toere 14.670 Geplaatst: 27 september 2015 Delen Geplaatst: 27 september 2015 Misschien moet je Picasso-gewijs je rode periode laten voor wat het is, en je vrouw laten kiezen [emoji20] Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tiep 3.094 Geplaatst: 27 september 2015 Delen Geplaatst: 27 september 2015 Goed opgemerkt Tiep Ik was aangenaam verrast van 1.5 en de wagen in zijn geheel. Interieur ziet er top uit en is zeer degelijk afgewerkt. Qua rijden is het heerlijk hoe lichtvoetig hij is maar was ik teleurgesteld dat het stuur zo licht was. Mocht imo iets communicatiever zijn. Ivm het stuur vond ik ook geen ideale zitpositie dankzij het stuur dat niet in de diepte instelbaar was. Over het algemeen aangenaam verrast en zeker een kanshebber binnen x-aantal jaar als tweedehands Ewel, ik ben van dezelfde mening. Interieur is knap en ziet er degelijk uit. Het bleef echt wel wat gek om geen handschoenkastje te hebben aan de passagierszijde Dakje open en toe doen vond ik perso de max. Eenvoudig en supersnel. Stuurfeedback, net hetzelfde gevoel. Kon beter! Zitpositie was voor mij best ok en vond het al een vooruitgang dat het stuur in de hoogte verstelbaar was. Kistje hangt net zoals m'n NA behoorlijk kort aan het gas en ie voelt echt speels aan. De zetels vond ik trouwens ook comfy! Zo'n 1.5 als ik 'm gereden heb zou ik zelfs als daily kunnen gebruiken, al is het qua ruimte verre van een praktische kar Ben wel heel benieuwd naar de 2.0 nu ... Die moet ik toch ook eens gereden hebben. Hoe zit dat nu voor jou op dat vlak, krijg je die kans sowieso nog of moet je opnieuw een testrit aanvragen met de 2.0 vanaf het moment dat ie er is? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
3000 982 Geplaatst: 29 september 2015 Delen Geplaatst: 29 september 2015 Vandaag even kunnen meerijden met een 130 pk exemplaar. Vond het wel een super bakje eigenlijk. Totaal andere zithouding dan de Fiesta, meer benen vooruit en compleet andere 'omgeving'. Zalig cruisen en leuk om de rwd te voelen 'duwen'. Over de motor kan ik nie niet echt uitspreken want heb zelf niet gereden en de eigenaar is niet echt in toeren geweest. Klonk wel goed. Binnen enkele jaren eens de tweedehandsmarkt bekijken denk ik Damn ik wou dat ik kon schrijven zoals @@gTa, mijn stukje tekst komt echt niet overeen met hoe leuk ik het vond tijdens m'n kwartiertje in de auto :-) 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
flupke73 9.437 Geplaatst: 16 oktober 2015 Delen Geplaatst: 16 oktober 2015 ook hier, dankzij @@Mazdastruction, een ritje met de 1.5 kunnen doen net als hierboven: - lekker sturen/schakelen en als ge 't pedaal vloert gaat dat goed vooruit - mooi, je zit goed, de kap is superhandig, de koffer is "bruikbaar" kwa volume het gevoel van ver naar achter te zitten en de welvingen van de voorvleugels vond ik leuk cabriogevoel was "gewoon", niet zoals een ouderwetse Roadster; voorruit dun&ver genoeg voor je maar ook niet dat de ruit echt "boven" je hoofd zit 'k vond het even goed als in een boxster maar ik ben verwend en miste wat vermogen onderin mss dat de 2.0 kan bekoren maar 'k blijf een 6cyl-fanaat 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
toere 14.670 Geplaatst: 16 oktober 2015 Delen Geplaatst: 16 oktober 2015 Ik nog altijd geen testrit gedaan. Vrees ook dat ik wat ga ontgoocheld zijn kwa power. En +1j wachttijd voor de 2.0i sport is echt dik overdreven. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
flupke73 9.437 Geplaatst: 16 oktober 2015 Delen Geplaatst: 16 oktober 2015 imho zitten die "gewone" zetels even goed en is de meerprijs voor de recaro's (ook al zullen die net wat sportiever zitten/aanvoelen(speen:D)/mooier...) vind ik er over, is 10% extra!!! dan liever de spoiler-lipjes als je eerlijk bent is die 1,5 voor de huidige verkeerssituatie al voldoende ok, op de Simplon en kwa stoplichtsprintens kom je tekort in Schotland of op Corsica zou die al voldoende zijn 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
toere 14.670 Geplaatst: 16 oktober 2015 Delen Geplaatst: 16 oktober 2015 Maar is het enkel als je de Recaro's wil dat die lange wachttijd er is, of zitten die Recaro's standaard op de 2.0 benzine dus zowieso de lange wachttijd als je de 2.0 wil? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tiep 3.094 Geplaatst: 16 oktober 2015 Delen Geplaatst: 16 oktober 2015 Recaro kan de bestellingen niet volgen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Davy_ 1.514 Geplaatst: 16 oktober 2015 Delen Geplaatst: 16 oktober 2015 Recaro's zitten standaard op de Sport. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
toere 14.670 Geplaatst: 16 oktober 2015 Delen Geplaatst: 16 oktober 2015 Ik zou het niet kunnen dan, nu 1 bestellen en meer dan een jaar wachten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stancke 4.022 Geplaatst: 28 oktober 2015 Delen Geplaatst: 28 oktober 2015 https://youtu.be/oFzF8hccRHQ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gert-Jan 416 Geplaatst: 10 november 2015 Delen Geplaatst: 10 november 2015 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mrbbs 2.162 Geplaatst: 22 januari 2016 Delen Geplaatst: 22 januari 2016 Korte review van testrit met de MX-5 ND, heb geen tijd gehad om nog even te herlezen / herschikken, dus don't blame me voor enige onsamenhangendheid (als dat al een goed woord is).Vandaag onverwacht een uitgebreidde toer kunnen doen met de MX-5 2.0 SportGisterenavond laat kreeg ik een telefoontje dat de dealer in mijn buurt een 2.0l sport had weten te versieren en dat ik er mee kon gaan rijden. Ik kreeg hem voor 2 uur mee, voldoende dus om eerste goede indruk te hebben.Plaats genomen in de wagen, eerst wat opviel was dat het stuurwiel niet in de diepte verstelbaar is en dat de Recaro stoelen zeer ongemakkelijk zitten. Ik kon er maar geen goede zit in vinden, zowel het zitstuk of de lendensteun zaten mij te krap. De standaard stoelen zitten veel beter. Ook de knie ruimte is voor mij iets te beneden, maar wellicht is dat probleem opgelost wanneer je dan bv Recaro Pole Position erin zou zetten. Wat meteen zou zorgen voor een extra gewichtsbesparing maar vooral een lagere zit én dus meer ruimte.Eens iet-wat goed geïnstalleerd, kapje open, bere-muts aan en weg zijn we. Daar ik in de streek van de dealer nauwelijks mijn weg wist, meteen beslist om de baantjes bij mij in de buurt op te zoeken.Tevens liet de rit naar mijn streek toe om de wagen wat te leren kennen. Het viel mij op hoe comfortabel de wagen verder was: weinig windruis of turbulenties, een excellente verwarming en dito zetelverwarming en een vrij goede hifi installatie.Op autosnelweg is er ook heel goed mee te rijden, je doet vlotjes 130 in zijn 6 zonder enig ongemakken. Zelfs bij temperaturen rond het vriespunt is dat helemaal geen probleem. Dankzij de excellente heaters: mijn laarzen smolten bijna weg in de voetruimte, en ik moest al gauw de heater wat minder zetten want het kwam wel heel erg warm aan mijn handen. De ventilatieroosters zijn trouwens perfect te plaatsen zodat je handen steeds warm hebben.Op weg werd al snel duidelijk dat de 2.0 serieus wat longinhoud heeft, vanaf laag in toeren heb je veel koppel (zeker in vgl met de gt86), alleen valt hij letterlijk dood aan 6.5k. Maar dat hoeft geen probleem te zijn want hij is zat snel.Eénmaal op de binnenbaantjes viel mij onmiddellijk op dat hij initieel een pak meer onderstuur heeft dan de GT86, De wagen was uitgerust met Bridgestone Potenza S001 rubber. De koude omstandigheden zullen het er niet makkelijker op hebben gemaakt, al heeft de GT86 daar dan veel minder last van, en boezemt dan ook meer vertrouwen bij turn-in. Wanneer je dan vervolgens dynamisch gaat rijden en gaat spelen met as-wissels merk je ook dat de onder of overstuur minder progressief is dan de GT86. Het is net wat moeilijk op te vangen of te corrigeren. Het viel mij wel meteen op dat de Bilstein ophanging op de 2.0l sport een stuk minder overhelt dan de standaard fietspompen op de 1.5l. Ook bij het remmen was de duik naar voor een stuk minder.Versnellingsbak is verder perfect, en een stuk preciezer en fijner als die in de GT86. Zo zou elke bak moeten zijn, ook de spreiding is gewoon goed. Niet super kort, maar dat hoeft ook niet met een lichtgewicht auto én een koppelrijke motor.Plaatsing van de handrem is wel wat awkward. Die zit rechts van de schakelpook, zelf had ik die liever links gezien zoals in de GT86. Als je blind de handrem opzoekt zat ik er in het begin vaak naast, maar zoals alles zal zoiets ook wel wennen. Enige is dat je net iets teveel / te-ver de "controle-organen" moet verlaten om er even aan te trekken.Bij het remmen voel je het meest dat je met een licht-gewicht onderweg bent, al is de ABS wel vrij gevoelig afgesteld en gaat hij vrij snel in ABS. Wanneer je vervolgens ook wat probeert te driften merk je dat het sper héél goed zijn werk doet, ook donuts zijn geen probleem. Fantastisch daarbij is dat je auto omdat je haast buiten zit, heel goed kunt plaatsen. Een weg van 3m breed is dan ook voldoende om enkele donuts achter mekaar te doen. Je doet het elke keer opnieuw.En daarmee heb ik meteen de grote overtuiger voor de MX-5 genoemd: hij is licht, klein en wendbaar. Die laatste zijn absoluut het gevolg omdat je met de kap open zo goed als buiten zit en een perfect overzicht hebt. Ook het open rijden is voor mij fan-tas-tisch! Na vandaag weet ik 99% zeker dat er hier ooit een ND komt... wat een ervaring! 6 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BWS 2.858 Geplaatst: 22 januari 2016 Delen Geplaatst: 22 januari 2016 St Niklaas? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
toere 14.670 Geplaatst: 22 januari 2016 Delen Geplaatst: 22 januari 2016 Knap verslag, jammer van nu toch ook al te lange wachttijden als je 1 bestelt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mrbbs 2.162 Geplaatst: 22 januari 2016 Delen Geplaatst: 22 januari 2016 Als je nu bestelt heb je er één in juni. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
toere 14.670 Geplaatst: 22 januari 2016 Delen Geplaatst: 22 januari 2016 Als je nu bestelt heb je er één in juni. Ik kon door omstandigheden zolang niet wachten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
3000 982 Geplaatst: 24 februari 2016 Delen Geplaatst: 24 februari 2016 Bovenste is wel behoorlijk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
flupke73 9.437 Geplaatst: 23 maart 2016 Delen Geplaatst: 23 maart 2016 knap en ik zou toch ferm twijfelen tussen deze of de "echte" http://www.worldcarfans.com/1160323105400/mazda-mx-5-rf-arrives-in-new-york-with-retractable/lowphotos Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kakker Scheef 2.512 Geplaatst: 23 maart 2016 Auteur Delen Geplaatst: 23 maart 2016 Meer Opel GT dan de Opel GT Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kakker Scheef 2.512 Geplaatst: 30 juli 2016 Auteur Delen Geplaatst: 30 juli 2016 Ondertussen heb ik met zowel de 1.5 als met de 2.0 gereden en waar ik nog onder de indruk was van de soepelheid van het blok van de 1.5 ben ik echt weggeblazen door de 2.0. In het dagelijks verkeer heb ik echt maar 1 versnelling nodig en dat is derde. Je kan er zelfs comfortabel mee vertrekken zonder door te hebben dat je in derde stond als je wil. Handling is in beide wagens subliem maar met de 2.0 is het zoveel makkelijker om er echt hard mee te gaan. Gooi- en smijtwerk is sowieso mijn rijstijl niet maar ik heb de 2.0 geen enkele keer zijn kont weten zetten terwijl dat in de 1.5 wel eens voorviel. Voor mij is het dus duidelijk de 2.0 die mijn voorkeur wegdraagt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
flupke73 9.437 Geplaatst: 30 juli 2016 Delen Geplaatst: 30 juli 2016 moetekUnegoeieprijsmaken? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kakker Scheef 2.512 Geplaatst: 30 juli 2016 Auteur Delen Geplaatst: 30 juli 2016 12 minuten geleden zei flupke73: moetekUnegoeieprijsmaken? Graagalstnentweeliterisendestickersernogafgaan 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
flupke73 9.437 Geplaatst: 30 juli 2016 Delen Geplaatst: 30 juli 2016 damoelukken zit alleen nog op de tankdop en de poep pm maar als ge nog eens wilt rijden 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kakker Scheef 2.512 Geplaatst: 30 augustus 2016 Auteur Delen Geplaatst: 30 augustus 2016 Kan ik nog eens rijden? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.