Ga naar inhoud

Porsche Cayman GT4


Gast

Aanbevolen berichten

  • 1 maand later...
  • 3 weken later...
  • 2 weken later...
  • 3 weken later...
Gisteren mogen testen:

 

Heel kort: sublieme kar in vgl met de exige veel beter gebalanceerd. De voortrein pakt veel beter en stuurt messcherp en de power van achterin brengt de auto mooi in balans.

 

Rijdt toch helemaal anders dan een 911, eigenlijk beter omdat je voelt dat die "lompe" achterkant er niet zit.

 

Geniale wagen. Sound is knap maar wel minder dan de GTS. De kofferruimte van de Cayman is groter dan de 991, dat was even schrikken :)

 

Twee "minpuntjes":

- Ik vind de motor wat platjes (natuurlijk zijn we veel te veel gewoon ......) overkomen.

- Vering is (te) hard op slecht wegdek. 

 

Kar kan veel meer power aan en vraagt er ook naar. 

Mede hierdoor durf je wel het kot volledig open trekken zonder zweethandjes of zo.

 

Puur als rijder mis ik dat dan weer, dat beetje zweethandjes gevoel op de openbare weg. Weer een auto die veel te goed is :) bij wijze van spreken want op zich geeft dat ook een soort genot/respect.

 

Ben razend benieuwd naar het track gevoel eigenlijk wanneer je hem echt eens kan gebruiken waarvoor hij gebouwd is.

 

De wagen heeft een beter chassis dan een 997 en zal daarom op circuit beter zijn in het bochtenwerk, maar hij mist wat vinnigheid. 

 

@@Alexanderr : ik post de comment niet op facebook omdat het de auto van een vriend is en daar liever de kritische noot niet plaats. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Gisteren mogen testen:
 
Heel kort: sublieme kar in vgl met de exige veel beter gebalanceerd. De voortrein pakt veel beter en stuurt messcherp en de power van achterin brengt de auto mooi in balans.
 
Rijdt toch helemaal anders dan een 911, eigenlijk beter omdat je voelt dat die "lompe" achterkant er niet zit.
 
Geniale wagen. Sound is knap maar wel minder dan de GTS. De kofferruimte van de Cayman is groter dan de 991, dat was even schrikken :)
 
Twee "minpuntjes":
- Ik vind de motor wat platjes (natuurlijk zijn we veel te veel gewoon ......) overkomen.
- Vering is (te) hard op slecht wegdek. 
 
Kar kan veel meer power aan en vraagt er ook naar. 
Mede hierdoor durf je wel het kot volledig open trekken zonder zweethandjes of zo.
 
Puur als rijder mis ik dat dan weer, dat beetje zweethandjes gevoel op de openbare weg. Weer een auto die veel te goed is :) bij wijze van spreken want op zich geeft dat ook een soort genot/respect.
 
Ben razend benieuwd naar het track gevoel eigenlijk wanneer je hem echt eens kan gebruiken waarvoor hij gebouwd is.
 
De wagen heeft een beter chassis dan een 997 en zal daarom op circuit beter zijn in het bochtenwerk, maar hij mist wat vinnigheid. 
 
@@Alexanderr : ik post de comment niet op facebook omdat het de auto van een vriend is en daar liever de kritische noot niet plaats. 

 

 

Heb er zaterdag laatstleden ook mee kunnen rijden. Alleen had de auto 35km.. en wou ik het kot niet opentrekken...

 

Ik ga mijn eerste indrukken dan ook onthouden wegen niet relevant maar ik heb wel goesting in meer....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

GT4 tegen Exige

Achtung, Deutsch! :)

En toch wint de Lotus nipt

@@Jokke_vlo

En toch vind ik de GT4 de beter rijdende auto af fabriek. Eigenlijk moet je naast de GT4 de exige cup zetten. De "gewone" V6 moet je naast de Cayman S zetten. Imo he . Verschil is toch wel groot in rondetijden. Wat wel knap is, is dat we spreken van een auto die 3 jaar ouder is, die niet (veel) moet onder doen.

Pistonheads heeft dat gedaan maar doen dan een road ipv circuit test begrijpe wie begrijpen kan.....

Naar mijn gevoel gaat een exige cup snellere rondetijden dan een Cayman GT4 zetten op circuit (met uitzondering van de NS)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar is de tijd dat een Porschist neer keek op alles wat niet 911 was? Er bestond voor hem niets anders.

Mja, als je moest kiezen tussen een 911 en een Boxster type 986 met de 2.5 motor in ... tja :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pistonheads heeft dat gedaan maar doen dan een road ipv circuit test begrijpe wie begrijpen kan.....

Naar mijn gevoel gaat een exige cup snellere rondetijden dan een Cayman GT4 zetten op circuit (met uitzondering van de NS)

Is toch een begrijpbare keuze. In the end zijn het evenveel straat wagens (vooral gt4) als circuitwagens. Track day cars zijn karren waarmee je beide kan. In het extreme geval koop je een mono of doe je een ir_fuelken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid