Ga naar inhoud

2015 Mazda MX5/Miata

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
4 uren geleden, Mazdastruction zei:

Bij elk vertrek. 

Ik vind het vreselijk. En wetende dat 95% van de bestuurders het niet zal afzetten, rijdt binnenkort iedereen aan 90% van de snelheidslimiet. 

CC op 120 en af en toe 121 aantikken al het wat bergaf gaat: PLING PLING PLING
Wegenwerken waar het bord niet helemaal duidelijk staat dat het gedaan is: PLING PLING PLING
Toevallig aan 31 komen wanneer je optrekt naar 30km/u in zone 30: PLING PLING PLING

Eerst rit van 150km had ik het knopje niet gezien waar je het afzet. Als een razende tevergeefs in het menu zitten zoeken en de auto bijna in brand gestoken bij aankomst. 

Neenee, de forumspelling vereist dat je auto's in "brandt" steekt, niet gewoon in brand.
VIP-driver dankt u in naam van alle forummers.

• Vind ik leuk 2
  • Thanks Friendly 1
  • Grappig 2
  • 3 maanden later...
Geplaatst:

op het autosalon van Japan stonden een MX-5 en 3 in 'mazda spirit racing' edition, geen idee of dat 'naar hier' komt, te betwijfelen

maar wel 'dik':

mazda-spirit-racing-rs-and-spirit-racing

Geplaatst:

Die kuipen krijg je hier niet gehomologeerd in 2024.

Geplaatst:

Waren dat geen concepts of ben ik nu zo mis?

Geplaatst:

Is er al iets geweten van een 35th anniversary model? 

• 8 maanden later...
Geplaatst:

35th anniversary edition

Geplaatst:

Wijs kleur, maar die beige kap...

Geplaatst:

Toont wat fel/gelig door de spotlights, maar ik kan het wel smaken

Geplaatst:
Op 5/10/2023 om 14:14, Mazdastruction zei:

Bij elk vertrek. 

Ik vind het vreselijk. En wetende dat 95% van de bestuurders het niet zal afzetten, rijdt binnenkort iedereen aan 90% van de snelheidslimiet. 

CC op 120 en af en toe 121 aantikken al het wat bergaf gaat: PLING PLING PLING
Wegenwerken waar het bord niet helemaal duidelijk staat dat het gedaan is: PLING PLING PLING
Toevallig aan 31 komen wanneer je optrekt naar 30km/u in zone 30: PLING PLING PLING

Eerst rit van 150km had ik het knopje niet gezien waar je het afzet. Als een razende tevergeefs in het menu zitten zoeken en de auto bijna in brand gestoken bij aankomst. 

Momenteel ben ik mijn rijbewijs kwijt, rij mee met een collega met een nieuwe Hyundai Kona. Dat ding piept voor het minste, als je enkele seconden naar het dashboard kijkt omdat hij je ogen niet meer ziet en denkt dat je slaapt, twee keer toevalling een witte lijn komen direct lane assist aanzetten zelf ook met het nodig gepiep... Gisteren vertrekken we hier en na 3 minuten letterlijk gepiep met de melding pauze nemen... Wat een schijtbak.

Geplaatst:

op den duur krijg je zoveel meldingen en biepjes en tuutjes dat je ze negeert wegens niet relevant.

Schieten ze hun doel voorbij en kan je net zo goed zonder al die rommel werken.

Geplaatst:
2 uren geleden, Niko80 zei:

Momenteel ben ik mijn rijbewijs kwijt, rij mee met een collega met een nieuwe Hyundai Kona. Dat ding piept voor het minste, als je enkele seconden naar het dashboard kijkt omdat hij je ogen niet meer ziet en denkt dat je slaapt, twee keer toevalling een witte lijn komen direct lane assist aanzetten zelf ook met het nodig gepiep... Gisteren vertrekken we hier en na 3 minuten letterlijk gepiep met de melding pauze nemen... Wat een schijtbak.

Een schijtbak, maar hij helpt je wel om je rijbewijs niet kwijt te geraken? 🫣

• Grappig 2
  • 3 maanden later...
  • 7 maanden later...
Geplaatst:

ja de onze is intussen 9 jaar oud, wordt maar zelden gebruikt, maar is de enige auto thuis met het privilege binnen te mogen slapen.

Toen we hem kochten waren we eigenlijk helemaal niet op zoek naar een MX5 : op zaterdagochtend had ik een afspraak gemaakt om naar een E38 BMW7 te gaan kijken.  Maar mijn daily was toen sinds een dikke maand een echt fully loaded 330E individual en dan was de 7 eigenlijk gewoon een stapje lager.  Dan ter plaatse bedacht dat we anders misschien een E36 cabrio moesten kopen.  Dus snel wat zoeken op internet en in het Brusselse stond een mooie.  Tot we daar kwamen.  Zelfs niet aangebeld.  Dus terug naar huis maar nu hadden we echt wel zin in een auto.  Dus waren we aan het denken wat voor cabrio we konden kopen en zo kwam de mx5 in beeld : We dachten nog wel ergens een stockwagen NC te kunnen vinden met een aantrekkelijk prijskaartje.  Maar tegen dat we thuis waren was het al verschoven naar het nieuwe model.  Ik herinner me dat we toen zodra we thuis kwamen de kleuren wat opgezocht hadden met real life foto's en zo beslist dat het de blauwe moest worden.

Gelukkig was het toen salonperiode en konden we dus de dag erop (zondag) om 10 uur naar de garage gaan.  "Wij komen bestellen een 2.0 skycruise in kleur blauw reflex".  Prijs gemaakt en getekend.  Die mens zei dat hij nog nooit zo snel een auto had verkocht 🙂

en nu 9 jaar later nog geen minuut spijt van gehad 😍

• Vind ik leuk 6
  • Grappig 1
Geplaatst:
Op 15/1/2024 om 19:58, flupke73 zei:

op het autosalon van Japan stonden een MX-5 en 3 in 'mazda spirit racing' edition, geen idee of dat 'naar hier' komt, te betwijfelen

maar wel 'dik':

mazda-spirit-racing-rs-and-spirit-racing

Gisteren ook gekocht in Gran Turismo (playstation) :D, even wat over opgezocht en aangezien de 2.0 in Europa niet voldoet aan de emissienormen komt hij niet naar hier 😞 

Geplaatst:

Er zou sprake zijn dat er nog een beperkte serie 2.0l naar Europa komt.

• Whut?! 1
Geplaatst:
Op 27/9/2025 om 08:36, berengun zei:

ja de onze is intussen 9 jaar oud, wordt maar zelden gebruikt, maar is de enige auto thuis met het privilege binnen te mogen slapen.

Toen we hem kochten waren we eigenlijk helemaal niet op zoek naar een MX5 : op zaterdagochtend had ik een afspraak gemaakt om naar een E38 BMW7 te gaan kijken.  Maar mijn daily was toen sinds een dikke maand een echt fully loaded 330E individual en dan was de 7 eigenlijk gewoon een stapje lager.  Dan ter plaatse bedacht dat we anders misschien een E36 cabrio moesten kopen.  Dus snel wat zoeken op internet en in het Brusselse stond een mooie.  Tot we daar kwamen.  Zelfs niet aangebeld.  Dus terug naar huis maar nu hadden we echt wel zin in een auto.  Dus waren we aan het denken wat voor cabrio we konden kopen en zo kwam de mx5 in beeld : We dachten nog wel ergens een stockwagen NC te kunnen vinden met een aantrekkelijk prijskaartje.  Maar tegen dat we thuis waren was het al verschoven naar het nieuwe model.  Ik herinner me dat we toen zodra we thuis kwamen de kleuren wat opgezocht hadden met real life foto's en zo beslist dat het de blauwe moest worden.

Gelukkig was het toen salonperiode en konden we dus de dag erop (zondag) om 10 uur naar de garage gaan.  "Wij komen bestellen een 2.0 skycruise in kleur blauw reflex".  Prijs gemaakt en getekend.  Die mens zei dat hij nog nooit zo snel een auto had verkocht 🙂

en nu 9 jaar later nog geen minuut spijt van gehad 😍

Ik beslis bijna altijd snel en draai er m'n hand niet voor om eens een steviger beslissing te nemen op een drafje ... maar hoe jullie op vrijdagavond besluiten van misschien iets erbij te halen en zondag al ne poot zetten onder de bestelbon van de 4e kar in de rij die jullie op 36 uur doorliepen: kudos. :D 

Geplaatst:

Het is een aandoening die chronisch blijkt en waar het ziekenfonds weigert in tussen te komen.  Het voordeel is dat het op dat vlak nooit saai is hier 😇

• Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Geplaatst:

Die van mijn vrouw staat ondertussen op 111.000km en ze is hem ook nog niet beu. Die gaat nog even dienen denk ik.

• Vind ik leuk 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid