Ga naar inhoud

Porsche Cayman GT4


Gast

Aanbevolen berichten

Ter vergelijking, wat doe jij daar met de Exige ?

 

ATM 2.48 (35 graden celcius) maar we hopen op beter. Aan die GT4 tijd kom ik no way.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

De discussie over de GT4 moest hier plaatsvinden. Waar waren we gebleven? Aja @@dragonfly vergelijkt karten met circuit rijden :D

 

Anno 2015 zou dat al moeten duidelijk zijn dat het een goeie basis is ja, genoeg voorbeelden te vinden in de GP2 & F1. En ik sta zelf nog in m'n kinderschoenen voor de autosport maar die karting ervaring heeft al geholpen.

 

Dus 't is jammer dat je er zelf nooit eens werk van gemaakt hebt ipv verder te blijven doen met die huurkartjes ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ervan overtuigd dat het een en andere helpt, waar zou ik de tijd vinden om nog eens met een 2 takt te gaan rondhossen, hier staat er trouwens eentje, ik heb gewoon geen tijd.

 

Los daarvan is het ook gewoon een andere discipline die je nooit, never, 1 op 1 kan vergelijken.

 

Ondanks dat ik beginnen rijden ben op zeer late leeftijd, durf ik te stellen dat ik in indoor, outdoor kart en met de auto een redelijk amateur niveau haal. Je moet trouwens de discpline "huurkarts" niet minimaliseren, ook daar kan je heel veel leren als 2-takt karter of autopiloot net als omgekeerd.

 

Dus de "bevruchting" van de verschillende disciplines werkt in alle richtingen en niet alleen uit 2-takt zoals jij suggereert (omdat je daar begonnen bent, of ervaring hebt). Ik rijd trouwens bijna wekelijks tegen mannen die ook actief zijn in de tweetakt en heel regelmatig komen oefenen met de viertakt of race tegen mannen op circuit die uit de kartsport komen. Je zou ook moeten weten dat je "zonder een overschot aan power" bepaalde kwaliteiten verplicht leert bijschaven. 

 

Je moet gewoon opletten om te veel conclusies van het ene naar het andere te maken, dat kan je catalogeren onder "toogpraat". Evengoed tonen je funcup tijden dat je ervaring met tweetakt hier ook zijn vruchten afwerpt, maar dat kan ik evengoed omgekeerd stellen komende van autosport. 

 

Ben je ooit al met een top piloot mee in de auto geweest? Wel je zit kritiek te geven op de piloot met de cayman..... ik heb anderen het niet anders weten doen..... ieder weliswaar met zijn stijl, maar die mannen rijden ook verre van het "perfecte" rondje hoor, dat kan ook niet, daarvoor hebben ze data nodig en telemetrie, puur op gevoel lukt dat niet. Dan is het aftasten van de grenzen.  En ik heb toch al redelijk wat ritjes achter de kiezen met geen onaardige piloten (Vervisch, Verdonck, Goossens, Philippe Menage, etc......)

 

Ooit het filmpje gezien van Verdonck op mijn Exige te Spa of Mettet? 

 

Nogmaals ik zie bij die gast echt zeer zeer weinig echte fouten, je kan eigenlijk alleen pouhon als "foutje" zien, en dan nog hoeveel verliest hij daar? Het zal bitter weinig zijn en alleen in de aanloop naar het op de gas gaan. Iemand die net onder de limiet blijft en dat heel properkes doet zou wel eens trager kunnen zijn. 

 

En eerlijk: deze tijden zijn amper met een 997GT3 op semi's gereden, na ver zoeken kan je misschien (in al die jaren) eentje vinden..... dat is dus een uitzonderlijke situatie.

 

Ik vind sub 2.50 rijden met de Cayman al een straffe tijd (zoals er al enkelen hadden op gemerkt met de 2.51). Die gast doet daar los 6 seconden af in 1 testrondje. Dan kan IK niet anders zeggen als WAAUW wat een fantastische piloot. 

 

Pas op ik vind het leuk hoe je bij je standpunt probeert te blijven, kan je eens lekker forummen met argumenten:D

 

Kan hij sneller? Ja daar heb je gelijk in, hij wordt namelijk zwaar gehinderd in B2 en dat kost hem bijna zeker 1.5sec, reken uit. Geef hem dan ipv 1 rondje er 10 en hij doet er nog een tik af. Die kerel kan dus 2.42 rijden met die kar, ik denk niet dat je veel mensen gaat vinden die dat kunnen. Dus zeg ik: zeer goed piloot ja. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het dat je niet veel tijd hebt dus versta je keuze zeker maar 2-takt is toch wel totaal anders dan 4-takt. Ook meteen de reden dat veel outdoor karters er binnen niets van bakken.

Met een huurkart moet je alleen rijden, wij moeten onze kart afstellen dus toen ik (en de anderen) uit die slechte funcup kwamen konden we meteen zeggen wat er niet goed was aan de afstelling. Ze hebben dan overdreven waardoor de voortrein om zeep was maar goed, verschil was alleszins merkbaar.

 

Helaas nog niet kunnen mee rijden maar heb er wel al 4 naast me gehad toen ik zelf reed. Anders zou ik nooit durven kritiek geven op die gast zijn acties :D

 

Filmpje van Verdonck niet gezien. En als die gast top is dan komt het door het onderstuur van die auto. Hij stuurt altijd wel 2x in of nog bij en dat kost tijd, dat weet jij ook. In de karting is dat dodelijk dus terug een goeie basis om je bocht in 1 stuurbeweging te nemen zonder (grote) correcties. Ik heb dat ook moeten leren met de hulp van een ex-europees kampioen die mijn mecanieker was. Kostte per weekend een pak meer dan de rest maar hij was het geld waard. Gopro ging op de kart en nadien zei hij wat anders moest, en zo opnieuw & opnieuw tot het goed was. Tot je elke ronde binnen 1 tiende kan rijden, op een technisch circuit als Genk is dat echt niet simpel hoor!

 

Maar goed ik wil je wel geloven hoor, denk dat er de komende maanden wel nog filmpjes of tijden gaan verschijnen zeker van een GT4 op Spa?

 

En om terug te komen op dat onder de indruk zijn, ik was dat toen ik dit filmpje gezien had in de regen van mister Van Hooijdonck.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een huurkart moet je alleen rijden, wij moeten onze kart afstellen dus toen ik (en de anderen) uit die slechte funcup kwamen konden we meteen zeggen wat er niet goed was aan de afstelling.

Aja want een 2-takt kart heeft ook een (sper)differentieel, remmen op elk wiel en een ophanging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zot inderdaad. Efkes terugschakelen, wat tegensturen enzo...  :supercool:

 

Dan moet je eens kijken hoe hij over de Ring gaat. 

Ben zwaar fan van die meneer Ziegler. Ook al is het mijn rijstijl niet, ik krijg er kippevel van. Ook van die zeer mooi gespreide bak van die 993. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Afgelopen weekend in frankrijk een rode zien rijden met kleine duitse transitplaten dus ik gok op een amerikaan met EU delivery?

 

Kleur was een ramp en vrij compacte kar, zou hem eens irl moeten zien in een ander kleur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Zonet een zilverkleurige GT4 gespot hier in centrum-Gent. Kan dat ene zijn die jullie kennen, @@ir_fuel en @@Jokke_vlo e.a.?

 

Niet zot van. Kar toont een beetje plattekes in 't zilver. :oops:  'k Had het gevoel dat 'ie echt kleur kon gebruiken om écht speciaal te ogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die clubsport zie ik absoluut zitten. Ging nooit nog zelf een racewagen kopen maar dit ....... Mmm

@@gTa ken iemand die een zilveren in bestelling heeft maar bij mijn weten nog niet geleverd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid