Ga naar inhoud

MotoGP/2/3/WSBK/...

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

In Moto 3 ging de helft van het veld er af [emoji38]z:

Geplaatst:

Subliem weekend eigenlijk, de MotoGP was ook waanzin. Misschien wel het beste weekend van het seizoen.

Geplaatst:

Vooral een druk weekend op motorsport gebied. :D
We hebben alles gezien dus we zijn tevreden.

Geplaatst:

't Was zot, wat een races!! :lol:

Moto3 was eens speciaal, inderdaad de helft van 't veld tegen de grond. Moto2 was ook de max (kampioen stond nog niet vast), alleen jammer dat Simeon z'n zeer goeie plaats van 't begin van de race niet kon volhouden. MotoGP was ook écht de moeite om naar te kijken.

Geplaatst:

motogp was weer dik in orde.
eerste keer dit seizoen dat Lorenzo een degelijk resultaat neerzet in de regen. 9 verschillende winners op 17 races is fijn, en het is altijd plezant wanneer één of twee teams niet alles gaan domineren. 
spijtig om Crutchlow te zien crashen, na een overwinning de vorige race, en Iannone die net terug is na een blessure.
nu nog een feestje in Valencia ter afsluiting van het seizoen :)

• 2 weken later...
Geplaatst:

Wat een weekend. :inlove: Het laatste raceweekend van 't seizoen en 't was bijna in alle 3 de klasses zo dat de wereldkampioen won. Enkel in MotoGP niet, waar 99 weer een typische 99 flikte: metronoom van pole tot finish. Het mocht niet baten om Rossi van de 2e plaats in 't kampioenschap te houden. De MotoGP race was voor de rest niet veel soeps, vond ik persoonlijk.

Zoveel spannender waren de Moto3 race maar vooral de Moto2 race. Die laatste: wat een thriller. Bandenslijtage speelde een rol van jewelste, op 't einde. Zarco die z'n absolute overwicht liet gelden (maar 'ie moest er wel voor vechten). Luthi die nog in extremis Morbidelli voorbij ging (bandenslijtage). Lowes die in extremis nog Rins te grazen nam. My God wat een race. En wat een inhaalmanoeuvers! Moto2 overklaste zelfs de (voor een keer) zéér aangename F1-race van dit weekend ... zegt genoeg.

Ik dank nog altijd ... ja wie juist ... ik dacht @Monterey Jack als ik me niet vergis ... om me aan te sporen om alle 3 de klasses te gaan bekijken. Gans 't seizoen zo Moto3, Moto2 én MotoGP bekeken en het is fantastisch. Vooral omdat ik nu ook mee ben met de rijders en hun evolutie doorheen de 3 klasses.

Wat een sport :inlove: wat een spanning :inlove:

2017 belooft o zo veel goeds:

• Rins en Zarco die van Moto2 naar MotoGP gaan
  • Brad Binder die van Moto3 naar Moto2 gaat
  • Digi die in Moto3 nu een lichte teleurstelling opliep door naast 'rookie of the year' te grijpen maar volgend jaar vermoedelijk veel kans maakt
  • KTM die volgend jaar in Moto2 z'n intrede doet om Moto3-kampioen Binder inhouse te kunnen houden
  • KTM die ook in MotoGP z'n intrede doet, benieuwd hoe dat gaat lopen (Smith en de jonge Espargaro)
  • Lorenzo die naar Ducati gaat en daar samen met Dovi de plak gaat zwaaien ... alhoewel: ook Pramac krijgt één GP17 machine (voor Petrucci)
  • Suzuki die zo denderend evolueerde in '16 volgend jaar hopelijk up to par, met nieuweling Rins en vooral met Iannone
  • Vinales samen met Rossi op de factory Yamaha, dat gaat wat geven...
Oh boy oh boy, can't wait !!!
  • Vind ik leuk 2
Geplaatst: (aangepast)

2016 was een PRACHTIG seizoen.
spijtig en pijnlijk om Pedrosa te zien crashen. wens je een mens niet toe wanneer hij na een blessure terug is, en dan valt op de laatste race van het seizoen. 

Rider Wins 2nd 3rd
Marc Marquez 5 4 3
Jorge Lorenzo 4 3 3
Valentino Rossi 2 6 2
Cal Crutchlow 2 2 0
Andrea Dovizioso 1 3 1
Maverick Viñales 1 0 3
Andrea Iannone 1 0 3
Dani Pedrosa 1 0 2
Jack Miller 1 0 0
Scott Redding 0 0 1
Distinct riders 9 5 8

Year Winners 2nd

3rd

2015

4 8 7
2014 4 6 7
2013 4 6 5
2012 3 5 5
2011 4 6 9
2010 4 6 6
aangepast door teus_
Geplaatst:
Wat een weekend. :inlove: Het laatste raceweekend van 't seizoen en 't was bijna in alle 3 de klasses zo dat de wereldkampioen won. Enkel in MotoGP niet, waar 99 weer een typische 99 flikte: metronoom van pole tot finish. Het mocht niet baten om Rossi van de 2e plaats in 't kampioenschap te houden. De MotoGP race was voor de rest niet veel soeps, vond ik persoonlijk.
Zoveel spannender waren de Moto3 race maar vooral de Moto2 race. Die laatste: wat een thriller. Bandenslijtage speelde een rol van jewelste, op 't einde. Zarco die z'n absolute overwicht liet gelden (maar 'ie moest er wel voor vechten). Luthi die nog in extremis Morbidelli voorbij ging (bandenslijtage). Lowes die in extremis nog Rins te grazen nam. My God wat een race. En wat een inhaalmanoeuvers! Moto2 overklaste zelfs de (voor een keer) zéér aangename F1-race van dit weekend ... zegt genoeg.
Ik dank nog altijd ... ja wie juist ... ik dacht @Monterey Jack als ik me niet vergis ... om me aan te sporen om alle 3 de klasses te gaan bekijken. Gans 't seizoen zo Moto3, Moto2 én MotoGP bekeken en het is fantastisch. Vooral omdat ik nu ook mee ben met de rijders en hun evolutie doorheen de 3 klasses.

• Digi die in Moto3 nu een lichte teleurstelling opliep door naast 'rookie of the year' te grijpen maar volgend jaar vermoedelijk veel kans maakt
  • KTM die volgend jaar in Moto2 z'n intrede doet om Moto3-kampioen Binder inhouse te kunnen houden
  • KTM die ook in MotoGP z'n intrede doet, benieuwd hoe dat gaat lopen (Smith en de jonge Espargaro)
  • Lorenzo die naar Ducati gaat en daar samen met Dovi de plak gaat zwaaien ... alhoewel: ook Pramac krijgt één GP17 machine (voor Petrucci)
  • Suzuki die zo denderend evolueerde in '16 volgend jaar hopelijk up to par, met nieuweling Rins en vooral met Iannone

Brad Binder reed toch de race van het weekend vind ik, op zijn KTM van 2 naar 17 vallen en dan 'Verstappengewijs' naar de overwinning rijden, het was hallucinant.
  • Vind ik leuk 2
Geplaatst:
8 uur geleden zei gTa:

yup. was een top weekend.

als ik uw lijstje mag aanvullen ...

• simeon die terug op een kalex gaat rijden in moto2
  • loi die bij leopard gaat rijden in moto3
  • Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Zo lyrisch over de 2017 machine... PR of terecht? Benieuwd.

Geplaatst:

combinatie van terecht en ambitie. geen PR. als ingenieur wil je toch altijd dat het nieuwe model opmerkelijk beter is dan de vorige?

• 2 maanden later...
Geplaatst:

The maniac op Suzuki voor 2017. Ik ben benieuwd.IMG_0313.JPG

• 1 maand later...
Geplaatst:

vreselijke trend. misschien effectief, maar lelijk.

• Vind ik leuk 1
  • 2 weken later...
Geplaatst:

MotoGP zou vandaag beginnen op Losail in Qatar. Zou, want het is daar licht aan het regenen, niet ideaal bij een nachtrace. Kans zit er dus in dat de GP niet doorgaat. De rijders hebben er al zeker geen zin in.

Geplaatst:

Zo, ze zijn er toch aan begonnen. Ianonne vertrekt met zijn Suzuki als eerste en nu ondertussen Zarco aan kop met zijn Tech3, niet slecht voor een rookie :up:

Geplaatst:

En daar gaat Johann Zarco :lolz:

Geplaatst:

Yamaha heeft toch een slag geslagen, wat een topper is die Viñales toch B)

Geplaatst:

Hij heeft bij Suzuki een goede leerschool gehad hé. [emoji3]

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid