Ga naar inhoud

Fototopic : je wagen & het tankstation


Soul

Aanbevolen berichten

Yup en yup.

Probleem was niet dat ie niet los kwam, maar dat dat lijntje elke keer brak.

 

Met een caramelschijf is dat direct weg. Maar dan moet je nadien polieren of je ziet allemaal van die fijne krassen.

Al zou ik het zelf ook eerst met een haardroger/heatgun proberen alvorens er met zo'n schijf op te zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Moet ik het veranderen, of kan je er mee leven?

Ik kan er mee leven :D.

Voor een keer dat ik geen fouten maak wou ik er ook iemand op wijzen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

16l als je er normaal met rijd, dus bij de Lijn wss tegen de 40 aan.

Normaal rijden dus als ik er mee naar huis rij bijvoorberld is dat een goeie 25 op 100. Voor lijnritten zit ge der op. Met airco of brander vollenbak op tot 42 liter.

Let op de *mee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Das toch wel belachelijk veel hé...Ik rij momenteel Ronde Leuven met een DAF 45.220 en heb een gemiddeld verbruik van 21,5L/100km.

En dat is dan een deel autostrade, gewone wegen en stadsverkeer (Leuven Centrum). Dat een bus wat meer verbruikt is logisch, maar het dubbele??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Das toch wel belachelijk veel hé...Ik rij momenteel Ronde Leuven met een DAF 45.220 en heb een gemiddeld verbruik van 21,5L/100km.

En dat is dan een deel autostrade, gewone wegen en stadsverkeer (Leuven Centrum). Dat een bus wat meer verbruikt is logisch, maar het dubbele??

 

 

Jij moet dan ook niet om de 500 meter stoppen en terug vertrekken he :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht de lijn zijn uren aanpassen aan de tijd waarin we nu leven zou het dieselverbruik serieus dalen. Zeker hier in brussel

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij moet dan ook niet om de 500 meter stoppen en terug vertrekken he :)

 

 

het gaspedaal in die lijnbussen is toch een aan-uit knop?

Ik denk dat het inderdaad eerder het laatste is dan het eerste eigenlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gohja, zuinig rijden doen ze idd niet, maar ook geen ideale route en er zijn er met 4 traps automaat ook dacht ik?

Wel mooi van je ST TDCi. Ik haal 24 op Mouscroun - Parijs - Mouscroun met 2 klanten in Parijs en oplegger combo, 460pk. Nu een week distributie gedaan voor DSV. Zit voorlopig op 28,3. Max tot nu toe is, ondanks enkel autosnelweg en 1 klant op 750 km, 41,2l. Leeg weer trouwens :D lage cabine op een 4m remorque en 42ton in het op gaan. Wel veel hellingen.

Laagste 16l met een Scania P230, distributie en 19ton.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook maar een "kleine" camion hé, is maar MTM 11ton.

En de lading...tja...Dat is ook zo zwaar niet.

Ma vent, gij vervoert gebakken lucht en de motor is misschien 6 liter :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook maar een "kleine" camion hé, is maar MTM 11ton.

En de lading...tja...Dat is ook zo zwaar niet.

Met de 7,5ton 210pk haal ik 12l (wat wel zot is, gezien ik met een 3,5ton meubelbak ook op 12l zit, maar dan wel met een hoger gemiddelde), soms net er onder. 12 ton is 14l meestal. Moet ik eigenlijk al zot met doen om 22 te halen :D Maar onze ritten zijn niet echt te vergelijken.

Indertijd, dagdagelijks distributie met een CF 75.310 en dat was 22 a 28l. Kist was nooit leeg, eigenlijk altijd tegen de klok ook, al rij ik met de vrachtwagen bijna altijd zuinig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij ons is het ook steeds tegen de klok, het schema is zo strak dat de minste tegenslag meteen een vertraging met zich meebrengt.

Met andere woorden, ik kan nergens tijd meer inhalen omdat alles al zo getimed is. Vandaar ook dat we nu aan het bekijken zijn om vroeger te starten, zodat de marge wat groter is. Want winkels gaan ook steeds vroeger open hé.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gohja, zuinig rijden doen ze idd niet, maar ook geen ideale route en er zijn er met 4 traps automaat ook dacht ik?

Wel mooi van je ST TDCi. Ik haal 24 op Mouscroun - Parijs - Mouscroun met 2 klanten in Parijs en oplegger combo, 460pk. Nu een week distributie gedaan voor DSV. Zit voorlopig op 28,3. Max tot nu toe is, ondanks enkel autosnelweg en 1 klant op 750 km, 41,2l. Leeg weer trouwens :D lage cabine op een 4m remorque en 42ton in het op gaan. Wel veel hellingen.

Laagste 16l met een Scania P230, distributie en 19ton.

Idd allemaal 4-bak automaten. Wringerige straatjes, onmogelijk haalbare routes en tijdschemas en dan nog eens moeten vechten voor elke meter op de baan. Combineer dat met om de paar 100 meter een halte en mensendie voor 1 halte de bus nemen enge zit aan zon verbruik zonder moedwillig verspillend te rijden.

Heeft ook geen ecovitessen. Ik weet niet wat uw camion doet op de autostrade maar aan 95/100 km/h zitten stadsbussen aan iets meer dan 2000 toeren te draaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid