Ga naar inhoud

Porsche Cayman GT4


Gast

Aanbevolen berichten

Ik vind het nog steeds overstyled en het blijft "maar" een Cayman... Voor dat geld...

Dat is toch enkel in 't koppeke "maar een Cayman"?

Is het bij dit type wagen niet het rijden die vooral primeert?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het nog steeds overstyled en het blijft "maar" een Cayman... Voor dat geld...

 

"maar" een Cayman die een 997.2 GT3 wel het nakijken geeft op circuit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou mij geen hol kunnen schelen, 10x liever een "echte" 997 GT3 voor dat geld.

 

Een "echte" 997 GT3 is toch al ver die prijs voorbij op dit moment vrees ik :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een "echte" 997 GT3 is toch al ver die prijs voorbij op dit moment vrees ik :(

Als ik ads bekijk lijken mij die toch nog steeds sub 100k te zitten, dan nog zeker de effectieve verkoopprijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou mij geen hol kunnen schelen, 10x liever een "echte" 997 GT3 voor dat geld.

Misschien toch maar eens met beide rijden ! Kan je nooit van op de kantlijn zeggen imo. Ik was alvast enorm verrast door de Cayman.

Waar ik je wel kan begrijpen is het feit dat de auto zo mooi gebalanceerd is en zo een goed chassis heeft dat hij zeer makkelijk te rijden is en 50 pk te kort lijkt te hebben om hem dat tikje venijnig te maken.

De 997 boezemt meer respect in en vraagt een zeer goed aanvoelen. De Cayman is veel makkelijker snel te rijden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar ik je wel kan begrijpen is het feit dat de auto zo mooi gebalanceerd is en zo een goed chassis heeft dat hij zeer makkelijk te rijden is en 50 pk te kort lijkt te hebben om hem dat tikje venijnig te maken.

 

Volgens mij is dat bij de 991 GT3 ook zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, en ik denk dat zich dat nog wel anders manifesteert eens je richting grens gaat.

Dan is en blijft de Cayman een middenmotor-concept, die zeer makkelijk roteert rond een verticale as die ergens door de middenconsole loopt. En dus best snappy is.

Terwijl de 911 een auto blijft met een mooi percent gewicht achteraan en dat werkt, in zekere zin, stabiliserend. Z'n draaias zit ergens verder vooraan en je voelt z'n reacties iets vroeger in je kont.

Ik vond de 997 makkelijker te driften op zo'n handling-parcours dan een 987. Misschien valt dat niet meer te vertalen naar de 991/981 generatie, of naar de GT-reeksen ... maar de concepten zijn toch nog gelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het punt is volgens mij gasdosering. Hoe minder vermogen vs hoe beter het chassis, hoe lomper je kan stampen op die rechter pedaal zonder dat je in de fout kan gaan.

Ik schrok daar soms ook van, hoe hard en lomp je bv bij die 997 kon stampen in lage versnellingen in bepaalde situaties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid