Ga naar inhoud

Circuit rijden, hoe en wat


Jokke_vlo

Aanbevolen berichten

4 minutes ago, Jules_W said:

Vrienden, ik heb vant weekend zo een korte initiatie circuitrijden gekregen van 20 min. Heel interessant voor een leek als mezelf. Zijn er organisaties die jullie kunnen aanbevelen waar dat uitgebreid te volgen is? Evt gekoppeld aan een aantal rondjes oid. Ik dacht dat skylimit events zulke zaken organiseert? 

28 oktober, Mettet. VW Fun Cup Discovery Day.

500 euro, je krijgt er begeleiding, mag met een biplace vlammen (zonder kegeltjes op de piste 😛 ), pak, helm, handschoenen, eten, alles wordt voorzien.

En ik kan goeiendag komen zeggen want ik ben er ook (dat alleen is al 150 euro waard!)

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ir_fuel zei:

28 oktober, Mettet. VW Fun Cup Discovery Day.

500 euro, je krijgt er begeleiding, mag met een biplace vlammen (zonder kegeltjes op de piste 😛 ), pak, helm, handschoenenm, eten, alles wordt voorzien.

En ik kan goeiendag komen zeggen want ik ben er ook (dat alleen is al 150 euro waard!)

Ik heb gezien dat je het hier al postte, dat is eigenlijk exact wat ik zoek maar de 28e zitten we midden in een verhuis. Dat krijg ik thuis niet verkocht 😄 Op een latere datum met veel plezier! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, ir_fuel zei:

28 oktober, Mettet. VW Fun Cup Discovery Day.

500 euro, je krijgt er begeleiding, mag met een biplace vlammen (zonder kegeltjes op de piste 😛 ), pak, helm, handschoenen, eten, alles wordt voorzien.

En ik kan goeiendag komen zeggen want ik ben er ook (dat alleen is al 150 euro waard!)

Da's rechtsgestuurd he? Heb meegedaan met een wedstrijd voor zo een plekske die 28e, maar valt eigenlijk ook zeer goed mee van prijs, 350 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minutes ago, Lotuzzz said:

Da's rechtsgestuurd he?

Klopt. Maar dat maakt eigenlijk niks uit want je schakelt toch met flippers in dat ding, en breed is het niet :D  Is enkel zo gegroeid omdat de stick voor de sequentiele in de monoplace rechts aan de kooi vast zit, dus was het veel simpeler de biplace RHD te maken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, ir_fuel zei:

Klopt. Maar dat maakt eigenlijk niks uit want je schakelt toch met flippers in dat ding, en breed is het niet :D  Is enkel zo gegroeid omdat de stick voor de sequentiele in de monoplace rechts aan de kooi vast zit, dus was het veel simpeler de biplace RHD te maken.

 

Ah ja da's flipperen. Heb al eens zo'n 20 min. initiatie gedaan met een Britse MX-5 cup en dat was echt H-shifter links. Ging ook wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ir_fuel zei:

In april zal er nog wel een zijn.

Ik garandeer u dat dat veel intenser gaat zijn met zijn 175pk dan met die 992 GT3 waar ge mee gereden hebt :) 

Dat geloof ik graag 😄 met die GT3 mogen rijden was waanzin, maar eerder door de auto en het feit dat ik met zulk kapitaal mijn goesting mocht doen. Ik ging daar nu geen tijden mee proberen te rijden. Het fijnste aan die dag vond ik de initiatie en de tips die ik van de prof piloot kreeg. Ik dacht oprecht dat ik goed aan een stuur kon draaien maar ik moet daar op terugkomen. Ik heb nog een berg te leren, met wat voor auto ik dat leer vind ik minder belangrijk. Denk zelfs dat zo een funcup al redelijk overkill is om te starten 😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Jules_W zei:

Ik dacht oprecht dat ik goed aan een stuur kon draaien 

Heb net altijd een grote dosis argwaan bij mensen die dat zeggen 😅

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Jokke_vlo zei:

Elke man wordt toch zo geboren? 

Dat is het hem net, hoe meer ervaring je hebt, hoe minder 'praat' toch? En ik ben dan nog maar enkel 4 keer naar de Welcome karting geweest in Machelen 😏 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Absoluut waar. Eens je echt begint met competitie en je je eens mag bewijzen, verschrompelt je mannelijke ego richting erwt. En dan heb je de keuze, wegkijken en doen alsof of de uitdaging om het te leren aangaan, wetende dat er altijd betere en snellere zullen zijn. 

De beste manier is een snelle EV kopen "voor aan de lichten", dan kan je je ego hoog houden aan den toog :D 

Jij hebt nu echt wel talent he, dat is een feit. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Absoluut waar. Eens je echt begint met competitie en je je eens mag bewijzen, verschrompelt je mannelijke ego richting erwt. En dan heb je de keuze, wegkijken en doen alsof of de uitdaging om het te leren aangaan, wetende dat er altijd betere en snellere zullen zijn. 

De beste manier is een snelle EV kopen "voor aan de lichten", dan kan je je ego hoog houden aan den toog :D 

Jij hebt nu echt wel talent he, dat is een feit. 

Hahahah vooral van kindsaf vele uren races gekeken en meegereden met piloten in Zolder, maar ik heb voornamelijk talent in theorie vrees ik :D

Sinds die keer dat ik op een forumkarting eens de allertraagste was heb ik me wel herpakt, zo richting niveau 'winnen van bedrijfsuitjes'. Blij mee :D

Maar qua zelf circuitrijden... Zeer zeer zeer weinig ervaring/ambitie

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Jokke_vlo said:

Absoluut waar. Eens je echt begint met competitie en je je eens mag bewijzen, verschrompelt je mannelijke ego richting erwt. En dan heb je de keuze, wegkijken en doen alsof of de uitdaging om het te leren aangaan, wetende dat er altijd betere en snellere zullen zijn. 

Tssss.... jij zou het toch beter moeten weten na al die jaren? 😛 

Optie 3: je inschrijven in een multiclass competitie in een klasse met maximaal 3 deelnemers. Dan kan je na elke race pronken met je podiumplaats.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Jules_W said:

Dat geloof ik graag 😄 met die GT3 mogen rijden was waanzin, maar eerder door de auto en het feit dat ik met zulk kapitaal mijn goesting mocht doen. Ik ging daar nu geen tijden mee proberen te rijden. Het fijnste aan die dag vond ik de initiatie en de tips die ik van de prof piloot kreeg. Ik dacht oprecht dat ik goed aan een stuur kon draaien maar ik moet daar op terugkomen. Ik heb nog een berg te leren, met wat voor auto ik dat leer vind ik minder belangrijk. Denk zelfs dat zo een funcup al redelijk overkill is om te starten 😄

Het erge is dat je eigenlijk zeer weinig van de kwaliteiten van zo een 992 GT3 kan exploiteren op een circuit zoals Mettet, behalve de mechanische grip en de balans.

't is niet dat je het effect van die nieuwe vleugel gaat merken :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, ir_fuel zei:

Het erge is dat je eigenlijk zeer weinig van de kwaliteiten van zo een 992 GT3 kan exploiteren op een circuit zoals Mettet, behalve de mechanische grip en de balans.

't is niet dat je het effect van die nieuwe vleugel gaat merken :D 

En front wishbones dan!! Eindelijk het Fun Cup gevoel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Deze week een vervolgopleiding gevolgd, one-on-one met een ex-F1-piloot. 
Dinsdag begonnen met het opfrissen van de vorige sessie. Aangezien het al een tijdje geleden was, nam dat toch een groot deel van de dag in beslag. 
De focus lag voornamelijk op rem- en bochtentechniek.

Gisteren voort gewerkt op het circuit, met de focus op regulariteit, en ‘s namiddags begonnen met wet handling. Daarna de dag afgerond met slalomoefeningen en double lane change manoeuvres.

Vandaag stond volledig in het teken van wet handling. Eerst beginnen met het repetitieve. Opzet geslaagd, 3 rondes binnen 0.26s verschil te rijden.

Daarna lag de focus op wagenbeheersing, op en over de limiet gaan met de wagen.

Onnoemelijk veel bijgeleerd, nu een kwestie van het te onderhouden. 
En tegelijkertijd staan we ook weer met beide voeten stevig op de grond. Wat hij met dezelfde auto kon doen, daar gingen mijn ogen toch even van open.

Nu zie ik er wel tegen op om morgen 1000 km huiswaarts te rijden. 

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18/10/2021 om 12:06, ir_fuel zei:

In april zal er nog wel een zijn.

Laat je eens iets weten van zodra de datum gekend is?

Ik wil dat ook wel eens doen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid