Ga naar inhoud

2015 Mazda MX5/Miata


Kakker Scheef

Aanbevolen berichten

Daarnet een testrit gemaakt met de ND, de 1.5. 

 

Wattafok seg.

 

Helemaal wild van :o:inlove:

 

Bromt lekker bij koudstart, heeft een vrij stille soundtrack in de cockpit met het dak dicht, de kist hangt goed kort aan het gas, heeft een zalige zitpositie en goede zetels, rijdt behoorlijk comfortabel, heeft een fantastisch direct-op-de-boite schakelgevoel, is lekker agile en speels en het Bose soundsystem ging hard.

 

Kortom, het gevoel dat ik écht had : Mijn NA maar dan een volledige nieuwe en moderne versie. Nu ook wel benieuwd naar de 2.0 met de Recaro's en de sportophanging. De testritten daarmee zijn zodanig populair dat als je 'm gaat rijden in Willebroek je maar een halfuur de tijd hebt :lol: Valt ook wat tegen.

 

Oh well. Ik wil echt een weekendje met de ND. Helemaal verkocht.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag me af hoe traag die zou aanvoelen in vergelijking met mijn Fiesta. Maar 't is nu ook niet dat ik die 182pk ganse dagen gebruik, verre van.

Sowieso een grote kanshebber voor m'n volgende auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

T gaat om de bochten makker.

Weet ik weet ik ;) maar je leest in sommige reviews dat de 1.5 echt 'gutless' is. 't Is allemaal relatief natuurlijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan ga je denk ik max een halfuurtje kunnen rijden denk ik @@Thebiemerke, al hoop ik natuurlijk dat je er langer mee op schok mag :) Benieuwd naar je bevindingen dan, dus post ze zeker hier!

Ze hebben mij beloofd bij Antwerp Automotive dat ik hem anderhalf uur mee krijg :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik had vorige week een testrit met de nieuwe MX5 staan en heb het moeten afbellen. Ik ga er volgende week eens mijn werk van maken [emoji41]

Liefst zou ik ze natuurlijk alle 2 eens testen. Volgens de Mazda dealer is de 1.5 benzine meer dan voldoende voor deze auto.

Ik geloof hem niet [emoji51]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder sper is dat no-go

Met sper kost dat toch wel wat duiten

Oftewel: uitzoeken om een sper in de 1.5 te krijgen

In zo'n lichte auto met zo weinig vermogen is dat nog nog wel te doen zonder sper... Zeker qua openbare-weg-fun.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder sper is dat no-go

Met sper kost dat toch wel wat duiten

Oftewel: uitzoeken om een sper in de 1.5 te krijgen

Zit er geen sper in de 2.0 ? Of heb ik dat verkeerd gehoord?
Link naar reactie
Delen op andere sites

In zo'n lichte auto met zo weinig vermogen is dat nog nog wel te doen zonder sper... Zeker qua openbare-weg-fun.

zoiets koop je toch - boven alles - om in de sneeuw te gaan spelen ;)

 

sper idd in de 2.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand een idee hoe dat zit met die twee soorten daken? Gewoon en met extra isolatie ofzo?

Staat in Car Magazine deze maand in dat donkergrijs, echt super :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat in Car Magazine deze maand in dat donkergrijs, echt super :inlove:

Hmmm ik zou het liefst rood exterieur natuurlijk, maar mijn madam wil geen rode meer. Liefst zou ze dat donkergrijs.

Dus komt er geen he [emoji14]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat weggetje ken ik, leidt naar nergens! Die van BMW Bornem komen er ook vaak ^_^ Hoe beviel het en hoelang ben je er mee op pad geweest @@Thebiemerke?

Goed opgemerkt Tiep :)

Ik was aangenaam verrast van 1.5 en de wagen in zijn geheel.

Interieur ziet er top uit en is zeer degelijk afgewerkt.

Qua rijden is het heerlijk hoe lichtvoetig hij is maar was ik teleurgesteld dat het stuur zo licht was. Mocht imo iets communicatiever zijn.

Ivm het stuur vond ik ook geen ideale zitpositie dankzij het stuur dat niet in de diepte instelbaar was.

Over het algemeen aangenaam verrast en zeker een kanshebber binnen x-aantal jaar als tweedehands :) 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid