir_fuel

Aanbevolen berichten

13 uren geleden, Ugeken zei:

Ze hebben daar al op gereageerd op hun FB-pagina 😉 

Heb je 'n link, by any chance? Merci!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26/7/2018 om 22:38, Mbman zei:

Mijn iPhone6 begon zeer traag te worden. Heb me dan een iPhoneX in gebruik genomen en die deed net hetzelfde :facepalm:

Blijkbaar is er een probleem met Waze en iOS 11.4 ? 

Nog iemand? 

 

 

Sinds installatie iOS 12 geen probleem meer :party:

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, gTa zei:

Heb je 'n link, by any chance? Merci!

Aub @gTa

 

De voorbije week werd #Waze vaak vermeld in het nieuws. Jammer genoeg gebeurde dat met onjuiste veronderstellingen. Vanuit de Waze-community reageren we hierop.

Het verkeer is als het water dat de weg van de minste weerstand zoekt, en Waze helpt automobilisten daarbij. Net als bij het water stop je het verkeer niet. Het verkeer vindt net als water een andere weg en dat is vaak een weg die niet handig is. Bij water heet dat een overstroming, bij verkeer klaagt men dan over sluipverkeer. De focus zou op een vlotte doorstroming van het doorgaand verkeer moeten liggen en het oplossen van knelpunten, want dan is elke noodzaak om door wijken te ‘sluipen’ direct weggenomen. Bij een vlotte doorstroming geeft Waze automatisch weer een route over de hoofdweg, omdat die een hoger wegtype heeft en een hogere doorstromingssnelheid. Het argument dat Waze geen rekening houdt met de leefbaarheid van straten is incorrect aangezien Waze altijd rekening houdt met de wegcategorisering als één van de (maar niet de enige) parameters voor de routeberekening. Afsluitingen, ook tijdelijke, brengt Waze in kaart. Wegen die enkel toegelaten zijn voor bestemmingsverkeer, worden zo gecodeerd op de Waze kaart. Dus als gemeenten dergelijke maatregelen nemen, worden deze ook in Waze toegepast en zal er een andere route gezocht worden. Gebruik dus zeker waze tijdens de spits, want Waze weet waar je niet door mag! Het zal je anders duur te staan komen.

Waze heeft #verkeersveiligheid hoog in het vaandel staan en houdt zich aan de geldende verkeersregels. Dagelijks worden weggebruikers door onze navigatie op weg geholpen, files worden verminderd en verkeer verspreid over het wegennet. Waze waarschuwt weggebruikers voor gevaarlijke situaties en voor te snel rijden. De straten die genoemd worden in de artikelen zijn al vanaf de startdatum conform de regelgeving aangepast. Waze zal nooit een route geven over wegen waarop dat niet is toegestaan.

Waze biedt bovendien geïnteresseerde gemeenten en andere overheden ondersteuning aan om een slechte doorstroming op de hoofdwegen aan te pakken en de knelpunten te inventariseren met behulp van de data waarover Waze beschikt: Waar en waarom zoekt het verkeer een andere route?? Wat zijn de drukke plekken? Op welk moment begint de vertraging? Info over dit programma op: waze.com/ccp

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Mbman zei:

Sinds installatie iOS 12 geen probleem meer :party:

Ik had er ook last van. Na 20 min Waze kreeg ik de applicatie niet meer dicht en moest ik resetten. Geen probleem meer idd sinds iOS12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, Gixxer said:

Bij mij blijven ze traject controles in het Frans weergeven.

heb ik ook al twee keer gehad. waze ervan gooien en opnieuw installeren... of proberen alle lokale data en instellingen van waze te wissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had de keuze om enkel de app of de app met alle gegevens te wissen.
Heb voor het laatste gekozen maar na het installeren staat zo goed als alles terug zoals het was.
Werd automatisch ingelogd, enkel het thuis adres moest ik opnieuw instellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Gixxer zei:

Bij mij blijven ze traject controles in het Frans weergeven.

Zou je je app geüpdated hebben in Frankrijk ?   Die van mij deed de trajectcontroles in het Italiaans, ook op Vlaamse wegen, nadat ik mijn update daar binnen trok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou je je app geüpdated hebben in Frankrijk ?   Die van mij deed de trajectcontroles in het Italiaans, ook op Vlaamse wegen, nadat ik mijn update daar binnen trok.


Daar is het wel begonnen een 3 a 4 jaar geleden, toen begon ze opeens in het Frans.
Daarna terug alles in het Nederlands gezet en dat blijft zo ook als ik de grens over ga behalve traject controles blijven overal in het Frans.

Een update zou in principe niet gemogen hebben omdat de instelling “enkel updaten via wifi” toen nog aan stond.
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het allemaal eens in het engels gezet en nadien alles vlaams gekozen en nu is het probleem weg. alles is vlaams nu.

Verder hoop ik dat er snel een oplossing komt voor een LEZ te vermijden. Want het is zeer lastig dat je met de oldtimer in Antwerpen niet meer binnen mag maar in Brussel nog wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De app dus opnieuw geïnstalleerd en nu gaat alles in het Nederlands.
Nu is er wel een ander minpuntje..... wanneer hij met de auto verbonden is geeft hij geen meldingen weer. [emoji23]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraagje: zien jullie de correcte ETA van een connectie, als die z'n ETA doorstuurt? Renske zei mij altijd dat ze, als ik haar 'tag' dat ik naar huis kom, als ETA het uur ziet staan van het verzenden van het berichtje, ook al moet ik nog lang rijden. Vond dat gek. Vandaag was 't omgekeerd en idd, ze was nog maar vertrokken aan zee en Waze zei me dat haar ETA "now" was? Vreemd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een probleem met Waze...ik gebruik deze android app zowel op motorfiets als in de MINI. Op de motorfiets wordt het geluid via bluetooth naar een headset gestuurd...in de MINI krijg ik het geluid niet via de auto luidsprekers (bij Osmand bvb kan dit wel). Wat doe ik verkeerd?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid