Ga naar inhoud

Circuit rijden, hoe en wat


Jokke_vlo

Aanbevolen berichten

32 minuten geleden, ir_fuel zei:

Foute info @Maxime S

Het is op 28 april op Mettet te doen dit jaar, als je een Fun Cup wilt testen.

Op de site van VW FunCup is er enkel sprake van 27/03 of ik kijk er naast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, vince522 said:

Op de site van VW FunCup is er enkel sprake van 27/03 of ik kijk er naast.

Dat is foute info van vorig jaar.

 Ik heb net telefoon gehad van de Belgian VW Club.

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, ir_fuel zei:

Foute info @Maxime S

Het is op 28 april op Mettet te doen dit jaar, als je een Fun Cup wilt testen.

Jip! Wil ik zeker eens doen.

Datum past alleszins nog (voorlopig).

Waar schrijf ik in? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Maxime S said:

Jip! Wil ik zeker eens doen.

Datum past alleszins nog (voorlopig).

Waar schrijf ik in? 

Mail eens naar:  info@belgianvwclub.be

 

 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9/3/2022 om 12:10, ir_fuel zei:

Mail eens naar:  info@belgianvwclub.be

 

 

Op een snel antwoord moet je blijkbaar niet rekenen...? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Maxime S zei:

Op een snel antwoord moet je blijkbaar niet rekenen...? 

https://www.racb-experience.com/driving_day_mettet-553.html

17/03 en 21/04 dus

Quote

Dit jaar organiseert RACB tot vijfmaal toe de Driving Days in Mettet. De volgende afspraak ligt vast op donderdag 17 maart, enkele dagen voor de eerste wedstrijd van het seizoen van de VW Fun Cup powered by Hankook. Het gaat om een testdag die de hele dag duurt: van 10 uur tot 13 uur en van 14 uur tot 17 uur.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, Maxime S zei:

Thanks. had ik ook gevonden. Maar ik had dus gemaild specifiek met de vragen voor Funcup maar wacht nog op antwoord!

 

Idem hier 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Maxime S zei:

Thanks. had ik ook gevonden. Maar ik had dus gemaild specifiek met de vragen voor Funcup maar wacht nog op antwoord!

Gewoon bij een team boeken, zal sneller gaan.

Vandaag zijn er kennissen aan het rijden op Zolder via AC Motorsport.

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, dragonfly zei:

Gewoon bij een team boeken, zal sneller gaan.

Vandaag zijn er kennissen aan het rijden op Zolder via AC Motorsport.

Ik ben een leek in circuit. Ken dus weinig teams, laat staan teams die een auto verhuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Maxime S said:

Thanks. had ik ook gevonden. Maar ik had dus gemaild specifiek met de vragen voor Funcup maar wacht nog op antwoord!

 

Dat is een gewone trackday. Gaat over iets anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dat is een gewone trackday. Gaat over iets anders.

Maw... ik wacht dus best nog op antwoord. (in de hoop dat dat er komt)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minutes ago, Maxime S said:

Maw... ik wacht dus best nog op antwoord. (in de hoop dat dat er komt)

 

Ja ik ging daar ook nog een mail over krijgen. Nog niks gehoord. Als Fun Cup eigenaar kan je ook je auto inschrijven om te gaan rijden, maar dat gaat ook nog niet 😄 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, dragonfly zei:

Gewoon bij een team boeken, zal sneller gaan.

Vandaag zijn er kennissen aan het rijden op Zolder via AC Motorsport.

Hebben we vandaag gedaan met 4 man.

wagen was top in orde bij AC motorsport, sympathieke eigenaar.

Enkel is het vrij duur geworden om te doen.  Met 4 komt het op 750€ pp en alles bij elkaar 1 uur achter het stuur gezeten de man.

was op een skylimit trackday.

A2544E19-A6A4-4773-A8E7-F0424ED4A1A6.jpeg

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Op 16/3/2022 om 12:12, ir_fuel zei:

Ja ik ging daar ook nog een mail over krijgen. Nog niks gehoord. Als Fun Cup eigenaar kan je ook je auto inschrijven om te gaan rijden, maar dat gaat ook nog niet 😄 

Die mannen reageren gewoon niet op de mailadres... 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dit topic toevallig gisteren gelezen, mailtje gestuurd en zal er donderdag ook zijn. 2 personen waren afgehaakt, dus nog 1 plaatsje beschikbaar naast mij en nog iemand ^^

Bedoeling is toch om wat ervaring op te doen en tips te krijgen van de coach. Doe af en toe wat trackdays, maar merk op dat ik te voorzichtig ben. Hier destijds nog met den Mazda Mx5, ondertussen wel geswapped voor een Lotus Elise.
 

 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26/4/2022 om 17:28, Scifo83 zei:

Dit topic toevallig gisteren gelezen, mailtje gestuurd en zal er donderdag ook zijn. 2 personen waren afgehaakt, dus nog 1 plaatsje beschikbaar naast mij en nog iemand ^^

Bedoeling is toch om wat ervaring op te doen en tips te krijgen van de coach. Doe af en toe wat trackdays, maar merk op dat ik te voorzichtig ben. Hier destijds nog met den Mazda Mx5, ondertussen wel geswapped voor een Lotus Elise.
 

 

Bij deze dus een aangename kennismaking! 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Maxime S zei:

Bij deze dus een aangename kennismaking! 🙂 

Haha, was echt een leuk dagske. Kheb wel wat foto’s en filmkes die ik hier morgen ofzo es zal delen.

 

De coach zal ook wel tevreden geweest zijn. Beiden 1’17’s gereden 😅 Zelf moest em ook moeite doen voor zijn 1’15 😛

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 hours ago, Scifo83 said:

Haha, was echt een leuk dagske. Kheb wel wat foto’s en filmkes die ik hier morgen ofzo es zal delen.

 

De coach zal ook wel tevreden geweest zijn. Beiden 1’17’s gereden 😅Zelf moest em ook moeite doen voor zijn 1’15 😛

Rijd gij ze dan eens 😛 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kort verslagje van de VW Funcup Test & Discovery Days 28/04/2022

 

Op het laatste moment deelgenomen aan dit event. Bij aankomst vrijwel goed begeleid aan het onthaal, zeer snel alle kledij opgepikt en ontbijtje meegepikt en wat van het uitzicht genoten op deze zonnige dag.

spacer.png

Daarna volgende de briefing. Zeer goede uitleg van de spreker, je voelt al direct aan dat deze mensen weten waarover ze spreken. Daarna vrij snel naar de wagen gegaan en kennisgemaakt met de coach en bijrijder Maxime 😉 Wel stiekem blij toen ik hoorde dat we enkel met ons 2 de wagen deelden, meer rijtijd = meer fun 😛 (ik denk zelfs dat een 3de persoon net teveel zou geweest zijn). De wagen was een VW Kever 2 liter audi TFSI(?) motor met 170pk, RWD, geen stuurbekrachtiging, geen ABS, geen TC met sequentieel versnellingsbak (schakelen met flippers)

spacer.png

 

Rond 10u begon de 3 uur durende sessie (10u-13u), in het begin is alles nog wat wennen. Veel input van de coach kwa rijlijnen, remmen, insturen. Op een gegeven moment dacht ik nog van gast blijf van mijn stuur 😛 Maar uiteindelijk kwam toch het inzicht hoe dit circuit te rijden wat uiteindelijk toch mijn doel was om aan dit event deel te nemen.

Naarmate de dag vordert neemt natuurlijk het vertrouwen toe (of overmoed). Later remmen, meer snelheid door de bochten. Op een gegeven moment brak de achterkant ook uit in de hairpin, bijna full lock in de tegengestelde richting om de wagen in de juiste richting te houden haha. Ik denk ook wel dat de coach voelde dat Maxime en ik wel aan een stuur kunnen draaien. Focus werd al verlegd naar hoe andere deelnemers in te halen. Hij zei toch vooral zo kort mogelijk bij de achterligger te rijden en dan de pass op te zetten. Vooral die flat out bocht op het einde veel passes gedaan. Toch een opmerking dat het kwa verkeer best meeviel. Amper max 15 wagens ofzo op de baan, mss zelfs minder?

 

Als conclusie wil ik toch meedelen dat dit een zeer leuk dagje was en zeker een aanrader indien je als beginnende of als "ervaren" rijder toch nog iets wil bijleren. Zeker bepaalde inzichten kunnen toch een ander beeld vormen dat het anders kan dan je eigenlijk eerst dacht.

 

Afsluitende foto:

spacer.png

aangepast door Scifo83
  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid