Ga naar inhoud

Fototopic : je wagen & het tankstation


Soul

Aanbevolen berichten

Die waarden hoor ik meestal. Dat doet mij persoonlijk enorm de wenkbrouwen fronsen bij al die prietpraat over zuinige motoren.

Gisteren onze E36 nog getankt (320i) => 8,3 gemiddeld. En dan kan je genieten van een 6 cilinder en is dat ding bijna 20j oud...

Link naar reactie
Delen op andere sites

valt nog goed mee

Eerlijk gezegd vind ik dat pover. Maar soms is het heel moeilijk te vergelijken. De chauffeur speelt bvb een zeer grote rol, maar ook al die andere factoren. 

Ik stel alleen maar vast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb met die kist vrij veel autobaan gemaald en ook wel wat afstanden gedaan. Op zo'n moment is een diesel interessanter, zowel qua verbruik als range. Het leuke aan de benzine is dan weer dat die motor zeer leuk is, leuker dan een duf dieseltje imo. Maar ik vind dat dat verbruik zeker lager moet kunnen, hij is tenslotte ook geblazen. 

 

Wat ik niet begrijp is dat toen ik die kist ging ophalen, dat verbruik op 8,8l gemiddeld stond :o Dat is best veel. De vrouw die er mee rijdt/reed doet er denk ik geen grote afstanden mee. Geen idee hoe d'r rijgedrag is of wat de zwaarte van haar rechtervoet bedraagt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zijn grote afstanden?

Mijn madam rijdt er meestal mee en dat is 30km per rit ongeveer. Persoonlijk wil ik geen diesel voor die afstand. Benzine is veel te zalig (in dit geval)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 2 weken later...

Recht uit de showroom, 9 km op de teller.

 

68 l vloeistof getankt. De eerste tankbeurt van naar schatting 155 tankbeurten, goed voor naar schatting een kleine 10 000 l. Einddoel een goede drie jaar verder.

 

2015-04-08%2018.23.16.jpg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat echt zo een cliché. Zagen om een volle tank. Ik heb dat nog nooit gedaan. Da's zo nog een laatste keer knijpen in die citroen voor sommigen. Dat en voetmatjes :lol:. Maar soit, elk z'n idee daarover. M'n vaste dealer wil ik niet uitpersen, zolang ze mij niet het gevoel geven dat bij mij te doen. Let wel, ik kies m'n woorden bewust.

Deze haalde ik bovendien niet bij m'n vaste dealer op, maar in Oostende, wat verplicht was voor de leasingmaatschappij. En die wist al van in 't begin dat ik die kar daar ging ophalen en dat ze mij pas binnen drie jaar terugzien voor een opvolger. Inpakken en wegwezen, onderhoud bij m'n vaste dealer. Je kan dan zeggen "awel dan" maar als je van je baas een tankkaart krijgt zal ik zeker niet zagen om op die manier korting te krijgen :D

 

(sympathieke werknemer! :P )

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

:o Die moet ik nog eens in't echt zien! De tête-à-tête op't autosalon was veel te kort.

Looks :inlove:

Edit: De BMW volgooien met garage Vriesdonk in de achtergrond B)

Link naar reactie
Delen op andere sites

:o Die moet ik nog eens in't echt zien! De tête-à-tête op't autosalon was veel te kort.

Looks :inlove:

Altijd welkom. ;)

Edit: De BMW volgooien met garage Vriesdonk in de achtergrond B)

M'n vaste volgooiplaats.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat echt zo een cliché. Zagen om een volle tank. Ik heb dat nog nooit gedaan. Da's zo nog een laatste keer knijpen in die citroen voor sommigen. Dat en voetmatjes :lol:. Maar soit, elk z'n idee daarover. M'n vaste dealer wil ik niet uitpersen, zolang ze mij niet het gevoel geven dat bij mij te doen. Let wel, ik kies m'n woorden bewust.

Deze haalde ik bovendien niet bij m'n vaste dealer op, maar in Oostende, wat verplicht was voor de leasingmaatschappij. En die wist al van in 't begin dat ik die kar daar ging ophalen en dat ze mij pas binnen drie jaar terugzien voor een opvolger. Inpakken en wegwezen, onderhoud bij m'n vaste dealer. Je kan dan zeggen "awel dan" maar als je van je baas een tankkaart krijgt zal ik zeker niet zagen om op die manier korting te krijgen :D

 

(sympathieke werknemer! :P )

Gaat het toch niet om het laatste er uit te willen persen? Gewoon, je hebt dan eindelijk je wagen, mag je er eerst mee gaan tanken... Desnoods vragen ze 50euro meer, als die tank maar vol zit gewoon. Kan je hem direct warm rijden en matig gaan genieten.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat het toch niet om het laatste er uit te willen persen? Gewoon, je hebt dan eindelijk je wagen, mag je er eerst mee gaan tanken... Desnoods vragen ze 50euro meer, als die tank maar vol zit gewoon. Kan je hem direct warm rijden en matig gaan genieten.

Zo denk ik er ook over. Liever 650 euro korting + volle brandstoftank in plaats van 725 euro korting. Komt inderdaad op hetzelfde neer, maar psychologisch vind ik dat anders. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat het toch niet om het laatste er uit te willen persen? Gewoon, je hebt dan eindelijk je wagen, mag je er eerst mee gaan tanken... Desnoods vragen ze 50euro meer, als die tank maar vol zit gewoon. Kan je hem direct warm rijden en matig gaan genieten.

 

 

Zo denk ik er ook over. Liever 650 euro korting + volle brandstoftank in plaats van 725 euro korting. Komt inderdaad op hetzelfde neer, maar psychologisch vind ik dat anders. 

 

Tja. Ik begrijp jullie, maar ik heb daar nog nooit probleem mee gehad. Als ik van de garage naar huis rijd kom ik trouwens x tankstations tegen, dus nog niet eens een omweg.

En nogmaals, met een tankkaart op zak ben ik niks met een door de garage gevulde tank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Recht uit de showroom, 9 km op de teller.

 

68 l vloeistof getankt. De eerste tankbeurt van naar schatting 155 tankbeurten, goed voor naar schatting een kleine 10 000 l. Einddoel een goede drie jaar verder.

 

2015-04-08%2018.23.16.jpg

Mooie kar aan het enige juiste tankstation!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid