Ga naar inhoud

Circuit rijden, hoe en wat


Jokke_vlo

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, Denniske zei:

Ik waarschijnlijk, om te fotograferen. Kom je rijden? 

Normaal gezien wel, maar zou mijn eerste circuitervaring zijn en een copiloot die de lijnen wat kent, zou wel handig zijn 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, vince522 zei:

Normaal gezien wel, maar zou mijn eerste circuitervaring zijn en een copiloot die de lijnen wat kent, zou wel handig zijn 😁

Dennis kent geen lijnen, alleen maar hoeken 😉

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, vince522 zei:

Normaal gezien wel, maar zou mijn eerste circuitervaring zijn en een copiloot die de lijnen wat kent, zou wel handig zijn 😁

Met de M340i? 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, vince522 zei:

Jawel, de idee is wel om nog naar huis te kunnen rijden ook 😁

Oei, en dat met een BMW. Wordt moeilijk! :D

Nee, welke uren heb je geboekt? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, vince522 zei:

Jawel, de idee is wel om nog naar huis te kunnen rijden ook 😁

Sorry maar met een standaard BMW heb je op Zolder niets te zoeken. Na 3 ronden zijn je remmen aan het koken.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, ni neuten. Gewoon niet te veel rondjes na mekaar rijden en voldoende cool-down inlassen. Remmen zullen het inderdaad zwaar hebben maar om nu te zeggen dat het niet kan... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minutes ago, Denniske said:

Ach, ni neuten. Gewoon niet te veel rondjes na mekaar rijden en voldoende cool-down inlassen. Remmen zullen het inderdaad zwaar hebben maar om nu te zeggen dat het niet kan... 

Weet gij hoeveel dat spel weegt? :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, Denniske zei:

Ach, ni neuten. Gewoon niet te veel rondjes na mekaar rijden en voldoende cool-down inlassen. Remmen zullen het inderdaad zwaar hebben maar om nu te zeggen dat het niet kan... 

Met mijn E63AMG destijds haalde ik maar 3 rondjes Zolder voor het spel aan het koken was, en dan had ik al andere remolie..... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een eerste circuit ervaring, dat gaat nog niet aan fuel-tempo zijn gok ik, dus die remmen zullen wel voldoen mits voldoende cooldown toch? Of is het echt zo sipjes bij BMW vandaag de dag :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al heel wat "eerste" circuitervaringen gezien waar de remmen MEER afzien dan bij een fuel-tempo rijder. 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, PJH said:

Een eerste circuit ervaring, dat gaat nog niet aan fuel-tempo zijn gok ik, dus die remmen zullen wel voldoen mits voldoende cooldown toch? Of is het echt zo sipjes bij BMW vandaag de dag :D

Tragere piloten doen hun remmen veel harder afzien omdat ze vroeger en langer remmen.

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, vince522 zei:

Weg sfeer :noparty:

Remblokken en schijven vervangen is ook eens leuk om zelf te doen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, PJH zei:

Je zult moeten een GT2RS MR kopen vrees ik

Ik weet anders nog wel een verkommerede slecht gelakte Exige staan.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, dat zit erop, een dagje funcup op Mettet. Het was zonnig en dat scheelt want die funcup kan weleen uitdagibg zijn in de refen. Die dagen liggen wat te ver uiteen om goed progressie te maken maar het gaat wel. Dat herontdekken gaat snel genoeg. Blijkbaar draai ik nu rondjes in de 1:18 wat niet indrukwekkend is maar ook niet schaamtelijk. Ik heb in een biplace gereden ,eerst alleen want de coach was ziek maar dan hebben ze nog iemand gevonden. Volgende keer zal ik wel in de 1:17 rijden.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen schade gezien maar wel drie keer een tete a queue ontweken vlak voor mij. En iemand in de groep tijdt altijd zijn cardan in frut. Wat moet ge daar voor doen. Niet dat ie veel sneller ronddraide in zijn monoplace.  wel gewend aan autos met veel vermogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
On 10/27/2022 at 6:32 PM, Le Capri Mauve said:

En iemand in de groep tijdt altijd zijn cardan in frut. Wat moet ge daar voor doen. Niet dat ie veel sneller ronddraide in zijn monoplace.  wel gewend aan autos met veel vermogen.

Dan zijn het of versleten cardans, of je mishandelt ze over de curbs. Maar ik stel me wel de vraag hoe je dat doet in Mettet. Misschien door constant die buitenste curb gans af te rijden na de doordraaier naar links daar beneden? 

Ik heb het nog nooit meegemaakt daar en ik heb daar toch al serieus wat rondes gedraaid.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De GPdays kalender voor komend jaar;

-30/3 Spa 

-31/3 Mettet

-11/4 Zandvoort 

-21/4 Bilster Berg

-19/5 Salzburgring 

-23/6 Bilster Berg

-7/7 Mettet

-3/9 Bilster Berg 

-13/10 Mettet 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid