Ga naar inhoud

Lamborghini Lovers


Pieter

Aanbevolen berichten

Net twee schaalmodellen op die zwarte podia [emoji3]

4d154eccce89be6e80ecb07416cafeff.jpg&key=14dbf318ec729abc0787fdfb305aceb66eb31c2476cad5646b680856b86faaad
1968 Lamborghini Miura P400 Roadster


Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23/7/2018 om 19:37, Soul zei:

1968 Lamborghini Miura P400 Roadster

1968 Lamborghini Miura P400 Roadster

Als ik me goed herinner is die Miura de eerste restauratie vanuit Polo Storico. Extreem metallizzato-effect trouwens!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben er precies een bak glitters op laten vallen. Dat was mijn indruk toen ik ernaast stond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lamborghini Aventador SVJ

De Lamborghini Aventador SVJ claimt de Nürburgring-kroon terug van Porsche. De Superveloce Jota snoept drie seconden van de tijd af en klokt 6:44,97. De vorige recordhouder is de Porsche 911 GT2 RS. Deze kon, net als de Huracán Performante voor hem, maar kort genieten van de smaak van overwinning.

De Lamborghini Aventador SVJ zet het record voor de snelste tijd op de Nordschleife in een productieauto. Al mist technisch gezien het productie-deel nog even. De specificaties van de ultieme Aventador geeft Lamborghini nog niet vrij. Wel is bekend dat de SVJ het luchtmagische systeem ALA (Aerodinamica Lamborghini Attiva) leent van de Huracán Performante.

Een Instagrammer lekte eventjes geleden al het definitieve uiterlijk – al laat de camouflagewrap niet veel tot de verbeelding over. De Lamborghini Aventador SVJ vormt met dit nieuwe Nürburgringrecord een gepaste afsluiter voor de opvolger van de Murciélago – dit zal de laatste uitvoering van de Aventador zijn.

Lamborghini Aventador SVJ

https://topgear.nl/autonieuws/lamborghini-aventador-svj-breekt-nurburgringrecord/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 4 weken later...

https://www.autowereld.be/autonieuws/economie/lamborghini-audi-naar-porsche.html?utm_campaign=articles&utm_medium=trackuity&utm_source=facebook&tty_source=HDDkYeNbNVfyhZeH9GLbje

Lamborghini valt al een tijdje onder Audi. En die samenwerking loopt uitstekend sinds de eerste R8-generatie onderdelen begon uit te wisseln met de Gallardo, de fantastische V10-krachtbron op kop. Maar daar zou weldra een einde aan kunnen komen. De VW-groep herverdeelt de verschillende merken die binnen de omvangrijke portefeuille vallen, waardoor Lamborghini onder Porsche zou vallen vanaf 1 januari 2019.

Volkswagen wil de sportwagenmerken van de groep concentreren, zodat er een efficiëntere uitwisseling van knowhow en technologie ontstaat. Dat zou de reeds indrukwekkende progressie van Lamborghini een flinke duw in de rug kunnen geven, want Porsche loopt voorop in een heleboel ontwikkelingsgebieden. Denk maar aan hybride of elektrische aandrijftechnologie.

Nu zou het wel even kunnen duren voor die invloed van Porsche tastbaar wordt. De opvolgers van zowel de Huracan als de Aventador zijn reeds gepland voor 2022, dus die projecten lopen al een tijdje. De Italiaanse constructeur zou daarbij kiezen voor een uit koolstofvezel opgetrokken monocoque, naar het voorbeeld van onder meer McLaren.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 3 weken later...

https://www.lamborghini.com/en-en/news/sc18-alston-squadra-corse-first-one-off?utm_medium=Social&utm_campaign=_Fb_SC18Alston_2018_11_16_Fb&utm_term=Fb&utm_source=Fb

 

10790D89-B998-43F2-B180-C581D14CCF81.jpeg

EA8556C8-D1F5-4C06-9570-6983A2C2692D.jpeg

9F6D595D-9C54-49B9-944D-4745301A4FBD.jpeg

What happens when Lamborghini Squadra Corse and Centro Stile join forces? The answer is SC18 Alston, the first one-off ever created by the motorsport division and in strict conjunction with the customer. The unique specimen is type-approved for the road, but primarily designed to master the track. 

Squadra Corse’s experience and expertise in competition find expression in the extreme aerodynamics, guaranteed by racing elements such as the front hood, with air intakes inspired by the Huracán GT3 EVO, as well as the sides and rear feature fenders, fins and airscoops that recall the Huracán Super Trofeo EVO. The large carbon fiber wing with three mechanical adjustments is able to generate optimum downforce on any circuit; the twelve air intakes on the rear hood increase heat exchange and improve the cooling of the V12 engine.

The powertrain furnishes the performance of a true racing car: the V12 delivers 770 HP and a torque of 720 Nm, all handled via the ISR (Independent Shifting Rod) optimized seven-speed gearbox. Ultralight materials and the new carbon fiber body dramatically reduce weight to further enhance performance. Specific exhausts and terminals with a unique design and sound characterize the rear.

The carbon fiber body in Grigio Daytona (grey) has visible details and red screen-printing to enhance its sportiness. The cockpit features interiors in Nero Ade (black) Alcantara with cross-stitching in Rosso Alala (red) and carbon fiber bucket seats. The look is completed by the single nut wheels, 20” on the front and 21” on the rear, with specially developed Pirelli P Zero Corsa tires and a telemetry system to measure all aspects of performance on the track. All these elements underline the exclusiveness of the SC18 Alston.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Eerste foto’s van de komende facelift Huracan die rondgaan. Zal waarschijnlijk in Geneve onthuld worden.

 

B4FFB698-4830-43A1-A7B9-7CE08751648D.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minutes ago, abtler said:

Eerste foto’s van de komende facelift Huracan die rondgaan. Zal waarschijnlijk in Geneve onthuld worden.

Die uitlaten zie ik ze zo nooit doen. Dat zou niet goed vallen bij degene die een Performante hebben. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Timo zei:

Die uitlaten zie ik ze zo nooit doen. Dat zou niet goed vallen bij degene die een Performante hebben. 

Toch wel ;) Zelfs het vermogen zou bijna gelijk zijn aan de huidige Performante

https://www.topgear.com/car-news/supercars/new-lamborghini-huracan-evo

https://www.motorauthority.com/news/1120734_lamborghini-huracan-evo-arrives-with-performante-power-better-aero

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, abtler said:

Grappig dan.

Ziet er echt wel knap uit. Wauw. :o 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minutes ago, flupke73 said:

Naar wat kijk jij of met wat vergelijk je? 

Elke huidige Ferrari/Mclaren/Lamborghini zit toch in die prijsklasse van 190-250k? En dan heb je een extreme uitvoering met de Performante zoals een RS/Pista(?).

Is een Pista nu trouwens zoals een Scuderia dat was? Die prijzen zitten al op 400-500k. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid