ir_fuel 58.276 Geplaatst: 22 mei 2015 Geplaatst: 22 mei 2015 Ze moeten er niet van wakker liggen maar het is wel een perfect verkoopargument. Stel je de gesprekken tijdens de middagpauze eens voor. "Maar in de onze gaat de Stokke zonder dat ik hem moet dichtplooien" Zo een zaken? Quote
berengun 2.565 Geplaatst: 30 mei 2015 Geplaatst: 30 mei 2015 ben vandaag dus gaan testrijden met de jaguar XE Er waren 2 testwagens, een automatische portfolio en een manuele sport, beide met 180pk dieselmotor Eerste indruk bij het zien van de portfolio met de basis velgen : gewoonweg niet mooi,auto heeft een maatje meer nodig Wij zijn manuele bak-rijders, en dus onderweg met de sport. Deze zag er qua looks heel goed uit, ook in het interieur op het eerste zicht. Goede zetels ook Maar bij de eerste meters de ontgoocheling...Er was iemand van Jaguar mee om te begeleiden, dus ik vraag of de 180pk niet wat vlotter is... "Dit is de 180pk versie meneer" ... ok "Maar ik zal hem eens in dynamic zetten, dan voel je het wel"...niet echt dus... Bovendien maakt de motor naar mijn mening te veel en geen mooi geluid (hij stond niet koud) dus nee, ik vond het niks Voor de rest is het interieur wel mooi en speciaal, maar de materialen zijn toch ook niet dezelfde als bij de heilige duitse drievuldigheid...Niet slecht, maar gewoon gewoon Qua rijden moet ik zeggen dat het wel goed reed, ophanging ook comfortabel en toch strak, mooi compromis. Dus met benzinemotor, of sterkere diesel denk ik wel dat het een leuke wagen kan zijn Voor mij valt hij echter af...ik ben niet overtuigd Quote
Stancke 4.650 Geplaatst: 6 juni 2015 Geplaatst: 6 juni 2015 Leuke video https://youtu.be/YTQSvuejoPo Quote
BMWMB 12.348 Geplaatst: 24 juni 2015 Geplaatst: 24 juni 2015 Het verdict kan je zien vanaf 12:30. Leuk verdict! Quote
gTa 28.019 Geplaatst: 2 juli 2015 Geplaatst: 2 juli 2015 Uitgebreid bekeken en besnuffeld in Goodwood. Exterieur is knap, komt geslaagd over op me. Kont is iets minder m'n ding, maar ik vind een break doorgaans de mooiere en aangenamere auto. Interieur idem: stijl en vormgeving zit OK, komt (vooraan) best ruim over. Achteraan is 'ie klein, naar ik met z'n dichtste concurrent BMW '3 vergelijk toch duidelijk kleiner. Geen idee of de tentoongestelde modellen preproductie waren, maar ai-ai-ai bouw- en materiaalkwaliteit. Abominabel en absoluut het predikaat "premium" niet waard. (Dat laatste idem bij de nieuwe XF, trouwens, dus duidelijk een beleidskeuze van Jaguar.) Quote
stradge 447 Geplaatst: 13 juli 2015 Geplaatst: 13 juli 2015 Ook eens gaan rijden dit weekend. Rode R-sport 2.0D 180 pk automaat met 19" Radial en rood stiksel binnen.Enorm knappe auto zeker in deze configuratie. Het rood stiksel binnen vond ik wel niet serieus genoeg voor de auto maar da's smaak.Het interieur is inderdaad niet zo mooi afgewerkt als de Duitse 3, iets minder mooie materialen hier en daar (knopjes van de ramen, scherm tussen de tellers, spaties tussen de ventilatiemonden,...), maar het was beter dan ik verwachtte na de eerste keer proef te zitten vorig jaar in september. Het lijkt me deftig in elkaar te zitten en het totaalbeeld ziet er best mooi uit. Ook weet ik ondertussen dat de Duitse 3 niet heilig zijn, m'n eigen F20 1-reeks rammelt, kraakt en piept binnenin, al zien de materialen er daar hoogwaardiger uit.Bij het wegrijden valt meteen op dat het stuur minder direct is dan m'n 1-reeks met z'n variabel stuur, maar wel een stuk natuurlijker en vloeiender aanvoelt. De motor voelt meteen vinnig aan en de automaat kan er goed mee om. Over de eerste oneffenheden voel je meteen de verfijning in de ophanging, dat hebben ze erg goed voor elkaar. De auto voelt smooth en strak tegelijkertijd aan.Wat bochtjes genomen en opnieuw valt de besturing op, redelijk licht, maar heel natuurlijk en een pak meer gevoel als in m'n BMW, de auto geeft meteen vertrouwen. Enorm veel grip, als je echt pusht heel zacht onderstuur en een klein geleidelijk driftje is zeker mogelijk al moet je goed gasgeven met de brede banden van het testmodel. Maar het weggedrag is dik in orde, voelt niet zwaar aan, ook niet speciaal licht vind ik. Zeer vloeiende auto om mee te rijden.Dan eens wat gas gaan geven en dan moet ik toegeven dat ik een beetje op m'n honger bleef zitten qua prestaties, de automaat vlakt veel af en doet hem een beetje plat voelen ook omdat de motor enorm lineair is. Blijft wel mooi trekken in hogere toeren en een dikke pluim voor de goede gasrespons. Soms wat vreemde reacties van de automaat die af en toe niet meteen bij de les is of net te nerveus reageert. Voelt gewoon vlot aan maar zeker niet snel, misschien omdat ik m'n eigen manuele 120d gewoon ben en het feit dat de testwagen nog geen 1000 km had zal er ook wel mee te maken hebben. Geluidsisolatie was goed genoeg wat mij betreft, je hoort de motor als je doortrekt maar nooit storend. Schuifdak is ook enorm stil, had ik niet verwacht gezien de constructie.Mijn conclusie : schitterende auto met fantastische ophanging en stuurinrichting, zachte motor en automaat. Afwerking kon hier en daar iets beter en de motor mag een beetje meer snelheidsgevoel geven. Ik zou hem zeker overwegen 1 Quote
stradge 447 Geplaatst: 15 juli 2015 Geplaatst: 15 juli 2015 Wat vind jij Dennis? Ik ben er helemaal weg van, mja duur grapke hé. Even laten afschrijven en uitrijpen eerst Quote
Parsifal 4.571 Geplaatst: 15 juli 2015 Geplaatst: 15 juli 2015 Wat vind jij Dennis? Ik ben er helemaal weg van, mja duur grapke hé. Even laten afschrijven en uitrijpen eerst Duurder dan een 3-serie? Quote
BMWMB 12.348 Geplaatst: 15 juli 2015 Geplaatst: 15 juli 2015 Ik zou met plezier hetzelfde geld spenderen aan een auto die mooier en exclusiever is dan de zoveelste BMW 3. Als je dan al testverslagen leest dat de XE minstens even goed rijd, waarom dan nog twijfelen... Quote
Jenkins 2.089 Geplaatst: 15 juli 2015 Geplaatst: 15 juli 2015 Hoe mooi ik z'n snoet vind, zo lelijk vind ik zijn kont. De achterlichten lijken te groot. Quote
Gast Geplaatst: 16 juli 2015 Geplaatst: 16 juli 2015 Ik vind hem ook mooi, alleen die achterlichten begrijp ik echt niet, precies iets van op een japanse middenklasser uit de jaren 90, zo duf. Quote
stradge 447 Geplaatst: 17 juli 2015 Geplaatst: 17 juli 2015 wachten op een break Komt helaas niet volgens de laatste berichten, F-Pace zal die rol overnemen. Quote
tuscani 11.787 Geplaatst: 17 juli 2015 Geplaatst: 17 juli 2015 Komt helaas niet volgens de laatste berichten, F-Pace zal die rol overnemen. zonde, want volgens mij verkoopt een break nog steeds beter dan een sedan (in europa) en niet iedereen wil een suv Quote
Gast Geplaatst: 17 juli 2015 Geplaatst: 17 juli 2015 F pace is toch formaat xf? Zou mij enorm verbazen als hier geen break van komt. Zo veel meer verkopen voor een beetje extra ontwikkelingskosten... Quote
Alexanderr 36.223 Geplaatst: 19 juli 2015 Geplaatst: 19 juli 2015 zonde, want volgens mij verkoopt een break nog steeds beter dan een sedan (in europa) en niet iedereen wil een suv Net omgekeerd. Quote
Framfy 559 Geplaatst: 23 juli 2015 Geplaatst: 23 juli 2015 Net omgekeerd.Wel iedereen wil een SUV? Quote
Alexanderr 36.223 Geplaatst: 23 juli 2015 Geplaatst: 23 juli 2015 Wel iedereen wil een SUV? Neen, takerate van Berline is hoger dan touring in Europa Quote
Framfy 559 Geplaatst: 24 juli 2015 Geplaatst: 24 juli 2015 Lijkt me niet onlogisch. Is dat ook zo (afgetekend) in de klasse van de XE? 'k Vind daar niet onmiddellijk cijfers over. Quote
Gast Geplaatst: 27 juli 2015 Geplaatst: 27 juli 2015 Gisteren een rode met velgen gezien, erg dik. Quote
Stancke 4.650 Geplaatst: 27 juli 2015 Geplaatst: 27 juli 2015 Ik een blauwe... ziet er fantastisch uit... dikker dan op foto Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.